Keresés

Részletes keresés

doki1978 Creative Commons License 2017.11.16 0 0 26847

Szép reggelt az Uraknak.

 

Kedves Roli. Köszi a válaszod. Átfutott az agyamon a 4 évszakos lehetősége. Utána fogok járni mert akkor nem kell bíbelődni a gumiszereléssel. Ha két szezont kibír már jó. 

 Legyen szép a napotok s jó az egészségetek s széles utat!

mkRoland Creative Commons License 2017.11.15 0 0 26846

4 évszakos gumin nem gondolkoztál? Nincs személyes tapasztalatom velük, autóknál szokás ezeket úgy megítélni, hogy nem a mi éghajlatunkra van ez tervezve, hanem enyhébb téli viszonyok közé, de ha belegondolunk, hogy motorból télen úgysem kényszerből közlekedünk, hanem akkor, amikor megsajnáljuk a kint vacogó vasat és csak gurulunk vele egy szebb napon, abban az esetben szóba kerülő alternatíva lehet. Pl. a Continental Conti Grip 365 (https://www.maxigumi.hu/motor-gumi/continental/conti-move-365/130-70-13-63q-570681).

Van külföldi gumitesztelő fórum, ahol vannak motorgumik is, márkák és típus szerint értékelve, valamint a vélemény írója részletezi, hogy mekkora méretet milyen motoron használtak és úgy mi volt a tapasztalatuk (vannak Burgmanosok is szép számmal): https://www.gumiteszt.com/web/pages/motorbicikligumik

Előzmény: doki1978 (26838)
doki1978 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 26845
doki1978 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 26844

Szép napot s széles utat.

 

Jim32 köszönöm a válaszod s a tanácsod s persze az idődet minderre.

Sokat töprengek a hibán. Olvasgattam máshol is. A kicsigáz ha nem csúszik a hátsókerék akkor segíthet az íven maradást. A bendöntés valóban kevés volt mert nem vagyok egy döntögetős. Persze amennyire kell csak annyira. De van tartalák bőven. Talán fejbe sem voltam ott. Így visszagondolva már a kanyar előtt átfutott az agyamon ha nem adja ki mit fogok tenni. S hát lehet dolgozott a tudat alatti.

Na mindegy. Ez van. 

Nézegettem a téligumikat. Tényleg sovány a választék.

Legyen szép a napja s jó az egészsége mindenkinek.

jim32 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 26843

Az aszfalt hőmérséklete amíg nem csúszol meg, nem befolyásolja a kayarodás minőségét. Maximum kicsit jobban parázol, mert TUDOD, hogy hideg az aszfalt.

A plusz súly szerintem csak segíti a kanyarodást és megcsúszni is nehezebben fogsz.

Az oldalszél az nagyon sokat ronthat a dolgon.

Gázt én ilyenkor nem adnék, hátsó fékkel kell fékezni egy kicsit. Ha ugyanis megcsúszik a hátsó gumid, gyakorlatilag nincs semmi. Megcsúszott, továbbmész. Ha viszont az első csúszik meg, azonnal elestél. A kis fékezésnek nem csak az a célja, hogy az alacsonyabb sebesség csökkentse a téged kifelé perdíteni igyekvő centripetális erőt. Fékezésnél összeül egy kicsit a motor eleje, ettől közelebb kerül az első kerék a kormány síkjához - könnyebb kanyarodni. A villaszög ugyan marad, de az a pár centi, amit a teleszkópok benyomódása hoz sokat segíthet.

Meg persze nyilván lehetett volna nagyobbat dönteni, de okosan nem mertél, pedig a csúszáshatár sokszor sokkal odébb van, mint gondolnád. 

Előzmény: doki1978 (26842)
doki1978 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 26842

Szép napot Mindenkinek.

