Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bananatree Creative Commons License 5 órája 0 0 144672
Cleaning Cloths Creative Commons License 5 órája 0 0 144671

 

Nos ez csak éppen gazdaságilag nem fog működni. Szerintem. Mert vannak az áramtermelésre egyszerűbb és kevésbé meghibásodó, kevésbé karbantartás igényes és kiépítési költség kímélőbb megoldások. Mert az eléggé köztudott műszaki körökben, hogy a piezo kristályok eléggé sérülékenyek és megbízhatatlanok. Elég csak az elektromos öngyújtókra, vagy gáztűzhely gyújtó eszközökre gondolni. Vagy a sok hibás folyadék-kristályos kijelzőre. A napelem cellák megbízhatósága nagyságokkal jobb. A szélerő műveké is. A geotermikus áramtermelésé is.  

 

Tehát elvileg jó, de gazdaságilag nem rentábilis és nem versenyképes a többi technológiával. 

 

 

Előzmény: FRANKYE (144670)
FRANKYE Creative Commons License 5 órája 0 0 144670

A jövő: az autók a mozgásból termelik meg az energiát.

Szintén index. :) :) 

https://index.hu/tudomany/kornyezet/2009/03/05/aramot_termel_az_autopalya/

Előzmény: Cleaning Cloths (144669)
Cleaning Cloths Creative Commons License 6 órája -1 0 144669

Nos, kis elektromos repülőgép méretben a hidrogén hajtás látszik nyerőnek jelenleg és nem az akkumulátoros megoldás. Ez előre vetíti, hogy az elektromos autóiparban is nagyobb lesz a szerepük.  Hogy hol?

 

Talán éppen a kétéltű repülő elektromos autók tartományban?  :-)

 

Meg talán azért máshol is. 

 

"Amerikai cég német technikával: új lapot nyitott a repülés történetében a Joby. Hidrogén-energiacellás, elektromos, helyből felszálló légi taxijuk első repülése mindenképpen rekord lett volna, de ha már belekezdtek, köröket vertek az akkumulátoros technikára.

 

Első útján 841 kilométert repült, és füst helyett csak páracsíkot hagyott maga után a Joby különleges hidrogén-elektromos meghajtású S4 eVTOL légi taxija – jelentette a kaliforniai cég. A gép tartályában leszálláskor még 10 százalék üzemanyag maradt, de így is többszörösen verte a Joby tisztán akkumulátoros repülőgépének 249 kilométeres rekordját, amit még 2021-ben állítottak fel.

 

Az S4 egy hat légcsavaros, öt személyt szállító repülőgép. A teljes méretű szerkezet 2017-ben repült először, jelenlegi példányai már a tömeggyártás előtti prototípusok. A névben az eVTOL betűszó azt jelenti, hogy elektromos, és képes helyből fel- és leszállni. A szóban forgó rekord mögött egy német H2Fly technikája áll, a céget még 2021-ben vásárolta fel a Joby. A rendszer szíve egy H175 nevű üzemanyagcella, amely hőt, vizet és elektromosságot állít elő szuperhideg folyékony hidrogénből és légköri oxigénből."  forrás

 

 

 

 

kiggyo Creative Commons License 7 órája 0 1 144668

Ebben az ügyben már én is futottam vele pár kört régebben, reménytelen...

 

Így matekozta az örökszaldót is ki anno a balekoknak amikor nepelemmel házalt a különböző fórumokban.

Előzmény: JGab (144667)
JGab Creative Commons License 7 órája 0 3 144667

Kicsit hosszadalmasan, de csak bebizonyítottad, hogy a villanyautóba 70Ft/kWh az áram...

 

610e-230e = kb 380e villanyszámla növekmény a villanyautó miatt

10.000-4.500 = kb 5.500kWh fogyasztás növekmény a villanyautó miatt

 

380.000Ft / 5.500kWh = 69Ft/kWh. Ha pontosan kiszámolod, pontosan 70Ft/kWh lesz a villanyautó miatt vásárolt áram költsége.

