Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pH03N1xM Creative Commons License 2011.11.23 0 0 5723

Regi BW50et javitottam (irtam is ide rola), nem tul nagy kaland. Kapok meg par dolgot a kozeljovoben (DW50 illetve egy korai BBW46 ot is, igaz a Hella vezerloktol mindig kirazott a hideg, mas mufajban is)

Előzmény: somagabor (5721)
Dizeles Creative Commons License 2011.11.23 0 0 5722

 

 És a motor tipusa:

 

  BOSCH 0 130 002 093    12V

Előzmény: Dizeles (5719)
somagabor Creative Commons License 2011.11.23 0 0 5721

Ha a kályha teszi a dolgát, csak az üzemanyag pumpát nem indítja, akkor lehet még vezeték szakadás vagy testzárlat is.

Előbb ennek járj utána.

A 6 lábú csatlakozó 6-os pontján vezérli a kályha az üzemanyag szivattyút.

Ha belenyomsz a vezetékbe egy próbalámpát villogtatnia kell. He ez megtörténik akkor nem a vezérlővel van a gond. Ekkor csak a szakadást kell megkeresni.

Ha nem kapna áramot akkor ki kell bányászni a vezérlőt, és vagy egy univerzális vezérlővel pótolni.

Ez sajnos nem olcsó, de a leggyorsabb megoldás.

 

Balu, ha olvasod a fórumot, sikerült már vezérlőt áramköri szinten javítani? vagy minden esetben csere volt a megoldás?

Ahogy néztem ott nálad nem tűnt túl bonyolultnak. Ha van néhány defektes darab szívesen elkísérletezgetek vele unatkozós téli óráimban.

Beszéljünk még róla.

 

Üdv:

Gábor

 

Előzmény: jancsiii (5718)
somagabor Creative Commons License 2011.11.23 0 0 5720

Ja, értem.

Azt semmiképp ne a vízrendszerbe kösd, hanem a 2-es henger dugattyú visszarántó rugója, és a hajtókar közé.

Ott sokkal hatékonyabban fog melegedni a motor.

Sőt, még fűti az olajat is, de el ne felejtsd az U 235-öt pótolni minden este, valamint a garázs szellőztetéséről se árt gondoskodni.

Kis szerencsével a lakás fűtése se lesz többé probléma. :-)

 

Üdv:

 

Előzmény: Törölt nick (5717)
Dizeles Creative Commons License 2011.11.23 0 0 5719

 

 

  Jónap Mindenki!

 

 

  Végre-valahára elindult és működött az állófűtés. Minden problémát sikerült megoldani.

 

 Teszt üzem közben megállt a ventillátor motorja,és teljesen szétolvadt a bele. Elötte lepróbáltam,nem volt semmi gondja,nem szorult,nem vert bele a házba,szóval semmi gyanus. Eddigi munkám kezd kárba menni,hacsak nem tudok szerezni egy másikat(képeket lásd lejjebb).

 

  Szóval,ha lenne valakinek elfekvőben......

jancsiii Creative Commons License 2011.11.23 0 0 5718

Köszi a választ, én is inkább a javításra szavaznék!

Igazából mindent kérdeztem én már itt a topikban csak a lényeget nem:)! Úgyhogy most megteszem!

 

Valaki megtudja e javítani a vezérlőegységemet? Leellenőriztem,a program fut rajta úgy ahogy a webastó leírja csak épp az adagolópumpát felejti el működtetni. Izzítója jó neki,adagolópumpa jó,a vízkeringtető szivattyú nem a sajátja de tavaly télen működött vele.

Illetve az is megoldás lenne ha valakinek volna nagyon olcsón egy csere darab,analóg indítású. Vagy más digitális indítású amit lehet 12v-al indítani azt megtudom oldani...de nem tudom melyik gépé (bmw,vw) olyan.

Sajnos nem vagyok dunántúli,pontosabban Szolnoki vagyok,de az elektronikát tudom postázni.....

Minden segítséget megköszönök,sajnálom az autóm..:)!

Előzmény: somagabor (5714)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.22 0 0 5717

Na mégis mit gondolsz? Az USS Nimitz atomreaktorát. Nem kispályázunk a webastóval, meg eberspacherekkel.

Előzmény: somagabor (5713)
arpi500 Creative Commons License 2011.11.22 0 0 5716

Sziasztok kéne 1 kis segitség! Seat alhambrában 1 éber hidronic 2 a következöt csinálja. Elindul minden rendben szépen megy semmi hiba jelenség amikor az autót leállitom a kályha szellöztetés nélkül azonnal megáll ezért elkezd büzölögni és persze az utastér is büdös lesz.segitségeteket köszönöm!!!

kazi30 Creative Commons License 2011.11.22 0 0 5715

Szia!