 

Köszönöm a tanácsokat. Napi szinten járok autóval s azon már téligumi van. A motorral azért voltam kicsit bizonytalan mert évente kétszer lebontani a fél hátulját egy gumicseréért. Nem az hogy nagy meló de nem megy oly gyorsan mint egy autónál. Ezért is kérdeztem hogy a téli gumi nyáron milyen. Arra gondoltam, hogy csak télit vennék s ha egy évet kihúz akkor az vállalható. Nem vagyok egy száguldós fajta de ha a téli gumi nyáron túl lágy akkor nincs mese. Nem kínlódom.

Hétvégén is mentem egy kört. Utas hátul kb 60kg, enyhe balos kanyar kb 60 s 70 között mentem. Kilestem az ívet de a közepe felé a kátyút nem láttam. Kicsi korrigálás s közben egy oldal szél s nem bírtam az ívet tartani így a mesgyèn kötöttem ki. Kérdésem a következő: lehet e hogy hideg volt az úttest. Lehet e a plusz súly miatt s lehet e az oldalszél miatt? Segített volna e ha húzok kicsi gázt hogy íven maradjak? Mikor láttam hogy nem adja ki motorfék s kicsi fékekkkel vágtam neki a prérinek. Kormányozni nem nagyon akartam a nyirkos fű miatt. Senkinek semminek baja nem esett csak meglepődtem kicsit. Ha valaki járt már így s egy full kezdőnél tapasztaltabb elfogadnám s megköszönném a tanácsát. 

Szép napot s jó egészséget mindenkinek.

DR BurWing Creative Commons License 2017.11.10 0 0 26841

Én is a Kékholdhoz jártam gumikért régóta.

De a Burgmannal égnek!

 

A 98-2006 között gyártott Burgmanokhoz (dunát lehet rekeszteni velük, annyi van) NINCS téli gumijuk.

 

Csak elsőjük lenne Heidenau k58-as, de abból sem téli Snowtex, csak a négyévszakos. Hátra még az sem.

 A gumiméreteket meg nem viccből írják elő a gyártók.

A Burgman amúgy is elég alacsony ahhoz, hogy még alacsonyabb gumikkal próbálkozzak, csak azért, mert az elkényelmesedett gumis sz@rik egy kategóriára.

 

Még rendelni sem tudnak.......legalábbis, a nagyon elfoglalt telefonos hölgy szerint.....nem,hát nem , nálam "ellőtték a rexet". Megoldom máshol.

 

2017-et írunk Európában, (ha a szélén is) az internet korában......gyanítom sikerülni fog.

Előzmény: DigitXT (26840)
DigitXT Creative Commons License 2017.11.10 0 0 26840

Heidenauból pl. mindenhol a nyárit akarják ráddumálni, pedig csak a Snowtex változat a téli gumi.

Nekem volt pl. K62-öm, négyévszakos: sokkal jobb volt télen, mint egy nyári verzió.

(Viszont le kellett volna cserélni nyárra, mert valóban hamar kopott le róla a minta.)

 

Ui: ugyan nem Burgman, de hasonló 13-as kerék. (elöl 120/70-13, hátul 130/60-13)

Javaslom megkérdezni a Kék Holdban: korrektek, így biztosan fognak tutit javasolni.

Előzmény: DR BurWing (26839)
DR BurWing Creative Commons License 2017.11.10 0 0 26839

Szia Doki!

 

A 2010-Burgmanhoz nem tudok hozzászólni, nekem is korábbi típus van (merci-lámpás).

 

A téli gumiról annyit mondanék, hogy nem csak a mintája fontos, (persze, több a mélyebb kereszt-vágat, a kapaszkodó és a jobb vízelvezető képesség miatt) de a legfontosabb az anyagkeveréke.

 

A gumik csak bizonyos hőmérsékleten hozzák a biztonságos tapadást, a motorokon ez még fontosabb mint az autókon.

 

A többségnek ez nem probléma, mert hidegben lerakja a motort, de aki télen is motorozik, annak fokozottan ajánlott a téli gumi.

