Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MEB Creative Commons License 2011.01.08 0 0 4697

Égőkosár= Brenner, Brennereinsatz

Stift= Glühstift, Glühkerze

Előzmény: kocsisjan (4696)
kocsisjan Creative Commons License 2011.01.08 0 0 4696

Üdv!

 

Kösz a gyors választ, de tudsz segíteni, hogy németül hogyan keressem?

Előzmény: MEB (4695)
MEB Creative Commons License 2011.01.08 0 0 4695

Német eBayen érdemes nézgelődni, én onnan vettem - az új, magyarországi webastos árhoz képest fillérekért - bontott égőkosarat az izzítóstiftel együtt.

Előzmény: kocsisjan (4694)
kocsisjan Creative Commons License 2011.01.08 0 0 4694

Üdv!

 

Thermo Top Z/C diesel kályhával kapcsolatban van kérdésem:

Két napja áll fent a hiba: a kályha elindul, megkezdi a felfűtést, az összes alrendszer működik, viszont alig két perc után leáll némi fehér-szürke füst kibocsátás és elégetlen gázolajszag mellett! Diagnosztikával is végig néztem a folyamatot és a következőt láttam: a terheletlen akku feszültség indítás előtt 12,3V, azonban ez lezuhan 9,9V-ra abban a pillanatban, ahogy az izzítógyertya működni kezd és rövid idő múlva (mialatt a kályha ventillátora emeli a teljesítményt) leáll azzal a hibával, hogy túl sokáig volt a meghatározott küszöb alatt az akkufeszültség!

Ez azt jelent, hogy az izzítógyertyával van baj?

Ha igen hol és mennyiért lehet kapni?

 

Remélem tudtok segíteni, előre is köszönöm!

pet520 Creative Commons License 2011.01.08 0 0 4693

Tudnátok nekem ebben segíteni?

 

Érdeklődnék hogy 97-es audi a8-ban lehet-e kályhát cserélni,vagy csak a gyári elektronikával működik?Mindkét kályha thermo top s,csak az egyik nem gyári audi.

 

Elég nehéz hozzáférni,ha tudom hogy nem indul el másik kályhával akkor nem szeretném kiszedni.

 

Köszönöm

grandegabo Creative Commons License 2011.01.08 0 0 4692
Van ami inditható, mondjuk a "standheizung" kivitelek közül néhány (pl VW), a "zuheizer"-eket gyári elektronikai környezet nélkül viszont nem nagyon lehet működésre bírni...bár az e-bayen kezdenek megjelenni a "céladapterek", de ha jót akarsz, veszel egy univerzális kályhát.
Ezekhez a Webasto semmiféle terméktámogatást és szervizhátteret nem biztosit itthon.
Ha hallgatsz Balu kapitányra ès rám, tedd el azt a kályhát a szekrénybe, mert csak szivás lesz vele. Később még javulhat a helyzet de a jelenlegi tényállás szerint nem érdemes rá pénzt költeni.
Előzmény: fatom83 (4691)
fatom83 Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4691

Köszönöm a választ ! akkor megpróbálok felhajtani egy másik kályhát. Az eberspacher D3W röl mit tudtok, megbízható érdemes vele foglalkozni? Van egy video a youtub-on a fószer valahogy elindította a top v kályhát.  

fatom83 Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4690

Egy kérdés. A mazda 6  2002év   webasto top c kályha indul-e, a pin 1 ről +12 vel ?   

grandegabo Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4689
..esetleg can adapterrel, de nem vagyok biztos benne hogy BMW kályhához létezik.
Előzmény: grandegabo (4688)
grandegabo Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4688
Can bus inkább. :-)
BMW kályha felejtős,
Előzmény: fatom83 (4687)
fatom83 Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4687

Sziasztok. Van egy webasto top v kályhám, egy e-90  BMW-ből  származik. Tud valaki olyan Lin-bus jelet generálni, amivel el lehet indítani? Ha esetleg valakinek ez a későbbiekben segíthet, akkor a gyári bmw circuit diagram azt írja , hogy a 2 pin csatlakozó pin1= +12v, pin2= GND. A 8 pin csatlakozó, pin2= Lin-bus , pin5= adagoló pumpa, pin8= fűtés szabályzó szelep. A 3 pin csatlakozó, pin2= (+) vízpumpa, pin3= (-) vízpumpa. Mindössze, ennyit tudok róla. Ha valaki tud segítsen! Golf 3 Tdi be szeretném használni. Ebben viszont nincs egy gramm lin-bus sem :)    

őrült elmebeteg Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4686

hát a csapágyát nem is keni, de a tömszelencét igen

 

régebbi tipusoknál gyorsan behalt a vízpumpa sima vízzel 

Előzmény: grandegabo (4685)
grandegabo Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4685

Ő azt irta hogy a sima víz jobban felveszi a hőt, tehát ha "kis hígítású" fagyállót használ, a motor hamarabb melegszik, ez mondjuk hasznos dolog lehet télen..

