Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91521

Jé, tényleg, a BX 73-20 salgótarjáni rendszám, akkor nem tudom, mi van (mert pl. a BX 73-12-ből CCV-531 lett). Viszont a BX 66-07 még biztosan pesti, merthogy utána vastagon hordta az eredetileg BY 76-43 magán egy ideig.

A trolikkal kapcsolatban pedig ámulok és bámulok, merthogy az életben nem gondoltam volna, hogy nem egyben vannak. De ez van.

Előzmény: lobbanórotor (91519)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91520

Viszont az LGA-012 (ex AZH-107) is '93-ban kerülhetett Nyíregyházára

 

De az részletkérdés, ha az AZH-rendszám már 1990/91 körül rákerülhetett, és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy nem is ez volt a legelső rendszáma, hanem a BY 66-24, legalábbis a feljegyzések szerint. Eszerint vagy 1989-es, vagy 1990-es első forgalomba helyezésű lehetett. 

 

1993-ban 2 db szlovák kocsi készült, ebből egyikről semmilyen infót nem találok (az LM-940AH megvan).

 

 

Utóbbinak egyébként LMA 27-12 volt az első, még csehszlovák szabványú rendszáma. (Ez nem sok helyen szerepelt eddig, azért is vezessük csak be a köztudatba.) 

A másik szerintem valami próbakocsi lehetett, amit aztán még keletebbre adtak el. 

 

Szintén nincs meg az 1996/0049-es elvileg szlovák busz sem.

 

Ami szerintem nem is létezik. A 0050 az első olasz, az biztos. 

Előzmény: Kugesz (91517)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91519

A BPL 1989-ig közlekedett a BKV-nál, de szerintem ültek még rajta egy-két évet, különben régi rendszámmal állt volna forgalomba

 

Mert azzal is állt forgalomba, sőt, kettő is volt neki: BX 66-07, majd BX 73-20. A Nógrád Volánnál 1989. november 7.-én állt forgalomba, valószínűleg már az utóbbi rendszámmal. 

 

Az első három passz.

 

 

300 > 1993/0014 

301 > 1994/0003 

302 > 1994/0004 

Előzmény: BPO-105 (91518)
BPO-105 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91518

Na nézzük.

 

1. A két cseh kocsi elvileg azonos kivitel (435.09), a VIN elejéről viszont fogalmam sincs, sőt, már itt is kérdeztem (TRA435V4xPxCZ adódik, de többet nem tudok).

2. A BPL 1989-ig közlekedett a BKV-nál, de szerintem ültek még rajta egy-két évet, különben régi rendszámmal állt volna forgalomba, az pedig nagyjából egyenes út lett volna egy CCV-5xx alakú rendszámhoz.

3. AZH miért nem lehet korábbi?

4. passz

5. Gondolom erről van szó, de szerintem nem oszthatták ki kétszer. A GVL nálam is V...0363, de már fogalmam nincs, honnan lett ez meg, mivel még nem volt szerencsém a buszhoz.

6. 303...314: TRA435R4SS1HU0093...0104. Az első három passz.

7. Én csak erről az egyről tudok, ő a hármas (1: német, 2: görög bemutató, de oroszoké lett, 4-5: hazai, 6-11: lengyel, 12-13 pedig a két cseh).

8-9-10. még feldolgozás alatt.

Előzmény: Kugesz (91517)
Kugesz Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91517

Üdv.

 

Ikarus 435 ügyben jöttem, majdnem teljes a listám az összes elkészült darabról. Viszont lenne néhány kérdésem, talán tud valaki válaszolni.

 

1. A két darab 1993-as cseh kocsinak vajon megegyezik-e a VIN-je a sorszámkarakter kivételével?

2. A BPL-663 információim szerint 1989-ben lett átadva a Nógrád Volánnak, a "nagykönyv" szerint viszont 1991-ben lett értékesítve az első db. Ő lett volna?

3. A könyv szerint 1993-ban 2 db-ot adtak át itthon: BPO-583 BKV és EEG-411 MVK. Viszont az LGA-012 (ex AZH-107) is '93-ban kerülhetett Nyíregyházára, így akkor ő egy kakukktojás lenne? (korábbi nem lehet, 1994-ből pedig megvan mind)

4. Ugyanez a helyzet a DUA-460-al is, ami 1995-ben lett a Nógrádé, de rajta kívül szintén megvan a 121 átadott db.

5. 2001-ben a könyv szerint szintén 2 db lett értékesítve, amit sikerült plusz egyel megtoldanom: GVY-398 Alba Volán, HKZ-209 Nógrád Volán, GVL-649 VT-Transman. Utóbbi kocsinál létezhet-e, hogy a RU0363-as végű VIN-t kétszer osztották ki? (Moszkvában is megtalálható volt egy ugyanilyen végű, de eltérő kivitelű...)

6. Megvan-e valakinek a trolik VIN-jei?

7. 1993-ban 2 db szlovák kocsi készült, ebből egyikről semmilyen infót nem találok (az LM-940AH megvan).

8. Szintén nincs meg az 1996/0049-es elvileg szlovák busz sem.

9. Továbbá 1996-ból az oroszok között hiányzik a 0025, 0035, 0036, 0037, 0044, 0046, 0047 is, de az átadott 62 db mégis megvan. 

