Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 5 napja 0 0 27170

Ahogy írtad, alsópolcos Tesco kerékpár, azoknál menetes racsni van hátul, nem kazettás agy (freewheel, nem freehub), és azok szinte mindíg kóvályognak egy kicsit. A pedálokat mondjuk az közvetlenül nem mozgathatja, de a kiegyensúlyozatlan hátsó kerék simán mozgatja az egész fejre állított bicajt is.

Előzmény: europass24 (27169)
europass24 Creative Commons License 5 napja 0 0 27169

26 mtb, most cseréltem rajta láncot, elso hajtokart+fogaskereket, illetve a hatso kereknel bezsiroztam a csapagyakat. osszeraktam. de lett egy nem vart problemam. most fejjel lefele van a bico es ahogy tekerem nem latok semmi problemat, viszont nyugalmi helyzetben ha 2tekeres utan pl. forog a hatso kerek akkor a hatso kereken levo fogaskereksor szemmel lathatoan mozog. ez mitol lehet? mit nem hiuztam meg/huzhattam tul? ahogy nezem az egesz hajtast berezonalja, meg az elso pedalokon is lathato 1-2mm mozgas. vagy ez normalis? sajna 1 bicom van nem neztem meg elotte a szitut, szoval mitol mozoghat a hatso fogaskerek sorom?

RadiX Creative Commons License 2024.03.12 0 1 27168

Első körben vedd ki a fékbetéteket, a felületükből szedegesd ki a kis aluminium forgácsokat, és csiszold meg finoman csiszolópapírral. Mondjuk visszarakáskor elég macérás tud lenni a fékbetétek pontos helyzetének a beállítása, érdemes úgy csinálni, hogy hátul kicsit nagyobb távolság legyen köztük, mint elől (toe-in).

Előzmény: europass24 (27167)
europass24 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 27167

köszi  2napig tisztogattam a rugot, meg kapott egy wd40 kurat, es most mukodik, bar meg kell jatszani a valtobeallitassal. elvileg egy tisztitas megoldotta, a rugo volt nagyon koszos. bar lehet a wd40 segített. 

 

viszont lenne egykerdesem, elvileg ezen a bicon ilyen canti fék van, ahol szerintem a betét egyidős a cangával. amikor fekezek eros hangot ad ki. ez a fekbetet, vagy a felni hibaja? van ertelme uj fekbetet venni? vagy mit kell tennem, hogy a hang eltunjon-minimalizalodjon?

Előzmény: RadiX (27166)
RadiX Creative Commons License 2024.03.10 0 0 27166

Lehet hogy a külső limitcsavar nem engedi ki a váltót teljesen a hatodik lánckerékig, vagy a rugó már meg van nyúlva és nem húzza ki odáig. Tekerd kintebb a limit csavart és kiderül.

 

Ha a lánc új, de a lánckeréksor már nagyon kopott, az is okozhat váltási problémákat.

Előzmény: europass24 (27165)
europass24 Creative Commons License 2024.03.10 0 0 27165

koszi a segítséget.

 

az első váltóról azért nem írtam semmit, mert ahhoz még nem "kezdtem hozzá"

viszont a hátsó azért fura számomra mert hátul 6 sebességem/fogaskerekem van szóval nem értem miért az ötöst választja  a hajtás. a lánc új.

 

most probalkozok a kulonbozo feszességel és ahogy nézem hiaba váltanék a marokváltóval, a a váltokanál nem nagyon mozdul.

Előzmény: RadiX (27164)
RadiX Creative Commons License 2024.03.10 0 0 27164

A marokváltót bizony csak úgy tudod levenni, hogy leveszed először a markolatot, de ez általában igaz a bilincses váltókarokra és fékkarokra is. Ha kiakasztod a bowdent, a váltót a rugó a legkisebb lánckerék felé húzza, gondolom ez nálad az ötödik.

 

Szétszedni nem nagyon érdemes sem a marokváltót, sem magát a hátsó váltót ebben a kategóriában, tisztítsd meg amennyire tudod, olajozd meg ahol kell. A lánc is fontos eleme a váltási folyamatnak, azt is tisztítsd meg minél jobban. Ha a markolatváltó konzisztensen mozgatja a (feszes) bowdent, és a bowden is mozgatja a váltó kanalát, akkor végső soron működnie kell a váltásnak. 

 

Az első váltóról nem írtál semmit, de ugyanezek alkalmazhatóak ott is.

Előzmény: europass24 (27163)
europass24 Creative Commons License 2024.03.10 0 0 27163

help me!

