Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2017.09.28 0 0 51114

A villanymotor nem fejlodik annyit mint a telefonok.

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.09.28 0 0 51113

Na jó de ilyen elven ez simán lehetett volna benzinmotornál is kiteket venni.

 

Viszont van egy olyan tevékenység is, hogy fejlesztés. és innen borul a "szabványos kitek" vonal.

 

Persze ettől még lehetnek kitek, mint ahogy már kb van is valamennyire - no nem nálunk -  de azért ennek a vonalnak vannak korlátai, és csak egy eléggé szűkre szabott réteg fog ilyenekkel operálni, mert az emberek 99.9%-a kész autót akar venni, nem összebarkácsolni a garázsban (ami mellesleg azonos technikai színvonalt nézve sokkal drágább is lesz). Azaz az egy tized százalék meg eljátszik vele, ahogy eddig is ha akar.

 

A telefon, pc és minden folyamatosan változik, fejlődik, mint ahogy ez a terület is. Egy telefon még egyszerűbb, még sincsenek kitek belőle.

Előzmény: Törölt nick (51112)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.28 0 0 51112

Én nagyon remélem és rég óta várom, hogy kialakuljon egy olyan vonal ahol az efféle KITekből építkeznek majd a gyártók. 

Minek 100 féle motor, hajtáslánc, stb...

Legyen választás, hogy mit akarok az 1db motorkás fapados kocsitól a 4kerékmotoros fullextrásig. Maga a villanyautó -mivel alapból kevés alkatrészből áll és ezek is egyszerű szerkezetek- nem lehet drága. Szabványosítás és modularitás.

Előzmény: vzsolt70 (51111)
vzsolt70 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 51111

Vagy inkább egyre többen látnak benne üzleti lehetőséget, és még az elején kihasítani belőle minél nagyobb szeletet.

Előzmény: Törölt nick (51106)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2017.09.28 0 0 51110

Mennyibe kerult az amortizacio? 

Előzmény: szocske_ (51107)
szocske_ Creative Commons License 2017.09.28 0 0 51109

nem cseréltem le, megvan a prius plus is.

anélkül nem jutnék el messzebbre, kisgyerekkel nem olyan vicces, ha egy 5 órás út 10 órásra nő a töltőkergetés és a vánszorgás miatt, ráadásul a leafben el sem férne a fél ház, amit vinni kell a gyerek miatt

Előzmény: F27szerviz (51108)
F27szerviz Creative Commons License 2017.09.28 0 0 51108

Na csak nem lemaradtam valamirol?

lecserelted a vicc kategorias priust egy elektromosra?

Előzmény: szocske_ (51107)
szocske_ Creative Commons License 2017.09.28 0 0 51107

Leaf tapasztalatok 10 nap és 1500 km után:
- nagyon jól megy, sosem voltam egy nyugodt típusú vezető, a prius előnye az volt, hogy teljesen leszedált, tényleg csak közlekedtem, a leaffel újra felébredt bennem a kisördög. hogy ez jó vagy rossz, azt nem tudom eldönteni, élvezem, de ha egyszer összetöröm az autót, akkor rossz volt :)

- nekünk kicsit szűk, a csomagtér és a hatótáv egyaránt. A heti 2-3x megtett fix 150km-es köröket még jó időben is csak óvatos vezetéssel lehetne megcsinálni oda-vissza, mivel élvezem, hogy jól megy, ez egyelőre nem opció, így tölteni kell 2-3 órát hosszabbítóval vagy 30-60 percet elmü töltőn (ami 2 kilométer, tehát épp nem érdemes 1 órás töltésnél sem otthagyni az autót.

- a fogyasztásunk 12,8-16,4 között szór, nagyon meglátszik az időjárás a fogyasztásban.
A 16,4-et úgy sikerült elérni, hogy az út negyedében autópálya 130, a felében autópálya 120, az utolsó negyedében országút+város a megengedett sebességgel, mindezt fűtve és esőben. 12,8 pedig 20 fok, napsütés, országút + város, a sebességhatárokat betartva, esetleg nagyon enyhén túllépve.

- kb. ugyanolyan sebességgel és hasonló útviszonyoknál kb. 10% többlet fogyasztást jelent a 15 fok szakadó eső a 20 fokban száraz úton haladáshoz képest (a 10%-ban nincs benne a fűtés, ablaktörlő stb. ez csak a hajtásra fordított energia többlet. Nem gondoltam, hogy ilyen sokat számít, hogy folyamatosan vágni kell a keréknek a kamionok által hagyott nyomvályúban álló vizet)

- kb. 20%-ban töltünk otthon, 80%-ban elmü/émász 22kWAC és Lukoil villámtöltő, így 10 nap alatt kb. 25ezer Ft üzemanyag költség maradt a zsebben

Törölt nick Creative Commons License 2017.09.28 0 1 51106

akkor nagy valosztinuseggel kozel vagyunk a lufi kipukkadasahoz.

