A tíz parancsolat voltaképpen a 613 parancsolatnak egy szintézise és semmiben nem nagyobb súlyú, mint az összes többi. Nem gondolható, hogy az Ö-kkévaló jobban vagy kevésbé parancsolna meg bármit is. A tízparancsolat kizárólag egy algoritmus, amely a parancsolatok lényegi elemeinek sorrendiségét állítja fel.
Ennélfogva aki az elsőt és a másodikat megszegi, azaz nem az Ö-kkévalót imádja, hanem más istenei vannak Ő előtte illetve bálványokat és faragott képeket imád, családi kapcsolatokat feltételez az Ö-kkévaló és az ember között, meghaló-feltámadó oziriszeket és istenszülőket emel be a pantheonjába, illetve magát egy ilyen kulturális haygományhoz közi, azzal kapcsolatban már az összes többi parancsolat megtartásának vagy meg nem tartásának sincs értelme, mert úgy tréfli, ahogy van.
De még a hét noahita törvénynek sincs.
Be se tartják persze, se ezt, se azt, csak hivatkoznak rá, értelmetlenül.
Az eltérő számozás visszavezethető arra, hogy a Bibliában is kétszer írják le a Tízparancsolatot: egyszer az Exodusban, másodszor a Deuteronomiumban. Ráadásul folyamatos szövegként, sorszámok nélkül, csak később említik a tízes számot.
A zsidók és protestánsok előbbit veszik alapul, itt a felebaráttól el nem kívánandó dolgok közt van a házastárs is felsorolva, ezért ők ezt vették az utolsó parancsolatnak, az első kettőnek pedig az egy Isten imádását és a bálványimádás tilalmát.
A katolikusok viszont a második szövegváltozatot vették alapul, itt külön mondat a felebarát házastársa és az egyéb dolgai megkívánásának tilalma, ezért ezt kilencedik és tizedik parancsolatnak tekintik, az egy Isten imádását és a bálványimádás tilalmát pedig egy parancsolatnak, a köztesek számozása pedig így eggyel eltér. Szokták erre a változatra azt a kritikát felhozni, hogy a házasságtörést már eleve tiltja a "Ne paráználkodj!", csakhogy ez nem egészen így van, akkoriban ez a parancsolat inkább olyan dolgokra vonatkozott, mint pl. állatokkal való fajtalankodás.
Ez mind nagyon dicseretre melto, ha epp pont az a ket alahuzott nem maradt volna ki es nem lett volna azonnal megvedve, hogy az mas, az ne is olyan nagy dolog... (csak epp az USA-ban mennek csodbe a tobbszaz per miatt ugye)
Fewer confessions and new sins BBC News Monday, 10 March 2008, http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/7287071.stm Fewer confessions and new sins
Environmental pollution Genetic manipulation Accumulating excessive wealth Inflicting poverty Drug trafficking and consumption Morally debatable experiments Violation of fundamental rights of human nature....might one day be added to the Ten Commandments.
...In an interview with the Vatican newspaper L'Osservatore Romano, Archbishop Girotti said he thought the most dangerous areas for committing new types of sins lay in the fields of bio-ethics and ecology.
He also named abortion and paedophilia as two of the greatest sins of our times. The archbishop brushed off cases of sexual violence against minors committed by priests as "exaggerations by the mass media aimed at discrediting the Church".
Modern főbűnök Koffeinmentes 2008. március 17. 11:43:18
Nyilvánosságra hozták a 21. század főbűneinek listáját. A katolikus egyház vatikáni vezetősége szerint a hívők 60%-a nem jár gyónni, ezért indokolt a közel 1500 éve érvényben lévő 7 főbűn kiegészítése.
Az új bűnlajstromra többek között a környezetszennyezés, a genetikai manipuláció, a kábítószer használat is felkerült.
A Koffeinmentes vendége, P. Német László, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia titkára szerint valójában már régóta beszélnek a modern főbűnökről a civil szervek is.
XVI. Benedek: A materializmus sárkánya legyőzhető
MTI
|
2007. 08. 15., 14:54 | Frissítve: 1 napja
A materializmus "sárkánya" legyőzhető minden látszat ellenére, mert "Isten erősebb" - jelentette ki szerdán XVI. Benedek pápa Castel Gandolfó-i rezidenciáján Szűz Mária mennybevitele (Nagyboldogasszony) ünnepén bemutatott miséjén.
