Keresés

Részletes keresés

Zugi Creative Commons License 2001.11.28 0 0 357
Üdv!

Ma este egy különleges élményben volt részem. Hazafelé jövet a Tompa utca alján az általános iskolánál egy bagoly repült el előttem. Elsőre csak egy nagy szárnyfesztávú valamit láttam, azt hittem egy nagyobb varjú, de egy enyhe kör leírása után az épület tetejének a szélén leszállt és ott ült 1-2 percet. Addig néztem figyelmesen, és egy szép nagy bagoly volt, a fejét is az érdekes bagoly mozdulatokkal forgatta, majd utána továbbrepült a Törley irányába. Ez igazán ritkaságszámba megy, nem tudom máshol a kerületben mennyi baglyot látni, de én utoljára pontosan emlékszem, hogy csak 1995 nyarán láttam a közelünkben leszállni egy fenyőfára.

Mai egyéb beírásokat olvasva a topicon, még nem mondtam véleményt a művházról. Este amikor belinkeltem, akkor megnéztem ezt a kis képet róla, de ma láttam papíron nagyban ugyanezt a képet az újságból és elmondhatom, hogy nekem összességében kifejezetten tetszik az épület. Kicsit akár még ha úgy nézzük, az alakja hasolít is a mai művházéra. Ha ez megvalósúlna a szépen rendezett környezetével együtt, akkor én teljes mértékben elégedett lennék vele. Nincsenek egyéb elvárásaim, hiszen milyennek kellene lennie egy művháznak máskülönben? :)

Ami a közlekedést illeti, szerintem ez az autó és nem autó elég meddő egy vita. Mint sok más dolognak természetesen mindennek vannak hátrányai, de állandóan csak erre koncentrálni sem szerencsés.
Amúgy én Ördögszem véleményét osztom, és helyben Budafokon szinte mindenhova biciklivel járok. Sokkal gyorsabb bárminél. És nyugaton sokkal nagyobb még a fejlett, gazdag országokban is a használatuk, ahol sokkalta jobban megengedhetnék maguknak az autót. És az időjárásra sem lehet hivatkozni, hiszen Hollandiában is elég gyakran esik az eső, mégsem ijednek meg a bicajtól, hanem nagyon jó biciklis esőkabátokban tekernek, köztük meglepően sok öltönyös ember.
Én is még télen is használom a bicajt aktívan. Szóval ha mostanában láttok egy beöltözött, síkesztyűs őrültet kerékpáron, akkor az könnyen lehet, hogy én vagyok. :))

Üdv:
Zugi

Törölt nick Creative Commons License 2001.11.28 0 0 356
Természetesen nem az autóhasználat káros hatásainak megismertetése ellen szóltam, ingerült írásom egyrészt egy rettenetes fejfájás, másrészt egy rossz beidegződés következménye.

Tudom, hogy észszerűsíteni kellene a közlekedést és csökkenteni a gépkocsiforgalmat, de ugyanakkor az a véleményem, hogy mind a közlekedés infrastruktúráját, mind a járműparkot fejleszteni kell. Síma utak kellenek, amelyeken könnyen és kis zajjal gördülnek a járművek. Jól szervezett utak és forgalomirányítás kell, ami minimalizálja a felesleges fékezések/gyorsítások számát, parkolók kellenek, hogy az úttesteken megálló autók ne ott álljanak, ahol a többiek haladnának. Korszerű motorok kellenek, az emissziótól függő adózás, és folyamatos ellenőrzés, a füstölő autók folyamatos kiszűrése kellene.

Szeintem mindazt, amit fent leírtam, az egyéb környezetvédelmi intézkedések mellett folyamatosan kellene csinálni. Ehhez képest azt látom, hogy egyrészt nem történnek forgalomsegítő intézkedések (sőt), másrészt a teljesen jogos környezetvédelmi figyelmeztetéseket sokan igazolásként, kifogásként használják ahhoz, hogy a messze indokolt fejlesztések se történjenek meg, például hogy kijavítsanak olyan utakat, amelyek tönkreteszik a járműveket és még több káros anyag kibocsátását idézik elő. Mondok két példát. A Budafoki úton elvileg 60-nal szabad menni. Az Andor utcánál van két vasút, ezeknél a Kresz szerint 30-ra kell lassítani. A sínek között már embermagasságú fák vannak, ami arra utal, hogy évek óta nem járt arra vonat. Ennek dacára minden nehéz teherautó, busz és akármi köteles lefékezni (szórni a fékbetétport) majd gázt adni (ontani a füstöt). Ezen könnyű lenne segíteni, csak le kellene venni a vasúti átjáró táblát, hadd menjen a Budafoki út forgalma zavartalan ütemben. Aztán ha megint felélesztik azt a vasutat (soha), akkor tegyék vissza a táblát. A másik a Fehérvári út forgalma. Ezt Albertfalván mesterségesen lassítják akadályokkal. Ha összehangolnák a lámpákat, a fázisokat a napszak forgalmának megfelelően változtatnák, megálló öblöt építenének a busznak, akkor az ott áthaladó autók nagy része gázadás és fékezés nélkül, alacsony fordulatszámon járó motorral símán átgördülne az útszakaszon. Így legalább hat alkalommal megáll, majd gyorsít az autó, sokkal több időt tölt el az útszakaszon, többet mérgez.