 

van egy 26-os mtb-m ha jól emlékszem 20éve vette fater a tesocban, szóval alsópolcos, elvileg neuzer van ráírva, de ki tudja... próbálom a váltót beállítani, működésre bírni.

marokváltós, és akárhogy tekergetem nem nagyon moccan semennyit.. próbálom szétszedni de az lehetséges, hogy a marokváltót csak akkor tudom leszedni ha eltávolítom a markolatot?

a hatso valtonal a bovdent lazara vettem, viszont igy is mar hallom, hogy kattog a valto ahogy tekerem, illetve hatul a bovdenen is latom, hogy feszul. viszont igy, hogy ki van iktatva a bovden a a hatso fogaskerek mindig az otodik fogaskerekre all be, hiaba rakom fel kezzel a legnagyobb legkisebb fogaskerekre ő az ötöst választja 1-2-3 hajtás után.  létezhet hogy a hátsó váltó? fixálodott, ahogy nézem shimano sis van ráírva, de szegecselve van. mármint a hi,low csavaron kivul mas allitasi lehetoseget nem latok, ahogy nezem a rugo meg egybe van benne.most kapott egy kis wd40-et a rugo hatha segit rajta. ezt hogy kene szetszedni, hogy utana ossze is tudjam rakni? ill. talalkoztatok mar ilyen hibaval, hogy a bovden jo, mozog a bovdenhazban, marokvalto, is valt de a lanc nem valt?

jobHUNTER Creative Commons License 2024.03.03 0 0 27162

hulyeseget írtam, nem papagály, hanem ilyesmi hajlított végű

 

https://sandviken.hu/szigetelt-hegyescsoru-fogok/bahco-szigetelt-hegyescsoru-fogo-hajlitott-vegu-200mm-170g.html

 

 

jobHUNTER Creative Commons License 2024.03.03 0 0 27161

papagályfogóval simán kitekertem.  szerencsére a menet nincs szétbarmolva, az egész bicikli bár nagyon régi, asszem használtan kaptam 96-ban, de sztem nem futott összesen 1600km-nél többet. nagyrészt pincében porosodott..

 

most szépen kimostam, meg áztatom a csapágygolyógat és majd jövő hét végén rakom össze.

 

jah még a bal hajtókat nem sikerült leszednem a tengelyről, ez most wd40 kúrát kap, de ha nem jön szét nem fogom erőltetni. szerencsére a másik pikkpakk lejött...

bandolesa Creative Commons License 2024.03.03 0 0 27160

Nekem a első hajtásnál ugyan ez volt a probléma.

Ezt kalapáccsal és vésővel indítottuk meg, miénk jóval idősebb, ezzel ütögettük a peremnél,2 pereme van.

Vertük ketten fél óránál tovább,be volt gyógyulva.

Ott a perem a képen nálad is.-

Ez középcsapágy a neve.

https://www.miszlikbolt.hu/spd/1314_100/Kozepcsapagy-szett-35mm?utm_source=argep.hu&utm_medium=cpc&utm_campaign=price_comparison_site&utm_term=1314_100

Előzmény: jobHUNTER (27158)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2024.03.02 0 0 27159

Sajnos én nem. Egy régi vázamat már elkótyavetyéltem, mert hasonló módon elrohadt a középrész menete. Az utódjából pedig nem tudom kitekerni a monoblokk fém csészéjét, hiába van hozzá célszerszámom: az erőltetéstől csak eltorzultak a fogai.

Neked talán ilyen célszerszám kellene, de lehet, hogy már nálad sem marad menet a vázban, ha ki is tudnád hajtani a csészét.

Előzmény: jobHUNTER (27158)
jobHUNTER Creative Commons License 2024.03.02 0 0 27158

köszönöm

még esetleg annyit tudnál segíteni, hogy az első hajtásnál ezt mivel tudnám leszedni? vagy vmi speci taktika? atzsiroznam az elso hajtast+tisztitas, de  nem akar lejonni...

Előzmény: tanárnéni kedvence (27157)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2024.03.01 0 0 27157

Népiesen racsnileszedő. Így megtalálod guglival is, bár többnyire két szóba írják, mert nem nyelvészek. Az 1. video felejtős, a másodikban megjelenített 16 tonnás satura szükséged lesz. Vagy egyéb nyomatékfokozó eszközre, pl. kétméteres francia kulcsra.

Előzmény: jobHUNTER (27156)
jobHUNTER Creative Commons License 2024.03.01 0 0 27156

https://www.youtube.com/watch?v=2z9qlQdj33g

e video alapjan nekem menetes a hatso lanckerek. ehhez minden esetben kell egy tool? es ha jol ertem itt nem kell a lancos leszedo...

 

annak a toolnak-dugokulcsszeru ize mi a neve?

 

e video is menetes es itt sincs lancos leszedo..

https://www.youtube.com/watch?v=Ad9dWp8z_gM

jobHUNTER Creative Commons License 2024.03.01 0 0 27155

van egy régi 26mtb-m hátsó keréken cserélnék fogaskereket de nem jovok ra, hogy kell.. tudnatok segiteni? honnan tudom, hogy az enyem kazettas vagy nem kazettas? regi bico lancbol csinaltam ilyen leszedo tool-t de csak nem jon le...

xrami Creative Commons License 2024.02.15 0 0 27154

Nem fog felrobbanni. Sokkal többet kibírnak.

