Elektromos fűtés csap? Szerintem nincs benne és Webasto-s ember sem szerelt bele. Hol kéne lennie vagy hova kell beszerelni? A klíma panelt nem kötötte rá, hogy elinduljon a levegő befújás. Ha beindítom és leesik nullára a mutató (és egy szem meleg levegő sem jön be) akkor hova lesz a 80 fokos víz?
Van benne elektromos fűtés-csap? A klímapanel jól lett megvezérelve?? Ha állófűtés járatása után beindítod az autót,az természetes,hogy vissza esik a mutatód majdnem 0-ra..
"Nagyobb a fűstje,mint a lángja"....,szokták mondani! Ez nem a SKODA hibája! Nincs ezzel semmi baj igazából....,vagy kevés volt a tankban a "nyál",vagy a kályha lángcsővének a porcelán alatti része le van kormozodva,és kevés égési-levegőt kap..
Én megrendelném bele mindkét fűtést,nem hiszem,hogy milliós tételeknél ennek a kettőnek az ára dőntene..!? Utánna ha már érezted,hogy milyen mindkettő,nem fogsz legközelebb autót vásárolni ezek nélkül....:-)
A Z/C kályhát nem csináltattam meg, hanem vettem egy új szivattyús kályhát. Nem hiszem, hogy fordítva kötötte volna be, mert cserélgette a folyásirányt is, meg variálta azt is, hogy honnan jön és hova megy a meleg víz. Minden vízcsövem el lett vagdosva a próbálgatásoknál. :(
Engem az idegesít télen a legjobban (azután hogy beszálláskor odafagytam a kormányhoz és az üléshez, mert pufidzsekiben nem szeretek vezetni), szóval beülök a -10 fokban, indulás után a legtöbbször visszajegesedik az ablak, van hogy belülről is, ha elég hideg van.. Szerintem ez még balesetveszélyes is. Nem egyszer kellett újból megállnom jeget vakarni.
Azért az ülésfűtés nagyobb királyság, pl olyan rövid utakon ahol nem éri meg kályhát kapcsolni, meg be se melegszik az autó.
Éppen ez a lényeg, a hideg téli rövid, vagy hosszabb utak előtt a motor és az utastér kondicionálása. Mivel távirányítós van kilátásban, így ha csak 15 perccel előbb kapcsolom be indulás előtt, már beljebb vagyok mint egy ülésfűtéssel.
Persze az is jó dolog, (tapasztalatból tudom), de az max. a hátsófeledet, meg a derekadat melegíti, az ablakokat kaparászni kell.
Nincs megírva a nagykönyvben (vagy csak Én nem tudok róla), havonta ha 1x bekapcsolod akkor szerintem nem érhet meglepetés. Rossz hibás kályha mindíg van, de azt se felejtsd el hogy jó szakember is akad, és általában minden javítható :-)
Igen, az ülésfűtést Én sem használtam amióta benne van a kályha, az sokkal többet ér.
Igen távirányítós és ha így rendelem meg az autót, akkor szerintem nincs szükség az első-hátsó ülésfűtésre, ami kb. 110 eFt. Ha így számolom akkor "csak" 160 eFt-ba kerül. :) Azért tájékozódom itt, mert amikor elkezdtem nézelődni a témában, bizony láttam elrettentő videókat a YouTube-on, ami kissé elbizonytalanított. Bár azoknál nem volt kommentálva hogy normális üzemanyaggal volt-e járatva, vagy valami kannás pancsolmánnyal, ami miatt füstölt mint egy harckocsi álcázó, vagy éppen leégett az egész kocsi. A megjáratást milyen időközönként kell megtenni? Havonta egyszer, vagy sűrűbben?
Annyiért viszonylag olcsó ha távirányítós, ha van rá keret akkor Én mindenképp azzal rendelném. Általában a kevés hulladékhőt télen egy elektromos rásegítéssel próbálják áthidalni (vízkörben izzítógyertyák), de nagyobb mínuszban már látványosan (érezhetően) lassan melegszik. A saját komfortérzetedért, és a motor hosszabb élettartamáért is érdemes rákölteni (megjegyzem, ennyiből távirányítással nem jönne ki egy utólag beszerelt szett, az tuti).
Nyáron sem árt néha megjáratni, ahogy írtad -mint a klímát télen. Szerintem ha újonnan veszed, azzal sok évig nem lesz/lenne problémád..
Egy új Skoda Octavia III-ra készülök beruházni 2.0 CRTDI motorral. A konfigurátorban megakadt a szemem az "Állóhelyzeti fűtés (távirányítással)" opción kb. 270 eFt-ért. Mivel a családban van már egy 1,5 éves Octavia II FL ilyen motorral, (csak az 10 LE-vel kevesebbet tud), és télen sokkal nehezebben éri el az üzemi hőfokot mint egy benzines autó, arra gondoltam hogy a sajátunk és a motor komfortérzetének javítására jó hatással lehet egy gyári állófűtés. Mennyire megbízhatóak ezek a szerkezetek? Egyáltalán érdemes ennyit költeni rá, vagy a mai modern diesel motorokhoz felesleges pénzszórás? Amikor mondjuk áprilistól-októberig nincs használva, időközönként ezt is meg kell járatni egy kicsit, mint télen a klímát? Bocsánat ha buta kérdéseket teszek fel, de ebben a témában nincs semmilyen tapasztalatom és az ismeretségi körömben sincs senkinek állófűtéses autója. Még a kereskedő is azt mondta hogy nem tud sok információval szolgálni ezzel kapcsolatban, mert még senki nem kért az autójába az elmúlt években.