Röviden összefoglalva attól tartok, az idézetthez hasonló híreket sokan annak ideologizálására használják, hogy miért nem készülnek el egyébként indokolt fejlesztések. Villát nem sorolom ide, mert ő alapvetően a cselekvés embere és nem a nem-cselekvésé. Ebben a tárgykörben vannak nézetkülönbségeink, és csak az a ciki, hogy ő ért hozzá, én meg nem :-)

ördögszem Creative Commons License 2001.11.28 0 0 355
Úgy gondolom, a puszta tények közlése még nem gerjeszt feltétlenül agresszív gépkocsiellenességet. Annál is inkább, mert a tömegközlekedés mai állapotában szintén jelentősen környezetszennyező, bár az is igaz, hogy az elmúlt években rengeteg buszt lecseréltek "zöldfenyősre". Az egyes autók környezetvédelmi ellenőrzésére és kiszűrésére azonban az eddigieknél is nagyobb figyelmet kellene fordítani. Gondolom mindegyikőtök számára mindennapos látványnak számít a kipufogógázzal mindent beterítő autó, busz, teherautó. Én kerületen belül igyekszem a bringát preferálni, persze nagybevásárlásnál, családi programnál stb. nem mindíg megy. Think global, act local (bocs), de szerintem ez csak így megy.
Előzmény: Törölt nick (354)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.28 0 0 354
Az iróniáért elnézést kérek, a beírásomból tényleg úgy tűnik, mintha neked szólna, pedig nem. Sem az ingeres, sem a levegőszennyezéses.

Ami a képet illeti, ott megintcsak arra törekedtem, hogy ha már olyan amilyen (az ingerszegénységen csak azért csipkelődtem, mert engem bizony ingerel :-), megpróbáljam érdekes fényviszonyokban dokumentálni. Tulajdonképpen a kép hazugság, mert a dolog ritkán néz ki úgy, ahogy lefényképeztem. Az esti fények és a mozgás mindig izgattak.

A káros anyag emisszió és a friss levegő közül az utóbbira szavazok. A pazarló és az észszerű közlekedés közül az utóbbira szavazok. Aki ismer, tudja, hogy nem csak szavakban teszek a környezetért, és a saját közlekedésemben is meggondolom, mit miért teszek. Nem mondom, hogy jól csinálom, de próbálkozok. A környezetvédelmi kérdésekben (pl. autóellenesség) viszont ritkán vagyok a frontális támadások híve, szívesebben látok egy folyamatos, összehangolt fejlődést és arányos intézkedéseket, véleményeket. Azt látom, hogy Villa ezért dolgozik, ezért volt kár félre célzott ironikus szavakkal válaszolnom. Valós veszélyekre hívta fel a figyelmet, meg kellett tennie.

Előzmény: villa (353)
villa Creative Commons License 2001.11.28 0 0 353
Üdvözlet ismét,
és köszönet a keserű iróniáért, amúgy tényleg ez van, mi csak tényeket szoktunk közölni, amik között persze akadnak bőven rossz hírek is. A 10 mikron alatti szemcsék pedig valóban halálos veszélyt jelentenek, + egy kis NOx, CO, O3, CH és más finomságok. A dolog természetesen technikailag úgy ahogy kezelhető, de épp a múltkori konferencián mondta a svéd környezetvédelmi miniszter, hogy csak az alpesi régióban - ami nem annyira szennyezett - évi 20 ezer ember hal meg a közlekedési légszennyezés következtében.

Kösz a képeket, az ingerszegény környezetből. Most elmegyek egy ingergazdagabb uszodába.

Előzmény: Törölt nick (351)
Inner Circle Creative Commons License 2001.11.28 0 0 352
No igen.
Előzmény: Törölt nick (351)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.28 0 0 351
Szervusztok, a képes topicba betettem két képet az ingerszegény Campona legingerszegényebb részéről, a vasútállomásról. Legyetek szívesek kiválasztani, hogy a mozgó vonatos vagy az álló vonatos maradjon meg vagy egyik sem. Van egy sziluett is. Izgalmas ötleteim is vannak, de nem lövöm le előre.

Ami a közlekedést illeti. Ez az "1200 emer hal meg a kipufogógázoktól" szöveg alkalmas arra, hogy újabb érveket adjon azok kezébe, akik a gépkocsi közlekedést ellehetetlenítés útján egyszerűen megpróbálnák megszüntetni.

Még nem olvastam arról, hogy valaki megviszgálta volna: miért ülnek autóba az emberek. Egy részük nyilván merő gonoszságból, hogy azt az 1200-at végre kinyírhassa, de talán vannak olyanok is, akiknek okuk van arra, hogy autót használjanak. Ebbe nem szeretnék belemenni, mert messzire vezetne, de azért talán el lehetne gondolkodni rajta. Tudnék ilyen okokat sorolni.

Az az 1200 számomra olyan nézetben is érdekes lenne, hogy a közlekedők egyenként hány emberhalálért tehetők felelőssé. Nem tartom kizártnak, hogy a járművek kisebb hányada bocsátja ki a káros anyagok nagyobb hányadát. Érdemes lenne azt is megvizsgálni, milyen lenne ez a halálozási arány, ha csak a szabványoknak megfelelő járműveket engednék az utakra, és ha nem növelnék az emissziót mesterséges akadályok alkalmazásával. Az is érdekelne, hány emberéletet mentenek meg autóval közvetlenül vagy közvetve.

Előzmény: villa (350)
villa Creative Commons License 2001.11.28 0 0 350
Üdv. Köszönet a sajtószemléért, bár ezek a mai számból vannak, némi utalással a tegnapi megjegyzésre, hogy csak negatívumok jelennek meg a kerületről, vannak árnyaltabb hírek is. Persze az új épület együttes így nem tűnik túl inger-gazdagnak - a Campona sem az -.

A metró Budafokon tényleg csak vágyálom és akkor is csak a Városház térig. Inkább valóban a vasútra kell építeni és a kapcsolódó busz-vonalakra. Autóval innen akkor sem lesz könnyű ki és bejutni, ha 2x2 sávos 6-os és 2x2 sávos GG lesz, csak a Leányka utcaiak fulladnak meg.