10. Az 1997-es orosz szállításokban nem található meg a 0403-0439 közötti VIN-tartomány, de nincs már mit behelyettesíteni.

 

Összességében a könyv szerint 771+1 db (tunéziai proto) került legyártásra, én 773 db-ot számoltam, ha a fentiek közül valami biztosabb infó lenne, akkor az a +1 is "eltűnhetne".

 

Kérem, bárki bármilyen információval tud szolgálni, akár itt, akár e-mail-ben keressen meg. Köszönöm!

paca664 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91516

Talán nem teljesen offtopik az Ikarus-szerű nem-Ikarusokról két képet feltenni.

Ikarbus IK-107

NABI 416.15

lobbanórotor Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91515

Már csak 3. 

Előzmény: EKM-765 (91514)
EKM-765 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91514

Itt könnyebben segítenek:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9193673

 

Úgy tudom 6 db van, de nem sokáig.

Előzmény: Buhim (91513)
Buhim Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91513

Sziasztok!

 

Nem vagyok túl jártas buszos körökben, ezért a segítségeteket szeretném kérni. A Pannon Volán 266-os buszai érdekelnének. Hány darab van még forgalomban? Érdekelnének rendszámok, meg hogy melyik melyik üzemegységnél teljesítenek szolgálatot. Ha esetleg tudtok mondani konkrét viszonylatot, ahol nagy valószínűséggel belebotlik az ember egy 266-osba, azt is nagyon megköszönném, mivel szeretnék még utazni a típussal Baranyában.

Minden hozzászólást előre is köszönök!

 

Buhim

IKARUS 398 (GDK-107) Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91512

Királyok voltak ezek az Altmark-os kocsik! :)

Előzmény: paca664 (91509)
bukimor Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91511

Hali! Persze megvan még Móron a szabadidőközpont parkolójában meg találod napközben ott szokott pihenni, amúgy műszak váltásnál pusztavámra a Rábához (ex Ikarus) jár.

Előzmény: MátéMóvár (91506)
BPO-105 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91510

Persze, hogy elképzelhető. De még mennyire. Sőt.

Előzmény: paca664 (91509)
paca664 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91509

Bocs, ha már volt. Elképzelhető hogy ezek Altmark Trans kocsik voltak?

 

trizs77 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91508

Ment ki az osztrákokhoz.

 

Bár egy hasonló színezésű példány dolgozott a Kormányőrségnek is.

 

 

Előzmény: kikó (91507)
kikó Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91507

Szép a fényezése,van vajon kihez kerülhetett ez a IK.659-es?

Előzmény: Mwin (91505)
MátéMóvár Creative Commons License 2014.11.11 0 0 91506

Sziasztok!

Meg tudnátok mondani, hogy AOA-474 megvan-e még? És ha igen, merrefelé látni?

Mwin Creative Commons License 2014.11.10 0 0 91505
Mwin Creative Commons License 2014.11.10 0 0 91504
vt976 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 91503

Köszönöm mindenkinek az infót! Gondoltam, hogy valami nullszériás vagy előszériás darabok lehettek.

Előzmény: Komlósfecskés (91496)
BPO-105 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 91502

Van valakinek valami általánosabb kimutatása arról, hogy mely 280-as altípusok készültek Budapesten, és melyek Székesfehérváron? (Esetleg van-e, amelyik mindkét helyen is készült?)

BPO-105 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 91501

Sőt, még ilyen is volt.

Előzmény: vt976 (91495)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 91500

Igen létezett.

De pirosban nem.

 

Vajszínű volt az ablak alatt világoskék övvel.

 

 

Előzmény: vt976 (91495)
boz-021 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 91499

6480 ft.

Előzmény: BSF-127 (91497)
boz-021 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 91498

Igen.

Előzmény: vt976 (91495)
BSF-127 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 91497

Mennyibe kerül egy ilyen 256-os modell?

Előzmény: vt976 (91495)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.11.09 0 0 91496

Az 1977-es nullszéria Volánbusz részére (GF 03-xx széria)

http://www.delpestibusz.hu/kepekb/bsj763_1.JPG

Előzmény: vt976 (91495)
vt976 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 91495

Létezett Ikarus 256 az alábbi ajtó-elrendezéssel?

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132361528&t=9196187

torqmatic Creative Commons License 2014.11.09 0 0 91494

Igen, az Debrecenben van, őrzött, de sajnos fedetlen helyen.

Előzmény: trlpx (91493)
trlpx Creative Commons License 2014.11.09 0 0 91493

Jó képek és szép összeállítás! A 150-es is megmaradt még akkor, igaz?

Előzmény: torqmatic (91492)
torqmatic Creative Commons License 2014.11.09 0 0 91492

Egy kis összeállítás az idén 30. szülinapjukat (méltatlanul) "ünneplő" BPY-149 & 150-ről:

 

Képek: http://torqmatic.comlu.com/fgik2841.html

 

Archív képek: http://torqmatic.comlu.com/fgik2842.html

 

Videók: http://torqmatic.comlu.com/fgik2843.html

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!