Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bnorci71 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 822296

nem fő ok :(

csak a lámpát tudod egyszerűen te is megcsinálni

Meg kel pucolni minden érintkezőt az égőn a lámpába a csatlakozóba

Előzmény: denesh (822294)
Serivor Creative Commons License 2018.01.17 0 0 822295

Az a pár mm vízhőfok esés szerintem attól lehet, hogy ha bemelegszik a hűtővíz, akkor kinyit a termosztát. Én legalábbis erre fogom, új kora óta csinálja. :)

Előzmény: denesh (822293)
denesh Creative Commons License 2018.01.16 0 0 822294

"ja nem a hátsó lámpán csak a test kontakthibát kel rendbetenni"

 

ezt nem teljesen értem:(

Úgy érted, hogy ez a hibák okozója?

Előzmény: bnorci71 (822292)
denesh Creative Commons License 2018.01.16 0 0 822293

Köszönöm a választ.

A hőfok esés lehet, hogy eddig is volt, de ma tűnt csak fel.

A testhiba megoldása nehezen akar sikerülni, már szétszedtem párszor. A lámpa közelében van egy test pont, azt megpucoltam + kontaktspray. A lámpán lévő csatit is kitakarítottam, aztán kivettem az izzófoglalatokat. A rajta lévő, csatit fogadó tüskék közül az egyik égettnek tűnt. Takarítás, összerakás után is maradt a jelenség, csak kevésbé feltűnő. 

Bekavarhat ez a testhiba a többi elektronika működésébe is?

Előzmény: bnorci71 (822292)
bnorci71 Creative Commons License 2018.01.16 0 0 822292

- szintén ma, kb 20 km megtétele után, járó motorral várakozva a vízhőfok mutató lefelé mozdult el pár mm-t

 

hideg van természetes, a diesel nem melegítésre használja az energiát mint a benzines hanem haladásra

 

a többi valami elektromos anomália lesz amihez profi kel főleg ha összeföggnek

 

ja nem a hátsó lámpán csak a test kontakthibát kel rendbetenni

Előzmény: denesh (822291)
denesh Creative Commons License 2018.01.16 0 0 822291

Üdv mindenkinek.

Megane 2 gt 1.5 dci (2006, 86 le) tulaja vagyok. A napokban észre vettem, hogy az autó megállás és lezárás után zúgó hangot ad 5-10 másodpercig, pontosan olyat, amilyet a turbónyomás szabályozó szelep szokott adni, miután leállítom a motort. Ha megnyomom a nyitó gombot, akkor is újra zúg, ha újra lezárom, szintén. Miután eltelik pár perc, már nem zúg nyitásra sem zárásra.

Tudom, hogy ez a típus változatos elektromos hibákat tud produkálni, de hogy milyen összefüggés van a nyitás-zárás és a turbónyomás szabályozó között, ez számomra érthetetlen. 

Egyébként más hibák is fennállnak, pl.

- a hátsó indexszel együtt villog a helyzetjelző (többszöri próbálkozásra sem tudtam megjavítani)

- az esőérzékelő volt, hogy nem indította a törlést (majd megjavult)

- ma reggel -5 fokban az autó nem izzított, egyből indított, mint nyáron

- néha, nem tudom, mitől függ, három rövidet sípol valami, olyasmi hangon, mint a tankolásra figyelmeztetés

- szintén ma, kb 20 km megtétele után, járó motorral várakozva a vízhőfok mutató lefelé mozdult el pár mm-t /mintha visszahűlt volna a motor/

 

Ha a fentiek közül bármelyik jelenségre tudtok magyarázatot, légyszi osszátok meg velem. Tudom, hogy diagra kell tenni, de kb 1 hét múlva vihetem, és addig használnom kell...

Köszönöm a segítséget, szép estét. d

 

 

stevemegane Creative Commons License 2018.01.16 0 0 822290

Köszönöm.

Előzmény: bnorci71 (822282)
kvvcs Creative Commons License 2018.01.16 0 0 822289

Szia geszti,

 

Köszi a tippet. Tehát a rádió elvileg közvetlenül kapja a jelet a sebesség jeladótól. Megnézzem, hogy a rádióban be van-e állítva ez a sebességfüggő hangosodás opció. Ha nincs, akkor bekapcsolom és gurulok egyet.

 

"akkor a sebességjel veszik el valahol még a vezérlő előtt, vagy a vezérlőben." - gondolom a vezérlő az nem pár alkatrészből áll. Mennyire integrált? Vagy ez az "erősen nem ajánlott piszkálni házilag" kategória?