 

 

B opció, hogy kimutatod, hogy az alap 4.500kWh is drágul 51Ft-ról 61Ft-ra, ennyivel drágább lesz a húsleves, meg a tévénézés a villanyautó miatt.

5.500 * 61 + 4.500 * 10 = 380.000

(ami 380.000Ft 5.500kWh-ért és vissza is értünk az elejére. csodálatos dolog ez a matematika)

 

 

Előzmény: trczudd (144664)
VéPeti Creative Commons License 9 órája 0 0 144666

Nincs jó szerződés. Az eddigi egyoldalúan megszüntette, az áramkereskedők nagy része eltűnt a piacról (tuggyukkimiatt), az a pár aki maradt, véletlenül mind az mvm stróman cége. Konkrétan napelemes cégként 1 adott ajánlatot, úgyhogy sok sikert ha ebbe a buliba be akarsz szállni és fogyasztóként diktálni szeretnél. :)

Előzmény: trczudd (144663)
Hooshee Creative Commons License 9 órája 0 0 144665

Pontosan. Pont a minap néztem egy Mercedes modellt: már nincs nem HEV motor benne. Egy sem. Mindegyik minimum mild hibrid.

Előzmény: Cleaning Cloths (144658)
trczudd Creative Commons License 10 órája 0 0 144664

Az elv a lényeg >> nem 70 az áram :-)

Hanem olcsóbb jóval.
A többségnek 36-50 Ft/kWh közé esik csak éves átlagban.

-----------------

Cirka a te esetedben,

4500x51=~230 eFt/év lenne csak a háztartás (~51 Ft/kWh átlagban)
10000x61=~610 eFt/év most mindenestől, ha jól értelek

Azaz 610-230=~380 eFt megy az autókba... áramból.

Mondjuk 32 000 km/év a villany autózás szumma (5500/0,17 alapon saccolva)
Akkor 380000/32000=~12 Ft/km villany adódik a két autóra átlagban.

A bendizel a leírt közlekedésel kb. átlagban 7 liter/100km és 600 Ft/liter lenne.
Ami 42 Ft/km ...

12/40=~30% >> cirka 1/3-a csak a Ft/km "üzemanyag" költség a villanyos km-ekre.
(ha csak otthon lett töltve gyakorlatilag)

Másként nézve a 7 liter/100km alapon >>7x0,30=2,1 liter/100km környéke bendízelből a két autó átlagában.

Előzmény: Kevin (144661)
trczudd Creative Commons License 10 órája 0 0 144663

Vacak szerződéssel... amíg nem köt jöbbat.

Sőt van akinek még több is, mert aláírt több évet előre a pánik idején FIX áron.

Előzmény: VéPeti (144662)
VéPeti Creative Commons License 11 órája 0 0 144662

Ezért jó cégnél tölteni mert ott 210 ft/kwh a matek. :)

Előzmény: trczudd (144660)
Kevin Creative Commons License 11 órája 0 1 144661

Autótöltés nélkül 4.500 kWh áramot fogyasztunk évente. Azért számoltam 70 forinttal, mert az már a háztartási fogyasztás felett van.

De legyen neked igazad, akkor a mi átlagárunk 61 forint. Akkor nem 1.5 liter csak 1.4 liter/100 km a fogyasztás. Nem mindegy?

Előzmény: trczudd (144660)
trczudd Creative Commons License 12 órája 0 1 144660

NEM 70 Ft/kWh az áram ára... ez egy tévhit !!!

Mivel valójában az ÉVES vételezés ÁTLAGÁRA játszik CSAK.

Íme,

 

Előzmény: Kevin (144659)
Kevin Creative Commons License 12 órája 0 1 144659

Nálunk a családban két autó van, egy BEV és egy PHEV. A mi életvitelünkhöz pont megfelelnek. A BEV 180-200 km-t tud, szinte kizárólag városban használjuk (főleg a feleségem), fogyaszt 12-13 kWh-t, csak otthon töltjük, 70 forintos árammal számolva is másfél liter benzinnek felel meg. A havi biztosítási díja többe kerül mint a havi áram ... Napelem nincs.

