Szembe jött a Vitara plugin hibrid ajánlata. Aszongya, akár 75 km-re jó. Ok, legyen 40. :) Kíváncsi lettem, mekkora akku van benne. Mindenhol 0,84 kwh-t találok. Az meg ugye nem létezik.
Ennyire új, hogy még sehol nincs a neten adat róla?
De egyébként azért néztem, mert 11 milla körül van, akkor meg már inkább adná magát egy ev nálam. Bár tény, hogy amúgy nem vállalhatatlan, ingázni is elég lehet, és hosszú útra is alkalmas. Csak hát az ára. (meg a valószínűleg piszlicsáré akku 7,5 órás töltse)
Ezt a badarságot honnan veszed? A kis exkluziv márkákról semmi információd nincs. Sőt! Igazán markáns típusbetegségek is gyakoriak. Túlmelegedések, pár ezer kilométer után széthulló kerékcsapágyak, ezerféle elektronikus bajok. Kiforratlanságok. Repedő műanyag elemek. Rezonanciától széthulló üza.vezeték.
Pont olyanok amik nagy sorozatnál már a hamar kiderülnek.
Azok sem hibátlanok csak olyan kis réteg használja hogy nem hír.
És ráadásul nem napi használatban.
Ha egy lambó/ferrari/lotus verdát és egy Skoda Octavia-t letesztelnéd ugyanabban a napi használatban, mondjuk az első 200ekm-ig rájönnél melyik megbízhatóbb.
Ezért hülye példa a Lotus.
A CT meg egy kísérleti járgány, piacra dobták kizárólag otthon hogy teszteljék az új technológiákat. A FAN-ok így is szeretik, a többiek meg csámcsoghatnak rajta, az is reklám. Aztán majd kiforrja magát és jó lesz.
A tárolásról jut eszembe az egyik legmegdöbbentőbb dolog, amit a napokban láttam. Belga kereskedőknél tucatszám állnak nullkilométeres KIA EV6 autók '22-ből... hogyan?! Ezeket két éve égen-földön keresték, de akkor alig tudtak adni belőle, meg másfél éves szállítással vettek fel rá rendelést. Ezek a kocsik honnan kerültek most elő?! Meg persze, hogy a hosszú tárolás mit tett az akksijaikkal?
Értem én, valamit elő kellett hoznod, csak Tesla legyen. És megtaláltad a Cybertruck-ot. Igen valóban, új modell, valszeg tele hibával. De őszintén, a hátbalőtt harctéri kutyán kívül kijaf@szt érdekli a CT? Ezekkel a paraméterekkel valszeg úgysem kap típusengedélyt az eu-ban, tehát full indifferens a számunkra. Ha jól tudom valami Tesla fétis német jóember hozott be 1 db-ot, de az is usa rendszám alatt tud csak közlekedni.
De ezen logikai vonalon haladva megvan még a vw id3 bemutatkozása? Ezerszámra álltak sátrakban, hetekig frissítgették a szoftvereit, hogy egyáltalán autó legyen belőle, és elinduljon. Mára meg azért gurul az eu utakon 1-2 db. Ilyen ez a szakma. Mondjuk nekem sosem kéne, de ez megint más lapra tartozik.
A Fordnál röhögnek a markukba, a Dodge és a Chevrolet is megszűnt mint konkurencia, ők meg ezerrel nyomják az izomautókat, és eszükbe sincs változtatni ezen.
Más országokban meg pont nullás hitelre adnak bizonyos modelleket. Szerintem innen már nemigen fognak lejjebb menni árban. A Highland nekem is nagyon tetszik, remélem egyszer lesz még ilyenem.
Egyébként a finanszírozási konstrukcióik csapnivalóak, szerintem ezzel azoknak kedveznek, akik meg tudják venni egy összegben. Mikor legutóbb benn voltam náluk egy töltőt is adtak ingyen és a vonóhorgot is úgy adták hogy felkerekítették az árat egy kicsit (kevesebbért mint a lista ára).