 

A nyári gumi, télen egyszerűen nem melegszik fel a szükséges hőfokra, vagy csak nagyon lassan. Rideg marad, veszít a tapadásból.

 

A téli gumiknak más a keveréke, hideg betonon is gyorsan feltud melegedni, cserébe ha fent hagyod nyáron is,  akkor gyorsabban kopik és bár gond nélkül tudsz vele menni, de nem olyan precíz mint egy nyári gumi.  Szerintem kár a betonra kenni.

 

Véleményem szerint, ha rendszeresen jársz motorral télen is, (nem csak néha-néha) megéri a téli gumi. De nyáron, a nyári az igazi.

 

Vannak egész éves gumik is, de csodák nincsenek. Ami mindenre jó, az valószinüleg semmiben sem kiváló.......

     Igaz, nem is Rossi ellen küzdünk Mugellóban...............én azért, inkább téli gumival járok, ha télen is mehetnékem van.

 

Viszont nincs jó hírem, a mi Burgmanjainkhoz alig találsz téli gumit.

Heidenauból pl. mindenhol a nyárit akarják ráddumálni, pedig csak a Snowtex változat a téli gumi.

  Ugyanaz a minta, csak ugye az anyaga egy picit más......

 

 

 

Előzmény: doki1978 (26838)
doki1978 Creative Commons License 2017.11.09 0 0 26838

Szép estét mindenkinek.

 

Köszönöm a segítséget. Az enyém 2001 es s nem mercilámpás.

 Nagyon tetszik ez a moci. Bár segítség kellene. Elkezdtem szemezgetni egy 2010 es modellel. Tetszik csak azt nem tudom/ hogy élményben mennyire lenne más. Mert az ára kétszer annyi.

Szóval, ha valaki hajtott két ennyire különböző évjáratot, szívesen olvasnám a tapasztalatát. S még egy kérdés. A mocin a téli gumi mennyire használható mondjuk nyáŕon. 

Köszönöm előre is. Szép estét mindenkinek s jó egészséget.

vonci Creative Commons License 2017.11.07 0 0 26837

Én úgy tudom 2001-2003-ig gyártották,de mikor lett üzembe helyezve az más tészta.

 

Előzmény: doki1978 (26836)
doki1978 Creative Commons License 2017.11.05 0 2 26836

Szép reggelt a Hölgyeknek s Uraknak.

 

Tegnap sikerült a kipufogó csavarok kiszedése. Két apróság kellett csak hozzá. Egy lánghegesztő s egy karoszéria lakatos. Mikor mindkettő meglett csak 10 percbe telt az egész művelet.

S hihetetlen,de hogy lekerült a kipufogó a segédalváz s a kerék leszedése kb 5 perc volt.

Az csak sora van mindennek.

A megrendelt féktárcsa (bár használt de új állapotú) felszerelése gyerekjáték volt.

Ha lehet akkor megköszönném a Burgmanbázisnak a segítő munkáját s az alkatrészt is.

Utàna letuttam a próbakört is.

S végül új kérdés. A merci lámpás az milyen évjárat?

Szép napot s jó egészséget mindenkinek.

doki1978 Creative Commons License 2017.10.30 0 1 26835

Szép estét mindenkinek!

 

Kedves Pikubá köszönöm a segítséget. Igen valószínű, hogy ez a verziómarad. Bár próbáltam szakadt csavarkiszedővel is de semmi.

A fület lehet visszalehetne hegeszteni de azt a bontást nyílván az ellenségemnek nem kívánom. 

A kéziféket közben megreparáltam. Szégyen nem szégyen, a tudatlanságom okozta a galibámat. Ez van. 

Szóval most a kipufogóval fogok majd harcolni.

Ez van. Ja. Gondoltam a melegítésre is de ott az üzavezeték, szóval nem szerencsés.

Jó egészséget mindenkinek s széles utat.

pikubá Creative Commons License 2017.10.30 0 0 26834

Hali !