A katolikus egyházfő a zsúfolásig megtelt Villanovai Szent Tamás-templomban szentbeszédét az Apokalipszisből (Jelenések könyve) vett szövegrészlet köré építette fel, amelyben a Gonosz "vörös sárkányáról" van szó.
"A vörös sárkányt a múlt század nagy diktatúrái, a nácizmus és a sztálinizmus testesítették meg, és lehetetlennek tűnt a hit túlélése. De ezúttal is erősebb volt a szeretet a gyűlöletnél. Ma a sárkány különböző formákban létezik a materialista ideológiákban, amelyek azt mondják: [size4[abszurd dolog Istenre gondolni, vagy tiszteletben tartani az idejétmúlt parancsolatokat" - mondta a pápa.[/size4]
Az üttörőknek és a kisdobosoknak is volt 10-12 pontja, aztán rájöttek az emberek, hogy az csak egy torz ideológiát szolgált. Nincs ez másként a biblia mitoszmesekönyvben leírt 10 butasággal sem.
Még a mesében Mózes is összetörte a butaságát, ami több volt, mint önkritika. Mások ezt persze felkarolták hatalmi eszköznek. Egészítsük csak ki helyesen az értelmezést, amit a történelem igazolt tettekkel és tényekkel:
1. Ne tisztelj más isteneket, mert csak a miénk Über Alles 2. Ne csinálj faragott képet (bálványt) és ne imádd, mert ezt csak nekünk és a mi Führerjeinknek szabad. 3. Isten nevét hiába ne mondd, mert még kiderül, hogy kb 10.000 van belőlük. 4. Szenteld meg a hetedik napot, és járj ideológiai továbbképzésre és hülyitésre a templomoknak nevezett pártházakba. 5. Tiszteld apádat és anyádat, és WC-zés után moss kezet. 6. Ne ölj, mert azt csak nekünk szabad. 7. Ne törj házasságot (ne paráználkodj), mert ha már mi nem kefélhetünk egy jóizüt, akkor te sem. 8. Ne lopj, mert nem szeretjük a konkurenciát. 9. Ne tégy hamis tanúságot, mert hazudunk mi helyeted is. 10. Ne kívánd, ami embertársadé, mert az nekünk jár.
A Biblia szerint Mózes volt az, aki azzal, hogy a zsidókat kivezette Egyiptomból, az általunk is ismert irányba forditotta a világtörténelmet. A z egyiptomi leletek arra utalnak, hogy Mózes a mai al-Quantarahhoz közeli Pi-Ramszesz felöl a Sinai félszigeten keresztül dél felé vezette népét. Ez nagyon mocsaras terület, gyalog még nehezen járható, de lovak és harci szekerek bizonyosan elsüllyedtek volna. Achneton követöi még mindig Öt tartották a jog szerinti trónörökösnek, s továbbra is úgy szólitották, hogy Moze, Mezes és Mozis, ami az egyiptomi nyelven ”örökös”-t, „valakitöl született”-et jelent. Így minden bizonnyal Mózes nem név, hanem rang. Sigmund Freud írja a „Mózes és a monoteizmus”-ban (1939) hogy valójában elökelö egyiptomi kellett hogy legyen, mivel az általa a népnek átadott törvények egyiptomi eredetüek. Freud is felteszi a kérdést: - Ugyan miért akart volna egy zsidó egyiptomi szokásokat megtartani, ha már megszabadult a rabságból?
Itt érdemes beidézni, hogy miröl is van szó. A tizparancsolatot nagyjából mindenki ismeri, van aki be is tart néhányat. Hasonlitsuk össze: (Kissé drámai élmény lesz)
Biblia / Egyiptomi Halottak Könyve
Ne tisztelj más isteneket énelöttem / Nem bolygatom meg az isteni törvényt Ne készits bálványokat / Nem állitok meg egy istent sem, ha megjelenik Ne vedd hiába szádra Isten nevét / Nem sértem meg a kormányzó istent Szenteld meg a szombatot / (ilyen az egyiptomiaknak nem volt) Tiszteld apádat és anyádat / Nem ártok a rokonaimnak Ne ölj / Nem ölök Ne légy házasságtörö / Nem vagyok házasságtörö Ne lopj / Nem rabolok Ne hazudj /Nem szólok hazugságot igazság helyett Ne kivánd más tulajdonát / Nem kárositok meg másokat
Namármost a Halottak Könyve által leírtakhoz annyit, hogy az egyiptomiak sohasem tagadták, hogy az annál is sokkal régebbi sumir és mezopotamiai kulturákból nyerték tudásukat és hiedelmeiket. Mózes igen jártas volt az ösi tudásban. „Mózes szert tett az egyiptomiak minden tudományára s szavaiban és tetteiben egyaránt hatalmas volt.” (Apostolok cselekedetei 7/22) A bibliai történet szerint Mózes azután lett a héberek Pátriárkája, hogy a Sinai-hegyen üzeneteket és parancsolatokat kapott Istentöl.