 

Viszont a 14 éves vízpumpa, hát az valóban bátor dolog, azért a vízpumpa csapágyazását szerintem nem keni a hűtőközeg, ezt igy Én sem merném kockáztatni..

Előzmény: stevemegane (4684)
stevemegane Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4684

Lehet, hogy van mesteri fokozat, de az biztos, hogy a fagyállókat nem szabad higítás nélkül használni.

 

Azoknál az autóknál, ahol a vezérműszíj bordás fele hajtja a vízpumpát is elég nagy felelőtlenség 14évig ugyanazzal a vízpumpával járni. Gondolom nem kell leírnom egy autószerelőnek, hogy miért.

 

Nem tudom, hogy a tiszta fagyállónak jobb-e a hőleadó képessége, mint a higitottnak.

Tegyük fel, hogy igazad van.

Ekkor viszont a nagyobb hőleadó képesség miatt gyorsabban szállítaná el a motorban keletkező hőt, így még lassabban melegedne be a motor.

 

Nem akartam senkit megbántani, de nem szeretem, amikor valaki beír valamit, anélkül hogy átgondolná.

Aki meg nem ért hozzá a végén még elhisz mindenféle marhaságot.

 

A fórum lényege pont az, hogy jó tanácsokkal segítsük egymást.

Előzmény: fokkerman (4678)
cirki Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4683

Sziasztok!

Valakinek van ilyen interfesze ?

 

Eberhez:

 

409 Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4682

"Én úgy tudom hogy a fagyállóval kevert víz hőátadó/felvevő képessége jobb mint a sima vízé"

 

 Nem.  A vízé a jobb, minél magasabb a fagyálló aránya, annál gyengébb a hőátadás. De a hűtőrendszerek fagyálló/víz keverékére vannak méretezve.

Előzmény: grandegabo (4677)
409 Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4681

"A Dieselek télen amúgy is nehezen melegszenek, de tiszta fagyállóval, ami szinte nincs higítva, vagy csak alig,...."

 

 A tömény etilén-glikol fagyáspontja -12°C. Vízzel hígitva 1:1 arányban ~-35°C.

 

"Abban a fagyálló 58°fokos."

 

A fagyállómérők sürüséget mérnek, ami -35°C-ig jelent valós adatot.

Előzmény: fokkerman (4678)
grandegabo Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4680
..szont egyes fagyállókra az is rá van irva hogy higitás nélkül nem alkalmazható.. Ettől függetlenül én hiszek neked :-)
Előzmény: grandegabo (4679)
grandegabo Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4679
Nekem szintén ez a tipus van. Vi
Előzmény: fokkerman (4678)
fokkerman Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4678

grandegabo!

 

Nekem A4 1.9TDI gépezetem van, Abban a fagyálló 58°fokos. Nem károsítja a rendszert, nincs savasodás és kicsapódás a csövek és csatlakozások mellett, alatt, felett,feltéve, hogy a tömítések,  csatlakozások tökéletesek, nincs szivárgás sem. A Dieselek télen amúgy is nehezen melegszenek, de tiszta fagyállóval, ami szinte nincs higítva, vagy csak alig, kicsivel hamarabb-nem sokkal- elérik az üzemi hőmérsékletet. Jobb a hőleadó képességük, nagyon kicsi a lerakódás esélye, tisztán tartják a motor, hűtő és keringetőrendszert, jobb a kenése a vízpumpának és a csereperiódus a fagyálló magasabb fokbeállítása esetében is növekszik. A "Suttogó Szépség"-ben a fagyálló 6éves, jó a viszkozitása, kenése, nem zavaros(ha az lenne, azonnal lecserélném!), a vízpumpa nem csapágyas, még eredeti,(14éves!), sehol egy vízcsepp, fehéres kicsapódás(!), egyszóval "tökéletes a rendszer", a digitális légkondival együtt! Remélem, így is marad! Sok kuncsaftnak elmondtam, de -sajnos - kevesen fogják fel! Aki nem, annak nem kevés lóvéjába kerül! De hát ez csak tanács egy autószerelő részéről, aki 40 éve van a szakmában mesteri fokozattal is! De nem kell megfogadni a tanácsokat, illetve "embere válogatja"!

 

 üdv:Jani.............

Előzmény: grandegabo (4677)
grandegabo Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4677

Én úgy tudom hogy a fagyállóval kevert víz hőátadó/felvevő képessége jobb mint a sima vízé (az arányokkal már annyira nem vagyok tisztában, lehet hogy a túl töményre már nem igaz) de ha nem tömény fagyállót használsz, valószínű hogy a kályha hatékonyságán nem ront.

