Keresés

Részletes keresés

Balázs1a Creative Commons License 2025.10.23 0 3 483

Hoztam két dunaújvárosi, vasműves darut:

 

1) EDK 80/1

Gyártási év: 1968

Daruszám: 358

TGL: 20-367103

TÜ Nr.: 26-004-1

UIC számot nem kapott, legalábbis felfestve nincs rajta.

  

 

2) EDK 80/2

Gyártási év: 1969

Daruszám: 21

TGL: 20-367103

TÜ Nr.: 26-008

UIC: 99 55 9571 021-2

(Gémtartó kocsi: 99 55 9577 021-6, bár az ellenőrző szám nálam nem 6-ra jött ki. Van felfestve rajta egy régi, 5002 szám is.)

  

 

Természetesen mindkettő VEB Schwermaschinenbau S. M. Kirow, Leipzig. Egy felfestés szerint utoljára 2003-ban van 2009-ben leltározták, sajnos pont ott és pont annyira kopott a festék, hogy egyértelműen nem tudom megállapítani, hogy 3-as vagy 9-es az utolsó számjegy. A hónap március, de az így már kevéssé érdekes. :)

gumidani Creative Commons License 2025.05.15 0 2 482
zsepi65 Creative Commons License 2024.11.05 0 0 481

A hozzáértőket kérdezem, nem tudja valaki ez milyen daru lehet?

zsepi65 Creative Commons License 2024.11.05 0 0 480

A hozzáértőket kérdezem, nem tudja valaki ez milyen daru?

 

 

 

gumidani Creative Commons License 2024.10.20 0 1 479

Törölt nick Creative Commons License 2024.04.10 0 0 478

Már nincs meg a daru, a múlt héten szétszedték. 

Előzmény: róbertke (458)
daruguru Creative Commons License 2023.04.12 0 0 477

Hazai gyártmány, szintén az 1950-es években született. Eleinte törpe toronydaruként hivatkoztak rá (50-05 típusjel alatt), később az Épgép nagy sorozatban gyártotta a darugyárában, Halmi-dűlőn (Budapest, XVIII. kerület), akkor már TD-26 típusjellel (ToronyDaru, 26 tonnaméteres). Főként ipari építkezésekhez tervezték, de a géphiány miatt bőven felbukkant lakóházak építésénél is. Viszonylag sok példánya megmaradt egészen a közelmúltig, mivel telephelyi, állomási rakodásokhoz megbízható, egyszerűen karbantartható gépnek bizonyult. Minden megmaradt példány sajnos alacsony kivitelű (ahogy az általad posztolt képen is látható): kettő maradt Kecskeméten, kettő Szegeden, egy pedig Szolnokon. 

 

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=203882

 

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=131992

 

Előzmény: gumidani (376)
daruguru Creative Commons License 2023.04.12 0 0 476

Kicsit megkésett a válasz (nem ismertem eddig ezt a topikot). :) Sajnos dokumentációm nekem sincs, viszont tudni vélem, hogy mi ezeknek a daruknak az eredete. Az 1950-es években még nagyon kevés toronydaru volt az országban, de kisebb építkezéseken nagy számban használtak már kis teljesítményű építési forgódarukat itthon, ezek közé tartozott a svájci Brun B15 is. Ez a típus az ötvenes évek második felére elavulttá vált, valószínűleg ekkor alakíthattak át néhányat szénszerelő daruvá. Nagy különbséget nem látok, a két szembeötlő talán az oszlop megrövidítése, illetve a kétkarimás kerék lecserélése a vasúton használható egykarimásra.

 

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=137590

 

https://kran-info.ch/brun.htm

Előzmény: fantal (204)
gumidani Creative Commons License 2022.12.18 0 1 475

MTI-FOTO-810405

Budapest-Soroksári út

XLI gőzdaru 

322.405

Háttérben a Soroksári út - Illatos út sarkán álló iskola

 

Cavill Creative Commons License 2022.10.16 0 1 474

Sziasztok,

 

bocsánat, de csak most figyeltem fel erre a fórumra, miután már feltettem ugyanezt a kérdést a teherkocsiknál is.

 

Szeretném megkérdezni, hogy a képen látható darukar egy vasuti daruskocsi része lehetett-e, vagy pedig egy teherautóra, vagy fixen telepített daru lehetett-e ?

 

A Fortepan-os fotó a Déli pályaudvaron készült 1945-ben.

 

Köszönet és üdv!

S.

 

gumidani Creative Commons License 2022.09.15 0 0 473
gumidani Creative Commons License 2022.04.08 0 0 472

Szép film.

Előzmény: róbertke (471)
róbertke Creative Commons License 2022.04.08 0 2 471

M62 001 Szergej halad a mindszenti baleset helyszínére. Hódmezővásárhely környékén 2022.04.05.

