Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Nézem, minden kertben ott a kék-sárga kukipáros, csak nálam nincs.
Kaptam értesítést időben, de a levelet félretettem, hogy kéznél legyen, mikor aktuális lesz a kiskukik kiszállítása, mindenképp legyek itthon.
Na, hát olyan jól félretettem, hogy meg sincs, lehet, hogy a többi értelmezhetetlen számla boríték béléssel együtt gyújtóssá alakult.
Nosza fölhívtam a főkefe hatóságot, megtudakolni, hogy mekkora büntetésre tegyek félre, mert ugye a kuki átvételről önhibámból lemaradtam. Hát legnagyobb meglepetésemre nincs büntetés, helyette telefonszám kérés van, és a kiszállító főosztály munkatársa telefonon fogja fölvenni velem a kapcsolatot, hogy nekem mikor lenne jó a kertkapumban átvenni az új ejrópéjer szelektív szemeteseket.
Szóval happyendes egyelőre a történet, de félek, hogy ebből a kapunként három kukából előbb-utóbb baj lesz. Vagy valamit mellé dobok, akkor válogatási díj lesz, vagy a Főváros döbben rá, hogy a szelektívizmus ugyan elegáns, és rettenetesen trendi, de jóval többe kerül, mint a szimpla szállítás, és ezért mégiscsak az fizessen többet, aki ilyenkor szokott, azaz én, mi.
A villamos közlekedés megtartása és komfortosítása feltétlenül támogatandó cél. Azzal viszont nem értek egyet, hogy a Mária Terézia úton 13 busz járatot kívánnak működtetni, melyek közül többnek a végállomása a tervek szerint a Savoya Parkban lesz. A busz közlekedés jelenlegi tervek szerinti átszervezése, nem szolgálja sem Budafok belvárosának tehermentesítését, sem a kisvároshoz illő központ, közösségi tér kialakítását. A gyorsjáratok és egyes helyi járatok is járhatnának fonódva, a Nagytétényi úton és a 6-s bevezető szakaszán a belvárost érintve, de elkerülve. Ezért lenne fontos, hogy a Vágóhíd utcai aluljáró megfelelő szélességben és magasságban kerüljön kiépítésre, kétirányú csatlakozással a 6-s út bevezető szakaszára.
Örömmel tájékoztatotom a topik olvasóit, hogy a területi kézbesítőnk is jobban teljesít. Felülmúlva korábbi kézbesítési csúcsait, ma 14 napja a kerületben feladott leveleket kézbesített.
Lehet, hogy Ő is dolgozik a kerületi Posta Palota felújításán?
A mostani végállomáson is meg itt is 5 villamos, de ezek 54 méteres villamosokra vannak. Az a mostani szerelvényhossznál csak a kihúzókban 6db villamost jelent. De ha visszafogni csak 1-1-et engedsz egyszerre akkor is 2 villamost félre tudsz állítani üzemszerűen és még 1 vagy 2 műszaki hiba miatt, forgalmi zavar miatt ott lehet. (Inkább csak 1 és az is csak a rövidebb kihúzó végén, hogy ha tervezetten 2 villamos kiállt a hosszú kihúzó végére akkor azok forgalomba visszaállását ne akadályozzuk).
A mostani szerelvényhosszúsággal de akár még Tátrával is jól működhet és a mostani végállomásnál nem rosszabb.
Vegyes járművekkel már kicsit más a helyzet, de nem olyan rossz. Csak figyelni kell, hogy mikor milyen villamos érkezik és megy. Ha le kell kerülni egyik villamossal a másikat valamiért akkor azt meg a forgalomirányítás meg tudja oldani ahogy eddig is.
Viszont ha csak hosszú villamosokkal járunk akkor azzal már gond van. A buszokkal közösen használt le-, és felszállóhely levesz a kapacitásból. Indulás előtt nem állhatsz fel csak 1-2 perccel mert különben a buszt akadályozod. Ennyivel később szabadul fel a kihúzó vágány. A Leszállóhelyen sem állhatsz 1-2 percnél tovább mert a buszt megint csak zavarod.
Amúgy meglepően jó a végállomás! :) A Deák Ferenc tér is meglepett - igaz ott a régi jobban használható volt de azért a "biztonsító berendezés" a ludas. :-/
Tudom, hogy a tervezés jelenlegi állásában nem rajtad (itteni más fórumoson) múlik, csupán költői volt a kérdés. A korábbi véleményezési eljárásról én is lecsúsztam.
Kedves, Mindenki! Nagyon szépen köszönöm kedves felajánlásotokat. az történt,hogy kerületünkben lakó Zombori Gábor - megbízható villanyszerelő az arany színű spray-vel becsöngetett és le is fújta. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségét. Annál is inkább,mert tudom többször segített már másokon is. most már sikerrel megrendezésre kerülhet:
De a tárolóra be-/kiálló villamos feltarthatja a buszt, de leginkább (igaz, nem túl gyakran) a hátsó kitérőn visszafogó fogja ezt tenni. Nem sok időre, de lehetséges. Ezen kívül akarunk (akarnak) a belvárosban csattogni? Nem lenne egyszerűbb csak egy megálló itt és az egyéb kiszolgálást a belváros szélére tenni?
markolóval megoldani a Tóth József utca meredekségét...? .-)
alig hiszem, hogy ide be lehetne tervezni egy körforgalmat, nem véletlenül tolják feljebb, egyelőre virtuálisan, lásd a barossi enyhén abszurd körforgalom,
> A körforgalom áthelyezésével kapcsolatban nem szabad elfelejteni, hogy a vasút, a buszmegálló, és a
> viszonylag meredeken ereszkedő Tóth J. utca közé kellene beszorítani egy körforgalmat. Minden
> autónak, ami az É-D irányt használja fel kell mennie a domboldalon ferdén pár métert, kanyar és le.
Nem, itt nem egy ufó szállt le, hanem próbáltam a Donszky Árpád utcai körforgót minél méretarányosabban idevetíteni. Bitang nehéz dolog ám a perspektívát eltalálni. A hegybe valóban bele kellene ehhez harapni...
Azon a terven, amit lejjebb beszúrtam, ha csak képzeletben meghosszabbítod a kétszer egy sávos szakaszt déli irányban, pont beleakad az út a Budafok megállóhely felvételi épülete mellett lévő sárga darunak tűnő dologba (nem tudom mi van a fedlap alatt, talán valamilyen zsilip?). 13 méter széles csak az úttest, 1 méter biztonsági távolságok vannak, kerékpárút és járda. Ez nem fér be a vasút és Nádasdy közé, illetve onnantól délre. Ha valaki készít olyan tervet, ami szerint mégis és a forgalmat is elbírja, akkor mea culpa és természetesen minden igényelt formában megkövetem az illetőt.
A körforgalom áthelyezésével kapcsolatban nem szabad elfelejteni, hogy a vasút, a buszmegálló, és a viszonylag meredeken ereszkedő Tóth J. utca közé kellene beszorítani egy körforgalmat. Minden autónak, ami az É-D irányt használja fel kell mennie a domboldalon ferdén pár métert, kanyar és le. Talán még el is menne, na de 18,75 méter hosszú buszokkal ezt eljátszani? Annyira lelassulna a közlekedés, hogy csak annál a csomópontnál perceket kellene hozzáadni a menetrendhez.
Segítségeteket szeretném kérni: Mátyás király jelmezéhez a fémből készült babérkoszorú festéséhez szeretnék kérni egy kevés arany színű festéket. Ha lenne valakinek néhány ml. ill. spray nagyon megköszönném.