Ilyen "kicsiben" szerintem elegendő. Próbáld az előzőekben javasolt megoldást: tegyél be egy 2 kW-os hősugárzót. Ha az jó, érdemes nekiállni beénekelni a 3,5- öst.
Sajna nem értek hozzá, de a gooooogli képkeresője kidob egy csomó kapcsolási rajzot, lesd meg, hátha van közte olyan, ami neked kell...én annyit írtam be hogy: Webasto t60
A rakter bordas Alu-lemezzel van korbe boritva (a teto nincs),es a kulso lemez es ez kozt van kb 4-5 cm szigeteles. A futendo terfogat 2x1.70x2m azaz durvan 7 kobmeter,mert a tobbi le van valasztva.
Nagyjabol ezek a parameterek,es az a 15-20 fok eleg lenne.Abban biztos vagyok,hogy minusz 20-ban keptelenseg felfuteni,de talan ritkan van olyan hideg.Akkor Motelben kell aludni.
Letezik 5 KW-os is legbefuvosban? En nem talaltam.
Haver bmw-jében volt levegős kályha D1l ami az alap kályha..1800W Hát mi 5 perc alatt leizzadtunk benne !
Az én véleményem szerint elég lehet neked egy ilyen kis teljesítményű is ..be fogja fűteni azt a pár m3 -es rakteret ..okosan el kell helyezni !
Csinálj egy próbát ! minden háztartásban van az a hagyományos kis elektromos fűtőventilátor ,na az is 2000w-os tedd be ,és próbáld ki mennyi idő alatt csinál neked megfelelő hőmérsékletet ,
Aztán ha kevés ,szerintem csak akkor gondolkozz nagyobb teljesítményűben !
én nem annyira ismerem/szeretem a levegőseket,de annyit tudok,hogy a mercedes és MAN új kamionokból sorban dobálják ki a 3-3.5kw -osokat és rakják be helyettük az 5 kw kályhákat.ez azért erősen elgondolkoztató....nem hinném,hogy a fülke szigetelése romlott volna az idők folyamán.sztem a kívánatos hőfok emelkedett a komfortszint miatt.ha nem akarsz megfagyni akkor jó a kisebb is.de kánikula biztos nem lesz.
csináltam raktérfűtést egy kisteherbe és ott vizessel oldottam teljesen független vízkörrel és fűtőradiátorral.ez használható állónak is csak ha 7-8-9 órát akar menni akkor oda igen jó és nagy akku kell.
Nekem ugyan nincsen eladó, de a 3,5 kW kicsit kevésnek tűnik, kiváltképp szigetelés nélkül, -20°C-ban a préri közepén. De ha van belőle kettő, vagy van valami szigetelésféle a bádogon, még elég is lehet. (Sprinterben volt hasonló, de nem vert a víz...)
Segítséget kérek az autóm W 124, 95' -ös utolsó szériás 2000 D.
Az a gondom, hogy van amikor szépen húz dinamikus stb.. (ez a ritkább) de általában csak fordulaton tartva tudok haladni vele a dombokról ne is beszéljünk.
Az bosszant, hogy amikor "jó kedve van" akkor a dombok sem lassítják (azonos útvonalról beszélek)
Bekötöttem az üzemanyag rendszerbe egy mágneses kütyüt és láss csodát ment mint a veszedelem!
Lekötöttem és megint lusta! De ez csak annyit tesz, hogy apróbbra robbantja az üzemanyagok részecskéit azt hiszem...
Üzemanyag gondom lehet? Olvastam itt valami üzemanyag előmelegítő kiiktatásáról. Nem tudom az enyémben van ilyen? és ha igen meg tudom barkácsolni házilag?
Egyébként a motor szépen egyenletesen jár nem rángat üzemanyag szinttől függetlenül szépen megy.
csak,hogy tisztázzuk:nekem innen sok pénz még nem jött,de ami ment az idő,energia és pénz(amennyiben vadidegennek adok beszerárban anyagot amin lehetne tisztes hasznom)!!!
leírtam,hogy nem tudom az izzító ellenállását,mert a gyártó sem adja meg,nem véletlen(de gondolom neked az üzletpolitika nem sokat mond).
ha nincs gyári adat akkor én a többire nem nagyon adok,mert már volt belőle sok bonyodalom a történelem során.csak hogy értsd mennyire nem egyszerű az izzító:asszem mp-enként 2-3x nézi a gyári vezérlő a lángőr funkciót.szóval lehet bármilyen fasza multink az csak aszisztálni fog.
egy dolgon gondolkozz el:miért van általában külön(eber,sok-sok weba) az izzító és a lángőr?
én szívesen segítek amiben tudok,de ha egyszer azt írom hogy nem tudom akkor azért vagyok antiszociális ha meg leírom hogy miért nem érdemes keresgélni/kutakodni valami iránt(amit én sem ismerek pontosan) akkor is megint világellenség vagyok.erre varrjon vki gombot.
próbálok pár felesleges kört megspórolni pl. neked vagy másnak még ha nem is mindig vagyok érthető és nem azért teszem mert ebből remélek vmi hasznot.
Nézd, a helyzet az, hogy én is szeretek tanulni, és amit megtanultam, avval szivesen segítek másoknak, ha tudok. Én a helyedben legalább azt írtam volna, mindjárt az elején, hogy "szerintem az 1.3 ohm az nagyon sok". Vagy dont'write üzem. Ennyi. Nem értekezek, hogy milyen szar a multiméter - igaz, hogy kiderült, Te is avval mérsz, csak te jó minőségűvel (mintha amivel "cuccolós" mérne, azt az Orsós Gusztáv faragná bükkfából a sufniban), Wheatstone- híd a megyében nincs...vagy ha már írhatnékom van, akkor megírom, hogy fing@m nincsen.
Sajnos, egyesek ezt a fórumot a saját pénzéhségük csillapítására, kuncsafttoborzásra, és vevőkeresésre használják, figyelmen kívül hagyva az alapvető célt, a segítségnyújtást.
És igen, lehet többféle eredmény a neten - talán valamelyik mérés gagyiméterrel készült - de már közelebb vagyunk a kért infóhoz, köszönettel annak, aki vette a fáradságot, és ÉRDEMBEN válaszolt.
When testing the glow plug/flame sensor with a digital multimeter, the following readings should be obtained:Resistance at 25 °C: 0.324 ... 0.360 ΩTest current: < 5 mA
nekem nincs spec mérőm csak egy igen jó minőségű multim.pont azért mert nem érdemes méregetni.az utángyártott vezérlő amit a Gábor csinál simán elmegy a gyárinak már nem tetsző gyertyával is még évekig.
ha ez megfelel megmérem ha nem akkor vegyél egy újat és mérd meg....sztem a gyári specifikációban sem találod meg az értékét....