Péter Pacsika 

 

https://www.youtube.com/watch?v=QJmoqmH48ps 

 

gumidani Creative Commons License 2021.11.03 0 1 470

Lehet. hogy csak nekem újdonságok ezek a képek.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:KIROW_daru_Bp.-D%C3%A9li_pu..jpg

Hogy itt is megmaradjanak:

 

Balázs1a Creative Commons License 2021.11.02 0 0 469

Szívesen. :)

 

Persze, innen láttam én is az aktuális számot, nekem újdonság volt. (Azzal a pontosítással, hogy a tűzoltó Kollégáknál többször voltam bent, ők említették egyszer, hogy "van" vasúti daru is bent, de pontosabbat nem tudtam.) Sajnos sehol nem is látszott át a régi szám, legalábbis ilyen távolról nem, persze, ha egyáltalán volt rajta. A "sorszám 509" vagy a nyilvántartási szám tűnt régebbinek, gondoltam, az alapján talán ismeritek.

 

Van egy szál, azon megpróbálok előéleti adatokat szerezni.

Előzmény: RhB (467)
RhB Creative Commons License 2021.11.02 0 0 468

Egyébként az is lehet, hogy nem is volt régen a mi értelmünkben vett üzemi pályaszáma, sok ipari üzemben csak belső számok voltak (lásd OKÜ), ha a kocsi nem hagyta el a gyár területét.

Előzmény: Balázs1a (466)
RhB Creative Commons License 2021.11.02 0 0 467

Köszi! Az új szám látszik - nyilván te is innen tudtad -, de sajnos ezekről minimális infó van globálisan, emiatt nagyon nehéz visszafejteni a korábbi számokat. De a kocsi jellege elég jól kivehető.

Előzmény: Balázs1a (466)
Balázs1a Creative Commons License 2021.11.02 0 0 466

"Vajon hogy néz ki a gémtartó kocsi?"

 

Arról is próbáltam valami értékelhetőt, még az előző képnél is gyengébb lett, de a jelleg talán valamennyire kivehető:

 

 

"És mi lehet a korábbi pályaszámuk?"

 

Sajnos csak ennyi látszott, közel 100 méterről, de hátha segít valamit:

Előzmény: RhB (465)
RhB Creative Commons License 2021.11.01 0 0 465

Vajon hogy néz ki a gémtartó kocsi? És mi lehet a korábbi pályaszámuk?

Előzmény: Balázs1a (463)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.11.01 0 0 464

Ezek szerint a Vasműnek is van egy EDK 500-as, 80 tonnás daruja, amiról eddig nem tudtam. 

 

Előzmény: Balázs1a (463)
Balázs1a Creative Commons License 2021.11.01 0 3 463

Biztosan sokak számára közismert, de hátha másnak is érdekes, a Dunai Vasmű vasúti daruja, munka közben:

 

A szerelvény tagjai:

A23 053

99 55 9577 509-0 (gémtartó kocsi)

99 55 9571 509-6 (daru)

MTU-890 Creative Commons License 2021.05.24 0 0 462

Tavaly tavasszal:

róbertke Creative Commons License 2021.05.24 0 1 461

Vasútépítésnél is használtak hasonló gépeket. 

https://www.youtube.com/watch?v=WKv4dYQG1AQ 

gumidani Creative Commons License 2021.05.13 0 1 460

darukocsi az Angyalföldi Hajógyárban

fortepan_123080

pgetti Creative Commons License 2021.02.20 0 1 459

Most nézegetem az egyéb topicokat is - mint friss belépő - és akadnak adalékok a bejegyzésekhez. A daruknál a 84 55 kezdetű pályaszámokat a MÁV adta. Anno 2005 után a Vasúti Hatóságnál találkoztam ezekkel a darukkal, akkor kerültek új tulajdonoshoz, így újra kellett járművizsgát tartani, amit volt szerencsém megtartani. Az akkorra már hatályba lépett OPE TSI alapján új pályaszámot is kaptak. A 001 számokból ítélve ezek jóval a MÁV állagú daruk előtt kapták a TSI szerinti pályaszámokat. Akkor még nem a Híd-Globál volt a tulajdonosuk.

Előzmény: gumidani (431)
róbertke Creative Commons License 2021.02.18 0 0 458

De megvan és nem vitték a Kassai kohóba. :-))

Előzmény: IP2000 (457)
IP2000 Creative Commons License 2021.02.17 0 0 457

Az utóbbi 7 évben egy centit sem mozdult. :-(  Itthonról pont rálátok. 

Előzmény: róbertke (453)
JaniBAU Creative Commons License 2021.02.17 0 0 456

Elfér itt is.. Bírom őket..!  :-)

Üdv: JB

Előzmény: RhB (455)
RhB Creative Commons License 2021.02.16 -3 2 455

Ezt nem a targoncás topikba kellett volna? :-)))

Előzmény: róbertke (451)
róbertke Creative Commons License 2021.02.16 -1 3 454

Bp-Józsefváros Állomás

KALMÁR mobilrakodó gépek.

Csereszekrény megfogó lábakkal is rendelkezik. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!