Hibakódot kéne olvasni. Anélkül max annyit lehet tenni, hogy az alkatrészeket egyenként leellenőrzöd. Biztos lehet hozzá letölteni service manualt, abban benne van, ami kell hozzá. Még azt is meg lehet csinálni, hogy fülelsz, hogy  a láng alszik-e ki előbb vagy az ü.a. pumpa áll le. Ha megy a szivattyú, de kialszik a láng, akkor vmi üzemanyag ellátási gond lehet. Ha a szivattyú áll le először, akkor vmi nem tetszik a vezérlőnek és az állítja le.

Előzmény: ballanto (5707)
somagabor Creative Commons License 2011.11.22 0 0 5714

Szia!

 

Vedd fel a kapcsolatot Balumacival, ha a Dunántúlon laksz. A fórumon megtalálod.

Szerintem a Thermo Top javítása kifizetődőbb mint a VW kiegészítő fűtés beépítése.

Amúgy az akkut nem nyírod ki vele, mert az csak járó motornál működik.

 

A Webasto kiegészítő fűtésként sokkal hatékonyabb mint az elektromos VW kistetstvér.

 

Üdv mindenkinek!

 

Előzmény: jancsiii (5711)
somagabor Creative Commons License 2011.11.22 0 0 5713

:-)

Én szerencsére járok k*va hideg helyekre síelni, és a garázs a csillagos ég.

Így van értelme az utasteret fűteni.

Egyébbként -5 fokban 15 perc alatt olvadt jég az ablakon + 50 fokos víz az eredmény minden reggel.

 

Ez -15 foknál mondjuk 20 perc üzemre nő, de túlélem.

 

Egyébbként nem akarlak meggyőzni oda kötöd a kályhát ahova akarod.

Én csak azt írtam le ami a Webasto beépítési útmutatóban van.

 

A többit a fantáziádra bízom.

 

Amúgy milyen fűtést szeretnél te beépíteni a kocsiba?

Webasto vagy Eberspacher állófűtést vagy valami házi 220 voltos konnektorba bedugós fűtőszálas motor előmelegítőt?

 

Ez az aprócska tény nagyon nem mindegy.

 

 

Előzmény: Törölt nick (5709)
Dizeles Creative Commons License 2011.11.22 0 0 5712

 

 Jóreggel Mindenki!

 

  Megpróbáltam ismételten.

Előzmény: norbi0325 (5672)
jancsiii Creative Commons License 2011.11.22 0 0 5711

Sziasztok!

Van egy r75 dízelem. Mindig szenvedek a kiegészítő fűtéssel (w thermo top z/c),jelenleg vezérlő csere vagy javításra lenne szüségem,de szűkös a keret.Nagy szükség volna rá mivel 6 km-re járok dolgozni így gyakorlatilag állandóan hideg motorral járok. Viszont kapok a napokban egy elektromos kiegészítő fűtést vagy mit, ami a vw passatokban van. Életemben nem láttam még olyat ezért kérnék felvilágosítást róla,hogy az én célomra az megfelelő e,kínlódjak e a beépítésével, illetve mennyire hatásos, valamint azon a napi 12km-en nem e csak az akkumulátor kinyírása lesz e a végeredmény?

Köszönöm a válaszokat!

kisgyermek Creative Commons License 2011.11.22 0 0 5710

Sziasztok.

 

reméelm mindenkinek elküldtem az emailt a panelokkal kapcsolatban. Ha valaki kimaradt volna elnézést és kérem jelezze.

 

szép napot mindenkinek.

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5709

Az utastér fűtése nem érdekel. A fűtéscsap pedig a sluszkulccsal együtt nem feltétlenül az én kezemben van...

 

A kiegyenlítőből a szivattyú ugyanúgy kiszívja a vízkörben levő vizet, az elzárt fűtéscsap meg gyakorlatilag ugyanúgy lezárja vákuumba a radiátort mint a termosztát a nagyhűtőt. Lezárt radiátornál is kell keringenie a víznek, azt meg csak a kiegyenlítő felé tudja szabadon megtenni.

 

Úgy szeretném megoldani, hogy a motor vízköre melegedjen fel minél hamarabb, a seggemet majd egy ülésfűtésre teszem, de előfűtött motornál gyakorlatilag mire becsukom a kaput, már nem is nagyon fog kelleni. A másik, hogy utastér fűtését egy sima konnektoros hősugárzóval is meg lehetne oldani, ha nagyon kellene. Persze én csak otthoni körülményekben gondolkodom, nem járok .rva hideg helyekre síelni... ahol lenne értelme az üzemanyagos dolgoknak.

Előzmény: somagabor (5708)
somagabor Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5708

Ki kell hogy ábrándítsalak, de nagyot hibázhatsz.

Ha nekiállod a kiegyenlítő tartályba nyomatni a vizet, az lesz az eredménye hogy lelövöd a kupakot a tartályról.

