Ez azért nem egy annyira nagy hajo, Nem fér el a motortérben a dizel agregátor. Na meg az is többet eszik, mint az olajkályha. benzines meg szóba sem jöhet. Örülök, hogy nem kell a motortér szellőztetéssel foglalkoznom,. Böven elég az 5kw. Minusz 10 ben már nem akarok hajozni, csak az őszi hidegebb hajnalokra kell a fűtés. Háromszor ekkora katamaránba elég volt, 2 db 1700w körüli levegős fűtés.
Hoppá,a halyókban ezt álltalában diesel aggregátorral,220-as égővel szokás megoldani,a lombardíni,kubota szokott ilyeneket készíteni....1-1,5 literes fogyasztással 8-10 kw ot teljesít,nekem más célból van egy fridmanom,olyan mint a volvo agregátja,de ismerem a fentieket is,a japán megölhetetlen,nekem moped autókban voltak ....
560l es a gázolajtankom. A motorok fogyasztásához képest elenyésző a fűtés fogyasztása.
2db 250Ah s akku kerűl bele, ilyesmire, plusz egy inditó akksi.2 db 100w os napelem fogja nappal töltögetni az akkukat, amikor nem megy a két motor.
Sajnos nekem a levegős csak fél megoldás lenne. A vizessel akarom majd a hajóban a bojler vizét is melegiteni, a bojlerbe épitett hőcserélőn keresztül.
Ne szidjátok a dw-s sorozatu kályhákat,lehet hogy öregek,de örökéletű darabok,nagyok,lassuak,biztosak,mindenevők,,lehet öket hackelni,az ujabbak már nem stabilak,de kisebbek...nekem a vizesekkel csak az áram fogyasztással van bajom...
Még néhány kérdés. Az üzemanyagot nagyjából 2m es távolságból tudom hozni, és a tankom legmélyebb pontja, nagyjábol 50cm rrel van a kályha alatt. Milyen vastagságú csövet vegyek? Gondolom az üzemanyagszivattyút a tankhoz közel kellene elhelyezni... A tankon külön kivezető csonkom van, az állofűtés részére.
Maga a motorelőmelegítő működik, álló és járó motornál egyaránt. Csak lenne valami jele, ha a két pumpa egymással szembe dolgozna...
A hiba: Üzemmeleg motornál hideg levegőt fúj az utastérbe csak maximumra tekerve hajlandó meleget, de akkor forrót. Hallani a lamellákat, hogy csak az utsó fokozatra tekerve a potmétert vált meleg levegőre, addig nem...
Egy manualt kaptam most 525tédé-től. / KÖSZÖNÖM!
Valakinek van ezekről bővebb infoja? Esetleg alkatrészt honnan tudok beszerezni hozzá?
Mi a különbség hardveresen a benzines, és a dizel között?
Van egy komplett rendszerema dizelesből, ami meglehetősen használt álapotban van, viszont van egy szerintem sosem használt benzines kályhám, ecu és kábelek nélkül. A dizelest szeretném beépiteni egy hajóba.
http://www.tarakona.hu/bayliner-felujitasa
Lehetséges esetleg a dizelest feljavitani a benzines alktrészeivel?
Itt a 6336 os hozzászolásban láttam kinézetre olyan kályhát, mint az enyém. Sajnos most melozok, fotot,csak holnap tudok mutatni róla. Hengeres alaku a kályha, arra van egy fekete müanyag doboz felrögzitve, talán awab bilincsel, ugyanigy kivülről van rajta a keringető szivattyuja, és a levegő motorja is. Ha jol tudom, akkor az ECU ja az egy különállo aluházas dobozban van. / szerintem. Bár nem nagyon vágom még ezt a témát, igy bármi is lehet.:-) /
Tudnátok abban infót adni, hogy mi az érdemleges különbség a webasto 1530 és 1533 órák között? Jelenleg csak gsm modul van a kályhámon, de jó lenne valami óra is... Egyik kolléga kínált 1530 kocka órát. Mennyi ezeknek az ára használtan? Üdv