Szerintem teljesen igaza van, hogy felesleges elindulnia a kiegfűtésnek, ha mire beindulna, felmelegedne, úgyis megállítja. Egyrészt minek nyúzza ezzel a kályhát, másrészt valóban van olyan helyzet, amikor ettől füstöl. Persze, ha hosszabbat megy és rendesen felmelegszik a kályha, akkor elmúlik a füst. Tettem már néhány ilyen használatú autóba én is kapcsolót.
Semmi gond de nekem ezt olyanok mondták akik nap mint nap ilyeneket szerelnek, tehát ha az illető maga kapcsolja és indítás után 4 perccel lefújja, amikor épp kezdene belelendülni, na az szerntem sem egészséges.
És biztos van köze a kályha élettartamához, jó működééhez.
.""Ha nem hagyod végigfutni a kályha programját, nem tud kiégni akkor elképzelhető füstölés de ez nem tesz jót neki""
Ez hülyeség !
Egy jó kályhát bármikor leállíthatsz akkor sem szabad ,fog füstölni ! Ha füst van akkor ott már elégetlen üzemanyag van ,ami már valami hibának az előjele !
Ha bármilyen kályha csak elkezd füstölgetni ,és hagyjuk hogy így menjen , akkor később annál nagyobb kárt is okozhatunk benne !
"jelen időben 5-8 perc alatt üzemre melegít.
Ez is nagyban függ a kocsi típusától külső hőmérsékletről ...Pl nekem 10l hűtővízet+ alu blokkot kell felmelegítenie, míg egyí másik autómban van öszzesen 3,5l víz .. na azt tény pillanatok alatt felnyoja :)
Egy webasto állófűtéshez keresnék valamilyen kipuffra való hangtompítót.Nincs összehasonlíási alapom ez az első állófűtésem, de elég hangosnak találom.Főleg az első periódust, amg fel nem fűt.
A távirányítón lehet állítani egy c1-c5-ig skálázott komfort funkciót ez egy Tele start 100-as asszem.Ez most 4-esen van ez befolyásolja a kályha intenzitását, tehát c1-en is ugyanilyen hangja lenne? A szervízben azt mondták ezt ne bántsam.Köszönöm.
Ne haragudj, de pont 2 kilóméteren nem melegszik be a motor, ezért kell az állófűtés.Nem hidegen kopogva melegszik fel a motor, egy jó fűtés jelen időben 5-8 perc alatt üzemre melegít.De ahogy kiveszem neked nem állófűtésed van hanem zuheizung, azaz csak hozzáfűt.Én is oviba hordom a gyereket és kb 1,5km reggel délbn, de én rakattam bele egy távketyerét és így meleg autóba szálunk be, motrindítás elött.Amúgy óránként esznek kb 2-3 dl, ezek a kályhák.Ha nem hagyod végigfutni a kályha programját, nem tud kiégni akkor elképzelhető füstölés de ez nem tesz jót neki. Nekem ezt mondták okos szerelők.Minden jót!
Azt szeretném megkérdezni, hogy a D5WZ kályha lángcsövén lévő lyuban, amibe a lángszita belemegy, van-e még belül is egy másik, drótszálakból font szita-szerűségh, vagy csak egy korbbi szita maradványai vannak beleszorulva? Féktisztítóval, kompresszorral kitakarítottam, de makacsul tartja magát. A közepén van egy 6-8mm átmérőjű lyuk, átlátok a középső, kőrkörös perforációkra. Attól tartok, az a szita-szerű drótcsoda ott szándékos és így lyukasan hibás...
A BW50-ben ugye kétféle volt. Van az, (1) amelyikhez egyáltalán nincs kis üzemanyagpumpa, mert a kis tartálya telik meg benzinnel, s a kis mágnesszelep adagolja a benzint. Ha a ventillátor a lefújáskor még megy (hogy kitisztícccsa, kilevegőztesse az égőteret), akkor már a mágnesszelep zár. Nos, nekem ez nem zár tökéletesen, bugyborékol. Szerintem a (2) verziónál, ahol nincsen kis tartály oldalt, de van kis üzemanyagpumpa a kályhán kívül, ott nem biztos (de lehet!), hogy van ez a mágnesszelep, bár nem tudom. Meg kéne nézni. Azon az oldalon, ahol a tartály van, van egy ilyen kis szelep, nos, nekem ez a verzió kell. Meglesed?
De bamba vagyok,most olvastam tovább a h.szólásokat...
Nem akarlak megbántani,de akkor a 4-hengerből legalább 2-t kössél le,mert így még nyerhetsz 0,25L gázolajat...,ha jól számolom az már fél Liter...:-)
De még egyszerűb, ha a biztosíték-táblából a 12-es helyen lévő 25A-os (fehér színű) biztit kiveszed,és ha hosszabb útra mész mondjuk 4-5km akkor meg vissza dugod...:-)..:-)..
A kályha külső hőgombájának az állandó pozitív (v.színűleg csak járó motornál van benne delej..) szállját kell megszakítani egy kapcsolóval,és akkor nem fog elindulni a kályha.
Szia! Milyen autó,milyen tip. Eberspacher kályha?? Lángszitás vagy sem?
Csinálhat ilyent ettől (is),de más is lehet még a háttérben.
Sokáig nem kellene így kínozni,mert előbb-utóbb "behal" a vezérlője is!
Kell hozzá egy új gyertya(két kinálat van,a menetes végű,és a vezetékes,mindegyik helyettesíthető egymással),lángszita (ha van benne?),és egy tömítés-készlet.
Mindegyik van polcon nálam,sőt a menetes gyertyából original Eberspacher,a beütőtt E133-al..:-)
Bocsi, hogy belevau, de szerintem pont így eszik kevesebbet az autód, mert hamarabb bemelegszik a motor... A kályha fogyasztása, a motor hideg fogyasztásáshoz képest elenyésző...
Az a baj, hogy reggel hidegben beszállunk, megyek 2km-t és közben folyamatosan megy. Megállunk a sulinál, az állófűtés hibátlanul működik, csak füstöl (diesel). Szeretném úgy használni, hogy saját magam kapcsolhassam be, mert ahhoz hogy a suliba elmenjünk van ülőfütés és szélvédőfűtés.
Szóval nem csak a "füstölés" a baj, hanem hogy csak a hosszabb távon,úton van értelme és nem a 2km-en +negyed liter gázolaj.
Seat Alhemrán szeretném manuálisra átalakítani a kályha bekapcsolását, mert így rövid távon állandóan füstöl az alja és csak a gyerkőcöket viszem suliba. Van rá valami megoldás? Olvasgattam a hozzászolásokat, de laikusként......a hütővíz hömérséklet érzékelőnél kell (pl. 2 szálat) "buherálni"? És rárakni egy belső kapcsolót, ami vezérli a kályhát?
Kérdezném a hozzáértőktől, hogy egy D5WZ kályhában lévő E133-as gyertya ohmikusan nem szakadt, viszont a vége fele, az utolsó 8-10 mm-en a felülete asszimetrikusra van égve. Okozhatja eza dolog azt, hogy bekapcsoláskor sűrű, fehér füstöt okád és csöpög belőle az üzemanyag. Többszöri próbálkozás után leáll. A berothadt csavarok miatt nagy nehezen szét tudtuk húzni, az égéstere szép, nincs benne számottevő kojszosodás, mindenhol ép. A gyertya körüli szita szép állapotban van.