Kedves Roli. Köszi a válaszod. Átfutott az agyamon a 4 évszakos lehetősége. Utána fogok járni mert akkor nem kell bíbelődni a gumiszereléssel. Ha két szezont kibír már jó.
Legyen szép a napotok s jó az egészségetek s széles utat!
4 évszakos gumin nem gondolkoztál? Nincs személyes tapasztalatom velük, autóknál szokás ezeket úgy megítélni, hogy nem a mi éghajlatunkra van ez tervezve, hanem enyhébb téli viszonyok közé, de ha belegondolunk, hogy motorból télen úgysem kényszerből közlekedünk, hanem akkor, amikor megsajnáljuk a kint vacogó vasat és csak gurulunk vele egy szebb napon, abban az esetben szóba kerülő alternatíva lehet. Pl. a Continental Conti Grip 365 (https://www.maxigumi.hu/motor-gumi/continental/conti-move-365/130-70-13-63q-570681).
Van külföldi gumitesztelő fórum, ahol vannak motorgumik is, márkák és típus szerint értékelve, valamint a vélemény írója részletezi, hogy mekkora méretet milyen motoron használtak és úgy mi volt a tapasztalatuk (vannak Burgmanosok is szép számmal): https://www.gumiteszt.com/web/pages/motorbicikligumik
Jim32 köszönöm a válaszod s a tanácsod s persze az idődet minderre.
Sokat töprengek a hibán. Olvasgattam máshol is. A kicsigáz ha nem csúszik a hátsókerék akkor segíthet az íven maradást. A bendöntés valóban kevés volt mert nem vagyok egy döntögetős. Persze amennyire kell csak annyira. De van tartalák bőven. Talán fejbe sem voltam ott. Így visszagondolva már a kanyar előtt átfutott az agyamon ha nem adja ki mit fogok tenni. S hát lehet dolgozott a tudat alatti.
Na mindegy. Ez van.
Nézegettem a téligumikat. Tényleg sovány a választék.
Legyen szép a napja s jó az egészsége mindenkinek.
Az aszfalt hőmérséklete amíg nem csúszol meg, nem befolyásolja a kayarodás minőségét. Maximum kicsit jobban parázol, mert TUDOD, hogy hideg az aszfalt.
A plusz súly szerintem csak segíti a kanyarodást és megcsúszni is nehezebben fogsz.
Az oldalszél az nagyon sokat ronthat a dolgon.
Gázt én ilyenkor nem adnék, hátsó fékkel kell fékezni egy kicsit. Ha ugyanis megcsúszik a hátsó gumid, gyakorlatilag nincs semmi. Megcsúszott, továbbmész. Ha viszont az első csúszik meg, azonnal elestél. A kis fékezésnek nem csak az a célja, hogy az alacsonyabb sebesség csökkentse a téged kifelé perdíteni igyekvő centripetális erőt. Fékezésnél összeül egy kicsit a motor eleje, ettől közelebb kerül az első kerék a kormány síkjához - könnyebb kanyarodni. A villaszög ugyan marad, de az a pár centi, amit a teleszkópok benyomódása hoz sokat segíthet.
Meg persze nyilván lehetett volna nagyobbat dönteni, de okosan nem mertél, pedig a csúszáshatár sokszor sokkal odébb van, mint gondolnád.
Köszönöm a tanácsokat. Napi szinten járok autóval s azon már téligumi van. A motorral azért voltam kicsit bizonytalan mert évente kétszer lebontani a fél hátulját egy gumicseréért. Nem az hogy nagy meló de nem megy oly gyorsan mint egy autónál. Ezért is kérdeztem hogy a téli gumi nyáron milyen. Arra gondoltam, hogy csak télit vennék s ha egy évet kihúz akkor az vállalható. Nem vagyok egy száguldós fajta de ha a téli gumi nyáron túl lágy akkor nincs mese. Nem kínlódom.
