Legyel kreativ: ha a motorterbe nem fer, akkor mehet a sarvedo moge. Nekem is ott van, cipokanallal fert be: jobb elso sarvedo mogott benzingoz aktivszen szuroje volt, amiatt nem fert oda, baloldalt tempomat vakuumos resze (motorter csordultig, Citroen XM 3.0 V6 a motor) - ezert a jobb elso sarvedo mogul az aktivszurot atcsoveztem bal elore, es igy jobboldalra elfert a kalyha. Mindenbol brutalis hosszusagu kellett, a gyari 2.2m-es vizcsovek eppen elertek toldas nelkul.
Jó, akkor úgy kérdezem a témához értőktől, hogy egy Lancia Kappa 16vturbo motorterében hol fér el egy benzinkályha?:))
Hátha van valakinek rálátása a különböző tipusokba való szerelhetőségre...mondjuk úgy tudom, hogy gyárilag az ezzel a motorral szerelt Kappákba nem volt rendelhető kiegészítő fűtés, csak a szívó benzinesekhez és a dízelhez.
Egy plusz 72AH-ás akku elfér de egy kályha nem? Mond inkább azt hogy a kályha túl drága. ..de ha megvalósítod ezt amit itt vázoltál, hidd el nagyon hamar csalódni fogsz.
Ez nem járható út hidd el!! mindenképp a benzinkályhába gondolkozz ,nincs olyan autó amibe ne férne el(lökháritó alatt, kerékdobb mögött ,tűzfalon ,kormánymű melett bárhol.)
Sajnos benzinkályha nálam nem fér el, a hosszabítózás sem megoldható.
Ha jól számolok, akkor egy 12V/72Ah autó akksi az bő 800W.A defás vízforralók talán 400wattról indulnak, ezek szerint kb 2 órán keresztül ketyeghet a cucc.Ez elég lehetne bőven, kérdés, hogy mennyi idő alatt tölti vissza az autógenerátor az akkut.Meg hogy átalakítható-e a kütyü 12 voltosra értelmes módon.
Akkuról nem fogsz tudni elektromos motormelegítőt üzemeltetni, hacsak nem raksz bele valami extra nagyot. Az úgy meg már nagyon drága. Kályhás megoldás ami hosszútávon beválik, nem véletlenül terjedt az el.
Ha meg merülőforraló DEFA és társait használsz, hálózathoz vagy kötve.
Ezekra a merűlőforraló-szerű dolgokra gondoltam, mint például a DEFA gyártmányok.Nem lenne cél az utasfülke fűtése, csak a motor melegedjen kissé, mondjuk 30-40C fok környékére.Pótaksiról ,ami menetközben töltődhetne.
Tudtommal D3WZ-ből is volt nvoltéhány típushoz/márkához való. Van amelyiket lehet, van amelyiket nem tudod az autó komputere nélkül elindítani. Ha még megy is, kell hozzá külön víz keringető és annak vezérlését is meg kell oldani..
Hidronic d3wz kályha rajzán nem egésszen értem, melyik szálon kell hogy az inuláshoz áramot adjak?
A fix 30-31oké,a 15 gyujtási áram,a d+ meg ugye a töltés kontroll szál.Van még 2db zöld a üa.szivattyúnak,egy meg kwp2000 jelöléssel(diag?)Mást nem ír a rajz.Akkor melyikről indul?Mert nem indul.Vagy nem jó rajzot találtam.
A keringető szivattyúnak nem jut vezeték, nem az elektronika kapcsolja?
Szétszedtem,motorja,izzítógyertyája jó.
hőérzékelőkkön(piros és a kék vezetésesen is) 12,5kohm-ot mértem.
Ha elegendő az utasteret fűteni, tökéletes megoldás. Kisebb elektromos áram felhasználás miatt (csak a kályha) jóval tovább tudsz fűteni mint a vizessel (kályha+keringető+beltérventi).