Keresés

Részletes keresés

edesviz Creative Commons License 2010.03.21 0 0 12283
Szia,

kösz a vélkeményt. Ennek ellenére végül is mennyi német katona tartózkodott 44 márciusa és és júliusa között az országban?
A másik az egyértelmű. A németek ellen fordulás csak akkor értelmes, ha valaki konkrét katonai segítséget ad.
Édesviz
Előzmény: showtimes (12282)
showtimes Creative Commons License 2010.03.20 0 0 12282
szerintem meg fantazmagória. már ott sántít, hogy az amerikaiak - akik ekkor még jóformán azt se tudták eszik-vagy isszák az európai hírszerzést ilyen nagyszabású provokációt nem igazán tudtak volna leszervezni, aztán angol ejtőernyősöket vetettek be, meg a Dunában úszó vidrának álcázott békaembereket :)
ráadásul, ha komoly hírszerző potenciáljuk lett volna - ami nem volt Magyarországon! - akkor azt is tudták volna, a magyarok nem fognak harcolni a németek ellen az adott körülmények közt, tehát érdemben semmit se fognak lekötni, a partraszállással kapcsolatos eddig publikált mértékadó tanulmányokban még említés szintjén se szerepel ilyen akció vagy remény... annál inkább az INGABOMBÁZÁS, a vasúti szállítókapacitások bénítására ( keleti frontról ne tudjanak átcsoportosítani csapatokat nyugatra). A csomópontok bombázása ellenére át tudták csoportosítani...

A magyaroknak voltak információik a várható német megszállásról, de nem akarták vágóhídra küldeni a Honvédséget. Világos volt az álláspont, csak akkor harcolunk a németekkel, ha az angolszászok sikeresen partra szálltak a Balkánon (Adria) és megindultak...
Előzmény: edesviz (12278)
Cs_ Creative Commons License 2010.03.20 0 0 12281
De tudták, hogy németek gyülekeznek. Ez az utóbbi években derült ki, főleg az általam hivatkozott, a megszállás előtt 3 héttel készült térképpel. A linkelt cikk is utal erre az ismeretre.
Előzmény: Törölt nick (12280)
Cs_ Creative Commons License 2010.03.20 0 0 12279
Mármint mi az érdekes vélemény? Az, hogy a Szövetségesek "dobhattak fel" minket? Az nem új. 15 éve már a középiskolás történelemkönyvben is benne volt. Az érdekes volt, hogy nagyon is tudták itthon, hogy a németek készülnek rá, pl.: az a térkép, ami február végén készült és az ország határainál gyülekezett német csapatokat jelölte pontosan és az ellenség színével.

Szerintem a szövetségesek akció az utolsó cseppek lehettek a pohárban. A pohár megtöltését a korábbi évek "vonakodó szövetséges" magatartása töltötte meg.
Előzmény: edesviz (12278)
edesviz Creative Commons License 2010.03.19 0 0 12278
Szia,
Kösz a javítást.
Édesviz

Többieknek is , olvastátok?érdekes vélemény
Előzmény: Törölt nick (12277)
chabie Creative Commons License 2010.03.19 0 0 12276
Die zweite Bayerische Flugzeugwerke AG entstand 1923 in Augsburg in den Anlagen der Rumpler-Werke. 1927 schlossen die BFW mit der aufstrebenden Messerschmitt Flugzeugbau GmbH aus Bamberg einen Kooperationsvertrag ab. 1928 übernahm eine Finanzgruppe um den Freiherrn Michel-Raulino zusammen mit Wilhelm Emil Messerschmitt die BFW. In der Weltwirtschaftskrise, nach einer Reihe von Abstürzen von M20-Flugzeugen, brach die Bayerische Flugzeugwerke AG 1931 jedoch erneut zusammen. Die Messerschmitt Flugzeugbau GmbH erhielt jedoch den Flugzeugbau solange aufrecht, bis die Bayerische Flugzeugwerke AG 1933 den Flugzeugbau wieder aufnehmen konnte. Mit den Flugzeugen Bf 108 „Taifun“ sowie der Bf 109 gewannen Messerschmitt und sein Team mehrere Entwicklungswettbewerbe bis in die zweite Hälfte der 1930er Jahre hinein. Im September 1938 wurde die Bayerische Flugzeugwerke AG schließlich in Messerschmitt AG umbenannt. Mit der Gründung der Messerschmitt AG wurden gleichzeitig auch alle von da an entwickelten Flugzeuge statt „Bf“ mit dem Kürzel „Me“ versehen. Alle bis dato bestehenden Flugzeugtypen behielten offiziell allerdings ihr Kürzel „Bf“, wenngleich es zu Überschneidungen kam, da zum Beispiel die Bf 109 oder Bf 110 teilweise als Me 109 oder Me 110 in Dokumenten auftauchten.

