Nyilván meg lehet úgy is oldani ahogy Te irtad -egyszerűbb is, így igaz-.. ..de én szeretem azt ha mondjuk bekapcsolom telefonnal és beülök, elindulok, utána ne kelljen megint kotorásznom a zsebben menet közben a mobilért és telefonálgatnom hogy kikapcsolhassam, csak egyszerűen kikapcsolom az órán. Látom hogy mennyi idő van még hátra a kikapcsolásig, nem kell saccolgatnom, menet közben akár át is állítom amennyire épp kell.. Sőt, nem felejtem bekapcsolva, mert igy sokkal inkább szem előtt van.. Ez sokkal inkább hasonlít egy gyári távirányító megoldásra.
Nem meggyőzni akarok senkit hogy forrasszon bele az órába egy vezetéket -nem mondtam hogy csak ez a jó megoldás- de a másik javaslatát nem kéne ilyen formán lehurrogni hogy "teljesen felesleges"..!
Hogy kinek mi a teljesen felesleges, azt döntse el mindenki a saját igényei alapján.
ez érdekes........nekeünk minden autónkban thermot top-e van......benzines.és egyikhez 1533 a másikhoz meg a 1531 óra van......szal ha a kocka pozitívot kapcsol akkor az ovál(1533)is azt kell hogy kapcsoljon.....de isten bizony kimérem ha lesz időm.
1.:ez is progizható a fűtésidőt illetően......nekem ez si annyit megy amennyit a gyárival menne.
2.:mivel teljesen ingyenes a felhívása ezért nem igazán értem hol itt a gond.......akkor kapcsolom ki-be amikor csak akarom.
3.:az óra nem veszti el a funkcióját...mert ha tudod mikor kell fűtenie akkor azt előre be tudod állítani azon is.nem kell a távírányítót hazsnálni.
ez arra az esetre van kitalálva ha hirtelen kell menni és belefér az időbe a távkapcs.....nekem nem mindegy pl. ha hajnal fél kettőkor keltenek,hogy ki kell-e caplatnom a verdához vagy elég telefonálni.a normális indulási idő amúgy is be van állítva az órán.
nincs értelme megbontani az órát...teljesen felesleges.
Annyiból jobb ha az órán belülre kötöd a telós inditót hogy egyrészt az óra megvédi a kályhát a túlfűtéstől (csak az óra által beállított ideig fűt), másrészt a ki-be kapcsolás az órán hajtható végre, mig az általad javasolt módon ha bekapcsoltad telefonon, csak azon tudod kikapcsolni vagyis az óra elveszti funkcionalitását..
Skoda Octavia II 1.9 pdtdi(2006 BXE motorkód)-hez keresnék állófűtést.Kb.mennyibe fájna egy új vagy egy használt beszereléssel együtt?Köszi a válaszokat!
ez az emilje.......írj neki,korrekt ember.nekem is voltak egyedi kéréseim és teljesítette.
az óra max. 120 percet tud.azt lehet progizni.
a távvezérlőt meg nem lehet csak pc-ről progizni.szóval nem olyan egyszerű.nekem 120 percet megy az is az elindulástól,de ha nem akarom végig futtatni a progit akkor felhívom újból és kikapcsolja a fűtést.ez nem befolyásolja az óra működését.teljesen független tőle.óra nélkül is tudja vezérelni a kályhát.
felesleges szétszedni......nekem 4 vezeték megy az órára.
egy fix pozitív,egy test ami az óra csatijában kétfelé van osztva,egy kapcsolószál ami a kazánba megy(ez a kapcsolt pozitív,a kazán addíg megy amíg ide van 12+ kapcsolva.amint megszakad a 12+ kikapcsol a kájha)és egy vezeték a háttérvilágításnak.
én szereztem egy telefonos távírányítót.a működtetés nem kerül pénzbe és nagyon megéri.csak felhívod és bekapcsol.nem is veszi fel a telefont a vezérlő csak egyszerűen bontja a vonalat.ergó jobb mint a távirányító.....ez messzebbről is mükszik.és scak töredéke.
biztos vagy benne,hogy a webastó óra negatívot kapcsol?
nekem ilyen van csak termosztát nélküli és az elvileg pizítívot kapcsol......most kötöttem be egy telefonos távvezérlőt ami az óráról jövő fekete vezetékre(ez vezérli a kazánt)kötöttem és a távvezérlő 12+ kapcsol.nem testet.......ha test kellene oda akkor nem menne a pozitívval....sztem.
Egyiksem. Egy műszerész ismerősöd kérd meg hogy vezetékelje ki a programórából a fűtés azonnali inditógombját (azt kell csak utána megoldani hogy a távirányítód ezt kapcsolja).
Ha van egy kis műszaki vénád, Te is megoldod otthon. Nézd meg elsőnek hogy a programórád nyomógombja nem testet kapcsol-e (webasto kocka és ovál is ilyen). Ezesetben értelem szerűen csak az egyik szál kell a gombtól, oda adsz egy negatív triggert és már kapcsol is be.
Ha nem ilyen, beiktatsz egy relét.
Ez a legolcsóbb és legegyszerűbb megoldás. Többünknek van igy megoldva..
Az ötlet nem az enyém, Én csak alkalmaztam illetve terjesztem :-) (lásd a topik elejét).
Az átnézéshez nem tudok hozzászólni, ilyen kályhám még nem volt de a távirányítást meg lehet oldani a központizár távval. Ha van programóra nagyon egyszerűen (a begyújtó gombot kell kivezetékelni), ha nincs -kell hozzá egy egyszerű flip-flop kapcsolást építeni.
Az állófűtés beépítés projektből maradt néhány alkatrészem Eberspacher kályhához, melyeket most el szeretnék adni.
Az alkatrészek teljesen újak. Az alábbi alkatrészekről van szó cikkszámokkal együtt:
-tankcsatlakozó 22 1000 20 16 00
-üzemanyagcső 22.1000.52.0400.0B
-gumi csatlakozó cső (2db) és bilincsek (4db) az üa. csőhöz 2210005205000A
-kályhatartó konzol + csavarok 22.1000.51.23.000B
-kábelköteg szellőzőmotorhoz 22 1000 33 04 00
-relé 22 1000 520 2000 B
-kábelköteg a kályhához és a kezelőszerv felé biztosítékokkal együtt (a kályha csatlakozó nincs hozzá, üa. szivattyú csatlakozó külön van hozzá) + relétartó lemez + csavarok + kábelsaruk
-kipufogó dob, kipuff. cső, levegőcső: nincs cikkszám
-vízcső két 90fokos könyökkel két összekötő elemmel és 6bilinccsel: nincs cikkszám
Azon már Hydronic II.-es kályha van,aminek sajnos az elektronikája egy kalap kaki...!
Általában a motortér tűzfalán elhelyezett elektromos vízszivattyú miatt megy tönkre!
Meg kell a szivattyút nézni,hogy megy-e,és csak utána érdemes a kályhán cserélni az elektronikát! Ha így fel van téve a novi új vezérlő,akkor az is hamarossan a régi sorsára fog jutni!
Használt Hydronic II-es elektronikám van,de senkinek nem adom tovább mert abszolút megbízhatatlan mind! 1db új elektronikám van még....,ami 2év garanciával van,és 58eFt az ára! A szivattyú javítható.