„Az egész sinai hegyet beboritotta a füst, mivel az Úr tüzben szállt le rá. A füst úgy szállt fel mint olvasztó kemence füstje, az egész hegy megrendült.” (Mózes 2. könyve 19/18)
Amikor Mózes visszatért a hegyröl, kötáblák voltak nála. Itt felmerül a kérdés, hogy milyen nyelven voltak az írások. Mindez az írott héber nyelv megszületése elött történt kb ezer évvel. Knight és Lomas könyvében azt írja: „ezeken a táblákon csak egyiptomi hieroglifák állhattak, mivel Mózes semmilyen más írást nem tudott volna elolvasni.” A közemberek elámultak azon, hogy a közönséges köre rótt jelekböl értelmes üzenet áll össze, s úgy gondolták, hogy az olvasni-írni tudók nagy varázslat birtokában vannak. Az egyiptomiak a heroglifákat „Isten szavának” nevezték. Ezt a kifejezést a Biblia is gyakran használja.
Szobrot készíteni a Teremtőről körülbelül olyan gesztus, mint lövöldözős játékba Jézus-karaktert tervezni
A keresztény Magyarországon vagyunk.
Sixstusi kápolna
II. Gyula pápa megbízására készül a Sixtusi kápolna mennyezetének díszítése. Michelangelo feladata volt, hogy a boltozatos mennyezetet díszítse freskókkal. A hatalmas munkát egyedül oldotta meg, amire nincs példa a művészetek történetében. 4 évig dolgozott a freskókon. Michelangelo bibliai jeleneteket ábrázol; a Teremtés történetét, és más ószövetségi jeleneteket. A monumentális alkotás egy látomás képekbe öntése; az ötletek kimeríthetetlen gazdagsága, a legapróbb részletekig tökéletes, mesteri kidolgozás. A mennyezet középső mezőibe festett jelenetek közül a legismertebb és legnagyszerűbb az Ádám teremtését ábrázoló freskó. Isten mutatóujjának érintésével életet ad Ádám testének. Isten ujjának érintése a festmény szerkezeti középpontja. Michelangelo merészen szakított e téma eddigi ábrázolásmódjával: a képben teljesen újszerű az istenalak és Ádám ábrázolása,Isten és ember kapcsolatának belsőségessége. A teremtés misztériuma fogalmazódik meg, egy egészen újszerű, emberközpontú megközelítésben.
Leplezték a szoborformájú Himnuszt Budakeszin, amelynek főalakja Isten személyesen. Az Index tudósítója a helyszínen szemébe néz a Teremtőnek.
Alább egy kilenc méter hosszú, öt méter magas, malomkövet formázó (mivel Kölcsey malomkövön írta a Himnuszt), rovásírásos, szkíta szarvasos, 64 vármegyés agyrémről lesz szó, amit eszünk ágában sincs komolyan venni, mégpedig azért nem, mert az alkotók maguk sem gondolták komolyan az egészet. Vagy komolyan gondolták, de nem úgy.
A szakrális szimbólumokkal több rétegben takart emlékmű főalakja ugyanis maga Isten, ami kétségkívül bevállalós dolog, Istent ugyanis a második parancsolat szerint tilos ábrázolni. Szobrot készíteni a Teremtőről körülbelül olyan gesztus, mint lövöldözős játékba Jézus-karaktert tervezni, vagy egy orgia főszereplőjeként festeni meg a pápát.
Vajon a hires Zero tolerancias keresztenyvedok miert nem szolnak ra Orbanra, hogy most mar kisse tul lo a celon es olvasgassa mar az ezen parancsolatokat? Ja epp ok neveztek Jezusnak?