Eberspacher 3kw-os vizes fűtéshez kellene nekem üzemanyag pumpa. Bontott is jó lenne, tudtok valamit/valakit? És persze az ára is érdekel. Remélem, tud valaki segíteni.
Felesleges a vízleeresztő,a dob egy méretezett folytó is + láng csapda,kell bele.Hiába öskövűlet,ez a tipus az egyik legmegbízhatóbb,sajnos az ujabbaknak a házba tették az elektronikát,azok már tényleg ecu-k,kényesek,nálam is van néhány halott procival,elég neki egy véletlen túlfűtés,és behal az elektronika,megfő.Ha elfutnak annyi ideig mig ezek a régiek akkor majd én is ezekre szavazok,de nem sok a kűlömbség fogyasztásra,felfűtési időre.Csak méretre,szervíz költségre.
Kiprobálom valamelyik nap. Ha megy, marad... Ha nem, akkor keresnem kell gyorsan másikat.
De attol még beugorhatnál! Ugyis olyan régota mondod, hogy megnézed a hajot. :-)
elektronika a tetején, egy +12V is indul, vagy van hozzá PC-re diagprogi egyszerű interfésszel, mindent látsz, innen is indíthatod. Minden alkatrésze itthon beszerezhető. Amit linkeltem még igényel egy keringető szivattyút (saját, aminek stekkere beleiilik) és egy üzemanyagszivattyút (azt adni is tudok)
Sajnos a dizelhez, a dob az hiányzik. Azt vennem kell, ráadásul a hajoba a páralecsapodás miatt nem mindegy, milyen kipufogo van rajta.kell csinálni egy könyököt savállóból, alul egy vizleeresztő csavarral.
Az eredeti elektronikája nagyon megbizható,szinte mindenre leáll,ez is szokott a baj lenni,a lángöre nálad fototranzisztoros az a leggyengébb láncszem,ha van bekötésid,érdemes 1k ohmos ellenállással egy ledet bekötni,akkor menet közben is látsz mindent,ha bajt talál kodot villog,ezt rajt hagyhatod,senkit nem zavar,próba járatás nélkűl ne rakdbe,a kipufogó hosszára figyelj,nem jó a tul hosszú,rövid,és az eredeti dob is. Ha az eredeti befuvod felfogása megegyezik akkor hamar meg van oldva a problémád,egy vödör viz,satupad,próba....
Megvan a dizelkályhához minden, ami kell hogy működjön... De az eléggé lelakott kályha. Azért szetném, a null üzemorás benzines kályhát "dizelesiteni" ... A dizel kályha ecu jával, üzemanyagszivattyujával, stb.. Persze ha ez lehetséges... csak üzembiztos, tuti megoldás jöhet szóba, ami felügyelet nélkül is tökéletesen működik. Èjszakánként az 560 literes üzemanyagtank felett alszom a hajoban. Nem jönne jól egy üzemzavar. :-)
Hű....de jó....:D Gratula...Most már látom....Én az összes fűtésem /kézzel/ el szoktam indítani,próbánál,ennél a tipusnál 12v az izzitó,a befuvót nem szabad tulpörgetni,de nem szokott baj lenni ha véletlenűl 12v megy rá,egyébbként max 8 v.a vízszivattyú 12v ,nálam az sem baj,ha nincs elektronika,leg több egyszerű huzal ellenállással,csepegtetö adagolóval simán elmegy,de csak felügyelet mellett....igy szoktam szorakozni,tesztelni,nem árt a klixon hőfigyelésnek,láng örnek meg a zapi hökapcsolója a nyerő,olaj szivattyú nálam ami a leg jobbban bevált az orosz motoros csigahajtású fogaskerék adagoló...De ha van elektronika....... Lasan ha lesz időm akkor össze rakok egy ujabb ilyen öszvért...nem olyan nehéz,csak az inulásnál kell nagyon finoman el találni az öblítő levegő mennyíségét,csepegés sebességét,ha elindul,utánna már tág határok között tolerál.Szinte nincs látható kűlömbség a benyás és diesel között,illetve csak a baypasz szelep van gyárilag a használt űzemanyaghoz állítva.Az égötérnél nem találtam külömbséget...A baypasz a befuvó mocin van, összeöti a bemenetet a kimenettel leragasztják beállítás után nehéz oldani,a mociját nagyon nehéz szétszedni,csak ovatosan törik a lapát...Ha nekem kéne megoldani akkor a legegyszerűbben tenném meg,bombabiztosan mechanikusan csekély elektronikával....
