Nagyon nagy vita van róla, nem is akarok belemenni. Én féltem tőle, de június óta rendeltem tőlük néhány tucat dolgot próbaképpen, és mondhatom, nem jártam rosszul. A listáikat át kell nézni, mert rengeteg gyártó termékeit hirdetik, és például csontkulcsot éppúgy lehet kapni 400, mint 800 Ft-ért.
Vannak olyan meglepetések, hogy a ruháknál használt S-M-L-XL-XXL rendszer kisebb, mint az európai. Először azt hittem, szórakoznak, de tényleg így van. Meg olyan, hogy, ha két Entert nyomsz a Megvásárolom gombra, akkor két gyalogsági ásót kapsz, annyit is fizetsz, de hát én voltam, aki kettőt nyomott.
(A BKV rosszabbul járt néhány éve, mikor az Alkalmazottak Havi Fizetése gombra nyomtak két Entert, nagy felfordulás lett belőle.)
Mindegy, mert én nem kapok pénzt azért, hogy reklámozzam őket. Van egy mondás, ami még azelőtt volt Magyarországon, hogy rasszizmusnak hírét hallották volna: "-Egy zsidót csak egy görög tud becsapni, egy görögöt csak egy örmény, és egy örményt csak egy kínai."
Kerékméret, tengyelyhosszok (OLD, elől 100mm, hátul 130mm elvileg), fejcsapágy mérete, középcsapágyház mérete és menete, üléscső átmérője biztosan kell az építéshez, esetleg még az, hogy milyen hosszú féktest kell hozzá.
Valamelyest korrigálom az álláspontom. Kipróbáltam a gépet (KTM Life corosstrekking) sárvédő, meg minden cullang nélkül, egész jól meg lehetett küldeni, lazán kihajtottam egy negyvenest, kettővel a végáttétel előtt. A rátartás végett még jól jön a többi. Majdnem outis fíling.
Na de egy túragépre minek ekkora áttétel? Bőven elég lenne a 44/11..
Lehet, hogy befürdök vele, de most már a megvalósíthatóság szempontjából is érdekel az egész, ha nem jön össze a projekt, nem akkora pénz, hogy utána a híd alatt kelljen aludni. Nagyon nem akarta az Aliexpress kiadni a képeket, de azért vannak az Online Image Extractorok, hogy ezt is meg lehessen oldani, és itt a tárlat.
Közben néhány érdekes tapasztalatom akadt, jelesül (ezt a szót soha nem szoktam használni) az, hogy az elektromos cikkek ára megy felfelé, mint a rakéta. A kis adapter, mikor megláttam a weben, 1190 Ft-ba került, én már 1990-ért tudtam megvenni, a mostani adaptert 3618-ról nyomták fel 4934-re.
A You Tube-on nagy vitát kavart egy video, ami a Temu-cikkek silányságáról szólt, a posztoló random megrendelt néhányat, és leszólta őket, hogy valószínűleg mind tönkre fognak menni, csak a világ szemetét növelik.
A közönség több részre szakadt. Egy része kijelentette, hogy soha nem rendelne kínai webáruháztól, másik része odáig ment, hogy webáruháztól egyáltalán se. Másik része úgy nyilatkozott, hogy ők mindent Temu-Shein-Joom-Aliexpress vagy hasonló cégektől rendelnek, mert a magyar bolt is onnan szerzi be, csak rátesz 100-500%-ot, egyébként a videoban látható volt egy hangszóró 8000 Ft-ért, amiről a poszt szerzője azt mondta, biztosan nem szól úgy, mint az az 1.200.000 Ft-os, amire hasonlít. (A kommenteket most inkább mellőzném.)
Ez a 0.5 A-es adapter, amit majdnem kétezerért vettem, webáruházi ajánlatban. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ott van a 818.96 Ft-os szállítási díj, ami, ha növeljük a megrendelt darabszámot, néhány száz forinttal folyamatosan növekszik. (Az Aliexpressnek egyébként szokása, hogy filléres tételeket hirdet, 8-10 x-es szállítási díjjal.)
Az az igazság, hogy amit Magyarországon csak kap az ember, annak vagy 80+ %-a kínai, ezt aztán meg lehet venni a:
Hiper/szupermarketben; magyarországi magyar boltosnál; magyarországi kínai boltosnál; piaci árusnál; műv. házi vásározónál. Volt régen, hogy: Magyart a Magyarnak, de az már történelem. Azért vannak az ilyesminek olyan szélsőségei, mint ez itt:
Ennyit a dolog (1/2 OFF) kereskedelmi-marketing részéről, a többit a héten, ha eláll az eső, és elmegyek a Kauf-Ferbe az adapterért, azután be tudok számolni, hogy sikerült a próba.
A profik még 54 és 56-os nagy tányérral is forgatják a hátsó 11-est, és nem csak lejtőn hátszélben. Szóval a sporttárs nagyon alábecsülte a profik képességeit 😉.
Nem, valószínű, nem is fogja. Szivargyújtóról kipróbáltuk, gond nélkül működött, csak a kolléga most vette az új használt autóját, és épp csak pár pillanatra dugta be, így nem tudom, fújni hogy fúj. Hozok majd elő egy belső gumit, és ráveszem egy teljes próbára.
Ez érdekes lesz, mert a hirdetésben még egy Mátyással olcsóbb volt, most látom, hogy közben árat emeltek. Remélem, nekem még a rendeléskor érvényes árat számolják, mert ennyiért már nem kell.
A HyperGlide-C (11 fogról induló) kazetták megjelenése (1994?) előtt a monti hajtóművek is 48-as nagytányérral jöttek, akkor váltottak 42, 44, ritkán 46 fogra, de szerintem a trekking vonalon mindvégig maradtak a 48-a nagytányérok, akkor is, ha a kazetta 11-ról indult.
Holnap elviszem egy szervizbe, ne én barmoljam szét.
Lecserélem a hajtóművet kompletten, van raktáron egy integrált hajtómű. Én nem értem, mi a faszért tesznek egy crosstrekkingre 48-as tányért, 11-es hátsó végáttételhez. Használt már valaki ekkora áttételt ténylegesen ilyen bicikliin?
Úgy körül szoktam... a héten hozzák az új kompresszort. 1700 Ft-ot már leírtak az árából késedelmes szállításért. Péntekre ígérték eredetileg. Van nyomásmérőm, de különben a kompresszornak is. A róla írt vélemények köztt olvastam: kár, hogy nem tud lejjebb ereszteni is a gumiból. A szelepek felépítéséből adódóan érdekes lenne.
Az autó-szivargyújtó lead olyan 15 A-t. De a töltés időarányos, ha egy faliadapter 18-20 óra alatt fel tudja tölteni a masina akkumulátorát, még mindig nincs veszve semmi. Az egész bicikliflottám 3 db lesz, ha mind készen lesz, és bízok benne, hogy nem kell naponta fújni őket.