Adok egy magyarázatot a dologra ..vagy elfogadod vagy nem !
- A kályhád indulásának 3 feltétele van 1 külső hóm 7-10 fok alatt 2 kocsi beindítva legyen 3 víz hőm 75 fok alatt !
Fogadni mernék veled hogy a napi első elinduláskor mindig elindul a kályhád !
-miért mert ekkor mind a három feltétel teljesül !
Aztán mikor leállítod a kocsit történnek érdekes dolgok
Meleg a motor..mondjuk 40 fok vagy felette..üzemi ..mind egy
A külső hőmérséklet érzékelőd az ott van rácsíptetve az ablaktörlő mechanikájára ,és természetesen a motor felett ,vagyis a meleg levegő felfele száll !
mi következik ebből ? hát hogy hiába hűl vissza a motor vize akár 20 fokra ,és te elindítod a kocsit ,a termokapcsolód még mindig nem éri el a kapcsolási küszöböt ,ezért nem is kapcsol,és nem fog elindulni a kazánod !
De ne aggódj ..ha elindulsz az autóval ,és mész vele hidegben mondjuk 4 vagy alatti külső fokban ,akkor idővel ,persze ha nem araszolsz ,akkor le fog hűlni a menetszél miatt ,és kapcsolni fog ,el fog indulni a kazánod !
Valaki meg tudná mondani a kisebbik O-gyűrű méreteit? A képen BW50 -ből való szerepel, nekem viszont DW50-hez való kell. Valószínűleg ugyan az a kettő, de lehet hogy tévedek. Előre is köszönöm!
Miért ne azt látná? M?ilyen módja van, hogy mást lásson? A motortéri kis szivattyú egyértelmű, a kályha felé keringeti a hűtőfolyadékot. Az, hogy ez megy, nálam nem jelentette azt, hogy a kályha is indul.
Pont ez a lényeg, vannak dolgok, amik hatására indul a kályha. Na de mik azok? Olyan nincs, hogy "hideg van és kész", kell ott más dolognak is lenni.
Biztos, hogy a kályha is azokat a hőfokokat látja, amit Te az obd-n keresztül?
Amikor azt írod, hogy 'a motortéri kis szivattyú dolgozott lelkesen', akkor milyen szivattyúra gondolsz? Az üzemanyagszivattyúra (nem tudom, Nálad ott van-e)? Ha igen, akkor füst nem jön a kipufogóján a cuccnak? Ha nem arra, akkor mire (ennek a cuccnak van másik szivattyúja?)
Lehet, hogy én gondolom rosszul, de ha megy valamilyen szivattyúja, akkor csak indul(na) a kályha, csak ...
Én azt gondolom, hogy van egy feltételrendszer, aminek induláskor meg kellene felelnie, ha indul, ha nem, akkor is egy végeredmény van, vagy meg, vagy nem,a kérdés az, mi nem teljesül, amikor nem indul? Ha a motor 40°C-os, de a kályha nem akar indulni, akkor hiába 35- meg hiába 45, ha csak pl 25°C alatt indítja... én erre gondolok, de persze nem tudom, milyen szenzor jelek alapján dönt a rendszer az indításról, vagy nem indításról...
Pont megint megtörtént az amit én nem értek, és a választ keresem rá. Mennem kellett az autóval, beindította, a kályha pöccre indult, gyorsan felfűtött, ekkor 10°C volt a hűtőfolyadék hómérséklete. Elmentem 5 km-t, minden oké, leállítottam az autót, míjd 1.5 óra múlva jöttem haza, ekkor 40°C-on volt a hűtőfolyadék, de a kályha már nem indult be.
Ha obd-n rendben mutatja a hűtőfolyadék hőmérsékletét, és az mfa-n rendben mutatja a külső hőmérsékletet, milyen szenzor, érzékelő van még, aminek látható nyoma, kiolvasható adata nincs, mégis beleszól a kályha működésébe? Amikor rendesen ki van hűlve az autó, tehát környezeti hőmérsékletről indul, a kályha azonnal elkezd dolgozni, és teszi a dolgát, de újra indítva 40°C-os hűtőfolyadék- hőmérsékletnél már nem kapcsol be.
ha neked egy az eredmény akkor legyen.....de ha jó maga a kályha és az autó nem mindig indítja akkor nem a kályha a ludas.
a kályha nem nagyon csinál olyat h néha elindul néha meg nem....ha valamelyik mérőköre nem jó akkor hibára ál,de mondjuk egy gyertya nem szokott megjavulni magától.
Lehet, hogy két külön dolog, de egy a végeredmény, a kályha vagy indul, mert van oka rá (án onnantól mindegy, melyik oldalon van az az ok) vagy nem indul. :-)) Este még kimentem, hátha van kedve beröffenni, 4°C volt kint, 15°C volt a hűtővíz, persze nem indult... A motortéri kis szivattyú lelkesen dolgozott, rajta nem múlt a dolog, a kályha meg egy pöffenésnyit se adott ki. Most kimentem, obd-vel néztem, a hűtővít 3°C, indítottam, és gyakorlatilag mire hátrahajoltam a kis kipufogójához, már jött is belőle a kis füst, beindult, és tolta kifelé a forró levegőt. Szóval baja nincs, csak a működési feltételek nem egyértelműek. :-))
Amit én erről tudok az az, hogy ha 80°C fölé megy a víz, kisebb fokozatra kapcsol, ha visszahűl 75°C alá, újra indul, és ez eddig így is volt. De hogy most miért nem indul...
az újraindítási küszöb sokféle lehet...van amelyik csak 40 fokos víz alatt engedi újraindulni van amelyik meg igyekszik a vizet mindig 80 fok körül tartani....én eberekkel nem foglalkozom szívesen,de ez van álltalánoságban.