 

Erről jut eszembe, hogy a központizár sem zárt be gurulás közben ( ha jól emlékszem 6km/h elérése után zárja az ajtókat). Ha a központizár nem a kilóméterórán mutatott értékből következtet a sebességre, hanem közvetlenül a jeladótól kapja a jelet akkor kis szerencsével nem az órának van baja, mert ugye az automatikus zárás sem működik. Kicsi a valószínűsége, hogy egyszerre kettő sebesség jelet fogó berendezés (kilomérter óra / központizár) romoljon el. Jól gondolom?

 

 

@bnorci71: köszi neked is a hozzászólásért! Futok még egy kört a váltónál a biztonság kedvéért, de néztem mindenhonnan felülről/aknából, de csak a tolatólámpa kapcsolót találtam.

 

üdv,

A.

Előzmény: gesszti (822287)
Zoltán Szalkai Creative Commons License 2018.01.16 0 0 822288

Sziasztok! Keresek 2002 1,4 16V Magánhoz váltókar visszahúzó rugót. Nem biztos, hogy ez a hivatalos megnevezése. Alulról val felzerelve a váltó rudazattá ez pozicionálja középre a váltót. Valamint keresek jó állapotban lévő első üléseket szürke színű . Segítségeteket előre is köszönöm.

 

gesszti Creative Commons License 2018.01.16 0 0 822287

A rádiódban van egy olyan funkció, hogy sebesség függően hangosodik. Ezt aktiváld, és figyeld, hogy változik-e a hangereje a sebesség függvényében. Ha változik, akkor műszerfal környékén van gondod, ha nem változik, akkor a sebességjel veszik el valahol még a vezérlő előtt, vagy a vezérlőben.

Előzmény: kvvcs (822285)
bnorci71 Creative Commons License 2018.01.16 0 0 822286

ha jeladós az nagyon el van dugva esetleg

ez Scenic I 1,6 8v jeladója

vagy a váltó valamelyik oldalán a féltengely kihajtás mellett.

Ha sehol sincs akkor az ABS jelből számolja.

Előzmény: kvvcs (822285)
kvvcs Creative Commons License 2018.01.15 0 0 822285

Sziasztok!

 

Segítségetek szeretném kérni nem működő kilométerórával kapcsolatosan.

 

A tünet az, hogy nem működik a kilométeróra valamint a számláló. Más minden tökéletesen működik, az autón nem történt semmi változtatás, szerelés... stb. A minap egy alkalommal, még összeszedte magát és elkezdett mérni (megnyugodtam, hogy csak egy pillanatnyi zavar volt talán a pár napos "csillaggarázs" miatt), de ismételten produkálja a hibát (azaz meg sem moccan).

 

Renault Megane I (1,4), 2002 évjárat, ABS van. A váltón nincs jeladó (csak a tolatólámpa kapcsolóját találtam). Műszerfal mögé még nem kukkantottam be.

 

Elkezdtem olvasni a fórumot, találtam némi infót, de még kellene segítség.

- Hol van pontosan ebben a típusban a jeladó?

- Akinek volt korábban ilyen problémája mi volt a megoldás és hogy jutott el odáig?

 

Gondoltam azt, hogy hátha valami oxidálódott csatlakozó széthúz/összedug módszerrel ismét működőképessé lehetne tenni, vagy egy könnyebben hozzáférhető egyszerű kis alkatrész cseréjével "kapufára lehetne tolni". Ha meg lehet oldani ésszerű határokon belül kis házi bütyköléssel akkor szívesen járnám azt az utat, ha meg a házi barkács szintje felett van akkor autóvillamossági szakihoz viszem.

 

Köszönöm,

a.

 

 

 

 

bnorci71 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 822284

MI váltóhoz amin alul volt ez a bemenet lehetett kapni javítókészletet lehet ehez is van de sokat kel gugliznod mert ehhez nem hiszem hogy az okosprogiba van cikkszám

Előzmény: apatata (822283)
apatata Creative Commons License 2018.01.15 0 0 822283

Sziasztok 1 kérdés

Valaki szedett már szét váltót?

A problémám, hogy ami a képen be van karikázva az nekem kotyog vagy 3-4cm-t  külön levehető? vagy szét kell húznom a váltót?

