Úgy nézem stimmel a kronológia. Az .50E jelölés ugyan így '78-ban, majd '81-től van. Illetve létezik ugyan ebben az időszakban az .50A jelölés, ez gondolom a kisszámú Volán kivitelű, de közületi, szövetkezeti rendeltetésű kocsi lehetett. Plusz ezek mellé '86-tól bejött ugye az .50VL altípus is.
---------------
1981-ben elvileg már csak .50V-t kaptak a Volánok.
---------------
Az megvan, hogy a '90-es években itthon forgalomba állított 250.59-esek is átütött típusszámú kocsik? Ezek valójában az orosz válság miatt 1991-ben az Ikarus nyakán maradt IK250.93 és IK250.95 típusú buszok.
Értem. Maradjunk egyelőre az elvi gyári koncepciónál, mivel az alapján, amit Józsi és Sanyi találomra vertek bele (jó esetben csak) az alumíniumtáblába, gyanítom, hogy teljes káosz lenne.
Tehát ha jól értem, a következő a helyzet a Volánoknál (néhány kivételtől eltekintve):
- az 1977-es széria sima .50
- az 1978-as széria .50V jelzéssel, nem működő hátsó ajtóval lett leszállítva
- az 1979-es széria .50
- az 1980-as szintén .50
- az 1981-es és azutáni szériák .50V, nem működő hátsó ajtóval
Vagy esetleg a gyakorlatban is összevissza építgették volna meg a kocsikat, és nem blokkokban?
És mi a helyzet az .50E szériával? Az is feltűnik 1978-ban, vagy csak később jön be?
Elvileg az 1978-as széria és az 1981-től készült kocsik "V-sek". Gyakorlatilag úgy tűnik teljesen következetlenül fel-fel bukkannak V-s és "sima" kocsik ott is, ahol nem kéne.
Ez így volt 2005-ben is, sok sok idő kellett hozzá, míg a fórumozó közönség befogadta és a moderatúra szankcionálta ezt a szabályt, nem véletlenül van kiírva a topik alcímébe az, ami. Ha nem sikerül ezt a szabályt elfogadni, akkor ezt csak sajnálni lehet, de a szabály változni - remélhetőleg - nem fog.
A 256.50V és .50E (egyajtós, kétajtós) mikortól van különválasztva: 1981-től vagy 1982-től? És csak idáig volt közös .50, vagy esetleg még egy-két évig ment párhuzamosan a három jelölés? (A 256.50-ként forgalomba helyezett 256.51 és 256.54 altípusú gépekre nem vagyok kíváncsi.)
Fordítsuk meg a dolgot. Te örülnél, ha valaki az udvarodban lefotózná az autód és feltenné a netre? Aztán akinek épp erre a ritkaságra fáj a foga elkérné, hogy hol fotózta...
Nem is neked kell tudni vagy érteni, hogy miért. Ami a telephelyen van, alapesetben senkinek semmi köze hozzá. Tartsd tiszteletben. Sem neked, sem nekem, sem másnak nem tiszte eldönteni, hogy valami, ami nem közterületen van az kire tartozik.
Amúgy soha nem értettem, hogy mi a baj az ilyen jellegű telepes képekkel... persze, ha mondjuk a garázsban készült szerelés közben, akkor az más kérdés, mint ahogyan az is, ha kerítésen keresztül lett kiszedve a kocsi és látszik mellette a telepen tárolt összes létező dolog; de amikor a terület tulajai és dolgozói tudnak a fotózásról (meg arról, hogy 2015 van és bármikor bármi fölkerülhet a netre), nem mellesleg semmiféle hadititok nem látszik végeredményében, az szerintem nem egy emberiség ellen elkövetett bűntett. Furcsa mód a vasúton semmi hasonló mondvacsinált szabály nem létezik, gond nélkül készülnek a fűtőházak és egyéb üzemek területén a fotók, amik aztán általában napvilágot is látnak - pedig az ilyen helyeken egy picivel több minden látszik a háttérben néhány négyzetméter üres aszfaltnál meg egy kerítésnél. És senki nem szól értük, kivéve, ha direkt elmondják a dzsembori elején, hogy nem nagyon kellene kiszivárogtatni a képeket.
Valószínűleg utána eladó sorba kerül vagy kiskanál lesz belőle:( 1-2 napja láttam Várvölgyön 260.32-eset, Vállusi elágazóba fordult meg majd ment vissza Zalaszántó vagy Keszthely fele... Szántóról hozta diákokat Várvölgyre, rendszámot sajnos nemtudok. LGX-264 Tapolcai vagy Sümegi gép?
Az első szélvédő ügyében (nehéz szívvel) el kellett fogadnom a véleményeteket. A hátsót viszont volt alkalmam lemérni a 90-01-esen. (Egyébként 1 centivel magasabb, mint az oldalablakok. )
Így már jobban tetszik?
Lesz toklámpás is (én így hívtam annó, mert nagyapám szemüvegtokjára emlékeztetett :-) ), meg lapos sárvédős, kocka viszonylatjelzős, stb. Csak jussak el odáig!!