Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Feltettem néhány kérdést még július elején a MÁV Startnak és NIF Zrt-nek a 40a vasútvonal tervezett felújításával kapcsolatban. A MÁV-osok gyorsan válaszoltak, ők javasolták, hogy beruházóhoz forduljak a kérdéseimmel. Írtam is nekik, még akkor ma érkeztek meg a válaszok. Bemásolom ide a NIF-től kapott válaszokat:
1) Teljes, vagy részleges vágányzár mellett valósul meg a projekt? Fenntartható a vasúti forgalom egy vágányon?
Az érintett, megállóhelyekkel (Baross telep és Budafok) kapcsolatban az alábbiakat válaszoljuk:
Budafokon 2017. február végétől lesz részleges kizárás, ez alatt az idő alatt egyik vágány használható. Budafokon és Baross telepen 2018. február 26-2019. március 31. között lesz teljes kizárás.
2) Mennyi ideig lesz lezárva a vasútvonal? A projekt tervezett befejezése 2019 körülre tervezett, remélem nem kell 2,5-3 évig nélkülöznünk a vasutat.
2019. március 31-től a teljes kizárásos munkák befejeződnek. A vonal átépítése tovább folytatódik, egy-egy vágány kizárásával.
3) Milyen ütemezésben tervezik a vágányzárat?
Válasz az 1. pontban.
4) Hogyan történik a vonatpótlás?
A BKK menetrendszerinti járatai fogják pótolni a vasúti közlekedést.
5) A fejlesztés eredményeképpen Barosstelep/Budafok esetében megvalósítható lesz-e a 10 - 15 perces, egésznapos ütemes menetrend bevezetése?
Erre a kérdésre a MÁV-START Zrt. tud válaszolni, mint a közszolgáltatási tevékenységet ellátó szervezet.
6) Barosstelep vasútállomás Érd felőli végén épül-e gyalogos/kerékpáros aluljáró/felüljáró a Füttyös utca - Gemenc utca felőli megközelítés érdekében? Ez javítaná Nagytétény városközpont és Nagytétény-Óhegy közötti kapcsolatot.
Nem épül. Nem volt ezzel kapcsolatos kérés a projekt előkészítése folyamán.
7) A megállóhelyeken készül-e fedett, zárható kerékpártároló?
Fedett, zárható kerékpártároló nem, de egyébként épül.
8) A fejlesztést követően, hogyan tervezik fenntartani az eredményeket - mintegy 10 éve épült Barosstelep megállóhely meglehetősen elhasználódott a vandálok miatt.
Az átadott létesítmények fenntartása és üzemeltetése a MÁV Zrt.-nek, mint az állami tulajdon vagyonkezelőjének a feladata.
9) Az Angeli utca esetében kiváltásra kerül a közúti vasúti átkelő? (aluljáró)
Nem lesz aluljáró, megmarad a szintbeni keresztezés. Nem volt ezzel kapcsolatos kérés a projekt előkészítése folyamán.
10) A Bartók Béla úti egykori vasúti átjáró helyén terveznek újabb közúti kapcsolatot? (vasút + M0 alatt?)
Nem. Nem volt ezzel kapcsolatos kérés a projekt előkészítése folyamán.
11) A Dózsa György úti vasúti átkelő megmarad szintbeli kereszteződésnek?
Igen, az Önkormányzattal történt egyeztetés eredményeképpen.
12) Budatétény vasútállomás esetében tervezik-e, hogy a BKK Buszpályaudvar és a vasútállomás kapcsolatának javítását? Meglehetősen sokat kell gyalogolni mind a buszpályaudvartól, valamint a Nagytétényi úti buszoktól (133, 33 14-es járatok). Közös peronos csomópont szerepel a fejlesztési tervekben?
Nem tervezzük a BKK Buszpályaudvar és a vasútállomás kapcsolatának javítását, nem lesz közös peronos csomópont. Nem volt ezzel kapcsolatos kérés a projekt előkészítése folyamán.
13) Budafok megálló esetében közelebb kerül-e a 40a illetve a 30a megállója?
Mindkettő marad a helyén kisebb átalakítással. (perontető, peronszélesítés, stb.)
14) A 40a vonal esetében létesül-e megállóhely Albertfalva vasútállomásnál?
Kedves Villa, nincs itt aligha, esetleg, talán és hasonló, 0-tól és 1-től eltérő valószínűségek. Az eredeti képtárainkat - köszönhetően annak, hogy a kezdeti ígéretek ellenére mégis külön utakra és külön érdekcsoportokhoz került a tar.hu és az index fórum, szóval ezek a galériák egy az egybe' az enyészeté lettek.
Amiket én fényképeztem, azok a képek megvannak, de nem tematikus kereshető galériában, hanem időrendi sorrendben.
Drbit képei tudomásom szerint már nincsenek meg - legnagyobb sajnálatomra.