Hétvégén is mentem egy kört. Utas hátul kb 60kg, enyhe balos kanyar kb 60 s 70 között mentem. Kilestem az ívet de a közepe felé a kátyút nem láttam. Kicsi korrigálás s közben egy oldal szél s nem bírtam az ívet tartani így a mesgyèn kötöttem ki. Kérdésem a következő: lehet e hogy hideg volt az úttest. Lehet e a plusz súly miatt s lehet e az oldalszél miatt? Segített volna e ha húzok kicsi gázt hogy íven maradjak? Mikor láttam hogy nem adja ki motorfék s kicsi fékekkkel vágtam neki a prérinek. Kormányozni nem nagyon akartam a nyirkos fű miatt. Senkinek semminek baja nem esett csak meglepődtem kicsit. Ha valaki járt már így s egy full kezdőnél tapasztaltabb elfogadnám s megköszönném a tanácsát.
A 2010-Burgmanhoz nem tudok hozzászólni, nekem is korábbi típus van (merci-lámpás).
A téli gumiról annyit mondanék, hogy nem csak a mintája fontos, (persze, több a mélyebb kereszt-vágat, a kapaszkodó és a jobb vízelvezető képesség miatt) de a legfontosabb az anyagkeveréke.
A gumik csak bizonyos hőmérsékleten hozzák a biztonságos tapadást, a motorokon ez még fontosabb mint az autókon.
A többségnek ez nem probléma, mert hidegben lerakja a motort, de aki télen is motorozik, annak fokozottan ajánlott a téli gumi.
A nyári gumi, télen egyszerűen nem melegszik fel a szükséges hőfokra, vagy csak nagyon lassan. Rideg marad, veszít a tapadásból.
A téli gumiknak más a keveréke, hideg betonon is gyorsan feltud melegedni, cserébe ha fent hagyod nyáron is, akkor gyorsabban kopik és bár gond nélkül tudsz vele menni, de nem olyan precíz mint egy nyári gumi. Szerintem kár a betonra kenni.
Véleményem szerint, ha rendszeresen jársz motorral télen is, (nem csak néha-néha) megéri a téli gumi. De nyáron, a nyári az igazi.
Vannak egész éves gumik is, de csodák nincsenek. Ami mindenre jó, az valószinüleg semmiben sem kiváló.......
Igaz, nem is Rossi ellen küzdünk Mugellóban...............én azért, inkább téli gumival járok, ha télen is mehetnékem van.
Viszont nincs jó hírem, a mi Burgmanjainkhoz alig találsz téli gumit.
Heidenauból pl. mindenhol a nyárit akarják ráddumálni, pedig csak a Snowtex változat a téli gumi.
Ugyanaz a minta, csak ugye az anyaga egy picit más......
Köszönöm a segítséget. Az enyém 2001 es s nem mercilámpás.
Nagyon tetszik ez a moci. Bár segítség kellene. Elkezdtem szemezgetni egy 2010 es modellel. Tetszik csak azt nem tudom/ hogy élményben mennyire lenne más. Mert az ára kétszer annyi.
Szóval, ha valaki hajtott két ennyire különböző évjáratot, szívesen olvasnám a tapasztalatát. S még egy kérdés. A mocin a téli gumi mennyire használható mondjuk nyáŕon.
Köszönöm előre is. Szép estét mindenkinek s jó egészséget.
Tegnap sikerült a kipufogó csavarok kiszedése. Két apróság kellett csak hozzá. Egy lánghegesztő s egy karoszéria lakatos. Mikor mindkettő meglett csak 10 percbe telt az egész művelet.
S hihetetlen,de hogy lekerült a kipufogó a segédalváz s a kerék leszedése kb 5 perc volt.
Az csak sora van mindennek.
A megrendelt féktárcsa (bár használt de új állapotú) felszerelése gyerekjáték volt.
Ha lehet akkor megköszönném a Burgmanbázisnak a segítő munkáját s az alkatrészt is.
Utàna letuttam a próbakört is.
S végül új kérdés. A merci lámpás az milyen évjárat?
