Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10818

Mennyiért, és hol lehet vásárolni 1 kg, vagy liter glaubersót? Gondolom fillérekért mérik a sarki vegyiboltban...

Előzmény: tomabear (10817)
tomabear Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10817

Ebben igazad van. De... van egy hatalmas előnye! Ha valakinek van lehetősége, "házilag" el tudja készíteni, olcsóbban mint az állófűtést.

Előzmény: gibbonpitti (10816)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10816

nem a konkrét 5let ellen szól,de ennyi macerával és gondolom pénzzel már állófűtést lehet berakni az autóba,és annak ugye van pár apró előnye a másikkal szemben.

 

 

sztem ez nagyobb gépekben jobban használható mint egy autóban.

Előzmény: tomabear (10815)
tomabear Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10815

Sajnos nem tudom, miért több válaszom is eltűnt a topikból.

Tehát én úgy terveztem a rendszert, hogy váltószelep van benne, amit a hőgomba vagy hőmérő vezérel, valamint egy óra is. Nem bonyolult ilyen vezérlőt készíteni. Tehát vagy manuálisan indítom a keringető szivattyút vagy a beállított időben a vezérlés. Amikor hideg a motor a megadott hőfokig a hőtároló oldala van nyitva és segíti a motor melegedését. Ezt tapasztalat útján lehet kideríteni, hogy hány C fok. Amikor eléri a maximálisan leadható hőmennyiséget a hőtároló vált a szelep és a motor vízrendszere magában kering. Amikor eléri a megadott hőfokot a motor nyit a szelep és a motor melege elkezdi melegíteni a hőtárolót. Majd amikor leállítom a kocsit vált a szelep.

A Glaubersó több ezer halmazállapot változást elbír. telkes, olyan hőszigetelést talált ki az akkori anyagokkal, hogy akár 3 hónapig is eltárolta a hőmennyiség 80%-át

Előzmény: gibbonpitti (10811)
halaloszto Creative Commons License 2015.05.05 0 0 10814

lehet róla véleményed, de az van hogy ez fizika, lehet tudni pontosan hogy mi mennyi, nem kell véleményekre hagyatkozni.

 

a dolognak komoly irodalma van, anno házfűtés témában beleástam magam kicsit. az egyszerű modell szintjén szép a dolog, az olvadáshőben tároljuk az energiát, megfagy elolvad és minden frankó. a gyakorlati megvalósításkor kiderül hogy van pár dolog amit ez az egyszerű modell elhanyagol, de nagyon is lényeges. és ezek megoldása nem egyszerű, nem is nagyon sikerül. akinek igen, az titkolja a megoldást és terméket csinál belőle.

 - a fagyott anyag hővezetése általában elég rossz. és nem lehet kevergetni mint a folyadékot. ahol veszed ki a hőt ott ráfagy, és elszigeteli a maradék folyadéktól. jó nagy hőlépcső lesz, hiába 30 fok a fagyáspont, a hő jórészét mondjuk csak 20 fokon tudod kivenni.

 - a sok olvad-fagy ciklustól nagyon kitisztul a közeg, és bejön a túlhűtés jelenség. hiába hűtöd a fagyáspont alá, nem fagy meg, folyadék marad és nem adja le a hőt. megint nem segít.

Előzmény: norbi0325 (10812)
gabrielke Creative Commons License 2015.05.05 0 0 10813

A fajhő, olvadáshő, égéshő nagyon más nagyságrendű ám...

 

Előzmény: norbi0325 (10812)
norbi0325 Creative Commons License 2015.05.04 0 1 10812

Egy szó mint száz az én véleményem hogy az a 0,15dl gázolaj-ban tárolt hőenergia nem veheti fel a sóval a versenyt ..

gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10811

még vmi:kell hozzá valamiféle vezérlés is ha a szelepeket és a szivattyút akarom vezérelni,mert pl sztem hülyeség a kitárolt hőtárolóba addig bevezetni az épp bemelegedési fázisban lévő motor vizét amíg nem éri el az az üzemi hőfokát.különben sokkal lassabban fog felmelegedni a motor mivel a hőtároló folyamatosan vonja el a hőt a felmelegedő vízből.

 

és ott van még a kitárolás folyamata.indulás előtt működik vagy csak ha jár már a motor......ez is felmerült bennem.

 

 

 

Előzmény: tomabear (10808)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10810

azért ha nem titok egy konkrét példát leírhatnál.mekkora motort,mennyi vizet mekkora hőtároló mennyire tud felmelegíteni tudván a külső hőfokot is persze.

Előzmény: tomabear (10808)
409 Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10809

Nem tudom, de a hűtőfolyadék mennyiségének nincs köze a dologhoz, illetve elenyésző. A motor tömege és a hőkisugárzása ami számít.

Előzmény: gibbonpitti (10807)
tomabear Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10808

Itt nem az a lényeg, hogy nagyon magas hőfokra melegítsd a motort, hanem az, hogy jóval melegebb legyen a környezetnél.

Előzmény: gibbonpitti (10807)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10807

azért egy mai modern autóban simán van 10 liter hűtőfolyadék.ahhoz mekkora térfogat kellene h másnap reggel mínusz tíz fokban tudjon a motor mondjuk 65 fokra melegedni?

Előzmény: 409 (10805)
409 Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10806

:-))  Írhattam volna Glaubersót is, de ezek nem teljesen egyeznek vele.

Előzmény: norbi0325 (10799)
409 Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10805

"...ha jól értelmezem akkor min. 15literes lenne ez az okosság...."

