Köszi, de sajnos egy kör az egész lakás. Ha hozzányúlok, akkor addig nincs fűtés sehol. Van három esélyes hibahelyem. Feltárás (ha nem akarom az egész burkolatot szétbombázni) egy nap, javítás egy nap, helyreállítás egy nap. Oké, a második után van fűtés és melegvíz, de addig legfeljebb összebújunk, mint a szegény ember malacai. :-) Ezért keresek infót erről a tömítő trutyiról, hátha valaki használta már.
Tanácsra lenne szükségem. Visszaolvastam, és kb. egy éve hasonló problémája volt másnak is. (Zoleezozo85) Nemrég vásárolt lakásunkban a fűtés egy nap alatt elveszti a nyomást, leesik 0,7 bar alá, és persze lekapcsol. Ha rátöltök, szépen megy, persze csak a következő nyomásvesztésig, azaz fél-egy napig. Azt is megtaláltam, amit _kip_ írt, hogy melegen a hőtágulás szűkítheti a nyílást, ilyenkor nálunk is kisebb a nyomásvesztés. Ami érdekes, hogy sem nálunk, a két szint közti födémen, sem az alsó szomszéd plafonján nem jelenik meg a víz, pedig vagy két-három hete megy a dolog, tehát rendes mennyiségű víz tűnt el. (Persze lehet, hogy a salak feltöltés egy darabig szépen elnyeli.) Eddig a következők történtek:
- Új, beépített tágulási tartály a kazánba, mert a régi membránja átszakadt. (nem volt külső tágulási tartály, és a belső kevés volt ehhez a vízmennyiséghez);
- Új, külső, 18 L-es tágulási tartály;
- Természetesen a radiátorok, külső csatlakozások átnézése, tehát a padló alatti csövek eresztenek valahol;
- Ma kint volt egy hőkamerás ember, három lehetséges hibahelyet is talált, ebből kettő erősen gyanús, egy kevésbé.
Mennyire használható a tömítő folyadék, amit Nixon70 javasolt? 1-2 évre megoldás, vagy valamennyire tartós? Ha lehet, elkerülném a padló felbontását, de már az is valami, ha nem most kell szétbombázni a fűtésünket.
Rendben, köszi a segítséget. Még azon fogok elgondolkodni, hogy vajon egy újat tekerjek bele a mostaniba, vagy bepróbálkozzak esetleg a felújítottal. Árban nagyjából egy kategória a kettő.
Nos, nekiálltam a dolognak: Leengedtem a vízet a kazán biztonsági szelepén keresztül (gondoltam így legalább át is mossa a szelepet a víz, hátha segít rajta).
Ezután rádugtam a pumpát a tágulási tartályra, 0 volt benne a nyomás. Felnyomtam 0,9-re, közben bluggyogott a kazán, gondolom a levegő nyomta a vízet. Aztán láttam a kazán nyomásmérőjén, hogy így már ismét van némi nyomás (kb. 0,5 bar), engedtem belőle még vízet, ismét rányomtam a pumpát, ismét 0-t mutatott, úgyhogy megint felnyomtam a tágulásiban a nyomást 0,9-re. Ekkor a kazán nyomásmérője már nem mutatott számottevő nyomást, úgyhogy gondoltam ezzel akkor megvagyok. Lementem a pincébe feltölteni vízzel. Sajnos sikerült kicsit túltölteni, mivel a lenti nyomásmérő valamiért kevesebbet mutat (aszerint 1,4-ig engedtem a vizet, de a kazánon ez már 1,8 lett).
És mire felértem, addigra a biztonsági szelep ismét csöpögött, sajnos egy kicsit még jobban is mint eddig.
Van egy társasházi lakás( 50nm) amibe gáz fűtést szeretnék. A lépcsőházban van a gáz , órát kellene felszerelni és kiépíteni a fűtést. Szerintetek milyen fűtést csináltassak? Ez a komplett kivitelezés mennyibe kerülhet? Konvektorból 3 db kellene + 1 tűzhely csatlakozás.
Vagy inkább egy kazánnal és radiátorokkal lenne jobb? Melyik költséghatékonyabb kiépítés és használat terén?
Köszi, ezt kipróbálom, úgyis 1-2 napon belül leengedne magától.
A tágulási tartályt tudom biciklipumpával tölteni, ugyanúgy mint mondjuk egy házi vízművön? És ennek a csatlakozóját hol találom vajon? Elég az előlapot lenyitni hozzá, vagy le kell szedni a burkolatot?
A szakaszosanban mire gondolsz?Naponta újra indítva?
Mert ha egy biztonságos takarék lángot állítottam,(pl,Junkers CR1-es szelep)garantáltan sírtak a "drága kuncsaftok",hogy forró a konvektor. Viszont nem volt hőtágulás,nem pattogott a "doboz" és nem repedezett szét a zománc.
Ahol nem volt takarék állítva,vagy túl kicsi ,ott bűzlött az egész udvar és durrogva indult a nagy láng.
...előbb nézd meg a tágulási tartályban a nyomást!...engedd le a rendszer nyomást...mérd meg a tágulásiban lévőt...ha kevesebb, mint 0,9, akkor pumpáld fel 1,0-re...töltsd fel a rendszert 1,2-1,4-re!
a lenti kérdést azthiszem rossz topikba írtam tegnap, ezért beírnám ide is, remélem nem gond:
van egy Vaillant VU HU 240/2-3 típusú cirkóm. Idén vettük a házat, amihez járt ez is, úgyhogy sok tapasztalatom még nincs a kazánokkal. Az történt vele, hogy szépen lassan lecsökkent benne a nyomás 0,5 barra, úgyhogy feltöltöttem. Csakhogy valószínű túl nagy nyomással engedtem rá a vizet, ezért leoldott a biztonsági szelep. Azt utána eltekertem és nagyjából visszazárt, így most sikerült feltöltenem 1,9 barra, azonban a szelep csöpög, pár nap alatt újra leesik a nyomás és kb 0,5-1 liter víz kicsöpög a biztonsági szelepen.
Az lenne a kérdésem, hogy a szelep az most meghalt vajon ettől a művelettől? Vagy nem jól tekertem el miután kiakadt? Néztem már cserealkatrészt hozzá, de nagyjából 17.000 Ft-ért lehet csak venni, az meg elég durvának tűnik.
beépítesz egy c 24-es kazántestet, a visszatérőről küldöd, és kondenzálni fog, csak úgy kell beépíteni , hogy a kondenzátum ne follyon vissza a mostani kazánba.
Érdeklődnék a következő ügyben, új lakás vásároltunk mely csak 60nm és a fűtést és melegvizet egy Beretta Junior 24kW-os Turbós kazán látja el.
Melegviz vételkor ha a csaptelepet kicsit megnyitom és megérkezik a melegviz, akkor a víznyomás hirtelen visszaesik, majd egy kicsi csaptelepállításra rögtön reagál és odaadja az eddig elvettet is, szóval eléggé nehéz így szabályozni, egyébkén utána már beáll és használható, csak első bekapcsoláskor csinálja ezt.
Mondjuk nekem kicsit soknak tűnik a fogyasztása a kazánnak ahhoz képest, hogy még hideg sincs!
Nem a kazánokat kellett volna túlkomplikálni, mint a mai kondenzációsak, hanem a kazán után kellene egy külön kondenzációs fokozat. de ez + helyet foglal. drága anyagokból lehetne csak kivitelezni