Német eBayen érdemes nézgelődni, én onnan vettem - az új, magyarországi webastos árhoz képest fillérekért - bontott égőkosarat az izzítóstiftel együtt.
Thermo Top Z/C diesel kályhával kapcsolatban van kérdésem:
Két napja áll fent a hiba: a kályha elindul, megkezdi a felfűtést, az összes alrendszer működik, viszont alig két perc után leáll némi fehér-szürke füst kibocsátás és elégetlen gázolajszag mellett! Diagnosztikával is végig néztem a folyamatot és a következőt láttam: a terheletlen akku feszültség indítás előtt 12,3V, azonban ez lezuhan 9,9V-ra abban a pillanatban, ahogy az izzítógyertya működni kezd és rövid idő múlva (mialatt a kályha ventillátora emeli a teljesítményt) leáll azzal a hibával, hogy túl sokáig volt a meghatározott küszöb alatt az akkufeszültség!
Érdeklődnék hogy 97-es audi a8-ban lehet-e kályhát cserélni,vagy csak a gyári elektronikával működik?Mindkét kályha thermo top s,csak az egyik nem gyári audi.
Elég nehéz hozzáférni,ha tudom hogy nem indul el másik kályhával akkor nem szeretném kiszedni.
Van ami inditható, mondjuk a "standheizung" kivitelek közül néhány (pl VW), a "zuheizer"-eket gyári elektronikai környezet nélkül viszont nem nagyon lehet működésre bírni...bár az e-bayen kezdenek megjelenni a "céladapterek", de ha jót akarsz, veszel egy univerzális kályhát.
Ezekhez a Webasto semmiféle terméktámogatást és szervizhátteret nem biztosit itthon.
Ha hallgatsz Balu kapitányra ès rám, tedd el azt a kályhát a szekrénybe, mert csak szivás lesz vele. Később még javulhat a helyzet de a jelenlegi tényállás szerint nem érdemes rá pénzt költeni.
Köszönöm a választ ! akkor megpróbálok felhajtani egy másik kályhát. Az eberspacher D3W röl mit tudtok, megbízható érdemes vele foglalkozni? Van egy video a youtub-on a fószer valahogy elindította a top v kályhát.
Sziasztok. Van egy webasto top v kályhám, egy e-90 BMW-ből származik. Tud valaki olyan Lin-bus jelet generálni, amivel el lehet indítani? Ha esetleg valakinek ez a későbbiekben segíthet, akkor a gyári bmw circuit diagram azt írja , hogy a 2 pin csatlakozó pin1= +12v, pin2= GND. A 8 pin csatlakozó, pin2= Lin-bus , pin5= adagoló pumpa, pin8= fűtés szabályzó szelep. A 3 pin csatlakozó, pin2= (+) vízpumpa, pin3= (-) vízpumpa. Mindössze, ennyit tudok róla. Ha valaki tud segítsen! Golf 3 Tdi be szeretném használni. Ebben viszont nincs egy gramm lin-bus sem :)
Ő azt irta hogy a sima víz jobban felveszi a hőt, tehát ha "kis hígítású" fagyállót használ, a motor hamarabb melegszik, ez mondjuk hasznos dolog lehet télen..
Viszont a 14 éves vízpumpa, hát az valóban bátor dolog, azért a vízpumpa csapágyazását szerintem nem keni a hűtőközeg, ezt igy Én sem merném kockáztatni..
Lehet, hogy van mesteri fokozat, de az biztos, hogy a fagyállókat nem szabad higítás nélkül használni.
Azoknál az autóknál, ahol a vezérműszíj bordás fele hajtja a vízpumpát is elég nagy felelőtlenség 14évig ugyanazzal a vízpumpával járni. Gondolom nem kell leírnom egy autószerelőnek, hogy miért.
Nem tudom, hogy a tiszta fagyállónak jobb-e a hőleadó képessége, mint a higitottnak.
Tegyük fel, hogy igazad van.
Ekkor viszont a nagyobb hőleadó képesség miatt gyorsabban szállítaná el a motorban keletkező hőt, így még lassabban melegedne be a motor.
Nem akartam senkit megbántani, de nem szeretem, amikor valaki beír valamit, anélkül hogy átgondolná.
Aki meg nem ért hozzá a végén még elhisz mindenféle marhaságot.
A fórum lényege pont az, hogy jó tanácsokkal segítsük egymást.
