Sziasztok!Segítségeteket kérném!Van egy 2006 1.9 pdtdi vw touranom és a szellőzőkön dől be a füst?valószínű az előfűtés.Mi lehet a gond?Hogy fordulhat elő ez? Az előfűtésből /ha jó lesz/,hogy tudnák állófűtést varázsolni?Motorkímélési szándékkal!Válaszokat előre is köszönöm!!!!
Igazábol még olyan nagyon részletesen nem mértem meg ,hogy mi a különbség
a kettő között főleg,hogy levegős kályhárol van szó.Sok diesel kályhát láttam már,benzi-
nessel is volt dolgom persze kevesebbel.Az eberspacher d5w vagy b5w között nem vettem észre eltérést.Szerintem kell tenni egy próbát.Gondolom benzinest akarsz gázolajjal használni?
Az én dci megane-omnak is a tankból ajánlja a beszerelési útmutató az üzemanyag vételezést.
Beszéltem megbízható szerelővel és úgy tájékoztatott, hogy az üzemanyag szűrő környékén nyugodtan beiktathatom a Tidomot, mert ott nincs nagy nyomás.
Legfeljebb ha nagyon alapos akar lenni az ember, akkor beépít egy visszacsapó szelepet, nehogy kiszívja az üzemanyagot a nagynyomású szivattyú a fűtés csövéből.
A tankpipával egyszerűbb a mutatvány, viszont ahhoz meg kell fúrni a tank fedelét.
Az a legkevesebb, mert egyedi vezérlést akarok csinálni. Maga az égéstér és a hozzá tartozó dolgok érdekelnének, hogy felépítésileg mennyi különbség van.
Eladó 2 db. Új Eberspächer állófűtés benzines autóhoz, órával (időzítős), rajzzal és mindennel, ami kell hozzá. Apósom testvére ezzel foglalkozott, Stuttgartban, elsősorban Mercedesekbe szerelte be ( a saját Mercijében is ez van) , de már nyugdíjas és ami megmaradt azt eladja. Valószínüleg nem a legfrissebb model, de mind vadi új, még nem volt beszerelve soha. Ár: 500€ / darab.
Az a baj, hogy bevezetése nem egyszerű. A befúvó ágnak is egy kb 100-as lyuk kellett egy 30-40cm vastag falon. A szívóágon most egy 120-as pvc cső van, hogy messzebb legyen a kipufogótól. Szóval ekkora lyukat vágni nem egyszerű, meg a kályha elhelyezéséből adódóan nem is nagyon lehetne hol bevinni. Lehet beszerzek egy ilyen vizes kazánt, már csak kiváncsiság képpen is, hogy mit lehet belőle összehozni. Ez a kályha is elég rossz állapotban volt, de mára tökéletes lett, meg a felújítása során rengeteget tanultam.
Szerintem a benti levegőt kellene keresztül vezetni a kályhán,sokat nőne a hatásfoka.Az nem baj ha túl van méretezve ,mert akkor hamarabb lekapcsolható,úgy is az elfogyasztott
gázolaj a mérvadó.Szerintem a levegős kályhák hatásfoka közel azonos lehet.A vizes biztos
nem túl jó megoldás.Láttam az interneten 100ezerért új levegős kályhát azt hiszem
Igen a kinti levegőt szívja, mert kívül van a kályha is. Kellene valami fogyasztáscsökkentő megoldás, vagy egy másik kályha, ami esetleg vizes rendszerű, mert ez iszonyat sokat eszik. Van most a vaterán egy vizes kályhatest, semmi elektronika nélkül, csak nem tudom, hogy elég lenne-e a helyiség felfűtéséhez és mennyit spórolnék az üzemanyaggal, mert ha fele annyit fogyaszt, de kétszer annyi idő alatt fűti fel, akkor semmit nem értem el vele. Bár ha azt nézem, hogy 20kW-os gázkazán fűti a lakást és kb 4kW-os kályha az, akkor simán elégnek kell lennie a felfűtéshez. A mostani kályha sem rossz, csak ha leállítom felfűtés után, akkor utána 10-20 perc elteltével ismét el kell indítani, hogy a hőmérsékletet tartani lehessen, a vezérlése meg kézi, mindent kapcsolóval kapcsolok. Mivel ebben nincs semmi érzékelő, így nem tudom automatizálni az indítást. Egy újabb kályhatesthez meg össze tudnák dobni egy automata hőfokfüggő vezérlést pár nap alatt. http://picasaweb.google.com/gergelyr89/Kalyham# Pár kép a felújításáról.
Az lenne a kérdésem, hogy melyik fűtési módnak jobb a hatásfoka, a vizes kályhának, vagy a levegősnek? Jelenleg egy régi diesel levegős kályhát használok a műhelyem fűtésére, ami kb 4X4méteres. Szépen fűti, de elég sokat fogyaszt. A kályha 7kW-os elvileg és a fogyasztása szerintem megvan 1 liter/óra. Elég jól fűt, kb 15 perc alatt a majdnem kinti hőmérséklettel megegyező hőmérsékletű helyiséget kellemes melegre fűti fel, majd lekapcsolom kis fokozatra és tartja is. Na de ez a fogyasztás valami brutális. Nem tudom egy vizes rendszer mennyivel lenne jobb, mivel akkor a benti levegőt kellene fűteni és nem a kintről beszívott hideg levegőt melegítené, plusz az alacsonyabb üzemi hőmérséklet miatt nem menne kárba annyi hő, mivel a kályha kívül van. Szerintetek egy kisebb teljesítményű vizes rendszerrel tudnék valamennyit spórolni?
Tudom, hogy nem épp autós kérdés, de állófűtés. :)
A hatvanezres kályha Opelé,és csak Opel gyári beszerelésűként lehet diagolni....,ami azt jelenti,hogy ha bedob v.mi hibakódot,netán az ötvenest akkor dobhatod el a vezérlőt mert sehol nem fogják tudni törőlni belőlle!!
Csőőcs,van még 1-2 ilyen idióta autó gyártó.....,mint a (k)Opel..!
Az van, hogy csavarhúzóval megkopogtattam a keringető vízszivattyúját és utána szépen tette a dolgát a kályha, viszont a keringető szerintem szorul és talán picit zajos is! Egy óra üzem után ismét leállt! A keringető hibája okozhatja a kályha ilyen típusú hibáját/leállását? Előre is köszi!