Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

norbi0325 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10420

benned még dohog az energia...

 

Nehogy azt hidd :))

,inkább ez már a "rakjuk már helyre a dolgokat"  miatt van ! és mindenki nyugodjon le a P ..ába.. :XD

 

 

Előzmény: gibbonpitti (10419)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10419

kb ezt írtam én is csak nem volt kedvem már a végletekig fejtegetni...  :)

 

benned még dohog az energia...

Előzmény: norbi0325 (10415)
cs!rke Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10418

Akkor mégis csak jó helyen kapisgálok, amikor azt gyanítom, hogy az eltérő (és nem feltétlenül helyes) hőfokok hülyítik a tulajt! :D

Előzmény: norbi0325 (10415)
norbi0325 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10417

Hát leírtam !

Mert a motor melegen tartja a thermokapcsolód !

A külső hőm szenzor meg más ,és máshol van !

 

Előzmény: R!ck4 (10416)
R!ck4 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10416

Pont azért nem bonyolítom túl, mert a hőmérsékletet jelzi a műszerfal. :-))

 

Ha az 4°C-ot mutat, mi a fészkes francért nem indul a kályha? Én csak örülök, ha rendben van, maradjon is így. :-))

Előzmény: norbi0325 (10415)
norbi0325 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10415

Kurvára túlbonyolítjátok a dolgot !

Adok egy magyarázatot a dologra ..vagy elfogadod vagy nem !

 

- A kályhád indulásának 3 feltétele van  1 külső hóm 7-10 fok alatt 2 kocsi beindítva legyen  3 víz hőm 75 fok alatt !

 

Fogadni mernék veled hogy a napi első elinduláskor mindig elindul a kályhád !

-miért mert ekkor mind a három feltétel teljesül !

 

Aztán mikor leállítod a kocsit történnek érdekes dolgok

Meleg a motor..mondjuk 40 fok vagy felette..üzemi ..mind egy

A külső hőmérséklet érzékelőd az ott van rácsíptetve az ablaktörlő mechanikájára ,és természetesen a motor felett ,vagyis a meleg levegő felfele száll ! 

mi következik ebből ? hát hogy hiába hűl vissza a motor vize akár 20 fokra ,és te elindítod a kocsit ,a termokapcsolód még mindig nem éri el a kapcsolási küszöböt ,ezért nem is kapcsol,és nem fog elindulni a kazánod !

De ne aggódj ..ha elindulsz az autóval ,és mész vele hidegben  mondjuk 4 vagy alatti külső fokban ,akkor idővel ,persze ha nem araszolsz ,akkor le fog hűlni a menetszél miatt ,és kapcsolni fog ,el fog indulni a kazánod !

Ennyire egyszerű !

 

Hidd el jól működik a rendszered !

 

Előzmény: R!ck4 (10413)
K..Csaba Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10414

Valaki meg tudná mondani a kisebbik O-gyűrű méreteit? A képen BW50 -ből való szerepel, nekem viszont DW50-hez való kell. Valószínűleg ugyan az a kettő, de lehet hogy tévedek. Előre is köszönöm!

R!ck4 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10413

Miért ne azt látná? M?ilyen módja van, hogy mást lásson? A motortéri kis szivattyú egyértelmű, a kályha felé keringeti a hűtőfolyadékot. Az, hogy ez megy, nálam nem jelentette azt, hogy a kályha is indul. 

 

Pont ez a lényeg, vannak dolgok, amik hatására indul a kályha. Na de mik azok? Olyan nincs, hogy "hideg van és kész", kell ott más dolognak is lenni.

Előzmény: cs!rke (10412)
cs!rke Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10412

Nem értek hozzá, csak kérdezek:

Biztos, hogy a kályha is azokat a hőfokokat látja, amit Te az obd-n keresztül?

Amikor azt írod, hogy 'a motortéri kis szivattyú dolgozott lelkesen', akkor milyen szivattyúra gondolsz? Az üzemanyagszivattyúra (nem tudom, Nálad ott van-e)? Ha igen, akkor füst nem jön a kipufogóján a cuccnak? Ha nem arra, akkor mire (ennek a cuccnak van másik szivattyúja?)

Lehet, hogy én gondolom rosszul, de ha megy valamilyen szivattyúja, akkor csak indul(na) a kályha, csak ...

Előzmény: R!ck4 (10411)
R!ck4 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10411

Én azt gondolom, hogy van egy feltételrendszer, aminek induláskor meg kellene felelnie, ha indul, ha nem, akkor is egy végeredmény van, vagy meg, vagy nem,a kérdés az, mi nem teljesül, amikor nem indul?  Ha a motor 40°C-os, de a kályha nem akar indulni, akkor hiába 35- meg hiába 45, ha csak pl  25°C alatt indítja...  én erre gondolok, de persze nem tudom, milyen szenzor jelek alapján dönt a rendszer az indításról, vagy nem indításról...