A PHEV 65-90 km-t tud egy töltéssel. 30-km-re van a munkahelyem, szóval egy töltéssel télen is megjárom oda-vissza. Kéthetente vidék, 500 km, arra ott a benzin. 2 év alatt 50k km-t mentem, 45%-t villannyal. Benzinre átszámolva ez idő alatt 7 l/100 km fogyasztás. Ami nem rossz egy 2.5 tonnás, deszkabudi légellenállású 3literes hathengeres benzines autótól. Nekem a következő autóm is PHEV lesz, elméletileg két hónap múlva megjön. Van belőle BEV  változat is, de pont az általatok is említett töltőállomás problémák miatt inkább a PHEV-t választottam.

 

Cleaning Cloths Creative Commons License 14 órája 0 0 144658

Mi is látszik ebből a grafikonból?

Az hogy a diesel és tisztán benzines autók túlnyomó részét a HEV váltja ki és csak minimális a BEV kiváltás. 

 

Előzmény: trczudd (144651)
Hooshee Creative Commons License 14 órája 0 1 144657

Röviden: a PHEV alternatívája nem a sima hibrid hanem a BEV. A PHEV azoknak szól, akiknek jó lenne a BEV a környezeti feltételeik miatt, de még nem akarják vállalni a vele járó kompromisszumokat. Mivel ezek azért egyre kevésbé vannak (de még vannak), ezért a PHEVek részaránya csökken, mert egyre többen fordulnak át BEVre.

Előzmény: Hooshee (144656)
Hooshee Creative Commons License 14 órája 0 1 144656

A helyzet az amúgy, hogy a PHEV is akkor tudja hozni ezt a megtakarítást, ha otthon töltöd.

 

-Az új autók egy jelentős része flottás cégautó->nem fogja az otthoni áramról tölteni a user

-Egy másik jelentős része nem tud otthon tölteni valamilyen okból

-Ha tudna is, az egy magyar specialitás hogy hatósági áras, ráadásul tizenpár cent az áram "piaci" ára. Európa azon felém, ami az autópiacnak nem csak kerekítési hibája, ez a szám jóval magasabb, úgyhogy egyáltalán nem ekkora a difi

-Ez alól a napelem jelenthetne kivételt, de ugye általában nem akkor van otthon az autó, amikor süt a nap, a szaldó pedig szintén a hazai piacot torzítja még egy ideig.

-ma már nem nagyon tudsz nem hibridet venni, van egy csomó modell ahol az összes motorvariáns minimum mild hibrid. Ma már egyáltalán nem tudatosan hibridet keresnek az emberek, hanem ha ICE autót akar venni, ahhoz jár valami minimális hibridség, ami amúgy elég sokat számít. DE ehhez képest jelentős többletköltsége lenne a PHEVségnek, amit a fentiek miatt egyáltalán nem biztos hogy mindenkinek olyan szépen hoz vissza mint neked.

 

Az én use-casem pl hasonló, van még 7 év szaldóm, nyilván nekem megéri a PHEV, van is a családban. De azért egyre közelebb van az is hogy BEV legyen helyette. Még nem jött el, de lehet mire cserélem, el fog...

Előzmény: naiv_ (144653)
naiv_ Creative Commons License 24 órája 0 0 144655

No mégegyszer: 144653. talán megérted mit foglaltam benne össze...

 

Előzmény: trczudd (144654)
trczudd Creative Commons License 24 órája -1 0 144654

No mégegyszer a lényeg.

-----------------
A plug-in hibrid autók népszerűsége tovább csökkent !!!!!
A plug-in 6 % ... MÁR CSAK !!!
-----------------

Előzmény: naiv_ (144653)
naiv_ Creative Commons License 24 órája 0 0 144653

Mint látható az ICE-vel rendelkező járművek kb. 85%-ot tesznek ki: benzin(36) + diesel(13) + HEV(29) + PHEV(7), azért ez elég komoly..:)

Aki hibridet(29) vesz, nyugodtan vehetne PHEV-t is (7),  egy kicsivel nagyobb akkuval, s erősebb villanymotorral.

