Én is úgy nézem, hogy jó lehet hozzá. Mindenképp keresni foglak e-mail-ben...
Egy valmit nem értek amúgy, hogy mi a különbség a Z/C és a sima C között. Elvileg mindkettőt tudom rendes állófűtésnek használni, szóval nem csak rásegítőként. Nem?
Ma amúgy adtam feszkót a kályhának, hogy indul-e vagy valami van-e. Üzemanyagszivattyúm az ugyebár még nincs hozzá :(
Ahogy a nagyáramú részre (állandó 12V) adtam feszt, rögtön beindult a szellőztető ventije, és ment kb 10-20 másodpercig, majd leállt. Ezután adtam még pluszba az 1-es lábra +12 Voltot, és így megint elindult a szellőztetés, de semmi izzítás vagy valami, majd megint leállt, és utána már hiába veszem le a feszt az 1-esről, majd adom vissza, így már meg se nyikkan, csak ha teljesen elveszem a tápot a kályhától. Esetleg ez jelenthet valami jót, rosszat, akármit?
Lehet nemártana neki egy diag. Az lehetséges, hogy hiányolja az üzemanyagszivattyút és azért sem izzít?
Amúgy furcsa az is hogy egyáltalán menyikkan +12-re az 1-esen. Ez elvileg gyári BMW kályha (can bus-os)... Ki érti ezt?! :/
Hát, volt nekem már mindenféle kályhám de ez az eber a leghangosabb mind közül. Nekem D5W S kályhám van, ez közel 2 hétig ment dob nélkül. Hát borzalmas volt, már szégyelltem magam ha bekapcsoltam. Több "disznópörzsölő" meg "azt hittem fel is akar szállni" dumával illették :-)
Arra lennék kíváncsi, hogy mit tehetnék a D3WZ állófűtésem csendesebbé tételéhez (beszívó hangtompító is van). Csak egy hete szereltük be, még csak egy-két alkalommal volt használva. Ma reggel munka előtt ment, és a tömbház második emeletén behallottam (csukott ablakoknál persze) a kicsikét, ami az épület sarkától kb. max. 15 méterre lévő parkolóban volt. Olyan mély sugárhajtómű hangja van. Nekem hangosnak tűnik, mivel a bátyám mercedes-ében lévő gyári webasto olyan halk, hogy szinte csak a kocsitól pár méterre lehet meghallani, hogy megy.
Mit javasoltok?
Mi arra gondoltunk, hogy szétszedjük a kippányt, és rakunk bele üveg-, vagy kőzetgyapotot, mert szerintünk nincs benne semmi.
Erre már én is gondoltam, de az a baj, hogy a jelenlegi vezérlés meg van halva. A másik gond pedig az, hogy ez a kályha jelenleg diesel üzemű, és én benzinnel szeretném használni, tehát emiatt is másik vezérlés kell rá... Szóval ha valakinek van, az kérem ne tartsa magában.
Ha magamnak lennék, akkor csinálnék egy jel dekódolót (tárolós szóp, vagy I-bus analizátor szerűség) és megnézném mit küld indításnak és leállításnak a kocsi.
Ezt egy kis PIC-be vagy atmegával előállítanám és mehet a gyári vezérlőjével.
Ráadásul ha kikötöd ezt a vezetéket (I-bus) a diag csatira, még diagolható a gyári programmal ;o)
Rátapintottál a lényegre... :D A relédoboz bent van, a szellőztetés kábekötegével együtt. Ezzel a relével akarom megoldani majd a kályhaindítást, mint a gyári felállásban. Csak ugyebár a gyári kályhának bonyolultabb kötege van, mert ott a vezérlés a csomitartóban van.
Köszi a linket, arra még nem is gondoltam, hogy etk-ból nézzem ki a csatikat... Nem is értem magam.
Vezérlésből amúgy valami gyári (univerzális) bontottnak örülnék, nem horror áron. A pumpa+szívó és kipuff csövek is bontásból kellenének. 20e-ért már találtam komplett gyári webasto rendszert, de én inkább ha lehet ezt a jóval újabb thermo top-ot raknám be...