 

berohadt csavart csak úgy tudsz kiszedni, ha átfúrod kis fúróval a közepén,

vigyázva,nehogy elfúrd az anyamenetet.

Tudom, hogy nehéz hozzáférni, de ez van.

Én talán mégxarabb helyzetben vagyok, sikerült ugyanis letörnöm a blokkról az

egyik aluöntvény fület, amihez a kipuftorkot kell csavarozni.   :(:(

Előzmény: doki1978 (26830)
DigitXT Creative Commons License 2017.10.30 0 0 26833

Ha borul a Pulley, nem áll meg a robesz.:-) Csak nagyon "chopperes" lesz: leromlik az állórajtja, ill. a gyorsítás is gyengébb alacsony tempónál, cserébe dohogósabbá válik. Az oka, hogy ilyenkor kegyetlen alacsony fordulaton befog a kuplung, mert a legkisebb áttételed praktikusan megszűnt: a felborult Pulley kitámasztja a variátort: kb. olyan, mintha váltós motorral az egyest nem használnád soha, és max. kettesben indulnál. Azt, hogy mitől függ, hogy ezt csinálja, nem tudom, mivel volt, hogy egy évig semmi bajom nem volt velük, máskor meg az első tesztkör után borultak.:-) Mindenesetre a Multivarban jött inkább elő ez a gond, gyári varióban "szinte" soha. (Kopp-kopp-kopp.)

Előzmény: but ustriio sdrtm i (26831)
Lacibácsi65 Creative Commons License 2017.10.30 0 0 26832

Köszi a tanácsot ! Azt én is olvastam,hogy a kopott szíj-görgő-variátor is tud sebességcsökkenést okozni,azért gondoltam hogy a télen kicserélem.Nem akarom én se gyilkolni,de azt remélem hogy csere után esetleg fürgébb lesz,és talán kicsivel alacsonyabb fordulaton utazik...Neked is 2004-es 400-a van? Még a gyári eredeti szíj és görgő van benne,vagy cserélted már gyári új alkatrészre?A 13-as kerék nekem sem szimpatikus,de itt ahol a leggyakrabban megyek elég jó az útminőség.A 2017-es 400-as burgonyának talán már 15-ös az első kereke...Nekem ilyen szíj van benne,nagy eséllyel még az eredeti..

Előzmény: but ustriio sdrtm i (26831)
but ustriio sdrtm i Creative Commons License 2017.10.30 0 0 26831

nekem sem forog 140 fölé a km óra, de nem is hajszolom, a kopott variátor okozhat sebesség csökkenést és fogyasztás különbséget, de nekem városi és ritka országút mellett nem okoz nagy gondot. el használom a burkolat alatti alkatrészeket. amúgy kiszámolva ott a kis fekete műanyag alatt 200-250 e ft érték bújik meg. egyszer lehet a variátort ügyes kezek által szabályozni, egy fórumtárs régebben írta, és saját szememmel is láttam az esztergályosnál. viszont a gyárit érdemes vissza tenni , mert az után gyártott kütyük néha megtréfálnak, ha jól olvastam a pulley görgős is szeretnek átfordulni,és akkor azon kívül hogy meg áll a robesz még újra szerelni is kell. nekem gyári szíj és görgő van benne, semmi gond vele,ami jobban kellene az a 15-16-os felnik mert már a városi utak szétverték a burkolatot, törnek repednek az idomok fülei. a robeszból ennyi elég volt, amint el tudom adni és az egészség is engedi 2 hengeres tran alp vagy kawa er6 versys lesz hosszú rugó utakkal, sajnos elég volt abból hogy folyton az út hibáit kutatom menet közben és szlalom pálya szerűen haladok a forgalomban akna fedelem kátyúk repedések foltozásokat kerülgetve.

Előzmény: Lacibácsi65 (26819)
doki1978 Creative Commons License 2017.10.30 0 0 26830

Szép napot mindenkinek.