BMW e39 530D-m van 2002-es gyári webasto előmelegítéssel (most nagy naviról időpontra programozható a dolog). Leírás vagy vélemény kellene arról, hogy szeretném távirányításúra átalakítani. Eddig annyi infót szedtem össze, hogy kell egy Telestart T70 vagy T80 távirányító vevővel és antennával plusz egy Y kábel. Van valakinek ilyen eladó? Esetleg tudtok valakit ajánlani ha szereznék, hogy beszerelje nekem (szeged vagy a környék, esetleg pest)?
Ez azért nem egy annyira nagy hajo, Nem fér el a motortérben a dizel agregátor. Na meg az is többet eszik, mint az olajkályha. benzines meg szóba sem jöhet. Örülök, hogy nem kell a motortér szellőztetéssel foglalkoznom,. Böven elég az 5kw. Minusz 10 ben már nem akarok hajozni, csak az őszi hidegebb hajnalokra kell a fűtés. Háromszor ekkora katamaránba elég volt, 2 db 1700w körüli levegős fűtés.
Hoppá,a halyókban ezt álltalában diesel aggregátorral,220-as égővel szokás megoldani,a lombardíni,kubota szokott ilyeneket készíteni....1-1,5 literes fogyasztással 8-10 kw ot teljesít,nekem más célból van egy fridmanom,olyan mint a volvo agregátja,de ismerem a fentieket is,a japán megölhetetlen,nekem moped autókban voltak ....
560l es a gázolajtankom. A motorok fogyasztásához képest elenyésző a fűtés fogyasztása.
2db 250Ah s akku kerűl bele, ilyesmire, plusz egy inditó akksi.2 db 100w os napelem fogja nappal töltögetni az akkukat, amikor nem megy a két motor.
Sajnos nekem a levegős csak fél megoldás lenne. A vizessel akarom majd a hajóban a bojler vizét is melegiteni, a bojlerbe épitett hőcserélőn keresztül.
Ne szidjátok a dw-s sorozatu kályhákat,lehet hogy öregek,de örökéletű darabok,nagyok,lassuak,biztosak,mindenevők,,lehet öket hackelni,az ujabbak már nem stabilak,de kisebbek...nekem a vizesekkel csak az áram fogyasztással van bajom...
Még néhány kérdés. Az üzemanyagot nagyjából 2m es távolságból tudom hozni, és a tankom legmélyebb pontja, nagyjábol 50cm rrel van a kályha alatt. Milyen vastagságú csövet vegyek? Gondolom az üzemanyagszivattyút a tankhoz közel kellene elhelyezni... A tankon külön kivezető csonkom van, az állofűtés részére.
Maga a motorelőmelegítő működik, álló és járó motornál egyaránt. Csak lenne valami jele, ha a két pumpa egymással szembe dolgozna...
A hiba: Üzemmeleg motornál hideg levegőt fúj az utastérbe csak maximumra tekerve hajlandó meleget, de akkor forrót. Hallani a lamellákat, hogy csak az utsó fokozatra tekerve a potmétert vált meleg levegőre, addig nem...
Egy manualt kaptam most 525tédé-től. / KÖSZÖNÖM!
Valakinek van ezekről bővebb infoja? Esetleg alkatrészt honnan tudok beszerezni hozzá?
Mi a különbség hardveresen a benzines, és a dizel között?
Van egy komplett rendszerema dizelesből, ami meglehetősen használt álapotban van, viszont van egy szerintem sosem használt benzines kályhám, ecu és kábelek nélkül. A dizelest szeretném beépiteni egy hajóba.
http://www.tarakona.hu/bayliner-felujitasa
Lehetséges esetleg a dizelest feljavitani a benzines alktrészeivel?