Jé, tényleg, a BX 73-20 salgótarjáni rendszám, akkor nem tudom, mi van (mert pl. a BX 73-12-ből CCV-531 lett). Viszont a BX 66-07 még biztosan pesti, merthogy utána vastagon hordta az eredetileg BY 76-43 magán egy ideig.
A trolikkal kapcsolatban pedig ámulok és bámulok, merthogy az életben nem gondoltam volna, hogy nem egyben vannak. De ez van.
Viszont az LGA-012 (ex AZH-107) is '93-ban kerülhetett Nyíregyházára
De az részletkérdés, ha az AZH-rendszám már 1990/91 körül rákerülhetett, és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy nem is ez volt a legelső rendszáma, hanem a BY 66-24, legalábbis a feljegyzések szerint. Eszerint vagy 1989-es, vagy 1990-es első forgalomba helyezésű lehetett.
1993-ban 2 db szlovák kocsi készült, ebből egyikről semmilyen infót nem találok (az LM-940AH megvan).
Utóbbinak egyébként LMA 27-12 volt az első, még csehszlovák szabványú rendszáma. (Ez nem sok helyen szerepelt eddig, azért is vezessük csak be a köztudatba.)
A másik szerintem valami próbakocsi lehetett, amit aztán még keletebbre adtak el.
Szintén nincs meg az 1996/0049-es elvileg szlovák busz sem.
Ami szerintem nem is létezik. A 0050 az első olasz, az biztos.
A BPL 1989-ig közlekedett a BKV-nál, de szerintem ültek még rajta egy-két évet, különben régi rendszámmal állt volna forgalomba
Mert azzal is állt forgalomba, sőt, kettő is volt neki: BX 66-07, majd BX 73-20. A Nógrád Volánnál 1989. november 7.-én állt forgalomba, valószínűleg már az utóbbi rendszámmal.
1. A két cseh kocsi elvileg azonos kivitel (435.09), a VIN elejéről viszont fogalmam sincs, sőt, már itt is kérdeztem (TRA435V4xPxCZ adódik, de többet nem tudok).
2. A BPL 1989-ig közlekedett a BKV-nál, de szerintem ültek még rajta egy-két évet, különben régi rendszámmal állt volna forgalomba, az pedig nagyjából egyenes út lett volna egy CCV-5xx alakú rendszámhoz.
3. AZH miért nem lehet korábbi?
4. passz
5. Gondolom erről van szó, de szerintem nem oszthatták ki kétszer. A GVL nálam is V...0363, de már fogalmam nincs, honnan lett ez meg, mivel még nem volt szerencsém a buszhoz.
6. 303...314: TRA435R4SS1HU0093...0104. Az első három passz.
7. Én csak erről az egyről tudok, ő a hármas (1: német, 2: görög bemutató, de oroszoké lett, 4-5: hazai, 6-11: lengyel, 12-13 pedig a két cseh).
Ikarus 435 ügyben jöttem, majdnem teljes a listám az összes elkészült darabról. Viszont lenne néhány kérdésem, talán tud valaki válaszolni.
1. A két darab 1993-as cseh kocsinak vajon megegyezik-e a VIN-je a sorszámkarakter kivételével?
2. A BPL-663 információim szerint 1989-ben lett átadva a Nógrád Volánnak, a "nagykönyv" szerint viszont 1991-ben lett értékesítve az első db. Ő lett volna?
3. A könyv szerint 1993-ban 2 db-ot adtak át itthon: BPO-583 BKV és EEG-411 MVK. Viszont az LGA-012 (ex AZH-107) is '93-ban kerülhetett Nyíregyházára, így akkor ő egy kakukktojás lenne? (korábbi nem lehet, 1994-ből pedig megvan mind)
4. Ugyanez a helyzet a DUA-460-al is, ami 1995-ben lett a Nógrádé, de rajta kívül szintén megvan a 121 átadott db.
5. 2001-ben a könyv szerint szintén 2 db lett értékesítve, amit sikerült plusz egyel megtoldanom: GVY-398 Alba Volán, HKZ-209 Nógrád Volán, GVL-649 VT-Transman. Utóbbi kocsinál létezhet-e, hogy a RU0363-as végű VIN-t kétszer osztották ki? (Moszkvában is megtalálható volt egy ugyanilyen végű, de eltérő kivitelű...)
6. Megvan-e valakinek a trolik VIN-jei?
7. 1993-ban 2 db szlovák kocsi készült, ebből egyikről semmilyen infót nem találok (az LM-940AH megvan).
8. Szintén nincs meg az 1996/0049-es elvileg szlovák busz sem.
9. Továbbá 1996-ból az oroszok között hiányzik a 0025, 0035, 0036, 0037, 0044, 0046, 0047 is, de az átadott 62 db mégis megvan.
10. Az 1997-es orosz szállításokban nem található meg a 0403-0439 közötti VIN-tartomány, de nincs már mit behelyettesíteni.
Összességében a könyv szerint 771+1 db (tunéziai proto) került legyártásra, én 773 db-ot számoltam, ha a fentiek közül valami biztosabb infó lenne, akkor az a +1 is "eltűnhetne".
Kérem, bárki bármilyen információval tud szolgálni, akár itt, akár e-mail-ben keressen meg. Köszönöm!
Nem vagyok túl jártas buszos körökben, ezért a segítségeteket szeretném kérni. A Pannon Volán 266-os buszai érdekelnének. Hány darab van még forgalomban? Érdekelnének rendszámok, meg hogy melyik melyik üzemegységnél teljesítenek szolgálatot. Ha esetleg tudtok mondani konkrét viszonylatot, ahol nagy valószínűséggel belebotlik az ember egy 266-osba, azt is nagyon megköszönném, mivel szeretnék még utazni a típussal Baranyában.
Hali! Persze megvan még Móron a szabadidőközpont parkolójában meg találod napközben ott szokott pihenni, amúgy műszak váltásnál pusztavámra a Rábához (ex Ikarus) jár.
Van valakinek valami általánosabb kimutatása arról, hogy mely 280-as altípusok készültek Budapesten, és melyek Székesfehérváron? (Esetleg van-e, amelyik mindkét helyen is készült?)