Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2007.08.01 0 0 8471
Akkor ezt a Wunderwaffe-t nevezzük inkább Wunderaffe-nak? :-)))
Előzmény: M.Zoli (8470)
M.Zoli Creative Commons License 2007.08.01 0 0 8470

Udv.

 

Valamikor az 50-es,60-as evekben volt Csehszlovakianak egy nagyon nagy szabasu titkosszolgalati muvelete, ami arra alapult, hogy a nemetek a haboru vegen tobb Wunderwaffes fejlesztes anyagait, prototipusokat rejtettek el Cseh teruleten tavakban, elarasztott banyakban. A poen nem tudom mi volt ebben, de a NATO-t akartak szivatni. Szoval rengeteg Urban Legend szarmazhat pont ebbol. Gyanitom, hogy a nemet UFO is ennek az akcionak a szulotte.

 

Udv.

Előzmény: békasegge (8469)
békasegge Creative Commons License 2007.08.01 0 0 8469
Hun van a cseh titkos cucc?

Nem mellesleg:a yugó háborúban, mikor már nagyon gyengén muzsikált a szerb hadsereg, bedobtákaz uccsó érvet Milosevicsék (RIP):

bevetik Tesla titkos szuperfegyverét, amit egy szerb kolostorban őriztek :-D
Előzmény: Müller szakaszvezető (8468)
Müller szakaszvezető Creative Commons License 2007.08.01 0 0 8468
A cseh titkos fegyver sokkal pusztitóbb volt.
Előzmény: békasegge (8465)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.07.31 0 0 8467
Ha-ha-ha...
békasegge Creative Commons License 2007.07.31 0 0 8466
Előzmény: békasegge (8465)
békasegge Creative Commons License 2007.07.31 0 0 8465
VOLKSWAFFE

Volkswaffe: A náci Németország repülő autói

Repülő náci Bogár

Tudta Ön, hogy Hitler VW népautós programja valójában egy szupertitkos repülő autó kifejlesztésére (Volkswagen helyett Volkswaffe) irányult? Szenzációs felvételek a repülő Bogarakról, a II. világháború legnagyobb technikai fejlesztéséről.

Némedi László __ Creative Commons License 2007.07.22 0 0 8464

mellesleg:

 

Thus, for example, the report shows that for the Westfeldzug (Campaign in France 1940) according to the monthly summaries of the Wehrmachtfuehrungsstab (via the Heer Ia reports to the Heeresartz during the campaign) losses in KIA were 26,455. However, the losses as reported by the Sanitats Inspektur totaled 30,267. And finally, the "accepted" number to the date of this report was given as 46,059, with the remark that "these numbers may raise still more as the results of the determination action on the missing."

WaldteufelII Creative Commons License 2007.07.19 0 0 8463
Igazatok van. Ravasznál 163237 a M. Kir. Honvédség hivatalos veszteségszáma, 340 - 360000 a teljes katonai emberveszteség, bár ebben a fogságban elhunytak is benne lehetnek.

Némedi László __ Creative Commons License 2007.07.19 0 0 8462
egyébként a veszteségi adatbázisban 37734 van "elesett" kategóriában, a többi többségében a "meghalt" kategória (eltemettetett kevés van)...
Előzmény: showtimes (8460)
Némedi László __ Creative Commons License 2007.07.19 0 0 8461

egyes források szerint már Torda környékén kezdett visszaesni a pontosság, de van 1945 márciusi bejegyzés is.

A számokban biztos nincs nyugvópont, lehet hogy az alacsonyabb szám az igazi.

Viszont, ha leszorítjuk a hősi halottakra a listát, akkor pl a szovjeteknél is a KIA kisebb (mert pl a betegség adat is benne van abban az adatban) 5.187.190 (ebben a Japán elleni is benne van), és died in hospital of wounds: 1.100.327 volt.

 

Előzmény: showtimes (8460)
showtimes Creative Commons License 2007.07.19 0 0 8460
ha jól emlékszem, akkor valamikor 44 október 15 körülig van rendesen vezetbe, akkor 160 ezernél jártak, tehát a valós környéke lehet a 240 ezer.
Előzmény: Némedi László __ (8459)
Némedi László __ Creative Commons License 2007.07.19 0 0 8459

megnéztem a veszteségi adatbázist (bár vannak benne hibák), de 238555 volt meghalt illetve elesett (és eltemettetett) kategóriában, és persze azt tudni kell hogy az utolsó hónapokban nem nagyon sikerült vezetni a veszteségi jelentéseket és az eltűntek között is lehettek halottak...

 

Előzmény: Némedi László __ (8458)
Némedi László __ Creative Commons License 2007.07.19 0 0 8458
a magyar 2.vh lexikon 340-360000-es katonai veszteségről ír (és ez itt most halottat jelent!)
Előzmény: WaldteufelII (8456)
Némedi László __ Creative Commons License 2007.07.19 0 0 8457

pénzhiány...

 

Előzmény: WaldteufelII (8456)
WaldteufelII Creative Commons License 2007.07.19 0 0 8456
Üdvözlet az topicba íróknak!

Az előző félévet végignézve csak gratulálni tudok a színvonalhoz.
Pár hozzászólásom lenne.
1. Határváltozás
1938 okt 12. Szlovákia gesztusként (önként) visszaadja Ipolyságot (a várost, nem a térséget) és a Sátoraljaújhely hozzájuk csatolt részét. Szerintem óriási szimbolikus jelentőságe van.
A "Mindent vissza" című dal is említi "Ipolyságon magyar zászló, de még vár Komárom.."

