Altalaban fagydugo helyere megy a motoron, legalabbis az enyembe ugy ment volna. Teljesitmenye szerintem sovanyka lesz, max ha nincs pici a motorod, akkor hasznalhato.
a DEFA-t elnézve kicsit vakargatom a fejem, mert a közel nulla dokumentációból számomra az derült ki, hogy a motorblokkon valami előre kialakított helyre kell beépíteni és keringető szivattyú nincsen, majd gravitációsan kering ott a melegvíz.
nemléxem olyan adatra, hogy mekkora a fűtőtest teljesítménye, csak GYANÍTOM, hogy a gravitációs keringetésre nem mertek túl nagy teljesítményt rábízni.
olyan elektromos állófűtést, ami a benzinkályhák 5kW körüli teljesítményétől nem marad el nagyságrendekkel (2.2 kW fűtőpatront tartalmaz), külső keringető szivattyúval működik, a legolcsóbban 20 ezer körüli áron lehet találni. a benzinkályhákról azt írják itt a tulajdonosok, hogy 15 perc alatt csinál -10 fokos motorból +70 fokosat -- ebből extrapolálva a 2kW körüli elektromos fűtés 30 perc alatt csinál a -10 fokos motorból +60 fokosat. ez nem rossz eredmény. ha a DEFA betét teljesítménye messze elmarad a 2kW-tól, akkor az idő majdnem lineárisan hosszabbodik.
a DEFA mellett szól a csatlakozó viszonylag professzionális(nak látszó) kialakítása.
Szia Balu! Sztem másfél méternek elég kellene lennie. ha vízcső is jó, akkor csak nézd meg nekem kérlek, hogy mekkora a belső átmérője, mert akkor veszek ilyen belső átmérőjű gumicsövet.
A belseje kormos volt, de mintha kitisztítottam volna már egyszer. szét is húztam a kazánt, mert a szimmeringeket akartam megnézni, hogy milyen állapotban vannak. azok jók. volt egy időszak, hogy nem akart beindulni (gyenge volt az akksi) lehet, hogy akkor szívta magát meg egy kicsit (bekormolódott). egy jó húzós használat után, nem tud "kikormolódni"?
DEFA elektromos (konnektoros) előmelegítőkkel van valakinek tapasztalata?
Ha mondjuk a legerősebbet (kW) veszem, van esély arra, hogy -5 °C környékén 10-15 perc alatt 50 °C környékére melegítse a vizet/olajat (amit melegít) egy 2 literes mocinál, vagy ilyen 3/4 óra - 1 óra kell neki hozzá?
Nem lehet a programórával hibákat törölni,biztonsági okokból!
Kézi hibaolvasóval,vagy Eberspacher gépen kellene kiolvasni! A D4W SC-nek lehet az agyát terheléses vizsgálattal is vizsgálni,az megmond 90%-ra mindent jóformán.
Szellőztet még úgy 2 percig. (magasabb fordulaton csak a venti megy.).
S ez a kéményhatás természtes? Nekem alulról szívja a levegőt és alul is fújja ki a kipufogógázt. Kipufogócsövem van, szívócső nincs, ezért érdekel a szívócső, mert leállás után a motortérben felgyülemlik a füst (nem olyat kell elképzelni, mint a youtubon a nem induló dizli kályhák csinálnak, hanem mérsékelten). Gondoltam, hogy ezt valahova kivezetem, hogy ott füstöljön ki. Csak érdekes, hogy miért a szívóoldalon.
Ha Bp-re fel tudod valahogy küldeni (szívócső), az jó lenne, akár ha vki erre jár vagy akár utánvétellel, vagy ahogy szimpi.
Régóta olvasgatom a fórumot most egy kis segítségre lenne szükségem.
Van egy 1996-os hidronic D4W SC kályhám ami működött!!!Töbszöri alkalommal ráinditottam működő kályha mellet sajnos és a kályhától ilyenkor elment az áram.Most megtelt a hibatároló és nem akar indulni!!!Van egy 7napos időzítőm hozzá a hibakódot kibirom olvasni de (itt kellene a segítség)hogyan kell ezzel törölni?Előre is köszönöm ha valaki tud segíteni.
Ja meg egy másik project hogy adott egy sharan kályha ami a hidronic 3 neven fut asszem 5kw os vizes és olyat csinál hogy az asztalon 12x inditottam egymas után és hibátlanul indult.Elvitte egy srac és azt mondja hogy hidegen nem indul neki csak amikor már langyos a viz akkor kapcsol be.Szépen fűt is amikor eléri a hőmérsékletet ki is szellőztet .Mi baja lehet ennek a csodás szerkezetnek?
gyarilag azt hiszem t5 ben volt adatáblát lefényképezzem hátha okosabbak lennénk a bekötésre hogy tehetnék szert?tojás ora vagy valami modetnebb ora kezelné ezt a herkenytyűt mondjuk egy öreg darab ez már 2006-os de programozni jó lenne :-)
Remélem nem autófüggő készülékbe nyúltál bele....!?
Mert a későbbiekben nem fogod tudni diagolni! Van hozzá leírásom,és van egy novicsento új Webasto AirTop Evo M-es kezelőelemem is! (ez csak kezelőelem,tehát programozni nem lehet!) Szerintem jó lehet hozzá az is....
Az lehet. mert gondolom a benzin be csak úgy az égéstérbe - miután leállt a kályha - nem mehet...egyszer szétszedtem, akkor nem nagyon láttam semmi olyat az égéstérben (korom volt max, de az sem olyan, hogy" mi ez itt?..."A furi az, hogy ugye miután leáll a kályha, kiszellőztet, pont ennek elkerülése végett...
Vettem egy Webasto air top 3500st 12v os levegős állófűtést és beszeretném inditani az asztalon hogy utánna be tudjam épiteni a bringába.Ehhez keresnék bekötési rajzot vagy valami infot hogy mit hova kell kötni.Meg milyen órát ajanlotok hozzá?Köszönöm előre is a segitséget
Nekem meg a szívócsőből mután leáll a kályha 5 mp után fütst jön ki, úgy egy percig.. a kályha úgy indul, mint bármelyik másik, szépen megy, fűt, leáll, majd utána békepipa...nem tudom mi lehet..., már itt is kérdeztem a fórumon, de sztenm nem talákozott vele senki...
Most úgy néz ki a dolog, hogy a szívócsövet teljesen visszafordítottam a hályha mellett, és legörbítettem a föld felé.
A víz így kizárva.
Viszont a kipufogódob a csővég alatt helyezkedik el igaz tőle kb 20 cm-re. A kipufogócső vége a váltó mellett a féltengely és a rudazat között van kiveztve közel a földhöz. (egy síkban a motor aljával, szintén a föld felé néz függőlegesen)
Közvetlen égéstermék ugyan nem nagyon tud bemenni a szívócsövön, de mivel a hő felfelé száll így nem kizárt hogy meleg levegőt szív a kályha.