Ha borul a Pulley, nem áll meg a robesz.:-) Csak nagyon "chopperes" lesz: leromlik az állórajtja, ill. a gyorsítás is gyengébb alacsony tempónál, cserébe dohogósabbá válik. Az oka, hogy ilyenkor kegyetlen alacsony fordulaton befog a kuplung, mert a legkisebb áttételed praktikusan megszűnt: a felborult Pulley kitámasztja a variátort: kb. olyan, mintha váltós motorral az egyest nem használnád soha, és max. kettesben indulnál. Azt, hogy mitől függ, hogy ezt csinálja, nem tudom, mivel volt, hogy egy évig semmi bajom nem volt velük, máskor meg az első tesztkör után borultak.:-) Mindenesetre a Multivarban jött inkább elő ez a gond, gyári varióban "szinte" soha. (Kopp-kopp-kopp.)
Köszi a tanácsot ! Azt én is olvastam,hogy a kopott szíj-görgő-variátor is tud sebességcsökkenést okozni,azért gondoltam hogy a télen kicserélem.Nem akarom én se gyilkolni,de azt remélem hogy csere után esetleg fürgébb lesz,és talán kicsivel alacsonyabb fordulaton utazik...Neked is 2004-es 400-a van? Még a gyári eredeti szíj és görgő van benne,vagy cserélted már gyári új alkatrészre?A 13-as kerék nekem sem szimpatikus,de itt ahol a leggyakrabban megyek elég jó az útminőség.A 2017-es 400-as burgonyának talán már 15-ös az első kereke...Nekem ilyen szíj van benne,nagy eséllyel még az eredeti..
nekem sem forog 140 fölé a km óra, de nem is hajszolom, a kopott variátor okozhat sebesség csökkenést és fogyasztás különbséget, de nekem városi és ritka országút mellett nem okoz nagy gondot. el használom a burkolat alatti alkatrészeket. amúgy kiszámolva ott a kis fekete műanyag alatt 200-250 e ft érték bújik meg. egyszer lehet a variátort ügyes kezek által szabályozni, egy fórumtárs régebben írta, és saját szememmel is láttam az esztergályosnál. viszont a gyárit érdemes vissza tenni , mert az után gyártott kütyük néha megtréfálnak, ha jól olvastam a pulley görgős is szeretnek átfordulni,és akkor azon kívül hogy meg áll a robesz még újra szerelni is kell. nekem gyári szíj és görgő van benne, semmi gond vele,ami jobban kellene az a 15-16-os felnik mert már a városi utak szétverték a burkolatot, törnek repednek az idomok fülei. a robeszból ennyi elég volt, amint el tudom adni és az egészség is engedi 2 hengeres tran alp vagy kawa er6 versys lesz hosszú rugó utakkal, sajnos elég volt abból hogy folyton az út hibáit kutatom menet közben és szlalom pálya szerűen haladok a forgalomban akna fedelem kátyúk repedések foltozásokat kerülgetve.
But ustrilo, hát próbáltam én is. De mivel az írásodból arra a következtetésre jutottam, hogy te már nem egyszer csináltál ilyet, kérném is a tanácsod. K1 es kipufogó csavar összerohadva. Már fújkáltam minden féle tudománnyal sőt ütögettem is kicsit. De semmi. Vagyis elcsavartam a krovaszáramat. A belső imbuszfejből meg kicseszték a hatlapfejet köralakúra. Szóval, hogyan szedhetném ki a két csavart?
most fogok hátsó gumit cserélni, így a hátsó részt teljesen szét kell szednem. én már nem vagyok híve annak a szerelésnek hogy megpróbálom a lehetetlent és csak úgy bontom meg ami a legszükségesebb. én szétborítom, had szóljon ha kell így igaz sok idő és szerelés, de nem török el semmit, minden úgy jön ki ahogy illik. ezt már megtanultam a burgin.
Ma nekiálltam a féknek. Hát derültek ki turpisságok a motoromról. Kipufogó csavar berohadva s az imbuszfej szétcseszve. Segédalváz szilentje szétesve. A hátsó féktárcsa belső fel tiszta barázsda. Ha feltenném lemezjátszóra szerintem dallamot adna.
