Még nem volt olyan probléma, amig a programóra megy addig mennek azok is, amikor meg lekapcsol akkor a fűtés is lekapcsol, szellőztetés alatt meg még nem forrt a víz soha.
És nem indul az 1-es lábról .....semmit sem csinál .. végülis ha logikusan végig gondolom eleve nem is szabad semmi csinálnia ..
mert nincs a vezérlőjében ,hogy a keringető szivattyút vezérelje ....mert ha ugyebár órával indítjuk ,akkor feltételezhetjük hogy van keringető szivattyú
ok kösz a választ ..azt tudom hogy kapcsolja ,csak én rendesen szeretnm bekötni ,ha van rá lehetőség ..mert ..ha csak én használlnám az autót ,akkor nem lenne gond hogy mikor kapcsolgatom ki-be ,de nekem eredetikeg egy espa d5z-f .es kazán volt fenn ami tönkrement ..és ez kap egy jelet ( külső hőm jelet ) ami 7-8 fok alatt is kapcsolja a kazánt ki-be..most hogy top Z kazán van fenn gyakorlatilag ugyanazt végzi mint az espad5z-f kazán ..csak most van órám is és tudnám időzíteni a kazánt indulásra.csak kérdés ,hogy az 1-es lábon műxik-e a bekapcsolás.?
Esetleg valaki tud válasszal szolgálni nekem arra a kérdésre .hogy a webasto Thermo Top Z -s kazánon működik-e az 1-es láb vagyis az óra bemenete? , mert én szereztem hozzá egy indőzítőórát,és bekötném..vagy ami egyszerűbb,hogy ha a 3-as ( out temp)-re kötöm ezt is ..
A segítségeteket szeretném kérni. Valamennyit már informálódtam a témában, pontos információkat azonban sehol nem találtam. Kinéztem a nagy német használtautós oldalon egy W202-es Mercedest állófűtéssel. A kérdésem az lenne, hogy az ilyen fűtések minden indításnál autómatikusan bekapcsolnak és mint egy kiegészítő fűtés funkcionálnak, vagy csak az előre beállított időpontban kapcsolnak be és fűtenek?
Ez azért lenne érdekes számomra, mert a kocsiban több mint 200.000 km van. Ha mindig működött a kieg. állófűtés, akkor nem tartom kritikusnak a km futást, ha azonban nem működött már elgondolkodnék a vételen.
Előre is köszönöm segítségeteket és bocsi a full laikus hsz-ért kérdésért.
Mindkét gépen SP3-as XP fut. Nekem nincs sorosportom, neki a soros port a COM1 volt, az USB-s kábel a COM8-ra települt.
Mikor rádugtam a gépemre a kábelt, akkor a COM9-et kapta, mivel nem ment megpróbáltuk a COM8-on is (eszközkezelőben átállítottuk). Minden más paraméterét ugyanarra állítottuk, bár nem is kellett állítani, mert az alap beállítással is működött.
Melyik service pack-es XP fut az ő gépén és a tieden? Az eszközkezelőben alapból melyik com portot rendeli hozzá? Ha jól tudom neked nincs soros portod,csak usb-n próbáltad,ugye?
Egy RS232-es KKL-es kábel, és hozzá egy Dell laptop, és tökéletesen működött a Webasto programmal. Na ezen felbuzdulva, ugyanez a gép, és egy USB-s VAG 409-es kábel, és láss csodát, ismét tökéletesen megy minden.
De az én gépemen, ami egy Lenovo S10-2, ne ezen a gépen, ugyanazzal a kábellel nem sikerül csatlakozni a kályhára. Kerestük, hogy mi a különbség a két gép között, sajnos nem jöttünk rá. Ehhez lehet már valami informatikus kellene.
Mindegyik gépre ugyanazt a Webasto progit tettük, mindegyikre ugyanazt a drivert a kábelhez, mindegyiken XP van és mégsem megy a saját (Lenovo) gépemen. Nem értem miért :(
De most már legalább tudom, hogy kivel tudom megnézni :D
Azért ha valakinek van még ötlete, szívesen kipróbálom.
Nekem USB-s kábelem van, ehhez természetesen nem használtam adaptert, de nem műkdött.
RS232-es csatival nincs kábelem, de lesz :) És majd akkor kipróbálom, hogy működik e a diagnosztika azzal. De mivel nincs a gépemen RS232 csati, ezért adapterrel fogom kipróbálni, ha nem megy akkor egy kölcsön számgéppel. De ez még a jövő.
Mert valoszinuleg sz*r az adapter. Normalis adapternel nem okozhat gondot. (Commfront usbtors232 nekem ment a gemplus motyokkal is, pedig azok eleg haklisak mindenre)
Most olvastam egy másik forumon, hogy kizárólag RS232-es kábelel működik a progi. Nekem csak USB-s van, de majd beszerzek egy másikat ami RS232-es. Majd akkor kiderül, hogy én vagyok tényleg nagyon balfék, vagy tényleg csak soros porton keresztül működik.
Sajnos nem indokolták, hogy miért van így, csak hogy USB-el nem megy :(
Na ma megint próbálkoztam a diagnosztikával. Hát nem mondom, hogy jutottam valamire, de mégis :D
Összekötöttem mindent, ahogy azt megbeszéltük, aztán indítom a programot, próbálkozom, semmi. Írja, hogy wakeup, de nem nagyon történt semmi. Azaz mindig egy piros felirat ugrott elő, talán a timing out. Elfelejtettem Print Screent csinálni róla :( Na majd pótolom. Kiválasztottam a Z/C kályhát, nem csatlakozott rá, ha azt mondtam neki, hogy aut válassza ki, akkor többször írta ki a wakeup, és a timing out-ot :) De ekkor sem csatlakozott.
Próbáltam a kályha kikapcsolt állapotában, és bekapcsolva is. A diagnosztika nem sikerült :(
DEEEEEEE!
A sok próbálkozás hatására, egyszercsak elindult a kályha :D Hogy mitől, nem igazán értem. Eddig már vagy 10-szer, de még lehet többször is próbáltam indítani, soha semmi hajlandóságot nem mutatott, hogy begyújtson. Erre most elindult. Persze víz nem is volt benne, mivel úgysem indul :D Azóta feltöltöttem, kipróbáltam, jó volt.
Aztán próbálkoztam vele, és a vízpumpa már korábban is csinálta, hogy nem indult el, csak ha egy kicsit megkocogtattam. Hát szétszedtem.
Szomorúan tapasztaltam, hogy a járókerék el van törve. Kell egy új szivattyú.
Kinek van jó állípotú szivattyúja eladó???? Néztem ebay-on is szivattyúkat, de mintha nem is olyan lenne a csatlakozója mint amit a kályhára rátudnék dugni.
Várom jelentkezését mindenkinek aki megakar szabadulni egy nekem épp tökéletes keringtető szivattyújától!
Bazimindegy, hogy usb/vagy serial a vege, a protokoll masik fele a lenyeg. (115200 baudig meg egy osi pC is birja a sebesseget (rs232), es ezek a oscsotany cuccok ennek toredeket ha tudjak diagnosztikai szinten, usb meg rohogve, ugye)
"Szóval mi az az ISO csatoló? ISO 9141 protocolra gondolsz?"
Igen, erről van szó, olyan csatoló kell hozzá ami ezt a protokolt kezeli. Azt viszont most meg nem mondom, hogy az USB-s csatolók is megfelelnek-e, eddig sorossal próbálkoztam. Az ELM szerintem nem fogja vinni, legalábbis nekem nem működött vele, sem sorossal, sem USB-vel.