az utánkeringetés nem a fűtés miatt kell.ha kikapcskor egyből leáll a víz keringése mondjuk 80 fokos víznél akkor a kályhában meg is tud forrni egy rövid időre és ezáltal a kályha test is túlmelegszik...a kályhatestre meg ugye a vezérlő van feleszkábálva...amit ugye a kályhatest hivatott hűteni.....szóval megcsinálod jópárszor ezt a leállításos dolgot és kuka lesz a panel....
mielőtt nekem esne pár okos aki így üzemelteti elmondanám csak idő kérdése mikor kakukkol meg a vezérlő.
sikerül időnként ilyeneket is javítanom.....nem ritkán....3 hete innen is volt egy úriember....
az sem jó,mert amikor igazán hideg van sokára fog felmelegedni a víz.....
elég sok kiegből állóvá alakítást végzek és a saját kábelkötegemmel meg az egyébb kiegészítőkkel teljesen gyári specifikációjú lesz a kályha...van utánkeringetése a vízpumpának és 40 foknál kapcsol a belsőventi....
nem feltétlen kell 2 akku.....ha rövideket mész(20 percnél kevesebbet jár a motor egy indításra) akkor kell sajnos tölteni az akkumulátort.én erre szoktam az autó elejére valahová rakni egy csatlakozót(vízmenteset) és azon keresztül lehet tölteni bármikor az autót.elég a célra a 74ah-s akku tökéletesen.
Sanyesz vagyok. Még új vagyok ezen a fórumon és ebben a témában is.
Lenne egy apró problémám ami nem is annyira apró. :-)
Van egy 2003-as 1.9 PDTDI Ford Galaxy-m.
Ebben az autóban az Eberspacher D5WZ kályhája dolgozik, azaz csak dolgozna, mert meg sem moccan. A vezérlő elektronikája adta meg magát. Legalábbis a szerelő ezt mondta (állófűtést is szerelnek).
Hozzá jutottam egy szép állapotú és állítólag működőképes D5WZ kályhához, csakhogy ez egy Toyota Avensis-ben volt.
A csatlakozó teljesen más. Nem ástam bele még nagyon magam de mielőtt megtenném meg szeretném kérdezni, hogy szerintetek a VW-féle csati "ráapplikálható" a Toyota kábelére?
A Toyota kábeleinek színe megegyezik a Fordéval/Volkswagenével?
Tudom, hogy kókányolás, de hátha ki tudnám hozni olcsón.
Ami a facelift A4-esben (99-01ig) van az megegyezik lábkiosztásra/csatlakozóra a Climatroniccal, és biztosan állítom hogy működik (nálam legalábbis).
A jelenlegimben is climatronic van (2003 Passat), így van bekötve és megy. A régi A4-esemet (99-es facelift) pedig Fanó Zoliék kötötték így annó..
Illetve egyszer egyik barátom próbaképpen a szintén facelift A4-esébe tett egy climatronicot (kisebb előlap szépen elfért a befaragott dupla dines hifije alá) és működött..
A 10-15 ezres órabért a saját esetinkből citr c8, peug807 eseteiből veszem, ahol csak a kiegfűtést kell átalakitani állóvá. Ott ugye nem kell a vizcsövekkel meg az üzemanyagcsővel és egy csomó melóval bszakodni, csak az elektromos részével. Amit ugye én is jamalboy is és még egy jópáran magunknak meg is csináltunk. Pár tizezerből bőven kijön és kb 6 órás meló ( persze aki rutinosabb annak még annyi se). Mindezta a webosok 130 + ért csinálják.
Na azért az nem szar óradij .
Persze ahol nulláról kell indulni a beépítéssel, az más tészta, ott van meló bőven.
Én - bár hangsúlyozom amatőr vagyok - azt javallom, ha sok kis utazás van, akkor vagy (1) nagyobb akkut vegyél bele, ha erről megy az állófűtés (2) vagy kis kiegészítő akkut, amit csak az állófűtés használ, kis teljesítményű, így a töltést is gyorsabban veszi fel, s a generátort sem károsítja.
Gibbonpitti,
a benzincsőről jut eszembe, hogy életveszélyes benzincsöveket lehet/lehetett ám kapni. Pld. a Bárdiban Gates néven futó benzincső - annak ellenére, hogy szövetszálas - egy idő után kireped, majd legjellemzőbben ott, ahol a bilincs fogja, egyszerűen elszakad. Ennek az eredményét nem is merem leírni, mi lehet. Én úgy jöttem rá, hogy benzinszag volt a motortérből, megnéztem, s tűhegynyi kis lyukon eresztett a cső. Szerencsére nem a kipufogó és a katalizátor kapott belőle. Leginkább a hajlatokban és a bilincseknél törnek be ezek...