Effektíve mindhárom megvolt, hibakód utána nem volt.
Amúgy ennek akkor is kapcsolnia kell, ha a hűtővíz 2-300 km menet után, pl városba beérve, leparkolva, de még járó motornál visszahűl 75°C alá, télen, nagy hidegben volt, hogy bekapcsolt ilyen körülmények között....
komolyra fordítva:mindenki magából indul ki.én pl soha nem onnan közelítek vki felé h átbasz,mert jómagam sem olyan vagyok.....de nem is bánom ha ilyenek nem lesznek kuncsaftok,csak a baj lenne velük.
3 dolog kell neki h elinduljon:7-8 fok alatti levegő hőmérséklet,jellemzően 40 fok alatti motorhő és járjon a motor(meg kell jönnie a töltésnek).....itt el tudsz indulni.
hiaba kozlod, nem jut el a tudataig. en informatikaban utazom. van az a fogalom, hogy valami nem supportalt. ami azt jelenti hogy nem tamogatott. erre megkerdezi, hogy az akkor nem is mukodik? mondom neki lehet hogy mukodik, lehet hogy nem. jon masnap: kepzeljem el, mukodik, csak egy pici bibi van vele, segitsek mar azt megoldani. es akkor elmondom neki megegyszer, hogy azzal kezdtuk tegnap, hogy nem tamogatott. az meg pontosan azt jelenti hogy nem segitek. tamogatas=segites.
hidd el én elmondom előre......sőt még többet is mint kellene sokszor.
azt hiszik 1-2 ezer ft-ból meg lehet oldani a bajukat.
a normálisabbak vagy utánanéztek és már felkészülten jönnek abban a tekintetben h mik az árak vagy csak simán bíznak bennem,hogy nem akarom lehúzni őket.
ez a kisebbség....sajnos.
a többség meg odajön és szó szerint azt hallgatom h éhezik a család meg h csak havi 10e-ret tud tankolni mert nincs több közben meg nem akarnak reggel fázni.......na most hol is a baj?
Mivel az autó topicjában nem érkezett érdemi segítség, itt kérdezek.
Van egy 2003-as Seat Alhamba 1.9 PD TDI autóm, ebben pedig egy hídronic II. (D5W) kiegészítő fűtés. Tegnap nem indult a technika, előtte két napig erősebb fehéres füstöt eregetett, de utána beindult, igaz füstölögve dolgozott. Hibakódra ránézve egyet kaptam, 01409 - Repeated Flame-Out 35-00 - és ennyi, ezt 5x is. Töröltem, ma levettem a kipufogót meg a légszívót, mindkettő rendben volt, visszatettem, alul átnéztem, semmi rendellenes. Ezután indítottam az autót, 6°C-on, hideg motornál pöcc röff indult a kályha se füst, se más, dolgozott szépen. Most este 4°C-nál be akartam állni az udvarra, a kályha nem indul. Vártam, hátha, elmentem 3-4 km-t, melegedjen, de utána beállva még 20 perc alatt sem kapcsolt be, szépen bemelegedett az autó 50°C környékére, ekkor se történt semmi. VCDS-sel ránézve ennyit mutatott:
A tegnapi hibakód nem volt bent, tehát vagy valamelyik paraméter nem volt adott a bekapcsoláshoz, amin csodálkozom, mivel járt a motor, 5-10°C-nál nem lehetett melegebb a hűtővíz, (4 óra alatt csak lehűl) odakint meg 4°C volt. Merre keresgéljek tovább? Méricskélni tudok, de az is tuti, hogy reggel indulni fog a kályha...
ez sajnos nagyon komolyan igy van. az atlag ember ha mondasz neki valamit azt hiszi csak szorakoztatod hogy ne legyen csend. egyszeruen nem hajlando felfogni es elhinni amit mondasz neki.
az a baj h sok a kamu ember mindenfelé és sajnos napi szinten találkozom ilyenekkel.
pl.:nem veszem fixre a beszerelőnaptáramba az embert amíg nem utal 10e pénzt.nem nagy összeg sajnos manapság,de kb. a fűtést akarók 70%-a valahogy nem abszolválja.de ugyebár mondok ezeknek is időpontot kihangsúlyozva h csak akkor él ha aznap vagy legkésőbb másnap megjön a pénz.persze nem jön.az időpontot azért a fejében tartja és képzeljétek a beszélt időpontban megjelenik.persze van autó az emelőn.ember elkezd értetlenkedni,de hiszen megbeszéltük meg minden.és különben is ő egy vad idegennek nem fog csak úgy utalgatni.elküldöm,mert nincs rá kapacításunk.persze ezek a lúzerek messziről jönnek.de ha meg beirom és nem jön akkor ott állok bénán,mert a kollégámat autóra fizetem és nem órára.ha utal annak nyoma van és szaros 10 pénzel nem fogok elköltözni sehová.