Ezek után,segédalváz lelazít s oldalra kifeszít mondván valamennyit enged a kipufogó is. Kerékanya lelazít s kerék lehúz a tengelyről amennyire lehet s hihetetlen de sikerült kiforgatni a féknyerget. A jó tanácsra hallgatva,szétszedem. Rozsda hegyek. Nem baj ,kicsi csiszolás, zsírozás. Összerakás indul. Hát a kézifék nem adja ki. Kisérletezek. Csavar meghúzás, kézifék távtartója reccs. Szóval tettem is nem is. Holnap nekifutás újra. Hátha lehet tenni valamit.
Szia. Jó tanacs: ha már leszereled a féket, akkor húzd szét a két felet és a két gumiharangba nyomják jó sok zsírt. Ezzel megelőzheted (kitolhatod) a csapok kopását. (tipushiba)
Nyereg huzatot lehet találni itt-ott, (eBay stb.) de az sem filléres dolog. Főleg, hogy azt még helyesen, fel is kell rögzíteni.
Jobban jársz, ha meggúglizod az itthoni, ezzel foglalkozó kárpitosokat. Találsz elég sokat, én az Üllői és a Szentendrei nyergekkel foglalkozó kárpitosokról is hallottam jókat, de a legjobbakat a Tommot-ról a XI. ker.-ben. Végül hozzájuk jelentkeztem be.
Elképesztő anyag és szinválaszték, az elképzelésed szerint olyanra faragják vagy szinezik a nyerget, amilyenre akarod. Veled egyeztetve, ha kell többször üléspróbázva, nagyon profi munkát végeznek.
Én a Big, keskenyebb enduró nyergéből faragtattam végül olyan kényelmes ülést, amivel már többször, lazán végig ültem amig kifogy a benzin a 30 literes (!!!) tankjából.
Szezonban ne is menj, mert 2-3 hónap mire "beférsz", de ilyenkor ősszel,télen jóval gyorsabb.
Drágább mint egy nyers huzat, mondjuk kétszer-háromszor annyi, (ha sikerül felhajtanod az Ebay-en), de kész, személyreszabott nyerget kapsz.
Míg amazzal barkácsolhatsz, és ha csak egyszer "elszabod" ugyanott vagy árban. Viheted, megintcsak egy kárpitoshoz, aki rendesen felrakja. Ja, és fényképről csak sejted milyen lesz az anyaga.
Ha már a nyereghez kell nyúlni, csinálja profi, nem mindig az olcsó a jó.....sőt.
Bocs, a hátsó fékbetéthez még nem tudok hozzászólni, pár hónapja cserélte őket a volt tulaj, ami jó azt nem babrálom.😀😋😎
Két kérdésem lenne ismét. Első: lehet e kapni külön üléshuzatot K1 es Burgmanhoz. Második: hátsó fékbetétet lehet e cserélni a kerék levétele s a fél motor lebontása nélkül (segédalváz kipufogó) . Köszönöm előre is a segítséget, széles utat s jó egészséget.
Szép napos időt Burgmanos márkatársak ! Hamarosan készülök a hajtásházamat kicsit rendbe tenni,kellene szíj,görgők,lehet hogy csúszka is,kuplungrugók,és kontraszt is...Melyik helyről lenne érdemes rendelni,ahol megbízható jó cuccokat árulnak,és értenek is hozzá ? 2004-es 400-as a gépem,valaki meg tudná-e mondani pl a görgő méretét ? A szíj kb 22,5 mm volt nyár elején,amikor megvettem,de szerintem még a gyári...mi annak az új mérete ,melyik gyártmány a jó még a Mitsuboshi-n kívül? Kicsit talán lusta is induláskor is,ha kigyorsítok kb 50-ig,és visszaengedem a gázt,elég alacsony a fordulat...Országúton 70-80 felett már elfogadhatóan dinamikus 2 személlyel is,igaz alig megy 140 fölé a végsebessége,azt mondjuk nem szoktam erőltetni,140-nél kb 8200-at forog...A kis Majesty-m csinált hasonlót ( alacsony fordulat,lustaság ),ott az új görgők,szíj, kontraszt és a kis kuplungrugók cseréje tökéletesen megoldotta a gondot,szinte megtáltosodott...Tapasztalatlan vagyok,ötleteket-javaslatokat szívesen elfogadok !