Most találtam rá a topikra, és a legelső hsz.-okat elkezdtem nézegetni. Szomorúan tapasztalom, hogy a régen felrakott képekből semmi sem elérhető. Főleg a tar.hu-ra voltak fölpakolva, de különböző weboldalakra is. Egy csomó már nem elérhető kép leírása kifejezetten felkeltette az érdeklődésemet, jó lenne, ha valamilyen formába meglennének ezek, legalább is egy részük. Esetleg összehozni valami újabb Budafok-Tétény Képtárat. Ha esetleg volt már szó ilyesmiről, akkor elnézést, beletelik egy kis időbe, mire végignézem a topikot.
A 6-os töltésének tövében nem lehetne kerékpárút? Tényleg nagyon hiányzik az a szakasz, így kb. az egész használhatatlan, pedig nem hosszú a hiányzó rész.
" Azt azért továbbra is kíváncsian várom, eljön-e az az idő, amikor a fát és a rétet elkezdjük igazi értékként kezelni."
Úgy látom, arra még nagyon sokáig kell várnunk. A mai társadalom nem a tiszta vízre, tiszta levegőre szomjas hanem a profitra. Az határoz meg mindent. A nagyobb haszon érdekében pedig gátlástalanul beáldozza a természeti értékeket.
„Mire visszaáll a villamos közlekedés a 41-es vonalán már nem lesz szükség a váltóbotra. A kamaraerdei végállomás és a reptéri megálló között ismét két vágányon közlekedhet a 41-es. Befejeződött a töltés megerősítése, a patakot visszaterelték az eredeti nyomvonalára. Sajnos az egész beavatkozás nem volt kellő körültekintéssel megtervezve. Ezen a szakaszon érdemes lett volna áthelyezni a medret a jelenlegivel párhuzamos nyomvonalon a villamos töltésétől néhány méterrel távolabb, hasonlóan a csatlakozó alsó és felső szakaszhoz. Ezáltal kevesebb fát kellett volna eltávolítani, kevesebb tájidegen anyag beépítésére lett volna szükség, s ezért olcsóbb is lehetett volna a beavatkozás. A Méhész utcai híd alatti szakaszon hasonló munkát végeztek a meder elterelése nélkül. Kérdés, hogy a horganyzott fonatot mikor eszi meg a korrózió.”
Az alábbi képeken jól látszik, mit áldoztak be.............
Nálunk a sövényt lepték el. Azt figyeltem meg, hogy ha a slagot nagyobb nyomásra állítom, majd lemosom a rohadékokat, akkor egyre kevesebb jön vissza. Idővel el is tűntek..
Nem vigaszként, de a Fiumei úti Nemzeti Sírkertben sem célszerű lelépni a köves, vagy aszfaltos útról, a gyepes részeken, vagy a régi sírok között járni, mert az ember a gaz és bozót magasságában, akár derékig is fehér foltos lesz tőlük. Úgy tűnik, nem irtják őket...
Mi tegnap a fennsíkon egy kicsit levágtuk a galagonya sarjakat a tanösvény elején, érdekes volt, hogy a galagonya is tele volt az amerikai lepke kabóca lerakataival.
a tanösvényen Tímár Géza kaszál, Korda Marci szedi és a nyertes, a borzas szulák
Emlékeztek még, mikor a fák miatt kongattam a vészharangot? Már nem kongatok, csak a játék és az érdekesség kedvéért javaslom, nézzétek a fákat. Egyrészt egyre több teljesen kiszáradt fát fogtok látni, másrészt egykor áthatolhatatlanul sűrű lombú fákon ma már egyszerűen keresztül lehet nézni, olyan ritkásak a leveleik. Akkor azt írtam, hogy ez nem olyan átlagbetegségnek tűnik, amiből kigyógyulnak a fák, ez lassan, mint az embereknél a rák, megöli őket. Pár év, pár rövid évecske. Azért is érdemes nézni, mert változik a táj, és a változás gyönyörködtet. Azt azért továbbra is kíváncsian várom, eljön-e az az idő, amikor a fát és a rétet elkezdjük igazi értékként kezelni. Talán ha már elsivatagosodtunk, akkor majd elmorzsolunk néhány könnycseppet a régi képeken nosztalgiázva.
Bocsánat , hogy túltengek itt a topikon, de még egy kérdés...
Ha jól tudom, van az önkormányzatnak ágaprító gépe, utánfutós.
Ez csak "saját hatáskörben" járja az utcákat bizonyos időszakban, vagy igénybe lehet venni máskor is?
Pesthidegkúton pl. évi egy alkalommal ingyenesen igénybevehető.
Kerítésfestés miatt ki kellett szabadítanunk a növények fogságából a kerítést, és keletkezett egy adag zöld (ill. most már eléggé elszáradt) hulladékunk, amivel a házi ágdaráló már nem bírkózik meg.
A neten elég horrorisztikus árakat találtunk piaci alapon...