 

Nem. A mérete az eltárolt hőmennyiség igénye alapján változik.

Előzmény: gibbonpitti (10804)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10804

nekem pl. majdnem 11 liter van hűtővízből.ha jól értelmezem akkor min. 15literes lenne ez az okosság......hát ahogy én látom a mai(2000 utáni) autókat sztem egy ekkora valamit nehéz elhelyezni  motortérben.

 

félre ne érts,nem ellened beszélek csak sokszor egy kályhának is alig akad hely pedig az csak akkora mint egy kg cukor.

Előzmény: tomabear (10803)
tomabear Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10803

Igen a Glaubersó az alapja az egésznek, vagy más olyan anyag, amely halmazállapot változáskor nagyobb hőmennyiséget képes tárolni és azt vissza is adja kihűléskor, azaz amikor megint változik a halmazállapota. Sajnos nem mindegy, hogy milyen Glaubersót használunk, mert van több fajta. 

Tehát a felállás az lenne, hogy az utastér fűtése után tegyünk egy "T" elosztót, majd mindkét ágra egy vezérelhető szelepet, ez egyik ág közvetlen megy tovább a másik ágban van egy keringető szivattyú és a hőtároló. A hőtároló méretezése függ a gépjármű hűtővíz mennyiségétől. Nekem 7 liter. Ehhez úgy gondolkodtam, hogy kell egy rozsdaálló cső amelynek a térfogata 11 liter. Ebben elhelyezek egy kb 3 liter térfogatú vékony falu , spirálisan meghajtott rozsdamentes csövet. A belső cső átmérője, duplája kell hogy legyen a eredeti hűtésrendszeri csöveknél. Így lassabban halad a víz. Ilyen egyszerű az egész. Természetesen gondoskodni kell a külső szigetelésről, ami legyen mindenki saját elképzelésére bízva.

Előzmény: norbi0325 (10801)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2015.05.03 0 0 10802

Glaubersót minden közértben forgamaznak földi halandóknak...

Előzmény: norbi0325 (10801)
norbi0325 Creative Commons License 2015.05.03 0 0 10801

Ok ok .nagy elme volt ez az asszony de ,ne feledjük el hogy ő a napenergia témában kutatott,és itt a fórumon arról van szó hogy hogy melegítsük fel a kocsinkat hideg téli időkben ,amikor ugyebár nemigen süt a nap .Ha meg süt akkor meg amúgy is meleg van 

Persze tudom a hőtárolással is foglalkozott ,de ő ezeket a szerkezeteket lakóházakban alkalmazta ,nem személykocsikban ..

Azért nem lenne rossz ha közzétennéd a találmányod ...biztos kapsz hideget-meleget ,de tanulságos is lehet :)

(Persze ha csak nem szabadalomra váró állapotban van a project)

 

 

 

Előzmény: tomabear (10800)
tomabear Creative Commons License 2015.05.03 0 0 10800

Ajánlom figyelmedbe telkes Mária (Napkirálynő) kutatásait.

Egyébként a BMW-ben ami van, az tudja a több napos hőtárolást, de más rendszer, mint amit én teerveztem.

Előzmény: norbi0325 (10790)
norbi0325 Creative Commons License 2015.05.02 0 0 10799

Most miért káromkodsz ? 

 

Előzmény: 409 (10797)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.02 0 0 10798

akkor keverek vmit.....majd kibogozom 1x.......  :)

Előzmény: csabais (10796)
409 Creative Commons License 2015.05.02 0 0 10797

Nátrium-acetát pentahidrát

Nátrium-szulfát dekahidrát

csabais Creative Commons License 2015.05.02 0 0 10796

Ezekben csak a REST fűtés van.

Előzmény: gibbonpitti (10795)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.02 0 0 10795

rád emlékeztem,de lehet h tévedek.

 

az maradt meg bennem erről a dologról h vmi sóoldatos megoldás és azt a célt szolgálja h ha leállítod a motort akkor még tudjál sokáig fűteni...

Előzmény: csabais (10794)
csabais Creative Commons License 2015.05.02 0 0 10794

Én biztos nem, de ha leállítom a motort,elég lassan hül ki a 15 liter fagyálló!  :-)

Előzmény: gibbonpitti (10793)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.01 0 0 10793

még te mondtad anno,hogy az anyós ülés előtt van a szőnyeg alatt......vagy nem jól emlékszem?

 

még azt is mondtad asszem h  csak arra szolgál ha leállítod a motort akkor abból még lehet fűteni egy ideig.

Előzmény: csabais (10792)
csabais Creative Commons License 2015.05.01 0 0 10792

Hol is?

 

Előzmény: gibbonpitti (10789)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.01 0 0 10791

alapvetően sóoldatot szoktak használni hőenergia tárolására.testvérek között is legalább 2,5kwh energiát kellene elraktározni ha az állófűtést szeretnénk kiiktatni.ez nagyon sok hőenergia.

Előzmény: norbi0325 (10790)
norbi0325 Creative Commons License 2015.05.01 0 0 10790

No erről linkelhetnél pár dolgot mi is tud 3-4 napig meleget tárolni ? 

 Ennyi ideig kb akkor tárolná ha húznál a kocsi után egy 2m3-es puffertartályt  

 

 

 

 

Előzmény: tomabear (10788)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.01 0 0 10789

a 220-as merciben van ilyen......és az már elég öreg ahhoz h olcsó legyen a bontóban.....

 

érdekes ötlet.megérné utánajárni....

Előzmény: tomabear (10788)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!