Regi BW50et javitottam (irtam is ide rola), nem tul nagy kaland. Kapok meg par dolgot a kozeljovoben (DW50 illetve egy korai BBW46 ot is, igaz a Hella vezerloktol mindig kirazott a hideg, mas mufajban is)
Ha a kályha teszi a dolgát, csak az üzemanyag pumpát nem indítja, akkor lehet még vezeték szakadás vagy testzárlat is.
Előbb ennek járj utána.
A 6 lábú csatlakozó 6-os pontján vezérli a kályha az üzemanyag szivattyút.
Ha belenyomsz a vezetékbe egy próbalámpát villogtatnia kell. He ez megtörténik akkor nem a vezérlővel van a gond. Ekkor csak a szakadást kell megkeresni.
Ha nem kapna áramot akkor ki kell bányászni a vezérlőt, és vagy egy univerzális vezérlővel pótolni.
Ez sajnos nem olcsó, de a leggyorsabb megoldás.
Balu, ha olvasod a fórumot, sikerült már vezérlőt áramköri szinten javítani? vagy minden esetben csere volt a megoldás?
Ahogy néztem ott nálad nem tűnt túl bonyolultnak. Ha van néhány defektes darab szívesen elkísérletezgetek vele unatkozós téli óráimban.
Végre-valahára elindult és működött az állófűtés. Minden problémát sikerült megoldani.
Teszt üzem közben megállt a ventillátor motorja,és teljesen szétolvadt a bele. Elötte lepróbáltam,nem volt semmi gondja,nem szorult,nem vert bele a házba,szóval semmi gyanus. Eddigi munkám kezd kárba menni,hacsak nem tudok szerezni egy másikat(képeket lásd lejjebb).
Köszi a választ, én is inkább a javításra szavaznék!
Igazából mindent kérdeztem én már itt a topikban csak a lényeget nem:)! Úgyhogy most megteszem!
Valaki megtudja e javítani a vezérlőegységemet? Leellenőriztem,a program fut rajta úgy ahogy a webastó leírja csak épp az adagolópumpát felejti el működtetni. Izzítója jó neki,adagolópumpa jó,a vízkeringtető szivattyú nem a sajátja de tavaly télen működött vele.
Illetve az is megoldás lenne ha valakinek volna nagyon olcsón egy csere darab,analóg indítású. Vagy más digitális indítású amit lehet 12v-al indítani azt megtudom oldani...de nem tudom melyik gépé (bmw,vw) olyan.
Sajnos nem vagyok dunántúli,pontosabban Szolnoki vagyok,de az elektronikát tudom postázni.....
Minden segítséget megköszönök,sajnálom az autóm..:)!
Sziasztok kéne 1 kis segitség! Seat alhambrában 1 éber hidronic 2 a következöt csinálja. Elindul minden rendben szépen megy semmi hiba jelenség amikor az autót leállitom a kályha szellöztetés nélkül azonnal megáll ezért elkezd büzölögni és persze az utastér is büdös lesz.segitségeteket köszönöm!!!
Hibakódot kéne olvasni. Anélkül max annyit lehet tenni, hogy az alkatrészeket egyenként leellenőrzöd. Biztos lehet hozzá letölteni service manualt, abban benne van, ami kell hozzá. Még azt is meg lehet csinálni, hogy fülelsz, hogy a láng alszik-e ki előbb vagy az ü.a. pumpa áll le. Ha megy a szivattyú, de kialszik a láng, akkor vmi üzemanyag ellátási gond lehet. Ha a szivattyú áll le először, akkor vmi nem tetszik a vezérlőnek és az állítja le.
Van egy r75 dízelem. Mindig szenvedek a kiegészítő fűtéssel (w thermo top z/c),jelenleg vezérlő csere vagy javításra lenne szüségem,de szűkös a keret.Nagy szükség volna rá mivel 6 km-re járok dolgozni így gyakorlatilag állandóan hideg motorral járok. Viszont kapok a napokban egy elektromos kiegészítő fűtést vagy mit, ami a vw passatokban van. Életemben nem láttam még olyat ezért kérnék felvilágosítást róla,hogy az én célomra az megfelelő e,kínlódjak e a beépítésével, illetve mennyire hatásos, valamint azon a napi 12km-en nem e csak az akkumulátor kinyírása lesz e a végeredmény?