 

 

 

Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW) war der Name zweier verschiedener deutscher Unternehmen:

  • Die erste, am 7. März 1916 registrierte Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW) in München erhielt bei ihrer Umstrukturierung 1922 den Namen Bayerische Motoren Werke AG (BMW) (der damit ebenfalls zum zweiten Mal vergeben wurde).
  • Die zweite, 1923 gegründete Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW) in Augsburg wurde 1938 in Messerschmitt AG umbenannt.

 

 

Tehát a repülőgépgyár szót valóban egybeírjuk,de a gyár elnevezése: BFW

 

 

 

A Junkers annyiban van a képben,hogy a BF-109 es r.géphez a Junkers gyártotta Jumo 210 A típusú motort tervezték beszerelni,de pontosan Milch tett keresztbe M.-nek, így először egy Rolls-Royce Kestrel V motorral szállt fel 1935-ben.

Előzmény: edesviz (12273)
tmz02 Creative Commons License 2010.03.17 0 0 12275
"És kb ettől az időszaktól tényleges főnöke a B. F. AG-nak Messerschmidt"

Tulajdonosa.
Előzmény: edesviz (12273)
edesviz Creative Commons License 2010.03.16 0 0 12274
Bocs,
a kabinrollerhez:
After World War II, the company was not allowed to produce aircraft. One alternative the company came up with was the three wheeled motorcycle/bubble car or Kabinenroller (cabinscooter) KR175 / KR200, which was designed by an aircraft engineer Fritz Fend.

The cars were actually made by Fend's own company in the Messerschmitt works at Regensburg and Willy Messerschmitt had very little to do with the vehicles other than ruling that they carried his name. Production of the KR200 ceased in 1964.

Less known is the fact that the Messerschmitt factory also produced prefabricated houses, which were designed as "self-building-kits" mainly based on an alloy frame work.
Egy kis wiki idézet.

Édesviz
edesviz Creative Commons License 2010.03.16 0 0 12273
Sziasztok,
A Bf jelölés a Bayerische Flugzegwerke rövidítése. (Nem BFW). A repülőgépgyár németül is egy szó. Szerintem se dolgozott Junkersnél Messerschmidt, de barátok voltak egy darabig. A jelölés arra az időszakra vonatkozik, amig Milch döntött, ez kb ME Bf 163-ig tartott, mármint a projektek indítása. Kb 1938-1939 fordulójáig volt Milch államtitkár. És kb ettől az időszaktól tényleges főnöke a B. F. AG-nak Messerschmidt.

Édesviz
Előzmény: Zicherman Istvan (12272)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2010.03.14 0 0 12272
,,Messerschcmitt nem nagyon dolgozott a Junkersnél..."

Majd hetfon megnezem, de ha igazad van: mea culpa, mea maxima culpa. Tevedtem, meg minden.
Kosz a helyesbitest!!!
Előzmény: chabie (12264)
showtimes Creative Commons License 2010.03.13 0 0 12268
spanyolba ment, majd onnan, ha jól emlékszek Argentinába.
Előzmény: tmz02 (12267)
tmz02 Creative Commons License 2010.03.13 0 0 12267
És varrógépet...
Előzmény: Törölt nick (12266)
tmz02 Creative Commons License 2010.03.13 0 0 12265
Egy barátom segítségével, volt szerencsém ellátogatni a Manching-i EADS gyárban lévő Messerschmitt alapítvány hangárába (3 Bf-109 és egy replika Me-262-es egy helyen, elég impozáns látvány volt). Elképesztő, hogy mekkora tisztelet övezi (megérdemelten) a tervezőt. Itt legalább a háború után tervezet sugárhajtású gépeiből is lehet látni egyet.

Kurt Tank valahogy nagyon el lett felejtve arra felé, pedig hát.....
Előzmény: chabie (12264)
chabie Creative Commons License 2010.03.13 0 0 12264

István!

 

Tisztellek,becsüllek,de Messerschcmitt nem nagyon dolgozott a Junkersnél...

 

M. még az I. világháború előtt vitorlázógépeket tervezett,de az elsőt csak 1924-ben építette meg.

1926-ban építette első motoros gépét,az M17 sportrepülőt.

 

Első munkahelye a Sportflug GmBH (Kft.),itt építette meg az M18 jelű utasszállítót.

 

Innen  hozták létre a Flugzeugbaut Messerschmitt Bamberg GmBH.-t.

 

 

Majd fuzionáltak a Bayerische  Flugzeug Werke  A.G.-vel (Rt.),ahol vezető tervezőmérnök lett. Ekkor tervezte a 109 és 110 típusokat,de a betűjel a gyáré volt!

 

Idővel megvásárolta a részvénynek 12,5 százalékát,de 1931-ben a gyár csődbe ment.

 

1932-ben megalapította a Messerschmitt-Flugzeug GmBH-t,amit Rudolf Hess támogatásával1935-ben állami tulajdonú rt.-vé tettek,ismét Bayerische Flugzeug Werke A. G. néven.

 

A Bf-109 prototípusa 1935-ben repült először.

