Keresés

Részletes keresés

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.04.04 0 0 60990

Mégis volt rajta transzformátor, ismereteim szerint úgy 20V körüli feszültséggel fűtötték a kazánt.

Előzmény: etomcat (60987)
Mágus23 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 60989

 

Üdvözletem!

Tisztelt Almássy Úr!

Válaszlevelemet az itt megadott címére tisztelettel elküldtem.

Üdvözlettel: Molnár Tibor József

Előzmény: vasútfila (60971)
Mágus23 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 60988

 

Üdvözletem!

A 424 sorozatú mozdonyoknál volt olyan kivitele a gőzfúvófejnek amely magába foglalta egy központi un. fúvóöntvényfejen belül a segédfúvót és a légszivattyú fáradtgőz kivezetését.

Azoknál a mozdonyoknál ahol a légszivattyú fáradt gőzcsöve a füstszekrénybe van bevezetve ott ezt a megoldást alkalmazták. Ez azonban nem vált be, ezért később a légszivattyú fáradt gőz kivezetését a kémény mellett külön kivezető csövön vezették el. A kivezető cső rögzítése a kémény alakban és a kémény oldalában alkalmazott megfelelő bilincsekkel történt.

Előzmény: szalamander007 (60986)
etomcat Creative Commons License 2016.04.04 0 0 60987

> Transzformátor...

 

Sőt, a svájci vasúton egyharmad frekvencia van (16 2/3 periódusú rendszer), így a villany-gőzösre szükséges trafó súlya náluk 3x akkora, mint a magyar 50Hz-es 16kV (25kV) rendszerben lenne!

Előzmény: kihúzóvágány (60985)
szalamander007 Creative Commons License 2016.04.04 -1 0 60986

Urak!

A 424 es épülő mozdony modellem kapcsán kérnnék egy kis szakmai segítséget:

A légsűrítő fáradtgőz elvezetéséről lenne konkrétan szó. Olyan felvételeket találtam,

ahol 028 tól 076 ig a füstszekrény jobb oldalába van bevezetve, 077 től pedig a kémény

mellé van felhozva a cső. (A készülő gépen a légsürítő még a vezérmü felett van,egy ké-

ményes körfúvós kivitel lesz.)

Ez igy ebben a formában igaz e?

 

A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv. K.L.

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.04.04 0 0 60985

Transzformátor...

Előzmény: rezgaras (60984)
rezgaras Creative Commons License 2016.04.04 0 1 60984

Azért szigetelés technika szempontjából nem lehetett teljesen triviális megoldás. Mert azt nem nagyon hiszem, hogy 1db. 15kV-os fűtőtestet használtak.

Előzmény: Vendégsín (60979)
324540 Creative Commons License 2016.04.03 0 0 60983

Köszönöm.

 

m61-008 maki Creative Commons License 2016.04.02 0 1 60982

Persze :)

 

az eredeti 284-es 424 07-esként volt fűtőgép, jelenleg ezen a számon áll Istvántelken a csarnokban (amelyikben most is javítják a járműveket, nem a romcsarnokra gondoltam)

az eredeti 285-ös 1999-től 2005-ig üzemelt 287-es számon, jelenleg ez is a csarnokban áll, darabokra szedve.

az eredeti 287-es 1996-ig üzemelt, 2004-től 284-es számon kiállítva Istvántelken: https://www.flickr.com/photos/teetee1986/22918146976/in/photostream/lightbox/

Előzmény: 324540 (60981)
324540 Creative Commons License 2016.04.02 -1 0 60981

Sziasztok. Valaki Elmagyarázná, hogy melyik a 424.287-es, melyik a 424.285-es, és melyik a 424.284-es?                                                     

manhattani Creative Commons License 2016.04.02 0 0 60980

Jaa, 15 kV-ról persze hogy megy. De 16-ról!!   :-)

Előzmény: RhB (60977)
Vendégsín Creative Commons License 2016.04.01 0 1 60979

Már sok éve, hogy először mondtam azt, hogy ezen szeretnék fűtő lenni...

Előzmény: RhB (60977)
RhB Creative Commons License 2016.04.01 0 0 60978

Ha esetleg már unjátok a sok egyhangú fekete gőzöst... :-)

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9126831&la=139132693

 

RhB Creative Commons License 2016.04.01 0 0 60977
Előzmény: manhattani (60973)
v_peti Creative Commons License 2016.04.01 -1 0 60976

Nagycenken most is lehet legálisan, csak amíg korábban mindig gőzös ment, addig mostanában csak havi 1-2 hétvégén.

Előzmény: fantal (60967)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.04.01 0 0 60975

Nézz utána: szertartályos mozdonyon használták; úgy, hogy még szabályszerűen tüzelve is tudott menni a mozdony.

