Rendesen kering a víz. Ki is vettem a kályhát a kocsiból, egy nagy vödör vízzel is próbáltam, de ugyan az. A szivattyú nagyon is jól dolgozik, sokkal intenzívebben forgatja a vizet, mint egy másik webasto kályhám.
Ki veszem majd még egyszer a kályhát, és mérem majd az ellenállásokat üzem közben 80 fok felett.
Mondjuk érdekes még, hogy miután leáll a kályha és ki majd vissza kapcsolom, akkor szépen forgatja a vizet, ha hűl akkor fűti is, csak ugye felfűtés után megint leáll.
Tehát ha rögtön vissza kapcsolom miután leállt, akkor nem érzékel túlmelegedést.
Egy kérdés: azt nem figyeltem, hogy a hőmérséklet jeladó melyik vezetéke került alsó ill felső sorba a csatlakozóban, de szerintem mindegy
A 14-es kód leírásában ott a feltétel, hogy 80°C feletti helyzetben veszi figyelembe. Így hiába méred 10/20°C-on, ott akár jó is lehet, 80 után meg határértéken túli az eltérés.
Ha meg ott is jók a hőérzékelők, akkor kuka a vezérlő.
Megnéztem a jeladókat, elvileg jók. 10 fok körüli volt a hőmérséklet, valamivel 20 kohm fölött volt az ellenállásuk, a kettőnek az értéke között minimális volt az eltérés. Át tettem d3wz-ből a jeladókat. Az értékek ugyan azok, és sajnos a hiba is. Ugyan úgy 14-es hibával áll le. Érdekes hogy nem fokozatos a leállás, hanem hirtelen megáll az üzemanyag szivattyú, majd miután szellőztetett leáll.
Javítási segédlet ezt irtja 14-es hibára:
014 - TEMPERATURE DIFFERENCE BETWEEN TEMPERATURE SENSOR AND OVERHEAT SENSOR TO LARGE 1. Check for restricted coolant flow. i. Large temperature differences between the inlet and outlet lines is an indication of a flow issue. ii. If equipped with heater shutoff valves, make sure they are open to allow coolant flow. 2. Ensure fuel pump angle is at 15 to 35 degree with the outlet/harness being the high side. 3. Perform a fuel quantity test. i. Disconnect the fuel line from heater. ii. Turn the unit on (remember 60 second delay prior to activation). iii.Place fuel line in graduated cylinder and allow to run for the first of the two start attempt. iv. Fuel quantity should measure between 8.5 and 9.5 ml. 1. If quantity is low verify the fuel system does not have any obstructions. 2. Replace FMP inlet fuel filter and retest. 3. If quantity is high, replace pump and retest unit.
4. Check for debris in heat exchanger and coolant pump. i. Listen to see if coolant pump is operating. If pump is not operating and the existing fault is for overheat, the likely issue is a plugged coolant pump. 1. Remove the magnet from pump (found on page 17) and clean. If magnet is plugged the coolant system must be flushed because it is contaminated. Failure to do this will cause another plugged magnet and could lead to premature engine damage or failure. 5. Inspect the temperature and overheat sensors for corrosion at the terminal. i. If corrosion is found, validate the cause. If there is coolant found in the connection replace the sensors. 6. If electrical connections are found good check sensors using the resistance chart found on page 19.
Lehet más is a hiba a hőmérséklet jeladókon kívül?
Ugy, hogy a ventillator szabalyzoreszenel kell megcsinalni a megfelelo betapot es akkor egyben megfeleloen vezerelni a fordszam szabalyozast is. En total mas verdan csinaltam hazilag mar jopar eve, ott igy oldottam meg.
vectra b-ről lenne szó ,egy thermo top c befér a gyári d3wz helyére?
meg az érdekelne hogy vajon azt hogy oldják meg ,hogy a fűtő ventilátor alapfokozaton nyomassa a levegőt az utastérbe akkor is ha nem alapfokozaton hagyjuk a digit vezérlőt?!
Egy bmw-ből kibontott webastot próbáltunk nálad tesztelni, aztán nem akart kommunikálni valamiért. Rákötöttem itthon az autó canbus rendszerére, aztán bmw diagon keresztül szépen kiolvasta az adatokat, hibákat, egyebeket. Ami volt hiba kitöröltem, egy vödör víz, pumpa, gázolajszivattyú bekötve és bmw diagon belül el lehetett indítani egy pár perces gyorstesztet, ami beindította az egész rendszert és szépen melegítette is a vízet.
INPA a program neve amúgy és úgy néz ki mint ezen a videon a teszt:
Nem, de nem a kályhának van baja. Szerintem a buszon van kommunikációs hiba a klímapanel és a CAN átjáró között. Ha kézzel bekapcsolom, működik, felmelegszik, leáll, visszahűlve elindul, de ekkor kialszik a visszajelzője és a felmelegedés utáni leállást követően többé nem indul magától. Pedig az induláshoz szükséges 8 feltétel megvan, de az állapotára azt írja, hogy kikapcsolva.
top c-t nem olvasol azzal....max a venturit......nincs vcds-em,igy az nem próbáltam,de autocommal nem tudom olvasni rendesen egyiket sem....mármint a c-t.az a baj h a kályha mond egy hibakódot az autónak és ahány autógyártó annyi félére forditja le az autó......ezért van pl. beir ventillátor hibát és a weboval olvasva az már táphiba......sorolhatnám.
Ha a csatlakozot nyomtam befele akkor mukodott a program ment. Amikor nem akkor sajnos nem. Egy masik kerdesem is Lenne egy webasto termo top v kiegeszito haverom 1T touranjaba. Abbol szeretne csinalni allofutest. Hogy mukodik ez megoldhato??
mert ha itt visszaolvasol akkor párszor leirtam h autón keresztül webastót soha nm fogsz tudni diagolni.....kivéve a mercit.a miérteket nem részletezném.......csak webasto diag jó!
Sziasztok, van egy 2004es Mazda 6 diesel kombim, amibe van gyárilag kiegészítő fűtés webasto idözitővel. Teljesen laikusvagyok a témába. Amit tapasztalok: ha megnyomom az izzitás gombot szerintem valami relé behúz, füst nem jön ventilátor bekapcsol az utasterben, és kész. Füst nem jön alul, süvitő hang nincs, meleg nincs. Kb 30 mp és leáll magától. Nincs valami ötletetek, hogy mi lehet a probléma? Próbáltam már a -10 fokba is, de akkor is ugyan ez volt. Nemtudtok javasolni valakit aki ért hozzá és esetleg Szolnok környékén van szervize?
szia! így néz ki az óra, de közben találtam leírást, és az én órám nem tudja a hibakódot. Az én órámnak 8csatlakozós sor lába van nem kocka. a hiba is meglett, elektronika csatlakozóm lába kontakhibás. Ami mivel ki van öntve azzal a gyantás szarral így bukott a mutatvány. 100ezer hozzá egy elektronika.