Előzmény: XNC (27153)
XNC Creative Commons License 2024.02.15 0 0 27153

"Ne foglalkozz azzal, hogy csak max 5 bar van ráírva...."

.

Csak fel ne robbanjon az a gumi......

Előzmény: xrami (27150)
xrami Creative Commons License 2024.02.15 0 0 27152

Igen, rossz bringája lehet, azaz nem neki való.

Előzmény: RadiX (27151)
RadiX Creative Commons License 2024.02.14 0 0 27151

Valószínűleg az nem fér bele a mostani vázba amit használ, de szerintem is cserélnie kellene egy olyan vázra/villára, amibe belemegy akár 50-es gumi is.

Előzmény: xrami (27150)
xrami Creative Commons License 2024.02.14 0 0 27150

Neked sok levegős gumi kell, legalább 42-622 es és fújd fel addig amíg csak tudod és minden akalommal amikor mész. Akkor fújtad fel jól, ha ráülsz és 10%-ot esik a magassága a felninek a talajhoz képest. (kétemberes mérés) Ne foglalkozz azzal, hogy csak max 5 bar van ráírva, mert csak 70 kilós átlegemberhez mérten írják, azaz kb 35-35 kg guminként. Neked a duplája jön ki.

Előzmény: Hatospista (27148)
cucu Creative Commons License 2024.02.14 0 0 27149

A bubiknak tömör a gumija. Nem lehetne olyasmit szerezned rá?

Előzmény: Hatospista (27148)
Hatospista Creative Commons License 2024.02.14 0 1 27148

140 kg ommal trekkingezek 3 éve Napi 40 km.A kerékpár birja,mert hozzám van alakitva,viszont s gumi sz évente két pár mert körbeszakad,nem birja a nagy sulyt.Ezek a gumik,a jobb minőségüek is max 6-7 bárra fujhatók ami alattam majdnem lapos (622x32 es conti  ultra a mostani,elvileg 7 bár,de ez is körbeszakadt 3 hónap után)Tudna valaki ajánlani ebben a méretben olyat amit 9-10 bárig lehet fujni ? Esetleg 622x35 de az még neccesebb

xrami Creative Commons License 2024.02.12 0 0 27147

Kipróbálva. A SIS váltókat a legkisebb hátsó fogaskerékhez kell igazítani.

 

Tehát ha 6-os racsni van fent egy 7-es kapcsolóval, akkor a 7-es fokozat jelenti a legkisebb lánckereket, nem a 6-os.

Magyarul 2-7 -ig működik helyesen és tökéletesen. A két végálláscsavar lényegtelen a kapcsoló szempontjából, hiszen azokat értelemszerűen az adott lánckeréksorhoz kell igazítani.

Előzmény: xrami (27130)
RadiX Creative Commons License 2024.02.04 0 0 27145

Na látod, alakul ez, ha a mostani kerekeden racsnis lánckeréksor van, azt erre át lehet tenni, ha esetleg kazettás, akkor persze olyan fűzött kereket kellene venned.

Előzmény: bandolesa (27144)
bandolesa Creative Commons License 2024.02.04 0 0 27144

De értem, mert korábban ha a szervízbe vittem  egyéb problémával,2-lehetőséget ajánlottak fel,vagy befűzik ők,de annak a munkadíja annyi,mintha komplett hátsó kereket vennék.-

Találtam ezt:-

https://www.bikelife.hu/alkatreszek-132/kerek-80/fuzott-kerekek-239/26-559mm-243/kerek-mtb-hatso-schwinn-csepel-duplafalu-ezust-anyas-alu-agy-4593

Előzmény: RadiX (27142)
rokkantos Creative Commons License 2024.02.04 0 0 27143

Ez a fűzött kerék engem is érdekel, utána járok.

RadiX Creative Commons License 2024.02.04 -1 0 27142

Ha mindenképpen át akarod tenni (át akarod magad fűzni vagy mással fűzetni) a mostani agyat, akkor pénzkidobás fűzött kereket venned, vehetsz csak egy felnit és ideálisan hozzá új küllőket/anyákat. De ha nem valami méregdrága csodás agyról van szó, akkor nem igazán éri meg.

 

De valamiért azt gondolom, te az agyba nem érted bele az agytestet, és azt gondolod, csak az agy belsejét egyszerűen át tudod tenni egy másikba?

 

 

Előzmény: bandolesa (27141)
bandolesa Creative Commons License 2024.02.04 0 0 27141

Mit kellene még leszűrnöm külön?

Előzmény: RadiX (27140)
RadiX Creative Commons License 2024.02.04 0 0 27140

Tényleg, ezt szűrted le abból, amit írtunk?

Előzmény: bandolesa (27138)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!