Én továbbra is használom tovább "gazdaságtalan" PHEV-met, évente 800.000-1.000.000 HUF megtakarítással..:)

/Minden autó gazdaságtalan - luxus, a tömegközlekedés olcsóbb, ha nem vesszük észre, hogy az idő pénz..., csak egymáshoz képest lehet klf. előnyökről/hátrányokról beszélni, a használat módjától függően. talán a leggazdaságosabb a közép felsőkategóriájú, jó állapotú, kevés kilométeres,  használt dieselek alkalmazása - ebben is volt részem. Aki évente, megy 40.000 km-et hosszú utakon, 5.000 km várossal, ne vegyen se PHEV-t, se HEV-t, BEV-t, vegyen dieselt. ez még jó ideig így lesz.
Aki fordítva haszálja (sok város, kevés hosszú táv, s otthon!!! tud tölteni) vehet BEV-t, vagy PHEV-t (ha szereti a kényelmet). 

Előzmény: trczudd (144651)
mica-r Creative Commons License 24 órája 0 0 144652

Belelátom az Alpine 110-et is

Előzmény: bananatree (144646)
trczudd Creative Commons License 27 órája -1 1 144651
Előzmény: trczudd (144650)
trczudd Creative Commons License 27 órája -1 0 144650

Mind e közben...

2024 Júniusában ÚJ autó eladásban.

Nagyjából azonosan fogyott  
- a teljesen elektromos 14,4%
és
- a dízeles 12,7%

A plug-in hibrid autók népszerűsége tovább csökkent.
- a plug-in 6 % ... MÁR CSAK !!!

*****
Pedig egyesek szerint a plug-in marhaság >> az istenkirály megoldás.
*****

Valójában viszont szép nagy pénzügyi bukta alakulgat annak aki vett-vesz belőle.
Még időben el kell adni valami baleknak...

Panzerbear Creative Commons License 30 órája -1 0 144649

Miket? Mesélj! Én nem hallom a hangokat amik hozzád beszélnek!

Előzmény: Cleaning Cloths (144648)
Cleaning Cloths Creative Commons License 30 órája -2 1 144648

Vagy ironizálsz, vagy aranyhal memória. :-) Azaz elfelejtettél dolgokat. 

Előzmény: Panzerbear (144647)
Panzerbear Creative Commons License 30 órája 0 0 144647

Így semmi értelme sincs. Senki sem szeretne teljesen önvezető Teslát. Úgy lett a Model Y a 2023-as év legnagyobb példányszámban eladott autója, hogy nem önvezető, söt még csak nem is a legjobb vezetéstámogató rendszere van...

Előzmény: Cleaning Cloths (144631)
bananatree Creative Commons License 1 napja 0 0 144646

az a fura, hogy az első képen nagyon hasonlít a Peugeot RCZ-re, ami szerintem az egyik legszebb kis kupé a piacon, de az orrán lévő vonalak valahogy egy tátott szájú cápára hasonlítanak, akinek a szájába már beúszott egy seregnyi tisztogatóhal? valahogy túl sok ott a vonal

nem mondom, hogy elzavarnám, aki nekem akarja adni, de valahogy fura

persze lehet, hogy élőben sokkal jobb lesz

remélem, nem 2 év múlva ér ide

Előzmény: R. Scherbotsky (144645)
R. Scherbotsky Creative Commons License 1 napja 0 0 144645

Én csinálnék neki helyet a ház elött.
A kabrió is tetszett, de szerintem ez karakteresebb és jobban is kéne.

Se a huzatot, se a zajt nem bírom igazán XD

Előzmény: bananatree (144643)
Panzerbear Creative Commons License 1 napja 0 0 144644
bananatree Creative Commons License 1 napja 0 0 144643

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!