Egy ehhez kapcsolódó negatívabb hír a mai NSZ Budapest mellékletből: 1200 budapesti hal meg évente a kipufogó gázoktól, hangzott el a tegnapi közlekedés - egészségügyi konferencián - és ezt nem az LMCS mondta -.

Az Óhegyen folyó tervezésről csak néha vannak képeim, a helyi érdekvédelmi csoport, Juhász Laci bácsiék biztos többet tudnak a Kunyhó utcában, miként a főépítészi iroda -beliek is. Mi ott vagyunk fent a Csúcs utcában -az Oktató Kutató Házzal - de az már a vezetékes terület, így ott nem lesz különösebb beépítés, csak a komposzt és az építőanyag telep terjed megállíthatatlanul.

Az információk, önkormányzati anyagok közlésére alkalmasabb lesz az internet, az újság jóval merevebb, ugyanakkor meglévő olvashatóságát is szétverné a sok adminisztratív szöveg. Csak a legközérdekűbb dolgok, mint a kutya- és állat tartás vagy az égetés témája ami bele kívánkozott, néhány aktualitás mellett - kerületi fejlesztési koncepció stb. -

A Krízis jellege kicsit más, bár ott is akadnak hajléktalanok gyerekei, inkább a családok eróziója, szétesése a fő bekerülési ok, ezt a gyerekek aztán különbözőképpen, de megszenvedik.

Zugi Creative Commons License 2001.11.28 0 0 349
És egy másik a művházról:

Művelődési központ építési telekért
A bővülő Campona ajándékba adja Budatéténynek az új intézményt

Új művelődési központ és tanuszoda létrehozását támogatja a XXII. kerületi önkormányzat Budatétényben. A létesítményt a Campona Kft. ingyen építené meg a jelenlegi Budafok-Tétény Művelődési Központ lebontásával. A társaság a beruházás fejében 25 ezer négyzetméteres hipermarketet kíván létesíteni a régi épület helyén. Ehhez a terület övezetátsorolására lesz szükség, de ezt nem támogatják a környezetvédők. A Fővárosi Közgyűlés a közeljövőben dönthet a kerület képviselő-testülete által megszavazott önkormányzati igényekről. A budafoki képviselők szerint alaptalanok a fejlesztésekkel kapcsolatos aggodalmak, mert a kerület érdekeit szolgálják a tervezett beruházások.


A budafokiaknak szükségük van egy új, korszerű közművelődési színtérre, amely magában foglalja a Budafok-Tétény Művelődési Ház, a Nádasdy Kálmán Művészeti Iskola és a kerületi tanuszoda intézményét, és méltó otthont adhat a Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekarnak is – jelentette ki Szabolcs Attila XXII. kerületi polgármester.
Az önkormányzati képviselők úgy tartják, hogy a kerület egy soha vissza nem térő lehetőség előtt áll, mert a Campona segítségével a nem túl régi, de igen rossz állapotú művelődési házat korszerű intézményre cserélheti. A döntést a kerületi képviselő-testület egyhangúlag támogatta, és a tervezéskor figyelembe vették a fővárosi főépítész véleményét is. Az új központ felépítéséhez azonban olyan területcserére lenne szükség, amely övezetátsorolással is jár, mivel a két éve életbe lépő fővárosi szabályozási keretterv zöld felületű intézményi övezetbe sorolta a Campona bővítésére kijelölt térséget. Erről a Fővárosi Közgyűlés dönthet a közeljövőben, de a jóváhagyáshoz a környezetvédelmi szakértőknek és a Főpolgármesteri Hivatal környezetvédelmi ügyosztályának hozzájárulása is kell.
Az ügyosztálynak viszont, ahogy arról már korábban beszámoltunk, fenntartásai vannak az üzletház bővítésével kapcsolatban, és a főváros által szakvélemény kidolgozására kért Levegő Munkacsoport sem támogatja, hogy különlegesen nagy bevásárlóközpont létesítésére alkalmas övezetbe sorolják az üzletközpont melletti területet. A szakcsoport tanulmányában többek között az is szerepel, hogy a jelenlegi művelődési ház helyén felépülő 25 000 négyzetméter szintterületű áruház tovább fokozná a forgalmat, s elvonná a vásárlóerőt a helyi igényeket ellátó kiskereskedőktől. A szakcsoport tanulmányában a Campona melletti zöld felületek növelését javasolja az új beépítés helyett, és kifogásolja a 25 000 négyzetméteres új épület megjelenését is.
Schnier Mária, a civil szervezet elnökhelyettese azt állítja, hogy a XXII. kerületben a településfejlesztési döntéseket még nem foglalták rendszerbe, és a kerület nem rendelkezik jóváhagyott fejlesztési koncepcióval.
Szabolcs Attila, elismerve a környezetvédők egyes aggályait, cáfolta az elnökhelyettes által elmondottakat. Szerinte a helyi képviselő-testület a kerületiek jelentős részének igényeit elégíti ki az elkövetkezendő építkezésekkel. A városatyák elfogadták a kerület fejlesztési koncepcióját, amelybe szervesen illeszkedik az új létesítmények megépítésének terve is. A polgármester sajnálatosnak tartja, hogy a Zöldek nem veszik figyelembe, hogy a XXII. kerület tíz kilométeren belüli környezetében lévő hipermarketek forgalmának jelentős részét a budafokiak és a tétényiek vásárlásai teszik ki. Ennek köszönhetően a helyi lakosság hosszú, környezetszennyezéssel járó utazásra kényszerül, ha el akarja végezni a heti nagybevásárlást.
A beruházó Campona Kft. mintegy tíz évvel ezelőtt vásárolt fejlesztési területet Budatétényben, ahová építhetne akár egy tízemeletes szállodát is, de a kerületi vezetéssel egyetértésben úgy döntött, hogy inkább elcseréli a telket egy azonos méretű önkormányzati ingatlanra. Ez a terület jelenleg intézményi zöld terület besorolású, de az elhelyezkedése előnyösebb az üzletközpont fejlesztése szempontjából. A sajátos csere fejében a társaság ingyen építi fel az új központot, és átadja az önkormányzat tulajdonába. A polgármester állítja: az új ingatlan zöld területi mutatói nem lennének rosszabbak, mint a jelenlegié. Szerinte a terület egészét vizsgálva is megállapítható, hogy a mostaninál sokkal komfortosabb, egészségesebb, parkosított zöld felület jönne létre az építkezések után.
A jó szándékunkat bizonyítja, hogy nálunk vannak a legnagyobb kiterjedésű természedvédelmi területek a fővárosban, és az örökölt helyi környezetszennyezések felszámolása érdekében is nagy erőfeszítéseket tett az önkormányzat az utóbbi időben – fűzte hozzá a polgármester.
A kerület vezetője elmondta: azért is támogatják a Campona célkitűzéseit, mert a kerületnek nincs forrása a jelenlegi művelődési ház felújítására.
A mostani művelődési ház területe mindig is építési terület volt, így előbb-utóbb úgyis beépítették volna – szögezte le Kézdi Katalin, a Campona Kft. képviselője. Szerinte a környezetvédők nagyobb területet látnak zöld felületnek, mint amennyi valójában annak számít az üzletközpont környékén. A Campona mögötti területek egy része ugyanis szintén a társaság tulajdonát képezi. A társaság vezetői úgy tartják, jelenleg és a későbbiekben sem lesz kisebb a zöld felület a megengedettnél az építkezések miatt. Az új művelődési központ megépítésével némileg csökken a szabad terület, de a beépítés mértéke így sem haladja meg a fővárosi szabályozási kerettervben megengedett százalékot.

