Az a baj, hogy nekem melóban kint áll a prérin és reggelre tiszta jég a szélvédő, amúgy meg dizel, pláne jobb neki ha előfűtöm. Ha állófűtés nélkül indítom, akkor kb 10-15 perc mire lefújja a fűtés a jeget.
Azért a dizel hidegindítás is elég jól kinozza az akkut. Izzít 80 amperral, aztán önindítózás megint kb 100 amperral. Lehet, hogy az még többet árt neki, mint amikor az állófűtés ketyeg 40wattal.
Azért egy valamit nem árt szem előtt tartani, az autóba való savas ólomakkumulátorok nem ciklikus üzemre valók, nem tolerálják sokáig a nagyobb mértékü folyamatos lemerítés-feltöltést, még ha kapacitásilag bírják is, ettől hamar tönkremennek..
Szerintem az akkunak is jobb ha nincs kínozva fél órát indulás előtt, és a motornak sem feltétlenül tesz jót hogy fel van fűtve 80 fokra majd indításkor nyakon van öntve a jéghideg olajjal..
Én általában 10, max 15 perccet járatom előre ha nagyon hideg van, aztán hagyom hogy menet közben érje el az üzemi hőfokot, amit általában 5 percen belül el is ér..
A napokban hidegebbre fordult az idő, -8--11, és c5 re állítottam a konfortfokozat kapcsolót, a távrecsegőn,hamarabb nem fűtött fel, viszont eltűnt az eddig hallható puffogás.Szépen egyenletesen jár.Maradhat ezen az álláson, ha enyhül az idő, vagy tegyem vissza.A szervízben c4re állították és azt is mondták azt nem kell bántani:)
Van köze ezeknek a fokozatoknak a külső hőmérséklet alakulásához?
Köszönöm, a tárgyilagos válaszoktól nem és nincs miért megsértődni. Én sem teszem. Inkább attól szoktam megsértődni ha senki sem veszi a fáradságot a válaszra.
Pedig pont annyiból szerettem volna megcsinálni-))
Az autódidakta tanulás meg nem szégyen csak sokba kerül, nekem is vannak ilyen dolgaim amik részben besültek, és van olyan ami mások miatt sült .( nem 10 forint )
ha az autóban megvan a fűtésnek a kábelkiépítés akkor valószínüleg(ha tényleg can-bus-os az autód)bus-os kell.
ha neked kell mindent kiépíteni(vízforgatás,ventillátorvezérlés,és a porgramóra ami nélkül nincs állófűtés csak kiegészítő)akkor jó a sima analóg kályha,mert ott ugyis te magad indítod az autótól függetlenül.
Üdv mindenkinek! Az alábbi problémába ütköztem: Mercedes W210, E270CDI-hez keresek Webasto állófűtést. Otthon azt mondták, a Thermo Top C kell bele. Németországban találtam nagyon előnyös áron, de azt mondta a boltos, hogy nekem Can Bus rendszerű kell, amit a szakszervízben kapok. Megkérdeztem egy szakit, aki azt mondta, megvehetem a Thermo Top C-t, az kell bele. Akkor most jó, vagy nem? Előre köszönöm a segtséget, a bolt előtt állok hezitálva... :)
nincs olyan az állófűtések között sem,mint az életben bármiben,hogy ez tuti jó a másik meg szar.
mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai,aki a webastot szokta meg és azt szereli az arra esküszik aki az ebert az meg arra.
ha laikusként akarsz venni akkor sztem felejtsed el,hogy majd te összeraksz egy komplett állófűtést alkatrészekből.maga a kazán csak egy kis része a rendszernek,sok kell hozzá,hogy jól!!! működjön is.
és az sem megy laikusként,hogy lesz egy működő beépített állófűtésed 30-40 ezerből.persze neki lehet állni megismerni a fűtéseket behatóbban hogy pl. tudj egy kábelköteget csinálni.
itt elég sokan igy tanultuk meg szerintem,akiket ismerek azok igy a többieket csak sejtem,de ez sok-sok tanulópénzzel jár és aki már megfizette nem biztos hogy szivesen oszt meg bármi benfentes infót.ez nem személyes csak ha én végigszoptam sok-sok évet és beleöltem sok pénzt akkor annak nem feltétlen egy idegennél kell pozitívan lecsapódnia.
jobban jártok ha vesztek egy komplett állófűtést ami min. kipróbálható,mondjuk végigfűtesz vele két ciklust.
és még akkor is ott van,hogy bármikor tönkre mehet benne ez meg az......
a beszerelés sem állom meló,ha nincs hozzá segédanyagod akkor kifejezetten szopás.és még azt sem árt tudni mit és hová kell kötni.
engem heti 5-6 ember talál meg azzal,hogy vett egy kazánt és hogy mitől lesz neki meleg az autóban,mert az eladó azt mondotta hogy csak az kell hozzá semmi más,de sem kábelköteg,sem ac,sem vízszivattyú sem kipuffcső sem tarrtozik hozzá.
igaza van balunak:ez olyan luxus cikk amire áldozni kell,tetszik-nem tetszik.
nem feltétlen neked szántam amit írtam hanem álltalánoságban.
nem szégyen nem érteni valamihez,ha mindenki értene mindenhez szar lenne a világunk.
Eber D5WZ kályha első indításra tökéletesen megy csinálja a dolgát kb. 5 perc használat után meg van állítva majd újra van indítva akkor már nem gyújt be többször megpróbálja majd a kipufogóból csöpög a gázolaj ilyenkor mi lehet vele a probléma? Teljes áramtalanítás után még 1x begyulladt de azóta többet se :(
A kályhám elektronikáján 22.5201.00.30.01 cikkszám van, viszont ha keresőbe keresek d5wsc elektronikát, akkor 225201040011 találok.
Ez új cikkszám lehet? Keresgélhetek ez alapján? Jó lessz a kályhámhoz? Vagy elég ha típus alapján keresek? Esetleg tudsz adni cikkszámot ami alapján te szoktad beszerezni?