Ill. egyeb szerelesi cuccok is lehetnek. Nekem a komplett kalyha melle (konzolos, oras, kabelkogetes komplettrol beszelek) kellett meg kb. 40e forintnyi alkatresz a kulturalt beszereleshez. Ertem itt a viz es uzemanyagcsoveket, a gumidugokat a vizcso atvezeteseknel, csotoldasokhoz a kozdarabokat es bilincseket illetve az egyeb aprosagokat. Ventillatoros vezerlest magam csinaltam ugyszinten (allithato fordulatu csak allofutes uzemben is), az se lett volna olcso keszen, plane, hogy ilyen verzio nem is volt, csak fix fordulatu az en kocsimhoz.
visszaolvastam pár oldalt, és úgy látom, ide inkább azok írogatnak, akiknek már van valamiféle állófűtés az autóban. Nekem nincs, és a nem épp friss totalcaros cikken kívül nem is tudok semmit a technológiáról, márkákról, árakról, semmiről. Szívesen vennék iránymutatást az alábbiakhoz:
- autó: 2006-os Accord 2.2 dízel.
- mit szeretnék: elsősorban azt, hogy a motor gyorsabban elérje az üzemi hőmérsékletet. Ezzel együtt fog járni, hogy az utastér hamarabb bemelegszik, aminek örülni fog a család.
- hogy használom a kocsit: sajnos sok a hidegüzem, a rövid városi utak. Ezt kellene valahogy motorkímélőbbé tenni. Nem cél, hogy 22 fokos legyen az utastér, mire kiérek a parkolóba, inkább a motort szeretném barátságosabban használni.
Kit/mit keressek, milyen típus kell nekem, mennyibe fog ez kerülni? Használt kályhát, vezérlést érdemes venni? Árban mekkora többlet, ha szeretném egy fix napirendhez igazítva programozhatóvá, esetleg telefonról indíthatóvá tenni a rendszert? Bónusz: ismertek jó szakit Gyöngyös közelében? Köszönöm előre a segítséget.
A relésor a gyári másolata az elektronika pedig egy 2 távirányítóból álló belső hőmérséklet függvényében időzítést állító kapcsolás.
A 6-8 órás 2 emberes beszerelést pedig megerősítem. Szépen elmegy az idő, ha tisztességesen, és esztétikusan akarja valaki a megfelelő eszközökkel berakni a cuccot. Még akkor is sok idő ha maga a kályha a helyén van és csak állófűtéssé akarod alakítani.
Ugyanakkor szerintem nem 2 féle típus van, hanem legalább 4 féle. 2 ezzel foglalkozó(egyik sikerrel másik pedig kevesebb sikerrel) és 2 bátor(aki utána néz, ért is hozzá, netán képzettsége is van de nem erre használja és aki tényleg belevág a "ló*aszt fizetek én ezért másnak). A 4-ből 2 változó eredménnyel de elbukik :)
De tudja a digitklíma. A 16 pines fekete stekker 1-es lábára kell adni +12V-ot, akkor indul a klímapanel állófűtés módban, plusz a kályha által vezérelt relével meg kell táplálni a ventimotort a biztosítéknál.
2 féle ember van ezen a téren...az első nem áll neki hanem szakemberre bízza a dolgot.a másik nekiáll maga és eztán vagy sikerül vagy nem,utóbbinál jönnek a bajok.és általában nagyok....10-15e órabért nem tudom honnan veszed...nincs annyi sehol sem,még bruttóban sem-sőt a közelében sincs.de azt tudd,hogy becsületesen beszerelni egy fűtést 2 embernek is 6-8 óra.....és nyilván nem engedem be az autódat a műhelyembe 1000ft/óradíjért.
pont azért van ennyi kókány beszerelés,mert mindenki azt hiszi(és most mind1 h a tulaj vagy önkétes beszerelők),hogy pik-pak bent van 10 perc alatt,meghúzok 3 csavart meg összekötök 2 vízcsövet és kész.
láttam kiégett motorteret ilyen előzmények után.....magának szerelte be az ember.....csak nem megfelelő minőségű üzemanyagcsövet és nem a megfelelő helyen vitte a csövet és sikerült felgyújtani a motorteret.....meg a fél garázst....
azt azért nem írtad mi lett volna 130.....
ha csak az idei ősz azon termése elmesélné a tapasztalatait akiknek meg kellet oldjam a kókány kijavítását akkor lenne min csámcsogni itt rendesen.de ők nem hinném,hogy fognak ide írni,mert műkődik már rendesen a fűtésük.bár jó páran innen jöttek...