Előzmény: padisah (51105)
padisah Creative Commons License 2017.09.27 0 0 51105
Előzmény: padisah (51104)
padisah Creative Commons License 2017.09.27 0 0 51104
vzsolt70 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 51103
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.26 0 0 51102

Nem nagyon hiszem, hogy ilyen jellegű lenne a probléma.... :-(

Előzmény: padisah (51099)
padisah Creative Commons License 2017.09.26 0 0 51101

én olyan fícsörre gondoltam, hogy elveszem a lábam a gázpedálról, és az autó tud gurulni

persze most a gáz helyett kuplungot nyomhatom helyette, úgyhogy ez inkább a megszokásról szól

Előzmény: szocske_ (51100)
szocske_ Creative Commons License 2017.09.26 0 0 51100

van hozzá kapcsoló, úgy csúfolják, hogy "gázpedál" :)

 

kb. 1200km után már egyértelműen mondhatom, hogy a leafen sokkal könnyebb azon a ponton tartani a pedált, ahol nincs sem gyorsítás sem visszatöltés, mint a priuson, gondolom a priuson az is bekavar, legalábbis városi tempó felett, hogy indítani kell a benzinmotort is, aminek van néhány tizedmásodperc időigénye, ezért érzékenyebb ez a pont a pedálon

Előzmény: padisah (51099)
padisah Creative Commons License 2017.09.26 0 0 51099

remélhetőleg csak egy biztosíték ment ki :(

(amúgy ez nekem fícsör lenne, kérnék hozzá kapcsolót)

Előzmény: Törölt nick (51096)
Cymantrene Creative Commons License 2017.09.25 0 0 51098

Most szombaton a Tudományok Fővárosára kiraktak két Renault Twizy-t a Várkert Bazárban.

Poénnak az is jó :-)

Előzmény: vzsolt70 (51086)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2017.09.25 0 0 51097

:(

Remelem nem serultetek.

Előzmény: Törölt nick (51093)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.25 0 0 51096

Illetve elsőre úgy tűnik mintha az áramot már csak egyirányban mérné, nem mindkét irányba. Nem egyértelmű, hogy ez ok vagy okozat. legalábbis azok alapján amit tapasztaltam. A töltési áramot sem látom a diagnoszutikán, annak ellenére hogy külső árammérővel látom, és tölti is az aksit most is 16A-rel..

Előzmény: Törölt nick (51095)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.25 0 0 51095

Ez egy lassan veteránkorú Citroen Saxo. mentem vele azóta vagy 30 km-t, de továbbra sincs visszatöltés, csak "gáz előre". Itt ugyebár a "gázpedállal adagolod" a féket is. Ha lenyomom akkor megy, és ahogy engeded vissza a visszaengedéstől függően egyre nagyobb visszatöltés indul meg. na most semmi, csak gurul "üresen".

 

Azthiszem remek hétvégém lesz hibakeresésileg :-)

Előzmény: Törölt nick (51094)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.25 0 0 51094

Ez milyen auto volt?

Előzmény: Törölt nick (51093)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.25 0 0 51093

Tanulság másoknak is. Gurulok az sorban kb 20km/h-val. Hol kicsit gyorsabban hol lassabban, éppen bemennék egy körforgalomba egy másik autó mögött. Az elektromos fékem egyszer csak huss, elszállt. Azaz visszatöltés eltűnt, és mire észbe kaptam és átléptem a fékpedálra, pont belecsúsztam az előttem lévőbe. Nagy sérülés nincs, mert már rátapostam a fékre, de baromi váratlanul ért és mire észleltem késő volt.

 

Nálam az első lámpa törött baloldalt, meg a díszrács, elsőre mást nem látok,, a másik autón nem látszott felületi / fényezési sérülésen túl más, de persze ezt nem lehet tudni.

 

Visszatöltésem, elektromos fékezésem azóta sincs. A fene gondolta, hogy ilyen előjöhet.

XANTIi Creative Commons License 2017.09.25 0 0 51092

Pedig rusnya szappantartóra hasonlító egyen-gombócot ugyan annyiért lehet csinálni mint muci kis csinos autócskát.

Lásd ennek a legjobb példáját, a Nissan Figarót. Vagy az új 500-as Fiatot. De aranyos az új Honda kis villanyautó koncepció is.

Előzmény: vzsolt70 (51090)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2017.09.25 0 0 51091

Jo akkuval a 20 eves csettego is lehet jo soros motorral akar. 

Arban is megeloz mindenkit a Tesla.

vzsolt70 Creative Commons License 2017.09.25 0 0 51090

Nagyon bulis, csak sajnos valószínűleg ebből sem lesz használható verzió.

Előzmény: XANTIi (51089)
XANTIi Creative Commons License 2017.09.25 0 0 51089

Ez pompás! A világ bugija volna, ha csak 20-al megy akkor is!

Előzmény: vzsolt70 (51086)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.25 0 1 51088

valojaban meg ez egy trend, amire a Tesla csak felult, es ami a Tesla nelkul is letezne.

 

Ettol fuggetlenul nyilvan igaz hogy a Tesla segitett az atlagember fejeben elhelyezni a villanyautot. Ez Musk elevulhetetlen erdeme.

Előzmény: vzsolt70 (51087)
vzsolt70 Creative Commons License 2017.09.25 0 0 51087

Én sem azt állítottam, hogy a tesla megjelenése előtt nem léteztek elektromos autók. Hanem arra próbáltam rávilágítani, hogy a Model S megjelenése indította el az elektromos autók nagyszámú elterjedését.

Előzmény: Törölt nick (51085)
vzsolt70 Creative Commons License 2017.09.25 0 0 51086
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.25 0 0 51085

Bizony.

Előzmény: XANTIi (51084)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!