Zugi Creative Commons License 2001.11.28 0 0 348
Üdv!

Villa ezekre gondoltál?
Egy keddi Magyar Nemzet cikk:

Új szociális lakások Budafokon

Elkészült a XXII. kerület szociális bérlakás-építési programjában az első négylakásos ház; a lakók várhatóan karácsonyra vehetik birtokukba az új lakásokat - hangzott el az épület használatba vételi bejárásán kedden Budapesten. Szabolcs Attila, Budafok-Tétény polgármestere elmondta: a kerületben évtizedek óta nem történt bérlakás-építés. Az önkormányzatnak jelenleg összesen mintegy 800 bérlakása van, amelyek több mint egyharmada komfort nélküli, illetve rossz állapotban van. Szabolcs Attila a szociális bérlakásépítés kapcsán rámutatott arra is: a kertvárosi építési szabályozás miatt - amely a telkek mindössze 15-20 százalékát teszi beépíthetővé, és amely a homlokzati magasságot is korlátozza - Budafok-Tétény rosszabb helyzetben van, mint a többi kerület. Egy-egy telekre legfeljebb 4 lakást építhetnek.

És ugyanerről az eseményről egy bővebb, mai (szerdai) híradás:

Bérlakásokat adtak át Nagytétényben
Több mint ötvenmillió forintos támogatást kapott a kerület a Gazdasági Minisztériumtól

Három négylakásos bérház építésére nyert támogatást Budafok-Tétény önkormányzata a Gazdasági Minisztériumtól a Széchenyi-terv által. Az állam segítségével nemrég elkészültek az elso lakások, amelyeket tegnap délelott adtak át a nagytétényi Bucó utcában.


A Bucó utcai ötven négyzetméteres, erkélyes, gázfutéses otthonokban beépített konyhabútorokat is elhelyeztek

A helyhatóság több mint ötvenmillió forintot kapott a minisztériumtól, és ezért tizenkét lakás megépítését vállalta a kerületben. A helyi vagyont kezelo Vax XXII. Rt. képviseloje arról tájékoztatott, hogy az önkormányzat elképzeléseiben nyolc ház létrehozása szerepel: az elso három épület felhúzására kaptak állami forrásokat. Öt és fél millió forintos állami támogatással létesíthettek olyan önkormányzati bérlakásokat, amelyeket elsosorban a rászoruló fiatal családoknak ajánlanak fel.
A bérleti díjak megfizethetok a kerületi igényloknek. A többi épületen még dolgoznak a kivitelezok, ezeket tavasszal adják át a vagyonkezelo megbízásából dolgozó építok. Az ötven négyzetméteres lakásoknak teraszuk, illetve erkélyük van. A házhoz egy nagyobb parkoló is tartozik. Kiépítették a telefonvonalakat, a tévéantennát és a riasztóberendezéseket is. A gázüzemu központi futésu otthonokban beépített konyhabútorokat is elhelyeztek.
Az új bérházak tömegközlekedési eszközzel is könnyen megközelíthetok, mivel a lakhelyek a 3-as busz Bartók Béla-lakótelepi, második megállójától nem messze épültek fel. A bérlakás-építési program ezzel nem fejezodik be, jövore újabb pályázati lehetoségeket keresnek a kerület vezetoi. Minisztériumi forrásokat kívánnak szerezni további öt ház létrehozására, amelyeket szintén a kerületi vagyonkezelo építene fel 2003-ban, az önkormányzat megbízásából.