Előzmény: Csabys (4676)
Csabys Creative Commons License 2011.01.07 0 0 4676

Egy teljesen laikus kérdés: az állófűtés fűtési hatékonyságát befolyásolhatja-e a hűtővíz összetétele, pl, hogyha jelentősen kevesebb a desztillált víz a hűtővízfolyadékhoz képest és így maga a hűtővíz állaga sokkal sűrűbb? Szerintetek? (Ha nagy hülyeséget kérdeztem, akkor sorry, de legalább megtudom a választ rá:-) Köszi.

pet520 Creative Commons License 2011.01.06 0 0 4675

Érdeklődnék hogy 97-es audi a8-ban lehet-e kályhát cserélni,vagy csak a gyári elektronikával működik?Mindkét kályha thermo top s,csak az egyik nem gyári audi.

BURGI555 Creative Commons License 2011.01.06 0 0 4674

Sziasztok!

 

Még mindig érdeklődnék, Webasto Air Top 2000 ST 12v-hez motor iránt, ha esetleg lenne elfekvőben valakinek.

Azonban van 24v Webasto Air Top-hoz sok alkatrészem, illetve Eberspacher 24 Diesel, illetve 12v benzineshez, ha esetleg erre lenne szükség.

 

Köszönettel Burgi +36/20-203-5216

kályhamánia Creative Commons License 2011.01.05 0 0 4673

ÜDV! Hát szomorúan olvasgatom már jó ideje,menyit szívnak az emberek a két híres gyártó újabb szériás kályháival.Nem elég hogy mocskos drágák,még az alkatrész is horror árú,és még szívat is. Hálát adok az égnek hogy 12 évvel ezelőtt egy fehér hollót választottam,melyet nagyon kevesen ismernek.LEjjebb róla a kép.Én nekem enyi év alatt csak teszi a dolgát,minden szezon előtt kitakarítom és használom.Tavaly cseréltem a levegő motorba szénkefét ,és csapágyat,az egész móka 3000FT volt.A többi része még a gyári.Ezenfelül olyan csöndesen dolgozik hogy a pumpa kattogása is hangosabb.9 személyes Transporterbe szolgál,2 fűtőradiátor ontja a meleget.1 óra alatt stabil 65 fokos vizet produkál,kb:20 fokos fülkét.Mindezt -10 fok-nál is.

webinas Creative Commons License 2011.01.05 0 0 4672

Itt is érdeklődhetsz, nekem itt javították az Eberspacher kieg. fűtésemet:

 

Csaba-L Kft.

XIII. Klapka utca 4.

(20)9233-803, (1)451-4755

Előzmény: marki007 (4649)
fokkerman Creative Commons License 2011.01.05 0 0 4671

 

balu.maci104!

 

Szia!

 

Ma megnéztem a biztit, jó! Adtam akksiról áramot a vízpumpának, úgy működött, de a csatiról nem jön áram, amikor beindítom a motort -1° hidegnél, tehát valami nem működik. Levettem a kazánt, ahogy írtad: Hydronic D5W Z(25 2163)van rajta! Még nem szedtem szét, előtte e héten, pénteken a váci Seat szervízben kiolvassák és talán törlik a hibát, amit te leírtál! Ha az a hiba! Ha nem, és más a baj, akkor számítanék a hathatós segítségedre. Helyileg hol vagy megtalálható? Mert ha minden kötél szakad és én nagyon meg akarom csinálni, de megakadok, lehet, hogy elviszem hozzád! Én Dunakeszii állampolgár vagyok.

Tisztelettel köszönöm eddigi segítőkészségedet is!

 

üdv:Jani..........

Előzmény: balu.maci104 (4658)
BURGI555 Creative Commons License 2011.01.05 0 0 4670

Sziasztok!

 

Érdeklődék, hogy van e valakinak Webasto Air Top 2000 12v-hoz motorja, mert erre lenne szükségem.

mozil Creative Commons License 2011.01.05 0 0 4669

sziasztok érdeklődnék nincs valakinek webasto termotop z/c-d kájhához egy kábelkötege vanegycsomó kájhás dolgom amit én nem tudok használni uj bezines kájha stb cserélhetnénk 30/3851353

Csubakkka Creative Commons License 2011.01.04 0 0 4668

Szia Balu,

küldtem neked mélt és doksit TTC/dízel Multipla ügyben. Érdekelnek a fejlemények majd, mert nekem sem tűnik elég melegnek a rendszer, érdekelne te mire jutsz.

Előzmény: balu.maci104 (4664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!