Az utastér fűtése nem érdekel. A fűtéscsap pedig a sluszkulccsal együtt nem feltétlenül az én kezemben van...
A kiegyenlítőből a szivattyú ugyanúgy kiszívja a vízkörben levő vizet, az elzárt fűtéscsap meg gyakorlatilag ugyanúgy lezárja vákuumba a radiátort mint a termosztát a nagyhűtőt. Lezárt radiátornál is kell keringenie a víznek, azt meg csak a kiegyenlítő felé tudja szabadon megtenni.
Úgy szeretném megoldani, hogy a motor vízköre melegedjen fel minél hamarabb, a seggemet majd egy ülésfűtésre teszem, de előfűtött motornál gyakorlatilag mire becsukom a kaput, már nem is nagyon fog kelleni. A másik, hogy utastér fűtését egy sima konnektoros hősugárzóval is meg lehetne oldani, ha nagyon kellene. Persze én csak otthoni körülményekben gondolkodom, nem járok .rva hideg helyekre síelni... ahol lenne értelme az üzemanyagos dolgoknak.
Ha nekiállod a kiegyenlítő tartályba nyomatni a vizet, az lesz az eredménye hogy lelövöd a kupakot a tartályról.
Hidd el varia nélkül hogy a hengerfej és a fűtőradiátor közé kell bekötni.
A fűtéscsap a te kezedben van, tehát nem zárod le.
Ha mégis megteszed, mert kíváncsi vagy, akkor sincs gondd, mert a kályha ha nem tudja elvezetni a meleg vizet felmelegszik 50 fokra és szépen leáll.
Egyébként ne legyünk fogalomzavarban az állófűtés ahogy a nevében is benne van, álló motornál fűti az utasteret, megkímélve a gazdit a jégkaparás örömeitől.
Mellékhatásként a motor is felmelekszik, de nem erre lett kitalálva.
Mégis nyomás lehetett a szívócsőből leágaztatott ágban mert addig cserélgettem a két kályhát míg végül csak kivettük a tankot és onnan vezettem ki a naftát! És láss csodát azóta ( egy hét) kifogástalanul működik és megszünt a gázolaj folyás!
Ismét tanultam valamit!
Viszont az egyik kályha égőterét kipucoltam és hozattam hozzá egy szűrőszitát és tőmítéseket miután nagyon szépen indul a kályha (d1lc)és bitang forró levegőt fúj de 5 perc múlva leáll! Mi történhetett vele? Elötte addig ment a satupadon ameddig ki nem kapcsoltam?
Igen, tutira megyek. A seicento nagyon egyszerű, átlátható, próbára tökéletes lesz. Ha a kiegyenlítőtartály felé hugyozik szabadon a melegített víz, nagyot nem hibázhatok.
Szerintem is a radiátorral sorba kössd. A nagy variában azért arra figyelj, hogy a vizpumpa és a szívattyú nehogy szembe dolgozzon egymással ( már, ha menet közben is használnád)
Pedig van. Köponti befecskendezéses 900-as seicento. (jó, nem adagoló a neve, hanem befecskendező, de tökmindegy, ugyanaz a funkciója)
Ha a radiátorkörbe kötöm, és véletlenül valaki elzárja a fűtést, akkor aszhatom az egészet, ugyanis ebben a fűtéscsap tényleg fűtéscsap.
Úgyhogy meg is válaszoltam a kérdésemet :) A fűtéságat kihagyjuk, és a befecskendezőkörbe kötjük, ami szabadon folyik a kiegyenlítőtartályba. Így a fűtéscsap helyzete mindegy, de ha elzárom akkor még hamarabb melegszik a motorkör.
A bekötési pontja a hengerfejből kijövő pont megkanyarítása lenne? Nálam ez a rész egybe van építve a termosztáttal is. A motorblokkon van egy kis egység amiből megy egy vastag a hűtőbe, egy vékonyabb a belsőfűtőbe, és egy másik vékonyabb az adagolóhoz, majd utána a kiegyenlítőhöz.
A fűtést itt hova kellene bekötni? Az adagolóhoz menő ágba?