Találtam leírást, viszont abban egy főkapcsolót ír, amelyet kb 3-5 mp-ig nyomva kell tartani, hogy újrainduljon a rendszer. (Ha jól olvastam, a gyenge angol ismereteimmel)
Próbáltam itt a fórumon választ találni a kérdésemre de sajna nem sikerült.
Van egy 2004-es Ulyssém 2.2 JTD. Csak Webasto kiegészítő fűtés van benne, ami sajnos nem kapcsolható. Az ovi közel van és garázsba áll a kocsi. Hazaéréskor mindig beszellőztet a garázsba és ez hosszú távon nem lesz jó a kályhának. (a garázs a házban van).
A kályhán melyik pólus a kapcsoló száll? Neten nem leltem hozzá anyagot. Ha jól tudom, akkor azt egy kapcsolóval megszakítva irányítható az indítása.
Nem nyár miatt van a kikapcsoló (olyankor nem indul el a kályha. Ha pl nagyon rövid távot mész, akkor érdemes lekapcsolni, mert nem szereti a kályha a rövid ki-be kapcsolgatós üzemmódot.
(vagy valami hasonló lehet, vannak itt okosabbak, esetleg mondanak más infót)
Tehát ha jól gondolom, akkor ennek a lényege, hogy hamarabb bemelegszik a kocsi fűtésrendszere, hideg indítás után. A kikapcsolása pedig a nyári idő miatt lehet érdekes?
Remélem tud valaki segíteni. Adott egy Mercedes W168 A170cdi. Van benne, valami kiegészítő fűtés (zuheizsystem)a A kocsi német nyelvű könyvében nem sokat írnak róla. Tudja valaki ezt pontosan mire tudom használni, illetve hogyan?
kifelejtesz pár dolgot.....egyrészt biztos lehetsz benne h ha egész éjjel megy és hacsak nincsen minusz tizen fok akkor a kályha le fog állni és újra fog indulni.....többször is az éj folyamán.mert ugye azért csak el fogja érni a 80 fokot a viz és a venti 1es fokozata nem von el elég gyorsan hőt a vizből.
másrészt ha nem agm aksit használsz akkor nem illik rendszeresen,minden nap,lemeriteni az akkut.a kiveszed a névleges kapacitás 80%-át az már igencsak hátrányos....persze rendszeresen.és az a baj h ez órákon keresztül fennáll ami alatt elkezd lassan szulfátosodni az akku.szóval úgy számolj h a felhasznált elektromos kapacitás az akku 50-60%-át ne nagyon lépje túl.vagy vehetsz 3-4 havonta új aksit.tapasztalat.....
egy jó 100 ah-s akkuval simán ki lehet igy húzni 2 telet.......ez is tapasztalat.
harmadrészt az a 6 amper inkább 7-7.5 és ha még hozzáadod az éjszakai pár újrainditást akkor azért már közel a csomókötés az akkun. :)
Ha folyamatosan megy a kályha, akkor elég 1. fokozatban járatni a ventilátort, ilyenkor 6 A az áramfelvétel, 10 óra alatt ugye elmegy 60Ah, 20 óra alatt 120Ah. Az akksim kapacitása 150 Ah. Szóval egy éjszakai fűtés után reggel fog indulni a gép, ez a lényeg. Lehetne sakkozni még spéci aksikkal, de szerintem ilyen kapacitásnál nem ütöm agyon őket, akár mennyire kommerszek.
Az elvárások: 12V, szárazlevegős,min 2kw, nagyon jó állapotú, biztos működésű, csendes gép. Elég lenne egy ki-be kapcs. és egy termosztát. Fontos lenne, hogy üzembiztos legyen.
ha vizes kályhával akarsz fűteni a fülkében miközben alszol akkor azért kell oda szufla.
csináltam pár barátomnak ilyet és 90-100 ah-s akkut raktam be csak a fűtésnek külön.ez birja akár 8 órán keresztül úgy,hogy nem kerül mélykisütött állapotba.....ugyanis az ekkte állókályha 9.5-9.79 volt között kapcsol ki táphibával.és az ugye már mélykisütés egy savas 12v-os aksinak.
nem az a baj,hogy a levegő nem tudna kimenni a kaszniból hanem hogy a ventillátor ahhoz kevés levegőt szállit hogy érdemben le tudja hűteni az utasteret.mivel ilyenkor ugye kint is meleg van.ha menne a klima és lenne mondjuk 5 fokos levegőnk az más lenne....de nincs.
kisebb fülkénél sem ér semmit nemhogy a long mercinél...sajnos.
Köszönöm a választ...... Gondoltam, hogy ha megreked a meleg ( üvegházhatás ) talán annyit segit a szellőzés mint ha pár percre kinyitnám az ajókat. Ha jól értem az a probléma, hogy a keringető hiába működik a meleg levegő nem tud hol kijönni ?