Szerintem az indító meg a munkaakkut leginkább a felhasználásuk különbözteti meg. Tehát indítóakku, mert arról indítasz. Ez még nem jelenti azt, hogy másra nem jó. Csak ugye az akkunak az indítás a legfontosabb feladata.
Egyébként minél lassabban sütsz ki egy akkut (indítóakkut akár :)), annál nagyobb a kapacitása. A ráírt érték a 20 órai kapacitást mutatja, tehát egy 55Ah-s akkuból 20 óra alatt tudsz kivenni annyit. 10 óra alatt kevesebbet, 25 óra alatt többet.
Amúgy meg tök mindegy, mert legtöbben úgyis arról az akkuról működtetik a fűtést, amiről indítanak, uh jó minőségű akksi kell és nem kell meglepődni, ha intenzívebb használat mellett hamarabb is megy tönkre...
Pedig nem egészen ez az igazság. A autók akkui indtó akkuk, hirtelen nagy áramok leadására vannak kihegyezve, nem kedvelik a folyamatos kisütést. Nem véletlenül vannak az erre használatos munkaakkuk.
Ahogy nem véletlenül tesznek egyes gyártók az állófűtéshez külön munkaakkut, és nem az indítót cserélik nagyobbra. Kérdezd meg a lakókocsisokat, hogy meddig vannak el ugyanolyan felhasználás mellett egy indító és meddig egy munkaakuval.
1260 hozzászólásod van csak ebben a topikban.Ugye nem gond hogy nem nézem végig az összeset hogy megtalálhassam az elérhetöséged. Légyszi küldj egy mobil számot a rayrichhsdkukaccyahoopontcomra és visszahivlak hogy megbeszélhessünk egy időpontot.Az Áprilisi időpont nem gond.A megoldás érdekel.
De nekem egy kicsit kevés az a toltofesz. Annak 14.
4V nek kellene lennie.
Nekem a nagyobbik kocsimba 90% nem kapcsoltatom be a belso ventit.mert megeszi az akksim mire felmelegiti a 10l fagyos vizet meg az alu blokkot.meg ha még ebből futenem a belso teret min fél orat. És akkor meg nem is meleg. Elindulni nem tudnék.
A kissebik kocsimba 10 perc alatt a motorral egyutt olyan meleget csinal hasonlo 5kw kazán. Hogy bugyiba is be lehetne szállni.
nem a kályha eszi az aksit hanem a belső venti......a kályha elvan 3,5 amperral ami mondjuk fél órán át nem sok egy 55-ös aksinak sem.viszont a belső ventik simán megeszik a tíz ampert az előtétellenállás miatt.
Szeretik azok a kis terhelést is, csak vissza is kell tölteni bele, amit kivettünk. Egy indítás mondjuk 150A 2 mp-ig, egy fűtés meg mondjuk 8A(belső ventivel együtt) 1800 mp-ig. Szóval egy fűtés majdnem 50-szer annyit vesz ki az akkuból, mint egy indítás..
Nekem második telet fűti a fűtés, eddig akkuval nem volt gondom, pedig rövid távokat megyek és minden hétköznap megy reggel a fűtés mióta hideg van. Egy sima 55Ah-s akkum van, ki tudja mikori, mert már ezzel vettem az autót. Viszont tény, hogy az akkuk nem szeretik ezt a kis terhelést, ezek a rövid ideig tartó nagy terhelésre vannak tervezve(az indításra), ami után pedig úgyis a generátor látja el a fogyasztókat. Szépen tudnak szulfátosodni ezektől a kis terhelésektől.
olyat keress aki vállal garanciát a munkájára és esetleg itt le is tudod csekkolni....sajnos annyi gányolást látok ezen a téren is h botrány.azt hiszik h ha van otthon egy akna akkor már tud fűtést szerelni......ja.....10 centis csövekből összetoldva a másfél méteres szakasz......az üzemanyag vételezéséről már nem is beszélek.....sziloplaszt meg társai.....és az elektromos bekötések is....spórolnak a forrasztás és a zsugor csövezés elhagyásával.aztán amikor füstöl a műszerfal akkor meg csak hallgatás van.....
most karácsony előtt láttam olyan szakmunkát is h hybrid autóban az akkupakk hűtőkörébe kötötték a kályhát......kicsit cserés lett az 5000e euros akkupakk.
Nem tudom hol keresgélsz ,miket találsz ,kitől kérdezgetsz ,mi mennyi ,de sztem ennél lejjebb is lehet működő rendszert építeni ,persze az ár nagyban függ az igényektől mit tudjon a rendszer !
Szó se róla ennyiért is lehet csinálni!
---
Az hogy elég ha rásegít a bemelegítésre ...felejtsd el .akinek van kieg kályhája az szinte mindenki át akarja alakíttatni állóvá ! Ezért írtam hogy ÁLLÓfűtés kell neked :))
Bármilyen típusú analóg indítású Állóf Webó ,vagy Eber kályha jó lenne neked !
Köszi a választ. Mi Tippelsz mi baja lehet, Addig is valahogy kiiktatni nem lehet? ( biztositèk vagy valami ilyesmi? :-) nagyon zavaró egy pirosnál ahogy okádja a gàzolaj szagu fehéres füstöt...
'96 T4 2,4 AAB szívódízel autómba szeretnék állófűtést/kiegészítő fűtést.? A cél csak annyi, hogy ha jár a motor a fűtővizet gyorsabban melegítse, előbb érje el az üzemi állapotot. Az utastér fűtése csak másodlagos. 230v-os csatlakozású előmelegítőt nem tudok üzemeltetni.
ha oda testet kapcsolsz akkor elinditja a kocsi belső ventilátorát,de a kályha nem indul el.nyáron kiszellőzteti a meleget az autóból......szart sem ér.😁