volt nekik is zsákmány technika, sőt használták is - miután beérkeztek az angolszász szállítmányok, beindult az urál zavod már csak jobbára presztizs okokból szerintem, pl. volt egy tigris alakulatuk is! láttam képeket vörös csillagos tigrisekről.
A háború végén viszont összeszedték a német sugárhajtású repcsiket, tesztelték - csak a felségjelet festették át, ezek alapján kezdtek saját lökhajtásos gépeik fejlesztésébe ( részben német mérnökökkel, de elég jól feldolgozott ez a téma).
Mellesleg, ha mar a ,,NI" odesszai ,,tankoknal" tartunk, gondolom erdekes lesz masoknak is, mivel mindossze egy darab maradt fenn, es alig van ember, aki ,,eloben" vagy foton latta.
Ime, itt van. Odesszaban all. Ket evvel ezelott lett lefotozva. Peldaul ezert jo a haborus turizmus:)))(No meg egy fenykepezo gep)
A szerzo neve stimm, a sorozat ,,CCCP regenyek"? Mert ha igen, akkor semmi valosagalapja.
Ad ketto: a szovjet hadseregben gyalogos katona SOHA sem lehetett harckocsizo. Ki van zarva. A harckocsizok oktatasa altalaban 3-4 honapot vett igenybe, meg voltak igen szigoru kovetelmenyek und sajatossagok. EGYSZERUEN GYALOGOSBOL SOHA SEM LEHETETT HARCKOCSIZO!
Tovabba, egy orosz soha sem fogja leirni a KV-1A markajat igy (ez nemet rendszer!) . A korabeli szovjet nomenklatura szerint ez lehetett volna KV-1-76 obr. 1941, de az esetek tobbsegeben csak egyszeruen KV-1. Mar ez arrol tanuskodik, hogy modern, meghozza nyugaton kiadott katalogusbol, konybol, stb. meritette az alapot. Tovabba - a KV-k nehez harckocsi zaszloaljakban szolgaltak, es oda KIZAROLAG harckocsizokat vettek fel, ami megint csak kizarja azt, hogy gyalogos odakeruljon.
Pardon, egy esetet tudok, amikor gyalogosok harckocsin szolgaltak, meghozza Odesszaban. A helyi uzemek ,,tankokat" gyartottak, amik gyakorlatilag pancelozott traktorok voltak. A marka ,,NI" volt (a ,,na iszpug" szo roviditese; szabad forditasban ,,varatlansagot kihasznalva elkapni az ellenfelet" ertelemmel bir). Ott volt az, hogy a gyari munkasok vittek harcba a traktorokat. De azok pancelozott traktorok voltak, es nem tankok.:(((
En csak az elsot vettem meg es olvastam el (sajnos). Mar a masodik oldalrol kitunt, hogy az illeto vajmi keveset tud a VH haditechnikajarol es szervezeserol:(((
Lehet, hogy jobbik iranyba fog valtozni az iro pajafutasa es muvei, de mar eleve marhasagnak tartom a modern fikciokat, foleg ha nem is korhuek, amiket ,,eredeti munek" adnak el:((( Van rengeteg jo visszaemlekezes es konyv, amiket most mar publikalnak, es emeletnyivel jobbak. Azokat kene kiadni, a kompellaciok helyett.
No de mindegy. A szerzonek jo iroi venaja van (a mai napig gyanitom, hogy ez az ,,iro" is Nemere lesz).
Mellesleg, hogy ne legyen rosz a hangulatod - kaptam egy rakas fotot magangyujtemenybol (nem volt publikalva). Egy csemege - voros katonak egy... no, te is latod, hogy miben:)))
Bocs a minosegert, de a fotok rendkivul kicsik, es en is ilyen minosegben kaptam:((
ez ugyan az az urge, aki a mar rendkivul sokat emlegetett harckocsizo konyvet irta. Ha ez a ,,CCCP" sorozat - akkor el kell, hogy keseritselek. A szerzo nem orosz, hanem mostani magyar iro (hogy kicsoda - meg nem sikerult megallapitani). A harckocsis konyv hitelessege - egyenlo a nullaval. A ,,Loveszezredet" nem olvastam, de nem hiszem, hogy ,,hitelesebb" lesz, mint az elozo.
A konyvek iroja a II. VH-t szobeszedbol es konyvekbol ismeri. Sajnos.:(((
De ez sem kutya. Itt is van rengeteg adat a II. vh-bol. Tobbek kozott peldaul tobb mint 3 millio voroskatona perszonaliai, terkepek, dokumentumok, stb.
Nem azt irtam, hogy mindenkit belelottek a vizbe, hanem azt, hogy ott is elofordult. Mellesleg a hajoforgalom eszaki vizeken Murmanszkig es Arhangelszkig volt 95 szazalekra angolszasz kezben. A keleti utvonalakon (M.-tol es A.-tol keleti iranyban)egeszen 1943 oszeig a part-menten hajoztak (keleti iranyban), es csak 1943 nyaran kezdtek ott alkalmazni a konvojokat.
Azokon a vizeken mar csak azert sem tudtak a jeghatar menten hajozni, mivel a ket epkezlab jegtorot felfegyvereztek es elkuldtek Murmanszkhoz. Raadasul azokon a vizeken meg nyaron is gyakori a kod, es a viz-terkepeket csak az 50-es evekre sikerult normalisan megszerkeszteni.
Amugy valoban folosleges ezen vitatkozni - ami volt volt, ami nem az nem.
Az északi útvonalon folytatott szállítási kapacitás legalább 95 százalékát az angolszász konvojok tették ki, s nem a szovjet partmenti forgalom - illetve nyáron a Távolkeletről. Egyébként a szovjetek is áttértek a konvojrendszerre.