 

 

Előzmény: Zicherman Istvan (12259)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2010.03.12 0 0 12263
Civakodni ritkán szoktunk. Általában magánban kitomboljuk magunkat.:DDDD
Előzmény: Sun Tzu (12262)
Sun Tzu Creative Commons License 2010.03.12 0 0 12262
ach so, Zoli és te közötted folyó baráti civakodás komolytalanságát vagy komolyságát sokszor nehezem veszem észre:)
Előzmény: Zicherman Istvan (12261)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2010.03.12 0 0 12261
Tudom!:)
Csak Zolinak írtam le.;)
Azért kösz.
Előzmény: Sun Tzu (12260)
Sun Tzu Creative Commons License 2010.03.11 0 0 12260
Messerschmitt Bf 109
Messerschmitt Bf 110

Messerschmitt Me 163 Komet
Messerschmitt Me 209
Messerschmitt Me 209-I
Messerschmitt Me 210
Messerschmitt Me 261 Adolfine
Messerschmitt Me 262 Schwalbe
Messerschmitt Me 263
Messerschmitt Me 264
Messerschmitt Me 265
Messerschmitt Me 309
Messerschmitt Me 321 Gigant
Messerschmitt Me 323
Messerschmitt Me 328
Messerschmitt Me 329
Messerschmitt Me 410 Hornisse
Messerschmitt Me 609

Ebben persze benne vannak az egypéldányos projektgépekt is, de a hadrendbe került gépek deszignációja egyértelműen Me a 109 és 110 után.
Előzmény: Zicherman Istvan (12259)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2010.03.11 0 0 12259
Messerschmitt gépei, a korai stádiumban (és amikor még Junkerseknél dolgozott) az M literát viselték (M-22 bombázó, M-21, M-27, M-35 gyakorlók; M-18, M-20, M-24, M-28, M-36 utasszállító és postás gépek). Bf-el jelölték: Bf. 109, 110 vadászokat, Bf.162 könnyű bombázó, Bf. 161 frontfelderítő, Bf.108 ,,Taifun" gyakorló...

Másról nem tudok...
Előzmény: M.Zoli (12258)
M.Zoli Creative Commons License 2010.03.11 0 0 12258

Udv.

 

Nem vettem okoskodasnak. A Messerschmidt gepek kozul ha jol tudom a 108,109,110 volt jelolve Bf-el, a tobbi mar Me. Ha tevedek nyugodtan javits ki.

 

Udv.

Előzmény: tmz02 (12257)
tmz02 Creative Commons License 2010.03.11 0 0 12257
Nem okoskodni akartam. Rengeteg cikkben használják a Me megjelölést, ami alapvetően nem volna csak, csak a típusszám rossz a végén:-)

Üdv
Előzmény: M.Zoli (12253)
e-story Creative Commons License 2010.03.09 0 0 12255
Napot!

Tudna nekem valaki megbizható irodalmat ajánlani a Japánok támadásáról Kinába? (1937)
stopposbácsi Creative Commons License 2010.03.09 0 0 12254
Veszegetem ezt a sorozatot, csak hogy meg legyen:

MVH

Sikerüt kétszer megvenni a 9. részt. Ha valakinek kell, odaadom ingyér. Kidobni mégsem akarom.
M.Zoli Creative Commons License 2010.03.06 0 0 12253

Udv.

 

Tisztaban vagyok vele. Azert hasznaltam az Me-t, mert nem tudom, hogy Showtime is ismeri-e.

 

Azert kosz.

 

Udv.

Előzmény: tmz02 (12251)
showtimes Creative Commons License 2010.03.05 0 0 12252
Igen, róluk beszéltem, s még hozzá lehet adni 20-30 százalékot, hogy megkapjuk a valós adatokat (rejtőzködő kisebbségi effektus, különösen a szórványok esetében erős).
Előzmény: Törölt nick (12250)
tmz02 Creative Commons License 2010.03.04 0 0 12251
Bf
Előzmény: M.Zoli (12233)
showtimes Creative Commons License 2010.03.04 0 0 12249
Azok a kék szemű, szőke oroszok lehet, hogy finn szülők "orosz" gyerekei voltak :))

s ez nem vicc, mert Szentpétervártól Narváig szórványban finn kisebbég él (lakosság 2-3 százaléka, de vagy tucatnyi faluban jelentős kisebbséget alkottak (sőt pár finn falu még Észtországban is volt!) , akik többsége a XX. században fokozatosan oroszosodott - a maradékot meg 44-45-ben elvitték szibériai "országjárásra"
Előzmény: Zicherman Istvan (12242)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.04 0 0 12247

Köszönöm a moszkvai csatához tartozó kommenteket.

Ha jól olvasom ki az összegzést, Hitlernek nem lett volna több esélye sem lélektanilag sem hadászatilag Sztálin ellen, ha rohamból nekimegy Moszkvának, és nem várja be az ukrán helyzet rendezését.

Zicherman Istvan Creative Commons License 2010.03.04 0 0 12246
Megesik:)
Előzmény: Törölt nick (12245)
stopposbácsi Creative Commons License 2010.03.04 0 0 12243
Hejj, ha tudnék oroszul.
Előzmény: Zicherman Istvan (12242)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!