 

Hidd el varia nélkül hogy a hengerfej és a fűtőradiátor közé kell bekötni.

 

A fűtéscsap a te kezedben van, tehát nem zárod le.

Ha mégis megteszed, mert kíváncsi vagy, akkor sincs gondd, mert a kályha ha nem tudja elvezetni a meleg vizet felmelegszik 50 fokra és szépen leáll.

 

Egyébként ne legyünk fogalomzavarban az állófűtés ahogy a nevében is benne van, álló motornál fűti az utasteret, megkímélve a gazdit a jégkaparás örömeitől.

Mellékhatásként a motor is felmelekszik, de nem erre lett kitalálva.

 

 

Előzmény: Törölt nick (5706)
ballanto Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5707

Szia kazi30!

Mégis nyomás lehetett a szívócsőből leágaztatott ágban mert addig cserélgettem a két kályhát míg végül csak kivettük a tankot és onnan vezettem ki a naftát! És láss csodát azóta ( egy hét) kifogástalanul működik és megszünt a gázolaj folyás!

Ismét tanultam valamit!

Viszont az egyik kályha égőterét kipucoltam és hozattam hozzá egy szűrőszitát és tőmítéseket miután nagyon szépen indul a kályha (d1lc)és bitang forró levegőt fúj de 5 perc múlva leáll! Mi történhetett vele? Elötte addig ment a satupadon ameddig ki nem kapcsoltam?

 

Köszi a segítséget!

Előzmény: kazi30 (5574)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5706

Igen, tutira megyek. A seicento nagyon egyszerű, átlátható, próbára tökéletes lesz. Ha a kiegyenlítőtartály felé hugyozik szabadon a melegített víz, nagyot nem hibázhatok.

Előzmény: bt74 (5704)
bt74 Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5705

bocs, pont egyszerre írtunk és az utolsó hozzászolásod nem olvastam.....

Előzmény: Törölt nick (5703)
bt74 Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5704

Szerintem is a radiátorral sorba kössd. A nagy variában azért arra figyelj, hogy a vizpumpa és a szívattyú nehogy szembe dolgozzon egymással ( már, ha menet közben is használnád)

Előzmény: Törölt nick (5702)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5703

Pedig van. Köponti befecskendezéses 900-as seicento. (jó, nem adagoló a neve, hanem befecskendező, de tökmindegy, ugyanaz a funkciója)

 

Ha a radiátorkörbe kötöm, és véletlenül valaki elzárja a fűtést, akkor aszhatom az egészet, ugyanis ebben a fűtéscsap tényleg fűtéscsap.

 

Úgyhogy meg is válaszoltam a kérdésemet :) A fűtéságat kihagyjuk, és a befecskendezőkörbe kötjük, ami szabadon folyik a kiegyenlítőtartályba. Így a fűtéscsap helyzete mindegy, de ha elzárom akkor még hamarabb melegszik a motorkör.

Előzmény: somagabor (5700)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5702

Igen, természetesen azt.

Előzmény: bt74 (5697)
dutu Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5701

Szia Balumaci!

Megérkezett az elektronika?

somagabor Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5700

Milyen autó ez?

 

Az adagolóhoz nem szokott menni vízcső.

Na de esetünkben mindegy, a kályhát a hengerfej és a fűtőradiátor közé kösd sorban.

 

Hengerfej - (pumpa - kályha) - fűtőradiátor.

 

 

Előzmény: Törölt nick (5695)
kisgyermek Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5699

kisgyermek Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5698

Sziasztok.

 

Ilyenek lettek a a panelek.

 

Az feliratot sajna vékonyra választottam de a cirki rajta van :P

 

bt74 Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5697

"A fűtést itt hova kellene bekötni? Az adagolóhoz menő ágba?"

 

Itt az állófűtés bekötését kérded?

Előzmény: Törölt nick (5695)
bt74 Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5696

"A fűtést itt hova kellene bekötni? Az adagolóhoz menő ágba?"

 

Az állófűtés bekötését kérded?

Előzmény: Törölt nick (5695)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5695

Oksi, akkor jól gondoltam.

 

A bekötési pontja a hengerfejből kijövő pont megkanyarítása lenne? Nálam ez a rész egybe van építve a termosztáttal is. A motorblokkon van egy kis egység amiből megy egy vastag a hűtőbe, egy vékonyabb a belsőfűtőbe, és egy másik vékonyabb az adagolóhoz, majd utána a kiegyenlítőhöz.

 

A fűtést itt hova kellene bekötni? Az adagolóhoz menő ágba?

Előzmény: somagabor (5693)
somagabor Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5694

Na igen, de az már megváltoztatta volna a kályha funkcóját, és annyira nehogy már jól érezze magát az ember.

Még jó hogy vannak a témában jártas segítőkész emberek, főleg Balura gondolok.

Persze ez nem a reklám helye.

Előzmény: bt74 (5690)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!