Pont megint megtörtént az amit én nem értek, és a választ keresem rá. Mennem kellett az autóval, beindította, a kályha pöccre indult, gyorsan felfűtött, ekkor  10°C volt a hűtőfolyadék hómérséklete. Elmentem 5 km-t, minden oké, leállítottam az autót, míjd 1.5 óra múlva jöttem haza, ekkor 40°C-on volt a hűtőfolyadék, de a kályha már nem indult be.

 

Ha obd-n rendben mutatja a hűtőfolyadék hőmérsékletét, és az mfa-n rendben mutatja a külső hőmérsékletet, milyen szenzor, érzékelő van még, aminek látható nyoma, kiolvasható adata nincs, mégis beleszól a kályha működésébe? Amikor rendesen ki van hűlve az autó, tehát környezeti hőmérsékletről indul, a kályha azonnal elkezd dolgozni, és teszi a dolgát, de újra indítva  40°C-os hűtőfolyadék- hőmérsékletnél már nem kapcsol be.

 

Ez akár természetes is lehetne.

Előzmény: gibbonpitti (10409)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10410

Nem gondolod, hogy egy rendszer az egész? Hiába jó a gyertya, ha a klixon hol érintkezik, hol nem...

Előzmény: gibbonpitti (10409)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10409

ha neked egy az eredmény akkor legyen.....de ha jó maga a kályha és az autó nem mindig indítja akkor nem a kályha a ludas.

 

a kályha nem nagyon csinál olyat h néha elindul néha meg nem....ha valamelyik mérőköre nem jó akkor hibára ál,de mondjuk egy gyertya nem szokott megjavulni magától.

 

nálad inkább az autó oldalán lesz a baj.

Előzmény: R!ck4 (10406)
R!ck4 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10408

Nem lehetetlen.

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (10407)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10407

Talán valamelyik hőérzékelőd közelít a dögrováshoz...

Előzmény: R!ck4 (10406)
R!ck4 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10406

Lehet, hogy két külön dolog, de egy a végeredmény, a kályha vagy indul, mert van oka rá (án onnantól mindegy, melyik oldalon van az az ok) vagy nem indul. :-)) Este még kimentem, hátha van kedve beröffenni, 4°C volt kint, 15°C volt a hűtővíz, persze nem indult... A motortéri kis szivattyú lelkesen dolgozott, rajta nem múlt a dolog, a kályha meg egy pöffenésnyit se adott ki. Most kimentem, obd-vel néztem, a hűtővít 3°C, indítottam, és gyakorlatilag mire hátrahajoltam a kis kipufogójához, már jött is belőle a kis füst, beindult, és tolta kifelé a forró levegőt. Szóval baja nincs, csak a működési feltételek nem egyértelműek. :-))

Előzmény: gibbonpitti (10405)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.04 0 0 10405

két külön dolog.....amit mondasz az a kályha sajátossága én meg a kocsi oldali indítási protokolt írtam le....

Előzmény: R!ck4 (10404)
R!ck4 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 10404

Amit én erről tudok az az, hogy ha 80°C fölé megy a víz, kisebb fokozatra kapcsol, ha  visszahűl 75°C alá, újra indul, és ez eddig így is volt. De hogy most miért nem indul...

Előzmény: gibbonpitti (10403)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.03 0 0 10403

az újraindítási küszöb sokféle lehet...van amelyik csak 40 fokos víz alatt engedi újraindulni van amelyik meg igyekszik a vizet mindig 80 fok körül tartani....én eberekkel nem foglalkozom szívesen,de ez van álltalánoságban.

Előzmény: R!ck4 (10402)
R!ck4 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 10402

Effektíve mindhárom megvolt, hibakód utána nem volt.

Amúgy ennek akkor is kapcsolnia kell, ha a hűtővíz 2-300 km menet után,  pl városba beérve, leparkolva, de még járó motornál visszahűl 75°C alá, télen, nagy hidegben volt, hogy bekapcsolt ilyen körülmények között....

Előzmény: gibbonpitti (10400)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.03 0 0 10401

akkor csak velem lehet a baj.....   :)

 

komolyra fordítva:mindenki magából indul ki.én pl soha nem onnan közelítek vki felé h átbasz,mert jómagam sem olyan vagyok.....de nem is bánom ha ilyenek nem lesznek kuncsaftok,csak a baj lenne velük.

Előzmény: halaloszto (10398)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.03 0 0 10400

3 dolog kell neki h elinduljon:7-8 fok alatti levegő hőmérséklet,jellemzően 40 fok alatti motorhő és járjon a motor(meg kell jönnie a töltésnek).....itt el tudsz indulni.

Előzmény: R!ck4 (10396)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.03 0 0 10399

ha érdekel vkit:dw/bw50 lángcsövek,izzítók,vízpumpák,vezérlők eladók.....utóbbiból már csak 2 db van.