2. Emberveszteség
A románokkal stb. való összehasonlítás érdekében valaki emített egy 380000-s számot egy angolszász szerzőtől. A szám komolytalan. Stark Tamás: Mo. embervesztesége a második vh.-ban című alapműve 180000-es számot ír (hősi halott), a Ravasz féle lexikon is hasonlót. A nyugati szerzők csak a lefordított munkákat ismerik, ergo semmi Számvéber, Ravasz, Szabó Péter. Nem értem miért nem támogatja a Hadtörténeti a kutatóit nyugati publikálásban (akár egy-egy tanulmányban összefoglalva az utóbbi évek kutatásait.)
Némedi László __ Creative Commons License 2007.07.13 0 0 8455
kólamámor? :)))
Előzmény: Zicherman Istvan (8454)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.07.13 0 0 8454
Szia, Laszlo.
Van hajlamod egy gorbe hetvegere?
Itthon ragadtam (bassza meg).
Telefonom el.
Előzmény: Némedi László __ (8448)
jamaica2 Creative Commons License 2007.07.11 0 0 8453

Az OMAHA-n lévő is brit gyártmány volt.

Előzmény: showtimes (8452)
showtimes Creative Commons License 2007.07.10 0 0 8452
egészen pontosan egyet az angolok ( Gold), egyet meg az amik ( Omaha) építettek, Cherbourg bevétele után pedig lerakták a PLUTO-t (pipe line under the ocean) 70 mérföld Wight szigetétől a francia kikötőig, tenger alatti olajvezeték.
Előzmény: jamaica2 (8451)
jamaica2 Creative Commons License 2007.07.10 0 0 8451
A mesterséges kikötek a britek építették és nem az amik.
Előzmény: showtimes (8440)
bimba5672 Creative Commons License 2007.07.10 0 0 8450
Tény hogy 45'-elején az Szövetségesek lemaradàsban voltak... Az oroszok nyilegyenesen Berlinnek tartottak, megvalosulnak làtszottak Sztàlin vilàguralmi tervei, Monty meg a többi nagyokos alàvàggott az összes addigi hoboru utàni vilàgfelosztàs tervezetnek a tehetetlenségével. Ne feledjük el ràadàsul a Németek és szövetségeseik màr csak majdhogynem azért harcoltak olyan hevesen az oroszok ellen hogy az Amik hamarabb legyözzék öket, csak ugye közbe szolt a politika meg a pénz... Igy elég szépen pofàga estek a következö 50' évben és nem egyszer kerültek kényes helyzetekbe. Magunkrol nem is beszélve, még Japànt is segitetünk nekik legyözni a végén - ha tudjàtok mire gondolok.... Szoval mindenkinek szokàs szerint kapartuk a gesztenyét megültünk egy csomo lovat mint a cirkuszban és a végén pofàra estünk...
showtimes Creative Commons License 2007.07.09 0 0 8449
csak ellenőrizte napszűrást kaptál-e vagy sem? :)
Előzmény: Némedi László __ (8448)
Némedi László __ Creative Commons License 2007.07.09 0 0 8448
ezt ugye poénból írtad?
Előzmény: edesviz (8447)
edesviz Creative Commons License 2007.07.09 0 0 8447

Sziasztok,

a II VH-ban emlkékeim szerint 500 méterre a támadó ékek elé, vagy védelmül tudták az Amcsik a repülőgép rakományt kérni. Rendszeresen is kérték. A rendszer interaktiv volt. És ez volt a leggazdaságossab.

Édesviz

Előzmény: Némedi László __ (8446)
Némedi László __ Creative Commons License 2007.07.09 0 0 8446

emiatt is fontosabb lett volna a vasúti szállítás nyugaton

 

az átrakás egyébként Brassó környékén történt...

Előzmény: showtimes (8445)
showtimes Creative Commons License 2007.07.09 0 0 8445
Más volt a motorizáltsága egy szovjet és más egy amerikai hadosztálynak, akárcsak az ellátásigénye.
Visszatérve a magyar esetre, emlékezetem szerint a vasúthálózatunk volt nemzetközi szintű az adott időszakban (sűrűség, minőség) és nem a közúthálózat minősége. Ráadásul egy apróság, a szovjeteknek a széles nyomtávról át kellett rakodni...
Előzmény: Némedi László __ (8444)
Némedi László __ Creative Commons License 2007.07.09 0 0 8444

sorry :)

 

a 46. hadsereg megállásánál nem csak a német ellenállás, hanem, a gyors támadás miatti, tartalék hiány, és a vasúti csomóponttól való túl nagy távolság is szerepet játszott. A Csepel-szigetre való átkelést iszonyú kevés lőszerjavadalmazással csinálták. Az ercsi átkelésnél is meg kellett gondolniuk, mikor adnak tüzérségi támogatást.

Előzmény: showtimes (8443)
showtimes Creative Commons License 2007.07.09 0 0 8443
"Szovjet oldalon kb 50km sugarú kört tudtak tehergépkocsival lefedni a vasúti kirakodóhelytől."

Erre reagáltam, itt egy szó sincs magyarokról...
Előzmény: Némedi László __ (8442)
Némedi László __ Creative Commons License 2007.07.09 0 0 8442

sehol nem írtam sűrűségről, az összes probléma, amit felsoroltam, az nyugaton probléma... (a magyar helyzetről írtam az 50km-t, aminek az útsűrűsége hasonló a nyugatihoz...)

Előzmény: showtimes (8441)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!