 

But ustrilo, hát próbáltam én is. De mivel az írásodból arra a következtetésre jutottam, hogy te már nem egyszer csináltál ilyet, kérném is a tanácsod. K1 es kipufogó csavar összerohadva. Már fújkáltam minden féle tudománnyal sőt ütögettem is kicsit. De semmi. Vagyis elcsavartam a krovaszáramat. A belső imbuszfejből meg kicseszték a hatlapfejet köralakúra. Szóval, hogyan szedhetném ki a két csavart? 

Aki tud kérem annak szívesen várom a tanácsát.

Szép napot mindenkinek s jó egészséget.

but ustriio sdrtm i Creative Commons License 2017.10.30 0 0 26829

most fogok hátsó gumit cserélni, így a hátsó részt teljesen szét kell szednem. én már nem vagyok híve annak a szerelésnek hogy megpróbálom a lehetetlent és csak úgy bontom meg ami a legszükségesebb. én szétborítom, had szóljon ha kell így igaz sok idő és szerelés, de nem török el semmit, minden úgy jön ki ahogy illik. ezt már megtanultam a burgin.

Előzmény: doki1978 (26821)
Krizmanics Creative Commons License 2017.10.28 0 0 26828

3XL-es motoros kabát valakinek olcsón?

doki1978 Creative Commons License 2017.10.28 0 0 26827

Szép estét mindenkinek.

 

Ma nekiálltam a féknek. Hát derültek ki turpisságok a motoromról. Kipufogó csavar berohadva s az imbuszfej szétcseszve. Segédalváz szilentje szétesve. A hátsó féktárcsa belső fel tiszta barázsda. Ha feltenném lemezjátszóra szerintem dallamot adna.

Ezek után,segédalváz lelazít s oldalra kifeszít mondván valamennyit enged a kipufogó is. Kerékanya lelazít s kerék lehúz a tengelyről amennyire lehet s hihetetlen de sikerült kiforgatni a féknyerget. A jó tanácsra hallgatva,szétszedem. Rozsda hegyek. Nem baj ,kicsi csiszolás, zsírozás. Összerakás indul. Hát a kézifék nem adja ki. Kisérletezek. Csavar meghúzás, kézifék távtartója reccs. Szóval tettem is nem is. Holnap nekifutás újra. Hátha lehet tenni valamit.

Szép estét mindenkinek s jó egészséget.

Lacibácsi65 Creative Commons License 2017.10.28 0 0 26826

Köszönöm a segítséget !

 

Előzmény: Törölt nick (26820)
doki1978 Creative Commons License 2017.10.27 0 0 26825

Szép reggelt Mindenkinek.

 

Köszönöm Gezu369 a jó tanácsodat megfogadom. Remélem hétvégén lesz időm s szét tudom szerelni.

Szép napot széles utat s jó egészséget s pihenést a hétvégére.

gezu369 Creative Commons License 2017.10.27 0 0 26824

Szia. Jó tanacs: ha már leszereled  a féket,  akkor húzd szét a két felet  és a két gumiharangba nyomják jó sok zsírt. Ezzel megelőzheted (kitolhatod) a csapok kopását. (tipushiba)

 

Előzmény: doki1978 (26823)
doki1978 Creative Commons License 2017.10.26 0 0 26823

Szép estét mindenkinek.

Köszönöm Dr Burgwing a gyors válaszodat.

Jó eséllyel felkeresek egy karpitos céget s azt teszem mit javasoltál.

Hétvégén ha csak rossz idő lesz megnézem azt a féknyereg leszerelést magamnak. Sajna, mintha néha a szerelök lustik lennének.

 Szép estét mindenkinek, széles utat s jó egészséget kívánok.

Ui: ha szétkapom a motor farát leírom a tapasztalatokat.

DR BurWing Creative Commons License 2017.10.26 0 0 26822

Szia Doki

 

Nyereg huzatot lehet találni itt-ott, (eBay stb.) de az sem filléres dolog. Főleg, hogy azt még helyesen, fel is kell rögzíteni. 