A konvojok útvonala nem a part, hanem a jéghatár közelében, északon húzódott, hogy távol legyenek a német repterektől és kikötőktől. Mivel jelentős hadihajó és légi támogatással biztosították a konvojokat, így a német tengók ebben a térségben csak vízalól, torpedóval támadtak, s nem merültek fel kilőni egy-két csónakot.
Mint jeleztem a szovjet belföldi hajózás kapacitása elenyésző volt, ha elő is fordult egy-két atrocitás ez alapján nem lehet általánosítani. Mellesleg a WWII. szovjet sorozatban sem szerepel ez a vád a németek ellen. Tehát, ha elő is fordult az elvtársak se tekintettek neki nagy jelentőséget. Azt hiszem ezzel ezt a témát kiveséztük. Én legalábbis igen:)
Miert ne lennenek szalonkepesek? Az emlitettek kozul csak az utobbit ismerem, velesemmi gond:))) Az elobbirol nem tudok mit mondani: vagy nem emlekszem ra, vagy meg nem olvastam. Van ez igy.:)
Lejjebb leirtam (showtime-nak), hogy nem volt irracionalis (bar a haboruban minden irracionalis), es nem voltak nagyobb veszelynek kiteve.
1944 vegen, amikor az Eszaki-flotta a legjobban allt ,,hajougyileg", majdnem az egesz flottat mozgositani kellett, hogy levadasszanak egy serult, felszinen uszo nemet tengot.
Csak az, aki nem volt az ottani tengerparton, es nem latta azt a videket mondhatja, hogy ott egyszeru lehetett a navigacio (a harcrol mar nem is beszelve).
Mellesleg - eszakon nemet katonai repuloterek uzemeltek melyen a szovjetek hataban.
biztos abban a jelentésben szerepelt ez is, amely szerint a Tirpitzen torpedótalálatot ért el az egyik szovjet tengó:)
pedig az északi útvonalon kezdetektől konvojrendszerben haladtak a hajók
...................
A torpedokat valoban kilodte, de o maga sem ertette, hogy miert fujtak fel az ugyet, hiszen meg a hajonaploba is be volt irva, hogy: ,,Kilottem ket torpedot a ,,Tirpitz"-re. A csatahajo folytatja utjat, majd eltunt a kodben."
A ,,joindulatot" tarsd meg:)))))
Amugy a vizek nem annyira hidegek arrafele (azok a kikotok meg telen sem fagynak be, persze negyedora abban a vizben szinten halalos). Ami a konvojokat illeti: a nemet tengeralattjarok egeszen Dixonig, Tiksziig es az eszaki folyok torkolataig raidoltak szovjet teruleten, es ott pedig - bizony-bizony - igen ritkan kozlejkedtek a hajok konvojban (leginkabb a navigacio elejen es vegen, amikor jegtorokre volt szukseg). Nem egy eset volt, amit a tulelok utan jegyeztek fel, hogy a sullyedo hajo mellett felbukkano nemet tengok legenysege belelotte a vizbe a menekulni probalo matrozokat). Ami a loszerpocsekolast illeti - a haboruban bizony megesik, hogy pocsekoljak.;)
Az Eszaki Flottat 1939-40-ben kezdtek felallitani, es nem volt annyi hajo, amivel biztositani lehetett volna a hajok vedelmet (mar a haboru kezdete utan kellett a Balti flotta egyes hajoinak attorniuk eszakra, illetve az 1941-42-es nyari navigacio kezdetevel a Csendes-oceani flotta egyes hajoit vezenyeltek eszkara. Es csak 1943 vegen erkezett meg az Amerikaban vasarolt harom (orosz osztalyozas szerint ,,Bezuprechnij" osztäly) rombolo.
Ez igaz, showtimes viszont arról beszél, hogy amellett, hogy egy ilyen lépés teljesen illogikus lett volna - merthogy azokon a vizeken alig percekig lehet csak a vízben kibirní, és csónakban sem sokkal több az ember esélye - amellett irracionálisis, mivel indokolatlanul nagy veszélynek teszi ki a saját naszádot. Ezzel a véleményével én is teljesen egyetértek.
csak a Stephen Colbert showból. Te emlegetted. Ha nem is szó szerint ennek titulálta, de kb. ennek nézte, miközben jót röhögött rajta. egyébként kinek a pap, kinek a papné. a jenkik hősei majd akkor érdekelnek, ha ők is megfelelően állnak más népekhez. elhangzott egy lobbi felhívás, meg egy reflektálás rá. ennyi elég is volt belőle, nem ér több időpocséklást- nekem legalábbis nem.
Kedves barátom nem tudom honnan veszed ,hogy az amcsik s..fejnek nézik Zrínyit . Leszar.om nem szeretem amerika ha vitázni szeretnél történelem akkor állok elébe :
www.ksikft.hu alby nick alatt megtalálsz egyébként pedig alberthegedus@yahoo.co.uk
Igazad van ! Nemzetünk egyik legjobban fájó sebe ez a nap . Aradon kivégezték a forradalom és szabadságharc tábornokait . Pesten pedig Batthány miniszterelnököt . Azt el kell , hogy mondjam az iskolám névadója lett volna a 14. de mivel részt vett Ferenc József nevelésében nem került bitóra . Gáspár András tábornokról van szó .
Sajnos a mai materiális világban elvesznek az ilyen történelmi emlékek. Nekünk anno tudni kellett ( még tudom is , 1991ben végeztem ált.isk.) az összes tábornok nevét . A mai fiataloknak nem tudom kell-e még emlékezni .
A történelem egyik legszebb fintora , hogy amikor Haynau Angliába ment jóval az 1848-as események után , az angol gyári munkások majdnem sikeresen halálra lincselték Arad miatt .