Előzmény: villa (338)
ppapa Creative Commons License 2001.11.27 0 0 347
ad 1) Na jó, megegyezhetünk.
ad 2) Majd fog.
ad 3) Nem lehet minden papsajt.
ad 4) Ebben megegyeztünk.
Előzmény: dobka (346)
dobka Creative Commons License 2001.11.27 0 0 346
Kedves Ppapa !
1 )Természetesen a kitűnően működő, és kerületünkön átmenő elővárosi vasútban megegyezhetünk mint minimum jövőképben.
Én zonban a metrót is fontosnak gondolom. Szóval : legalább az egyik. Ha ezt a kerület lakossága nem követeli, illetve az őket képviselők ezt nem kérik, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy nem is fog semmi történni. Esetleg Göd és Vác felé előbb lesz Metro, mivel hogy arra felé már úgy is van, és az ott lakók esetleg jobban kiállnak érte.
2 ) Nagyon szellemes a javaslatod. Bár nem vagyok benne biztos, hogy az összes felsorolt cég, üzem stb. mind teljes kapacitással működik. Szerencsére a családom tagjaiból ketten élvezhetik javaslatod előnyét.
3)Az Óhegygyel kapcsolatban csak megerősíteni tudom a hölgy valóban olyan mint írtad. Csak az lepett meg, hogy amikor a megfelelő térképszelvényt is meg akartuk keresni, hogy egy kicsit a tágabb összefüggést is lássa az ember, pont az engem érdeklő részt nem találták meg az egyébként udvarias és segítőkész munkatársak. Ezért is érdeklődöm az új tervek felől, ha már a régi nincs meg papíron.
4) A kerületi hivatalos honlap ideális helye lehetne a kerületi határozatok közkinccsé tételének.

Üdv
Dobka

Előzmény: ppapa (344)
Zugi Creative Commons License 2001.11.27 0 0 345
Hello Pampalíni. Bár a beírásodat még most sem értem, lehet hogy lassú az agyam az ilyen poénokra:), de küldtem azért neked egy emailt.
Üdv:
Zugi
Előzmény: pampalíni (336)
ppapa Creative Commons License 2001.11.27 0 0 344
Kedves dobka!

A metró-ügyben szkeptikus vagyok, az elővárosi vasutat biztatóbbnak vélem, pláne akkor, ha a pályaudvarok között is megteremtik az állandó kapcsolatot.
A közvetlen belvárosba-menetel viszont szerintem a 47-essel nem olyan rossz, az a fél óra még elviselhető. Különben úgy kellene csinálni, hogy a barossiak menjenek dolgozni a Pannonplastba, a budatétényiek a Budacolorba, Hungarovinbe, a Kempelenbe, a budafokiak a borpincékbe, a Budaiba, a pezsgősökhöz, a papírosokhoz, miegyéb, a tétényieket meg nem tudom.:)))

Az Óhegy egy része érintve lesz a Metallochemián átvezetendő 6-os út bekötéssel. Azt teszed a legjobban, ha lemész a Városházára, a Városfejlesztési Osztályra, vagy hogy hívják. Ott van egy tüneményesen rendes hölgy, aki türelmes, barátságos a kuncsafthoz és mindent szívesen elmond, térképeken megmutat. A nevét nem merem leírni, nehogy holnaptól elárasszák a kerületi tömegek és a többiek féltékenyek legyenek reá.

Az egyik topiktárs most a napokban írta, hogy nemsokára beindul a hivatalos kerületi honlap. Ott lenne (lesz?) aztán tág tere a lehetőségeknek, minden határozat benne lehetne. Az az igazság, hogy nem tudom, milyen terjedelmet jelentene mindent leírni, de tartok attól, hogy még inkább unalmasnak találnák a lapot sokan, noha egy önkormányzat lapja alapvetően a település eseményeinek, híreinek az adója kell legyen, azért a neve Híradó és nem Mesekönyv Felnőtteknek.

Üdv: ppapa

ppapa Creative Commons License 2001.11.27 0 0 343
Ahogy olvasom villa jelentését a Krízisről, a fülembe cseng a ma délutáni Kossuth Rádió-beli adás, a "Magyarországról jövök - a vidék magazinja". Menet közben néhány percet csíptem el egy hajléktalanokkal foglalkozó riportból. A riportalany elmondta, miként került az utcára. A félig-meddig szokásos történet: hazament, ott találta a feleségét a legjobb barátjával, kikészült, elment, otthagyta a háromszobás lakásban a múltját. Azóta az utcán van, pontosabban egy lerobbant épületben, egy sorstársával, van egy paplanuk. A szakmájában nem tud elhelyezkedni (ahhoz talán konszolidáltabb megjelenés kellene), újságot próbál árulni (állandóan megalázkodva), annyi azért összejön, hogy nem hal éhen.
Itt lenn a Kossuth Lajos utcában, a PLUS előtt is rendszeresen állnak hajléktalanok, a bevásárlókocsi 10-20 forintjára hajtva, nyitogatják az ajtót, hogy könnyebb legyen kijönni, segítenek ezt-azt, aztán meg átmennek egy kanna borért. A fene se tudja kiismerni magát, kinek a hibája, kinek nem, de nyilván nincs ez így jól.
Ott a Rózsakertben, a fantomházakban vajon mi lesz most télen?
dobka Creative Commons License 2001.11.27 0 0 342
Még egy téma. De ez már legyen a kerület jelenére vonatkozó.

Nem tudom, hogy egyedül vagyok-e vele, de számos önkormányzati újságban találkozik az ember azzal a jó példával, hogy az önkormányzat a határozatok részletes közlésével informál. Ezzel nagyfokú transzparenciát valósítanak meg. Most hirtelen a tárnoki vagy a XII. kerületi lapok jutnak az eszembe.
Javaslatom, hogy az önkormányzati határozatokról történjék részletes írásos informálás a kerületi lakosság részére !

A jelenlegi rovat nagyon általános, tényeket alig tartalmaz.

