Ha rövidre zárom akkor 12 volt lessz olyan mintha rossz lenne a lángőr ha jol gondolom ezzel nem teszem tönkre a vezérlőt?
Van egy hőmérséklet szenzór a kályha hátsó végén Szerintem ez a tulmelegedés védelem lehet ennek a két vezetéke a csatlakozóban rövidre van zárva Szerintem ez nem gyári dolog Mit Gondoltok róla?
Akkor hibás a lángőr. Nem érzékel égést, ezért a várakozási idő leteltével leáll. Ha elindul a kályha, akkor próbáld meg rövidre zárni a lángőr két vezetékét. Ilyenkor a kályhának mennie kell tovább rendesen.
Hideg inditásnál előszőr nem indul el a kályha . Az izzitás megy aztán beindul a tápszivattyu a vizpumpa is megy egy kis idővel később beindul a levegő szivattyu is a kályha nem indul el .Leáll aztán kezdi másodjára a folyamatot ugyanolyan sorrendben aztán puffan egyett és elindul .Nem füstől megy rendesen ugy 1-1.5 percig aztán leáll az üzemanyag pumpa szellőztet még egy darabig aztán leáll.
Esetleg túlmelegedés? Nincs megfelelő keringés, levegős a kályha? A másodikra való indulás izzítógyertya gond. Nekem egy benzines van műhelyfűtésre, az is csak másodjára indul. Ha a lángérzékelő vacakolna, akkor el sem indulna még a pumpa sem. Tudom, mert szívtam vele. Amikor leáll, akkor a keringető is megáll? A lángérzékelőben egyébként egy sima fotodióda van, én cseréltem benne, így megúsztam 300ft-ból. :)
Ha van egy multimétered, akkor ki is mérheted működés közben. Ha jól emlékszem, akkor indításkor 12V-nak kell lennie rajta, ha pedig beindult, akkor 0V-nak, mindaddig, amíg megy a kályha, égés van.
ha tényleg 3-4 perc után áll le akkor nem lángőr lesz a baj,mert azt már az indulás után egyből nézi a vezérlő és ha az izzítás befejezése után(jellemzően 20-30mp) nem ég a láng,tehát nem melegíti a lángőrt semmi sem,akkor leállna egyből.volt már olyannal dolgom h szarakodott a lángőr és elindult a kályha de az max 80 mp után le is állt,mert addigra már nagy lánggal éget a kályha és a gyertyának az volt a baja,hogy túl meleget jelzett a vezérlőnek.
leállás után ha még bekapcsolva hagyod akkor elindul akár 10-15 perc mulva vagy sem?
mondjuk nem jó jel ha ilyen nmelegben csak 2x indul el.
Odáig jutottam a dwb 46 vizes diesel webastoval hogy elindul igaz csak másodjára de ez nem is zavarna szépen müködik nem füstől de kb 3 perc után leáll az üzemanyag szivattyú és szép lassan leáll az egész . Lehet a lángőr a problémája?
norbi0325 felajánlotta a segítségét kályha diagnosztika ügyben,amit ezúttal is köszönök,de sajnos nem jön össze az időegyeztetés mert én a jövőhéten járok mostanában csak Magyarországon.
Ajka környékén nem tudtok valaki szakminisztert egy kályha diagra?
A hűtőm biztos hogy tiszta,mert nemrég lett átöblítve Én magam csináltam nem először.Viszont nagyon gyanús hogy hengerfejes lett az autó,és előfordulhat hogy légbuborék van a kazántérben.Bár ez a lapátkopás is elképzelhetőnek tűnik tekintve hogy 1992 óta "üzemel" már a kályha.Kösz a tippet,meg fogom nézni ezt a lehetőséget is!
Az nem lehetetlen,mert véletlenűl bekapcsolva hagytam a ventillátort,és ment amikor lekapcsoltam.Nem fagy még felénk,de állítólag nemsokára már fog.(Szolnok)
Van egy kis gondom,hátha tud valaki segíteni ötletekkel.Tehát:van egy 1992-es eber D5W tipusú kazán az autómban.Minden hónapban egyszer,járattam 10-15 percet,hogy ősszel ne legyen vele gond.Erre most hogy már lassan kéne fűteni beszart.A tünetek:rendben elindul,nem füstöl stb.majd 4-5 perc üzem után elveszi a gázolajat (ekkor sem füstöl) és megáll.A vízszivattyú ilyenkor még megy,majd újabb 3-4 perc múlva megint újraindul.Ekkor is rendben elindul minden,semmi füst,de 4-5 perc üzemidő után megint megáll.Ezt addig ismételgeti amíg manuálisan le nem állítom.
Ez pont 6-al több a csak dobos megoldásnál. Maradjunk annyiban hogy átgondolom még hogy megér-e nekem ennyi pluszt. Ebben a pár napban úgy sem jár a posta és addig rákérdezek a másik fórumtársra is hogy áll e még az ajánlata. Köszönöm addig is a türelmet!
Centivel mértem az előbb sötétben ,amint látod nem szereltem ki, ezért a "kb" jelző. Rover 75ben van ha ez segít valamit. Árban mire gondoltál? Mert igazából az a döntő, hogy csak dobot veszek és flexelek vagy megveszem egyben és csak simán cserélem. Kompletten jobb lenne, mert kevesebb meló és megmarad a gyári cső is. Hátha jó lesz még valamire címszóval.
Jelenleg elég hangos a Webasto Thermo Top c kályhám, mivel nincs a kipufogó csövén, dob. (Rover 75-ben van, eredetileg 7fok alatt kapcsolt, mint kiegészítő fűtés, de most már egy GSM modul segítségével, kapcsolom.)
Esetleg van valakinek eladó dobja? Egy leírás alapján ezt szeretném elkészíteni a jelenlegi kipufogócsövemből:
attól hogy ránézésre jónak tünik még lehet rossz a párologtató.ha nem vezeti szét a teljes felületén a gázolajat hanem csak simán átfolyik rajta akkor is tud ilyet produkálni.állítani meg semmit sem tudsz.
de lehet simán az ac tol sokat a kályhába.induláskor kis füst megengedett dieselnél,de amikor már ég a láng rendesen akkor nem szabadna füstölni.