Orvos látott már vagy azt is csak a neten közlöd, hogy fáj... de, hogy mi és mikor azért egy lépést se teszel meg.
Képzeld az én autómban nyáron szinte lefagyasztottunk mindent, de az eber akkor sem indult és akinél voltam Ő webastozik... igaz jobb is sokkal a webasto :)
Ez szerda este tisztázódott le, hogy lesz, így hamarabb nem is tudtam volna jelezni, hogy kell. Úgy voltam, hogy pénteken itt lesz, akkor már nem állok le tartót keresni, hanem hétvégén csinálok egyet. De mivel nem ért ide, ezért inkább keresek egy tartót. Ez is külső ac-s kályha, úgy tudom azoknak nem is a kipufogónál van a szívócsövük. De lényegtelen, a lényeg a tartó lenne, meg a kipufogó csonk.
Akkor erről jól lemaradtam. Hátha akad még valakinek itt egy ilyen tartója. ha meg nem, akkor valamit kitalálok hozzá. Csak nem sok kedvem van ilyennel tökölni. :)
Ha már hétvégére nem jött meg a kályha, akkor ráérek, úgyhogy kérdezném, hogy nincs valakinek BW50-hez tartókonzolja? Olyan kellene, amin kipufogó csonk is van. Ilyesmi kellene, mint a képen.
Ezek a kályhák önálló egységek. Az autótól annyiban függenek, hogy arról kapnak tápot és indítójelet*, de minden egyéb működésük a saját rendszerük/szenzoraik által felügyelt, semmilyen összefüggésük sincs az autó rendszereivel. A keringetőszivattyú ebben a felállásban nem tartozik a kályha rendszerébe, azt az autó vezérli. Ergo, annak a működéséből következtetést levonni tévút.
* az indítójel egyik feltétele, hogy az ominózus termokapcsoló zárt legyen. Ez a kapcsoló a kályhán kívül semmi mással nincs összefüggésben, és meglehetősen lustán követi a valóságot, akár 1.5 órával is lemarad bizonyos helyzetekben. Bizonyára ez az amit olyan nehéz felfogni. :-) (azon túl, hogy a kályhának tök mindegy, hogy az autó műszerfalán mit mutatnak a műszerek :-D )
Én eddig is attól kérdeztem, aki ért hozzá, hogy más is válaszol, de érdemi válasz nem kapok, az nekem nem segítség. Aki hozzáértő, az azt mondta volna, amit írtam, olvasd el még egyszer:
Pont azt várom, hogy valaki leírja, "ilyeneket szerelek, tudom mi a bibi, hozzad, ennyi lesz"
majd ha megveszed a gyári!!!! eber diagot akkor fogod tudni miről van szó,de amíg a szaros kínai obd-vel nyomulsz addig csak a sötétben tapogatózol....vidd el egy hozzáértő szerelőhöz,ja hogy az pénzbe kerülne.....igen,mert ő esetleg megvette,mint pl.mint itt mi páran,a megfelelő diagnosztikai hátteret.
mi itt szívességből segítünk és nem ártana ennek megfelelően hozzá viszonyulni.
A motor hőmérsékletét szerintem nem az obd érzékelőjén figyeli a kályha. Nincs annak külön érzékelője? Sok autón 3 vagy több szenzor is van a vízhőfoknak, pont azért mert mind mást figyel, vezérel.
Az a gond, hogy a külső hőmérő teljesen különálló dolog, semmi köze nincs a kályhát indító hőkapcsolóhoz. Az a hőkapcsolónak pedig van hiszterézise, nem biztos, hogy pontosan 4 foknál fog kapcsolni lehet, hogy csak kettőnél. Ez egy mechanikus kapcsoló, nem várható el tőle a nagy precizitás.
Köszönöm, hogy a végletekig kifejtetted ezt a fél mondatot. Így legalább érthető, bár ez még mindig csak részinformáció.
Ha értene hozzá valaki, akkor már rég rámondta volna, hogy annak ellenére, hogy a kapcsolód maga 25°C, nem a saját hőmérsékletét kell mérnie, és 20°C motortéri bimetálkapcsoló hőmérséklet a mérnökök számára se volt kiindulási alap a szimpla kályha- nemindításra, ellenben a 3°C-os külső hőmérséklet, és 40°C-os hűtőfolyadék hőmérséklet esetén mindenképp indokolt a bekapcsolás, ha a motor is jár, úgyhogy csere, ide gyere, ennyi lesz. :-))