Azért gondolom, hogy ez fontos, mert az önkormányzat nehéz munkája igazából a döntései révén ítélhető meg.

dobka Creative Commons License 2001.11.27 0 0 341
Szurkolok a rózsakerti fantom-lakótelepnek, melyet Villa hozott szóba. Majd csak nem marad úgy örökre.
Más téma. Nem oly régen a nagytétényi óhegyre vonatkozólag az ottani telek- és egyéb ingatlantulajdonosokat kérdőívek kitöltésére kérték fel. Magam is kitöltöttem egyet, amit az Önkormányzattól egy hölgy koordinált, illetve beszéltem is a külső megbízott cég ( sajnos a nevét nem tudom ) jelen lévő vezetőjével is. Persze mint kiderült ő nem azért volt ott, hogy bárki is beszéljen vele. Nem is tudott semmi konkrétat mondani azon kívül, hogy hamarosan elkészül a részletes rendezési terv. Az egyetlen közös pont az volt, hogy az óhegyi rész rendezetlensége hazánk székesfővárosának területén középkori állapotokra emlékeztet.

Kérdéseim a következők:

1 )Mint kérdőívet kitöltő szeretném tudni a kérdőívek értékelésének az eredményét.
2 )Az is érdekel, hogy elkészült-e a rendezési terv, ha nem miért ill. mikor készül el?
3) Mi a rendezési terv tartalma ? Melyik kerületi média és mikor tudósít róla ?
4 ) Ha nem tudósít, hol és mikor lehet beletekinteni ?

A jövőre nézve úgy érzem ez a terület a kerületben jelenlegi elhanyagoltsága ellenére is a legígéretesebb fejlesztési terület lehet.

Üdvözlettel:
Dobka

dobka Creative Commons License 2001.11.27 0 0 340
A kerületi jobb jövőt nem lehet másként elképzelni a közlekedési lehetőségek javítása nélkül. A mindennapi életminőséget olyan mértékben rontja a dugóban ücsörgés idegesítő tehetetlensége, hogy a jövőképünkben mindenféleképpen csak jobbat képzelünk el.
Inner Circle pl jogosan írja, hogy "a városba csak garantáltan a csúcsforgalmon kívül, például éjjel megyek autóval (vagy ha muszáj, de akkor is lehet hogy inkább a harakiri)." Persze vannak akiknek ez a napi harakiri valamilyen okból elkerülhetetlen.
Újpest hasonló külső kerület, mégis van egy döntő különbség. A Metró ! Összeköti a belvárossal. Ha egy ilyen jellegű összeköttetés nem valósul meg kerületünk számára, akkor a hátrányunk csak fokozódik.
villa Creative Commons License 2001.11.27 0 0 339
Közben ráébredtem, hogy a Széchenyi terv újabb kiírása van az MN-ben, meg pár napja is volt egy adag, sok érdekes témával, így az önkormányatok informatikai és internetes fejlesztéseire is, és pl. megújuló energia forrásokat érintő fejlesztésekre. Utóbbival azért az a gond, hogy a megtérülése még támogatva is sok évet jelent, jelentős beruházás pl. egy napkollektoros rendszernek a tetőre telepítése és kiépítése.

Visszautalva IC-re, az utazás körülményei valóban döntőek, a mai villamosok, néha buszok is igencsak szolídak, sőt taszítóak, de ez meg visszavezet a fővárosi BKV költségvetési támogatás témájához - a tíz év előtti reálértékének harmadán van -.

A rózsakerti fantom-lakótelepről annyi tudok csak, hogy lezárult a tulajdonos társak jogvitája és volt egy árverezési kísérlet is a felszámoló részéről, ami azt a reményt sugallja, hogy egy két éven belül itt is elindul valami.

Ennél valamivel biztatóbb a kép a 9-es tömbnél - Zsombi területe, mint bizottsági tag - ahol január elejére jönnek be az ajánlati tervek, majd kiválasztásra kerül a tervező és a végleges megoldás és nyáron kezdődhet a kivitelezés és egy két éven belül felvirágzik a belváros...

Helyzetjelentés a Krízisból - Nagytétény út 266. - telt ház van és folyik a második kiléptető lakás-otthon tervezése, amit ezúttal ott helyben alakítunk ki - a belmagasság is lehetővé teszi -, szponzor levelek mentek ki a helyi vállalatoknak Karácsonyra - jó próbája a valós szociális érzékenységnek, helyi kötődésnek, a legtöbb válaszolni sem szokott -.

villa Creative Commons License 2001.11.27 0 0 338
Üdv. Értékelem pampalini közvetlen stilusát, amúgy mi van a mai Nemzetben? - nekem a holnapira vannak sejtéseim -.

Ami a külső költségeket illeti, egy rövid idézet minapi Eskilstuna-i összefoglalómból:
"Az EU-ban a közlekedési externális költségek elérték a 7,8%-ot (GDP-re vetítve persze), külső költségek pl.: személyszállítás: EURO/1000 utaskm, autó: 87, repülő 48, autóbusz 38, vasút 20." (Külső költségek az adókkal díjakkal le nem fedett társadalmi költségek, - balesetek, torlódás. légszennyezés, zaj, területhasználat stb.)

Az ezermilliárdokat most vagy a közeli években nem tudjuk letenni, az évi 500-800 milliárd viszont szét-terül a társadalomra.

Inner Circle Creative Commons License 2001.11.27 0 0 337
ppapa: "Azzal a különbséggel, hogy míg az egyik közvetlenül a delikvens zsebére megy, a másik közvetve, de valahol azt is meg kell fizetni valakinek, mindnyájunknak, minden jó és kevésbé jó hatásával együtt."

