Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Persze, csakhogy fizetek teljesítmény adót (eredetileg súly adó volt, amihez az volt a legenda, hogy ez egy kvázi úthasználati díj), fizetek kötelező biztosítást, fizetek baleseti adót, fizetek két évente műszaki vizsgát, néhány évente új forgalmit, autópálya díjat, és ezek mellett fogyasztási-, jövedéki- és általános forgalmi adót. Ha úgy nézzük, az autósok tartják el az államot, a többi adócska már csak csokipénz - ha úgy tetszik néhány gombóc fagyi...
Mert te tudod, hogy műanyag. De már egy átlagos műanyag ablak az épület eredeti ablaktábláit utánzó osztással szerintem teljesen vállalható. Az igényesebbek pedig kiegészítő profilokkal szinte az eredetit adják. Hozzáteszem, Budapesten 1945 tavaszára hány eredeti fa ablak maradt? És a másik pusztító az IKV után 1989-re?
Van egy erőmű típus, ami évtizedekkel ezelőtt nagy reményekkel kecsegtetett, aztán egy ideje nincs róla szó, pedig előbb-utóbb újra elő kell kerülnie.
Az anyagnak általában három halmazállapota közismert: a szilárd, a folyékony és a légnemű. Van azonban egy negyedik halmazállapot is: a plazma. Plazma állapotban a molekulák belső kötései konyhanyelven fogalmazva elengednek (magasabb a részecskék mozgási energiája, mint a kötési energia), a molekulák felbomlanak, atomi részecskék keletkeznek. Nagyon sok mérgező anyag olyan közönséges kémiai elemekből épül fel, amelyekből a mi testünk is, a molekulaszerkezet teszi veszélyessé. Ilyenek például a műanyagok.
A plazma erőműben nagyon magas hőmérsékleten szabaddá válnak az ionok, majd új, stabilabb, egyszerűbb molekulaként rekombinálódnak, és az összetettebb molekulák energiatöbblete áramként kinyerhető a rendszerből. Ezzel a módszerrel egyszerre nyerünk használható energiát, tiszta anyagokat, és szabadulunk meg a szeméttől.
Tudom, ezt megint a rémálmaim és utópiáim közt könyveli el a tisztelt olvasóközönség, de úgy gondolom, néha érdemes nagyban és korszerűben gondolkodni.
Egyébként meg azt gondolom, hogy a folyó, aktuális hulladékra (csak arra) nem érdemes feldolgozóművet létesíteni, olyan helyen kell gondolkodni, ahol már jelentős készlet van, így a friss szemét és a lerakott szemét ártalmatlanítása / hasznosítása közt optimalizálható az üzem, ami nemcsak energiát, de felhasználható nyersanyagokat is termelne.
Azok a települések vitték sokra, amelyek mertek nagyot álmodni, és az álmot tett követte. Ha valamink, hát szemetünk az van. Gyűjtjük nagy kupacokban, de akkora szőnyeg már nincs, ami alá beseperhetjük, egyszer el kell kezdeni feldolgozni. Egyébként nem lennék meglepve, ha a szemétlerakók feldolgozása már gazdaságosabb lenne, mint egy csomó nyersanyag-bánya.
kérdés, milyen a forgalma a megállónak? óránként egy vonatért kár volt a befektetés, nyilván a Duna Spirit távoli jövőben való megépültére számítva, ha valaha egyáltalán,
Ismételten gratulálok a könyvhöz, de az utókor számára azért pontosítsunk egy kicsit! A könyvnek van társszerzője is, Pelikán Imre személyében. A kiadó pedig a kolofon szerint a Baross Gábor-telepi Polgári Kör, ami a címoldalon kiegészül még Budapest XXII. kerület Önkormányzatával is. Azt hiszem, így korrekt...
Köszönöm szépen! Ezt hosszú lenne kifejteni, mert nem csak a Városban blognak szól, hanem mindenkinek, akik valamilyen szinten részt vettek a könyv elkészültében - külön hála azoknak, akik itt vannak a topicon, ez amúgy a könyvben a köszönetnyilvánításban is szerepel. :)
El tudnék egy olyan megoldást képzelni, hogy a/valamelyik "3"-as nem a sorompón megy át - a város felé -, hanem az aluljárón és ki lehet neki alakítani egy közelebbi megállót a végállomás/parkoló területén. Majd még a Campona előtt visszatérhet a Nagytétényire.