Jobban jársz, ha meggúglizod az itthoni, ezzel foglalkozó kárpitosokat. Találsz elég sokat, én az Üllői és a Szentendrei nyergekkel foglalkozó kárpitosokról is hallottam jókat, de a legjobbakat a Tommot-ról a XI. ker.-ben. Végül hozzájuk jelentkeztem be.

   Elképesztő anyag és szinválaszték, az elképzelésed szerint olyanra faragják vagy szinezik a nyerget, amilyenre akarod. Veled egyeztetve, ha kell többször üléspróbázva, nagyon profi munkát végeznek.

 

Én a Big, keskenyebb enduró nyergéből faragtattam végül olyan kényelmes ülést, amivel már többször, lazán végig ültem amig kifogy a benzin a 30 literes (!!!) tankjából. 

 

Szezonban ne is menj, mert 2-3 hónap mire "beférsz", de ilyenkor ősszel,télen jóval gyorsabb.

 

Drágább mint egy nyers huzat, mondjuk kétszer-háromszor annyi, (ha sikerül felhajtanod az Ebay-en), de kész, személyreszabott nyerget kapsz.

   Míg amazzal barkácsolhatsz, és ha csak egyszer "elszabod" ugyanott vagy árban. Viheted, megintcsak egy kárpitoshoz, aki rendesen felrakja. Ja, és fényképről csak sejted milyen lesz az anyaga.

 

Ha már a nyereghez kell nyúlni, csinálja profi, nem mindig az olcsó a jó.....sőt.

 

 

 

Bocs, a hátsó fékbetéthez még nem tudok hozzászólni, pár hónapja cserélte őket a volt tulaj, ami jó azt nem babrálom.😀😋😎

 

Előzmény: doki1978 (26821)
doki1978 Creative Commons License 2017.10.26 0 0 26821

Szép reggelt minden kedves Motoros társnak.

Két kérdésem lenne ismét. Első: lehet e kapni külön üléshuzatot K1 es Burgmanhoz. Második: hátsó fékbetétet lehet e cserélni a kerék levétele s a fél motor lebontása nélkül (segédalváz kipufogó) . Köszönöm előre is a segítséget, széles utat s jó egészséget.

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.25 0 0 26820

Én Gates szíja vettem  szerintem ár -érték arányban a legjobb   szíj csere után a végsebességem jó 10km el  nőt

Előzmény: Lacibácsi65 (26819)
Lacibácsi65 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 26819

Szép napos időt Burgmanos márkatársak ! Hamarosan készülök a hajtásházamat kicsit rendbe tenni,kellene szíj,görgők,lehet hogy csúszka is,kuplungrugók,és kontraszt is...Melyik helyről lenne érdemes rendelni,ahol megbízható jó cuccokat árulnak,és értenek is hozzá ? 2004-es 400-as a gépem,valaki meg tudná-e mondani pl a görgő méretét ? A szíj kb 22,5 mm volt nyár elején,amikor megvettem,de szerintem még a gyári...mi annak az új mérete ,melyik gyártmány a jó még a Mitsuboshi-n kívül? Kicsit talán lusta is induláskor is,ha kigyorsítok kb 50-ig,és visszaengedem a gázt,elég alacsony a fordulat...Országúton 70-80 felett már elfogadhatóan dinamikus 2 személlyel is,igaz alig megy 140 fölé a végsebessége,azt mondjuk nem szoktam erőltetni,140-nél kb 8200-at forog...A kis Majesty-m csinált hasonlót ( alacsony fordulat,lustaság ),ott az új görgők,szíj, kontraszt és a kis kuplungrugók cseréje tökéletesen megoldotta a gondot,szinte megtáltosodott...Tapasztalatlan vagyok,ötleteket-javaslatokat szívesen elfogadok ! 

topjoe2 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 26818

Köszi.

Előzmény: DigitXT (26817)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!