Elég nehéz összehasonlítani e két dolgot, de ha makrogazdasági szinten nézzük, a megtérülési rátája sokkal magasabb a tömegközlekedési beruházásnak, mintha ugyanennyi értékű erőforrást dugóban üldögéléssel töltenénk.
Igaz hogy rövid távon az autózás hozza a pénzt az államnak (mert utat nem kell építeni, csak betemetni azokat a gödröket amikbe már több autó is beleesett, ötszázféle adó viszont szedhető), a tömegközlekedés viszont viszi (nagyon drága és egy vasat sem hoz, csak drága fenntartani). Hosszú távon (és józan ésszel) persze nem így van, örvendetes módon mintha erre lassan rájönnének odafenn is.

dobka: "Ma reggel a közel 12 km-es befelé utamat és is 55 perc alatt tettem meg"

Annál gyalog is jobbat futok (igaz, nem öltönyben és táskával :) ).

villa: a kerületi sajátosságokból adódóan én három részre osztom a közlekedést: kerületen belül (a hegyen lakom), Budapest City határáig ill. más peremkerületekbe, valamint a Cityben (kb. a Nagykörút vonzáskörzetén belül).
Az első résznél a tömegközlekedés gyakorlatilag nem játszik, pl. hazulról a Kempelenbe gyalog kevesebb, BKV-vel több mint félóra alatt jutok el. Esetleg bringa, de az nem mindig aktuális. (Szépen esik a hó! Régen ilyenkor mindig élvezettel tekertem a suliba!) A 47-es is 15 perc loholásra van.

A másodiknál már esélyes lenne a BKV, elsőéves koromban komoly próbálkozásokat is tettem, de miután zsinórban másodszor is egy évfolyamtársam vett le ájultan a villamosról (pedig aki ismer, tudja hogy nem fúj el az első szél és túl finnyás sem vagyok a körülményekre - én villamos-barát vagyok, de a villamosok nem szeretnek engem), inkább araszolok a dugóban. Ha már ötezer évesek a villamosok, legalább ne fújjon be a szél. De ha már befúj a szél, legalább indítsanak elég ilyen vitorlást, ne kelljen negyedóra várakozás után egy szardíniás dobozba beülni. Ha meg mégis, akkor antiszoc tapló vagyok és nyúlok a slusszkulcs után.

Csúcsforgalmon kívül egyértelműen lemarad a BKV, és akkor is ha mondjuk Kispestre kell menni. No és a városból valamikor vissza is kell jönni, ami általában nem a csúcsforgalom idejére esik, így átlagban kocsival már sokkal jobb időt lehet futni. Végülis azért hagytam abba a BKV-zést, mert odafele még csak-csak elviseltem (még úgyse kapcsolt be az agyam), de visszafele már nem bírtam cérnával.

A harmadik téren a BKV behozza a hátrányát, a városba csak garantáltan a csúcsforgalmon kívül, például éjjel megyek autóval (vagy ha muszáj, de akkor is lehet hogy inkább a harakiri). Persze ezt a saját káromon tanultam meg, régen gyakran versenyeztem a hatossal a Körúton (hadd dicsekedjek el azzal, hogy általában csak keveset vert rám...). Itt lenne igazán érdemes mérni az autók és a villamosok idejét.

pampalíni Creative Commons License 2001.11.27 0 0 336
Zugi híjjá fel, vagy kűggyé emilt valami van a mai nemzetben, amit a héten át kéne nézni, hogy a Ferivel is megbeszélhessük.
:)))))))))))))))
Zoldalma Creative Commons License 2001.11.27 0 0 335
Apropó biciklizés. Szerencsére a város kevés használható kerékpárútjából az egyik pont útba esik a belváros felé. Így jön ki nekem a busszal-villamossal 50-55, biciklivel 40-45, autóval 25-50 perces menetidö egy útra.
Zsombi írta még régebben, hogy szinte percre pontosan meg lehet mondani, mikor dugulnak be a föbb útvonalak a környéken (na ja, a munkaidö nagy úr :-). Ezt alátámaszthatom, a helyzet fél 8 és fél 9 közt a legrosszabb általában a kritikus helyeken (GG, Fehérvári úti lámpa a Profinál, Budafoki úti lámpa a kábelgyárnál).
Előzmény: villa (334)
villa Creative Commons License 2001.11.27 0 0 334
Üdvözlet ismét - és sajnálom, hogy fázis-eltolódásban vagyok az éjszakai internetezőkkel -. Az átsorolás az téma volt már az egyik baloldali helyi közéleti lapban is, ahol az a finom utalás történt, hogy a fővárosi koalíció ha kedve tartja meg is akadályozhatja azt - gondolom tisztán ökológiai és városvédelmi meggondolásokból, hiszen erről híresek -. Igy áll most a dolog, mindazonáltal a beruházó és a tervező - akinek magánvéleményét pár hete már jeleztem, miszerint jövő tavasszal indul az építkezés és az egész csak egy komédia - biztos a dolgában.

IC barátunk a lényegre, az emberi kényelem vágyra tapintott, ezért araszolnak a Rottenbiller utcába kerület-társaink reggelente egy órácskát, persze elsősorban nem a villamos barátok szeretnének felmenni a lépcsőn, hanem az autósok preferálják a lépcsőtől lépcsőig utazási formát.

A bejárás - életminőség kettős nagyon fontos kérdés, nem véletlen, hogy erre nagy súlyt helyeznek még a túl-motorizált nyugati országokban is,- elővárosi vasutak elsősorban és ma már új villamosvonalak, car-sharing, városi biciklizés és más finomságok -. Nekünk a vasút a nagy tartalékunk, az említett gödöllői transzfer egy jó gyorsvasúti rendszerrel max. 45 perc körül lehetne Budafokról - hogy mindez hány ezer millárdba kerülne azt én nem tudom, mondaná kedvenc publicistánk -.