 

 

halaloszto Creative Commons License 2015.02.03 0 0 10398

hiaba kozlod, nem jut el a tudataig. en informatikaban utazom. van az a fogalom, hogy valami nem supportalt. ami azt jelenti hogy nem tamogatott. erre megkerdezi, hogy az akkor nem is mukodik? mondom neki lehet hogy mukodik, lehet hogy nem. jon masnap: kepzeljem el, mukodik, csak egy pici bibi van vele, segitsek mar azt megoldani. es akkor elmondom neki megegyszer, hogy azzal kezdtuk tegnap, hogy nem tamogatott. az meg pontosan azt jelenti hogy nem segitek. tamogatas=segites.

 

Vajk

Előzmény: bt74 (10395)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.03 0 0 10397

hidd el én elmondom előre......sőt még többet is mint kellene sokszor.

 

azt hiszik 1-2 ezer ft-ból meg lehet oldani a bajukat.

 

a normálisabbak vagy utánanéztek és már felkészülten jönnek abban a tekintetben h mik az árak vagy csak simán bíznak bennem,hogy nem akarom lehúzni őket.

 

ez a kisebbség....sajnos.

 

a többség meg odajön és szó szerint azt hallgatom h éhezik a család meg h csak havi 10e-ret tud tankolni mert nincs több közben meg nem akarnak reggel fázni.......na most hol is a baj?

 

 

Előzmény: bt74 (10395)
R!ck4 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 10396

Szevasztok Urak!

Mivel az autó topicjában nem érkezett érdemi segítség, itt kérdezek.

Van egy 2003-as Seat Alhamba 1.9 PD TDI autóm, ebben pedig egy hídronic II. (D5W) kiegészítő fűtés.   Tegnap nem indult a technika, előtte két napig erősebb fehéres füstöt eregetett,  de utána beindult, igaz füstölögve dolgozott. Hibakódra ránézve egyet  kaptam, 01409 -  Repeated Flame-Out 35-00 -   és ennyi, ezt 5x is. Töröltem, ma levettem a kipufogót meg a légszívót, mindkettő rendben volt, visszatettem, alul átnéztem, semmi rendellenes. Ezután indítottam az autót,  6°C-on, hideg motornál pöcc röff indult a kályha se füst, se más, dolgozott szépen. Most este 4°C-nál be akartam állni az udvarra, a kályha nem indul. Vártam, hátha, elmentem 3-4 km-t, melegedjen, de utána beállva még 20   perc alatt sem kapcsolt be, szépen bemelegedett az autó 50°C környékére, ekkor se történt semmi. VCDS-sel ránézve ennyit mutatott:

 

A tegnapi hibakód nem volt bent, tehát vagy valamelyik paraméter nem volt adott a bekapcsoláshoz, amin csodálkozom, mivel járt a motor, 5-10°C-nál nem lehetett melegebb a hűtővíz, (4 óra alatt csak lehűl)  odakint meg 4°C volt. Merre keresgéljek tovább? Méricskélni tudok, de az is tuti, hogy reggel indulni fog a kályha...

bt74 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 10395

Miért nem közlitek ezt velük előre?

Én vill.szerelésben utazom, előre mondok órabért a hibafeltáráshoz és a lehetséges árakról.

Előre megmondod mennyi a szét és összeszerelés + az alkatrészek.

 

(ezt nem észosztásnak szántam! )

 

Előzmény: 409 (10388)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.03 0 0 10394

nem jelentkeztetek az eber szivattyúkért....   :)

 

a kollégádnak sürgős volt.....

Előzmény: koszegikaktusz (10393)
koszegikaktusz Creative Commons License 2015.02.03 0 0 10393

 

 

 

Webasto 12 V diesel benzin üzemanyag szivattyú 5KW  vadi új !!!!! eladó 18 ezer Ft

halaloszto Creative Commons License 2015.02.03 0 0 10392

ez sajnos nagyon komolyan igy van. az atlag ember ha mondasz neki valamit azt hiszi csak szorakoztatod hogy ne legyen csend. egyszeruen nem hajlando felfogni es elhinni amit mondasz neki.

 

Vajk

Előzmény: gibbonpitti (10391)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.03 0 0 10391

az a baj h sok a kamu ember mindenfelé és sajnos napi szinten találkozom ilyenekkel.

 

pl.:nem veszem fixre a beszerelőnaptáramba az embert amíg nem utal 10e pénzt.nem nagy összeg sajnos manapság,de kb. a fűtést akarók 70%-a valahogy nem abszolválja.de ugyebár mondok ezeknek is időpontot kihangsúlyozva h csak akkor él ha aznap vagy legkésőbb másnap megjön a pénz.persze nem jön.az időpontot azért a fejében tartja és képzeljétek a beszélt időpontban megjelenik.persze van autó az emelőn.ember elkezd értetlenkedni,de hiszen megbeszéltük meg minden.és különben is ő egy vad idegennek nem fog csak úgy utalgatni.elküldöm,mert nincs rá kapacításunk.persze ezek a lúzerek messziről jönnek.de ha meg beirom és nem jön akkor ott állok bénán,mert a kollégámat autóra fizetem és nem órára.ha utal annak nyoma van és szaros 10 pénzel nem fogok elköltözni sehová.

 

ja és csak januárban már 3 ilyen volt.......

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!