Próbáltam már menet közben is, akkor tuti jó volt a fesz. De autó is indul pöccre, szóval akksi kizárható. Ma du. kimérem, diagkábel meg csak este lesz majd. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy nem kap 12V-ot a mágnesszelep. De lemérem az izzítóstift ellenállását is. Annak meddig kell izzítania? Nekem max 5-10mp-ig megy. Szétszedtem amúgy az egészet, és a venti által hajtott pumpa szépen kinyomja a benzint, azzal nincs gond. Ha kézzel adtam áramot a mágnesszelepnek, akkor benzin szag lett. De a kattogás nem a mágneszeleptől jön, mert ha lehúztam, akkor is kattog. Az a akattogás mi lehet? A venti fordulatszámával arányos, így talán a benyapumpára gondolnék.
A tényállás az, hogy van egy diesel üzemű gyári BMW/Webasto Z/C kályhám, amit az E34-es BMW-be szeretnék beépíteni. Az analóg +12Voltos indítás megoldott a gyári board computer-ről.
Tehát, azért keresek univerzális benzines vezérlést, hogy a benzines E34-ben életre tudjon kelni, az amúgy újszerűnek mondható kályha. De a vezérlésen kívül, még jól jönne egy benzines pumpa, egy szívóoldali gégecső, szűrővel, és egy komplett kipufogó oldal is, valamint, valami elvágott vezetékes gyári csati a kályhához, hogy be tudjam illeszteni a gyári, analóg BMW kötegbe.
Ha kattog, akkor szerintem begyújt. Nekem pld. az ősrégi van, ami teljesen fémházas. Elindítom, elindul a venti, s az hajtja a kis benzinpumpát is, a végén egy kis csigával. Elindul a vízpumpa is, keringeti a vizet. No meg kattog. Ha van gyújtásod és a venti is elindul, akkor nem kap benzint, nem megy be a lángszűrőbe a benzin, nincs mit átfújjon. Próbáld le egy csontra feltöltött akksiról.
Nekem nem is egyszer volt olyan, hogy el is indult, de hamar lefújt, mert nem volt elég kraft. Nagyon sokszor ez téveszti meg az embert. Külön akksiról megy vagy a fő akksiról? ( Fő akksinál előfordulhat ám, hogy a kazán leszívja, mire elindulnál...Nálam egyszer majdnem előfordult ilyen:( ) .
Gumidugós. További fejlemény: összeraktam, és a kattogó hang vhogy olyankor is jött, amikor nem adnék benzint. Ok, lehúztam a mágnesszelepet. Kattog... Tehát nem a mágnesszelepet hallottam. Viszont 12V-ot ráadoatva rövid ideig, kattogott. Így annak a vezérlése mehetett el. Vagy van olyan, hogy elindul 15-30mp-re, majd lefúj, de a mágnesszelep nem nyitja? Izzítani tuti izzít, de ezek után lemérem annak is az ellenállását. Meg megpróbálok rajta egy diagnosztikát is.
Mikori a kályhád? Tudsz feltenni képet arról, hogy amibe a lángszita pipája belemegy, alul, a fémház, ott Neked egy rézanya van vagy gumitömítés, esetleg mindkettő? Közeli kép kellene, amit a képen pirossal bejelöltem Neked. Erről beszélek, pld.:
Webasto bw50 folytatas. Szetszedtem a magnesszelep reszt. A szivattyu nyomja a benzint, ha nincs benn a magnesszelep. A magnesszelep kiszerelve mukodik. At tidok fujni rajta, ha adok ra 13v-ot. Amibe a szita kapillaris resze megy, azon nehez atfujni. Agogy elneztem, a gumo gelol vmi szivacs, vagy szalas alarmi van benne. De spray-t at lehet rajta fujni. Utana bekapcsolva, mintha a lyukba nyulva benzines lett volna, de ki nem nyomta a benzint ekkor se. Ratettem a szitat isa, osszeraktam, es nem indul
A d1l ben,a tüztérben a szita alatt milyen tipusú anyag van beépitve gondolom ez a lángör.apró fém karmokhoz van rögzitve.Tudom nem javitható de hátha mégis!!! Ez azért lenne jo megtudni,mert hogy most pad tesztelem a fütést erösen kormol,de viszont ha a kompreszoral plusz levegöt fujok az égéstérbe akkor már nem.Meg jo lenne tudni az üzemanyag pumpa szálitásimenyiségét /ora vagy /perc szerintem sokk neki az üzemanyag.