A címerek a homlokzaton témához pedig, már a tavalyi sortatarozási programban is külön támogatást kaptak azok, akik az eredeti régi homlokzatot állították helyre.

dobka Creative Commons License 2001.11.27 0 0 333
Inner Circle és ppapa véleménye arra utal, hogy a belváros felé utazás napi 1 órás minimuma kerületünkből a könzervatív alsó kategória becslése. Ami miatt az időt mint értéket jelenítem meg gondolkodásomban, az azért van mert az idő a legdemokratikusabban kiosztott tulajdonunk, egy nap alatt mindenkinek ugyanannyi jut belőle. De nem mindegy, hogy ki mivel tölti !
Ma reggel a közel 12 km-es befelé utamat és is 55 perc alatt tettem meg !
Üdv
Dobka
ppapa Creative Commons License 2001.11.27 0 0 332
Híradás a Tóth József utcából:

Ma (tegnap) késő délután fényárban úszott az "Új Németh". Impozáns volt, ahogy minden ablak világos volt, teljesen elütött a T. J. utca téli szürkületi képétől. Meg is álltam, oda is mentem.
A ház utcai homlokzata kész, a manzárdtető-imitáción a csatornák is megvannak, a járda aszfaltozva, a bejárati kapu, ajtó áll, mázolva. Az ablakon benézve látható, hogy a villanyszerelés is kész, kapcsoló, aljzat, neonvilágítás a helyén. Parketta kész. Ahogy a múltkor is írtam, a fal világos (okker?)sárgára festve, kellemes az összhatás.
Amikor ott voltam, a kapubeállón belül vagy négy mesterember serénykedett. Glettelték a falat.
Nagyon közelinek tűnik az épület átadása.

ppapa

ppapa Creative Commons License 2001.11.26 0 0 331
A "47-es villamos versus automobil" ügyben én inkább azt emelem ki, hogy a 47-es villamossal csak 34 perc alatt a város szívében lehet lenni, többé-kevésbé függetlenül az adott évszaktól, napszaktól. Kocsival csúcsidőben nem egy leányálom. És itt még megjegyzem, hogy nincs átszállás. A 47-es számunkra egy igencsak szerencsés járat. Persze az is lehet, hogy ez a vélemény a koromból következik, én nagyon meg vagyok elégedve a 47-es járattal. (Az igazság kedvéért azt is hozzáteszem csöndben, hogy én mostanában havonta talán 2-3-szor villamosozom, de a véleményem több évtizedes tapasztalaton alapul.)
A metró jó lenne, de ez egyelőre errefelé nem realitás, több van az elővárosi vasútban. Erről már korábban volt beszélgetés, tulajdonképpen mindenki támogatja, de úgy látszik idő kell a megvalósuláshoz. A vasutat a föld alá ötlet slr barátunktól származik és az a topik a topikinduláskori összevonás során az első 26 beírással épült be a jelen topikba.
Az elvesztett időről lehet meditálni, azt is lehet mondani, hogy az idő pénz, de hol jelenik meg az idő-pénz?
Az autók általi gyorsaság megspórol ugyan sok időt, de ez a sok idő kemény (kocsi, üzemanyag, szerviz, mifene) pénzekbe kerül. Valahogy így áll ez a kötöttpályás közlekedést gyorsítani kívánó (metró, elővárosi vasút, mifene) minden tényezővel is. Azzal a különbséggel, hogy míg az egyik közvetlenül a delikvens zsebére megy, a másik közvetve, de valahol azt is meg kell fizetni valakinek, mindnyájunknak, minden jó és kevésbé jó hatásával együtt.

dobka! A kalkulálásnál értem a gondolatmeneted, meg kell mondani azonban, hogy a tiszta játékidőhöz kerületünk lakósai számára gyakorlatilag még hozzájön napi 20-30-40 perc, amiatt, hogy a fő tömegközlekedési vonalra mindenhonnan le kell kutyagolni, autózni, buszozni. Nekem például le 10 perc, föl 12-15 perc. De itt eljutunk megint a valamit valamiért kérdéshez.
És a nem csak a belváros irányú közlekedésről még nem is beszéltünk.

Visszakanyarodva még a "vasutat a föld alá" ötlethez, a múltkori közlekedési fórumon megkérdeztem a MÁV-os embert, vajon mennyibe kerülne az ötlet kivitelezése. Elsápadt, aztán azt válaszolta, hogy sokba. Kíváncsi lennék, hogy ténylegesen mennyibe. Azért csak nem annyiba, mint a metró kilométere. Jó lenne valakitől megtudni egy becslést.

ppapa

Előzmény: dobka (324)
Zugi Creative Commons License 2001.11.26 0 0 330
Hello Dobka!

Na majd Ppapa megtudakolja, hogy pontosan kik a tagjai, sajna én sem tudom őket, csak hármukat:
Garbóci László
Bartos Mihály
Dr. Gazdag László

Csak annyi érdekesség még róluk, hogy meghatározott létszámú a tagságuk, és csak valamelyikük elhalálozása után lehet oda bekerülni:)

A honlapom gagyi, valamikor majd egy újabb is elkészül, de köszi az elismerést!:)

Üdv:
Zugi

Előzmény: dobka (327)
ppapa Creative Commons License 2001.11.26 0 0 329
Megtudjuk, és mi meg is mondjuk, nem úgy, mint Oszkár.:))
Előzmény: dobka (327)
ppapa Creative Commons License 2001.11.26 0 0 328
Kedves dobka és kerub!

Köszi az észrevételeket, javaslatokat, továbbítom Garbóci Lacinak. Arról meg vagyok győződve, hogy a Felker urat ismeri, de azért azt is elmondom neki.
Szintén beszámolok dobka házcímeres ötletéről, a városvédő egyleteknek talán már van ilyesmire valami bejáratott megoldásuk.

ppapa

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!