Előzmény: manhattani (60973)
gumidani Creative Commons License 2016.03.31 0 1 60974

Meg lehetne csinálni szekeret áramszedővel. A felsővezetékről vett delejjel működne egy magnó, ami mondaná, hogy "Gyia!"

manhattani Creative Commons License 2016.03.31 0 0 60973

>Pantográf a védházra, merülő forraló a kazánba

 

És a főtrafó a szerkocsiba? :-)

Nem hinném, hogy a nálunk szokásos 16/25 kV-os feszültségről közvetlenül lehetett volna fűteni a vizet. Nomeg akkoriban a vonalak nagy része nem volt villamosítva.

Előzmény: etomcat (60970)
manhattani Creative Commons License 2016.03.31 0 0 60972

Ott, mondjuk úgy az út felében, mert az átfogó hosszabb, mint a befogók.

Aztán volt, amikor a mester úr hazafelé a vonalon is odaadta.

Előzmény: rezgaras (60969)
vasútfila Creative Commons License 2016.03.31 -1 0 60971

Üdvözlöm Molnár Úr !

 

Ha még lehet akkor kérnék egy példányt a MÁV Jellegrajzalbum-ból

bár a pénzügyi részét nem ismerem - árát.

 

Illetve szintén - árat jó lenne tudni - érdekel a MILLFAV készuülő kiadványa.

 

Kérem, hogy ne itt az indexen válaszoljon nekem, hanem a zo.almassy@gmail.com emilcímemre.

 

Nem vagyok neten lógó ember.

 

Most is csak véletlenül tévedtem erre és hogy elérjem önt föl kellet lépni ide.... 

 

Amúgy meg egy már több mint 30 éve működő vasútbarát csapatban vagyok és annak egy részének vezetője is.

 

Ez a Vasútmotívum-gyűjtő Szakcsoport a MABÉOSz-on belül Magy.Bélyeggyűjtők Orsz.szöv.  

 

Ez a csapat indította be 92-ben újra a vsúti képeslapokat , illyetve több mint 30 éve készít emléklapot, emlékbélyegzéseket vasúti évfordulókon.

 

Sok vasútfotóst, bélyeg és képeslap valamint jegy gyűjtőt fogunk össze országszerte.

 

Ezért is jó lenne tartani a kapcsolatot és az újabb könyvekről időben tájékoztatást kapni. Rajtam kívül lehet hogy többeket is érdekelődnének. 

 

Üdvözlettel: Almási Zoltán

 

ui: a 328-as könyvet is csak véletlenül ismerem.

Előzmény: Mágus23 (60789)
etomcat Creative Commons License 2016.03.31 -1 0 60970

A rossz minőségű fűtőanyagok témájához kapcsolódva, Magyarországon felmerült valaha a gőzösök svájci mintára történő villamosítása? (Pantográf a védházra, merülő forraló a kazánba).

Előzmény: Bárdos Imre (60951)
rezgaras Creative Commons License 2016.03.31 0 0 60969

Ezek szerint te főleg hátrafelé vezettél gőzmozdonyt... :-))

 

Előzmény: manhattani (60968)
manhattani Creative Commons License 2016.03.30 0 0 60968

Legelőször Esztergom felé volt. Akkor volt, hogy végigvittük a gőzöst hátramenetben általában Dorogig, onnan a deltán Almás felé, aztán vissza Esztergomba, így a mozdony orral Budapest felé állt, úgy járt rá a vonatára.

Előzmény: fantal (60967)
fantal Creative Commons License 2016.03.30 0 0 60967

Régebben lehetett a balatonparti nosztalgiákon (pénzért), ott kapott az illető egy tiszteletbeli mozdonyvezetői címet.

Most a Vasutazz Velünk! zakopánei útján lesz ilyen program as 17-es Nohabon.

Előzmény: 324540 (60965)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.03.30 0 1 60966

Lehetni biztosan lehet, de nem hiszem, hogy megengednék.

Előzmény: 324540 (60965)
324540 Creative Commons License 2016.03.30 -1 0 60965

A MÁV-Nosztalgia utazásain lehet a mozdonyban utazni?

manhattani Creative Commons License 2016.03.29 0 0 60964

OFF: A lázzal mi a helyzet? :-))   ON

Előzmény: rezgaras (60956)
alkotasu Creative Commons License 2016.03.29 0 1 60963

Urak!

Nyitottam egy darus topikot, esetleg az adatokat tartalmazó hozzászólásokat érdemes lenne átmásolni oda - az egyszerűbb visszakereshetőség okán. (Gondolok itt pl. Felek Feri adataira, gumidani képeire, stb., stb.)

alkotasu Creative Commons License 2016.03.29 -1 0 60962

Nekem semmi bajom vele, csak nem igazán ide való a daru. Még a teherkocsisba sem igazán. De tőlem lehetne tárgyalni a PFT-sben is.

Előzmény: RhB (60960)
RhB Creative Commons License 2016.03.29 -1 0 60960

Mi a bajod a pft-s topikkal, az miért nem jó? :-)

Előzmény: alkotasu (60958)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!