Szakmunka vagy nem egyenlőre csak szétszedtem és orvosoltam a hibát. Sajna csak 2 hetente érek rá hétvégén ilyen dolgokkal foglalkozni. Nem ebbe az állapotba lesz beépítve. Majd a kész állapotról is rakok fel képeket.
Én MEGJAVÍTANI akarom az egységet, nem cserélni ! Jó ha az ember tudja mi van benne, mi mit csinál ( kapcsolási rajzom is van hozzá :D ).
Remélem nem ez lesz az utolsó amit helyre állítok és nem úgy hogy cserélek komplett elektronikát. A tömítésgarnitúrára visszatérve : van tömítésgyártással foglalkozó cég akik minta alapján legyártják ( gondolom nem 7000Ft lesz egy garnitúra ).
új, benzines s-crossba szeretnék állófűtést tavasszal vagy nyáron, akkor talán már lesz hely a szakiknál. Milyen cuccot érdemes venni, ha szeretném a kocsit sokáig megtartani? Az árakkal tisztába vagyok, de azért ne legyen 350e-től több.
igazi szakmunka......ha ez omegában van akkor én félnék h be fog ázni......
a kazánt meg illik szétszedni.....és ha a 7e ft-os tömítésgarnitúra a sok akkor gondolj arra h most összerakod és lehet hobbyzhatsz majd pár hét múlva megint.
Először is kérdeznék olyant aki járatos benne. Van egy Opel D3WZ fűtésem ami rakoncátlankodott, elektronika hiba volt a fő ok (lentebb) amit szerintem orvosoltam. Indokolná-e a teljes szétszerelés (kazán) tisztítás a megbízható üzemhez ?
Nem feltétlen akarnék 7000Ft körüli összeget kiadni a tömítésekért feleslegesen. Ebbe nincs párologtató a gyertya körül.
Még nincs diagnosztikám (úton van kb. 1200Ft-ért) de azért szét szedtem az elektronikát mert gyanús volt. Valamennyit értek az elektronikához :D . A hiba a csatlakozóval volt ami az érzékelőkkel és a gyertyával csatlakozik és a panelra van ráforrasztva. Sajnos a forrasztások megrepedeztek és kontakt-hibák voltak. Átforrasztás után jó lett! Korábban olvastam, hogy az Eber-ek több hiba után le is tilthatnak. Na ez nem az a fajta (egy gyárilag beépített készüléknél el is várhatjuk, hogy ne tiltson le) hála istennek. Kb. 1 óra alatt szedtem szét az elektronikát. Kép:
Hibák amik voltak: izzítás nem volt elég jó (6V körül kapott a 8V helyett) és az egyik hőérzékelő a csatlakozó enyhe mozgatására nyitott lett és letiltott az egység.
A víz kering a kályhán keresztül? Ami jelenséget leírsz arra utal hogy vagy rossz a keringető vagy belevegősödött és nem tudja keringetni a vizet! Ergo túlmelegszik.
Arra vonatkozóan lenne tipped, hogy ha normálisan elindul, nem rendellenes a füst mennyisége, akkor miért kapcsol ki 2 perc után? Mondom, még szépen ki is szellőzteti magát, de a kocsiban hideg van, a vizet pedig nem fűtötte fel. S80-ban van keringető szivattyú a vízhez? Lehet nem megy el a víz, és ezért melegszik túl s lekapcsolja magát? Vagy más tipp? Laikusként nem sokat tudok sajna róluk, de mégis be szeretném lőni az irányt, meg ha kb sejtésem van a hiba okáról, akkor a javíttatási árat is. Köszönöm!
Az más rendszerű kályha. A nagyobb kályhák egyébként úgy működnek. Üzemanyag porlasztás, szikragyújtás és optikai érzékelés. De azok gyújtanak is egyből és pár másodperc alatt teljes teljesítménnyel mennek.
az amit érzékelsz a keringetőnél normális....a P jelű szoftver tudja ezt......megvan az oka ennek is.
viszont nem tudom h te mivel méred a víz hőfokát.....ha a kályhán keresztül akkor ott hiba van,mert 80 foknál el kellene aludnia......ha meg az autó vízhőfokmérőjén keresztül akkor arra ne adj.....sokat csalnak főleg a modern dieseleké.
meg fogja a panelt is gyilkolni....mindig megteszi.....nem fogom most kifejti miért,de hidd el meg fog történni. :)
ez a megy ameddig megy hozzáállás a végén sokba szokott kerülni.....sztem ne hagyd elhanyagolódni a kályhádat.
felállíthatsz bármilyen teóriát,de mivel nem érted h mik az összefüggések és mi minek a következménye ezért kicsi az esélye h ráhibázol.vagy elfogadod amit mondok,mert én tudom h mi az alap gond,vagy mész a magad útján annak minden hozamával.
Ja, értem és köszönöm! Ismerkedek a dolgok miértjeivel. :) Nem csak meg akarom javítani, hanem ki akarom ismerni.
/Karcher ipari (vegyi mentesítő) mosókkal volt már dolgom, azokban optikailag ellenőrzi az égést. Érdekes, hogy ezekbe nem raktak hasonlót. Igaz, hogy ott porlaszt és szikra gyújtja a gázolajat./
Hát az elég lassú reakció lenne. Gondolj csak bele, járó motornál megy a kályha, de valamiért megáll. A hőfok emelkedni fog, de a kályha nem ég. Az üzemanyagot meg csak locsolja befelé. Az izzítógyertya meg ott van az égéstérben, ha megy a kályha, akkor a gyertya meleg. Ilyenkor megváltozik a hideg állapothoz képest az ellenállása. Ezt figyeli a vezérlő. Ha bealszik a kályha, lehűl pillanatok alatt a gyertya, megváltozik az ellenállása és tudja a vezérlő, hogy bealudt.