Nekem A4 1.9TDI gépezetem van, Abban a fagyálló 58°fokos. Nem károsítja a rendszert, nincs savasodás és kicsapódás a csövek és csatlakozások mellett, alatt, felett,feltéve, hogy a tömítések, csatlakozások tökéletesek, nincs szivárgás sem. A Dieselek télen amúgy is nehezen melegszenek, de tiszta fagyállóval, ami szinte nincs higítva, vagy csak alig, kicsivel hamarabb-nem sokkal- elérik az üzemi hőmérsékletet. Jobb a hőleadó képességük, nagyon kicsi a lerakódás esélye, tisztán tartják a motor, hűtő és keringetőrendszert, jobb a kenése a vízpumpának és a csereperiódus a fagyálló magasabb fokbeállítása esetében is növekszik. A "Suttogó Szépség"-ben a fagyálló 6éves, jó a viszkozitása, kenése, nem zavaros(ha az lenne, azonnal lecserélném!), a vízpumpa nem csapágyas, még eredeti,(14éves!), sehol egy vízcsepp, fehéres kicsapódás(!), egyszóval "tökéletes a rendszer", a digitális légkondival együtt! Remélem, így is marad! Sok kuncsaftnak elmondtam, de -sajnos - kevesen fogják fel! Aki nem, annak nem kevés lóvéjába kerül! De hát ez csak tanács egy autószerelő részéről, aki 40 éve van a szakmában mesteri fokozattal is! De nem kell megfogadni a tanácsokat, illetve "embere válogatja"!
Én úgy tudom hogy a fagyállóval kevert víz hőátadó/felvevő képessége jobb mint a sima vízé (az arányokkal már annyira nem vagyok tisztában, lehet hogy a túl töményre már nem igaz) de ha nem tömény fagyállót használsz, valószínű hogy a kályha hatékonyságán nem ront.
Egy teljesen laikus kérdés: az állófűtés fűtési hatékonyságát befolyásolhatja-e a hűtővíz összetétele, pl, hogyha jelentősen kevesebb a desztillált víz a hűtővízfolyadékhoz képest és így maga a hűtővíz állaga sokkal sűrűbb? Szerintetek? (Ha nagy hülyeséget kérdeztem, akkor sorry, de legalább megtudom a választ rá:-) Köszi.
Érdeklődnék hogy 97-es audi a8-ban lehet-e kályhát cserélni,vagy csak a gyári elektronikával működik?Mindkét kályha thermo top s,csak az egyik nem gyári audi.
ÜDV! Hát szomorúan olvasgatom már jó ideje,menyit szívnak az emberek a két híres gyártó újabb szériás kályháival.Nem elég hogy mocskos drágák,még az alkatrész is horror árú,és még szívat is. Hálát adok az égnek hogy 12 évvel ezelőtt egy fehér hollót választottam,melyet nagyon kevesen ismernek.LEjjebb róla a kép.Én nekem enyi év alatt csak teszi a dolgát,minden szezon előtt kitakarítom és használom.Tavaly cseréltem a levegő motorba szénkefét ,és csapágyat,az egész móka 3000FT volt.A többi része még a gyári.Ezenfelül olyan csöndesen dolgozik hogy a pumpa kattogása is hangosabb.9 személyes Transporterbe szolgál,2 fűtőradiátor ontja a meleget.1 óra alatt stabil 65 fokos vizet produkál,kb:20 fokos fülkét.Mindezt -10 fok-nál is.
Ma megnéztem a biztit, jó! Adtam akksiról áramot a vízpumpának, úgy működött, de a csatiról nem jön áram, amikor beindítom a motort -1° hidegnél, tehát valami nem működik. Levettem a kazánt, ahogy írtad: Hydronic D5W Z(25 2163)van rajta! Még nem szedtem szét, előtte e héten, pénteken a váci Seat szervízben kiolvassák és talán törlik a hibát, amit te leírtál! Ha az a hiba! Ha nem, és más a baj, akkor számítanék a hathatós segítségedre. Helyileg hol vagy megtalálható? Mert ha minden kötél szakad és én nagyon meg akarom csinálni, de megakadok, lehet, hogy elviszem hozzád! Én Dunakeszii állampolgár vagyok.
Tisztelettel köszönöm eddigi segítőkészségedet is!
sziasztok érdeklődnék nincs valakinek webasto termotop z/c-d kájhához egy kábelkötege vanegycsomó kájhás dolgom amit én nem tudok használni uj bezines kájha stb cserélhetnénk 30/3851353
küldtem neked mélt és doksit TTC/dízel Multipla ügyben. Érdekelnek a fejlemények majd, mert nekem sem tűnik elég melegnek a rendszer, érdekelne te mire jutsz.