üdv

bnorci71 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 822282

legjobb tudomásom szerint a Renaultnak 3 minősítési osztálya van

RN0700 régi benzines motorok- szívó dieselek

RN0710 modern benzinesek turbós benzinesek turbós dieselek

RN0720 a részecskeszűrős dieselek

 

C4: Kifejezetten alacsony hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi- és könnyűhaszongépjármű-motorokhoz. Az e kategóriába tartozó termékek HTHS viszkozitása 3,5 mPas-nál nagyobb. Megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát. Ezt a kategóriát az ACEA kifejezetten a Renault kezdeményezésére vette fel az előírások közé, az ACEA C4 az alapja a Renault RN0720 specifikációnak. Egyenlőre csak bizonyos Renault-típusok esetében előírt követelmény.

 

ez egy Renault-Elf táblázatból van

 

 

 

kicsit más

kolléga Avensis Versot vesz 1,8b, mondja az ajánlott olaj 0w-20 nem akartam elhinni és a kezelési tényleg azt ír

 

 

Előzmény: stevemegane (822280)
bnorci71 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 822281

tényleg azt el is felejtettem hogy az a legnagyobb fogyasztó

Előzmény: csaveri (822278)
stevemegane Creative Commons License 2018.01.15 0 0 822280

A linkra kattintva az derül ki, hogy az 1.5 dCi-re lett a gyűjtés elvégezve.

 

Biztos, hogy a 2.0 dCi-be is 5W30 kell???

Előzmény: bnorci71 (822276)
stevemegane Creative Commons License 2018.01.15 0 0 822279

Köszönöm.

Előzmény: bnorci71 (822276)
csaveri Creative Commons License 2018.01.15 0 0 822278

Minimum 3 méret van. A legvastagabb az ablakfűtésé.

Előzmény: bnorci71 (822277)
bnorci71 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 822277

Egyszerűen húzd ki a gumi átvezetőt a kaszniból és látod a vastagságot, meg azt is meg tudod számolni hány és milyen vezeték így tudod majd hogy miből mennyit vegyél

 

ez lesz, azt hittem csak 1 fajta van benne, bár gondoltam hogy mondjuk az ablaktörlő motoré vastagabb mint az ajtó nyitóé, vastagabbat nem akarnék pont amit írsz azért, a forrasztást én is a kasztniba akarom bedugni

Előzmény: csaveri (822274)
bnorci71 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 822276
Előzmény: stevemegane (822275)
stevemegane Creative Commons License 2018.01.15 0 0 822275

Sziasztok!

 

Tudtok abban segíteni, hogy a 2.0 dci 160 LE FAP-os motorba milyen teljesítményfokozatú és viszkozítású motorolaj való?

Egy 2011. évjáratú Renault Scenic III-ról van szó.

 

Ha ELf márkából tudtok konkrét terméket javasolni azt is szívesen veszem.

 

Köszönöm.

csaveri Creative Commons License 2018.01.15 0 0 822274

Nekem 1,5mm2 javítva mert éppen az volt. Viszont amit tapasztaltam az az, hogy nem jó vastagabbal kiváltani a vezetékeket mert akkor nagyon tömören lesz az átvezetőben és ha nem tudnak a vezetékek egymás mellett mocorogni akkor szintén eltörik. Ezt történt nálam is. Én ránézésre nem tudom megmondani melyik milyen vastag de akivel együtt csináltam az azt mondta, hogy 0,5mm2,  1mm2 és 4mm2 amit vegyek.

Nálam a törésnél el lett vágva (nem kivágva) és kb 25-30 cm (pontos méretet nem tudom) lett beletoldva így a forrasztott, zsogorcsövezett rész a kasztniba és nem a gumi átvezetőbe kerül.

Egyszerűen húzd ki a gumi átvezetőt a kaszniból és látod a vastagságot, meg azt is meg tudod számolni hány és milyen vezeték így tudod majd hogy miből mennyit vegyél.

Előzmény: bnorci71 (822273)
bnorci71 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 822273

milyen keresztmetszetű vezetékek vannak/kellenek az átvezetőbe

nem úszom meg én se a cserét

már mondta a nejem néha nem nyílik néha nem tudja lecsukni, tegnap nehezen végre lezártam, de úgy érzékelte nyitva van teljesen meg volt bolondulva, ja és becsukni se lehet olyankor az autót

Előzmény: csaveri (822272)
csaveri Creative Commons License 2018.01.14 0 0 822272

Én is így gondoltam.

Előzmény: tibor_debrecen (822271)
tibor_debrecen Creative Commons License 2018.01.14 0 0 822271

Nincs

Előzmény: csaveri (822269)
Airbag. Creative Commons License 2018.01.14 0 0 822270

nem vagyok benne biztos..

Előzmény: csaveri (822269)
csaveri Creative Commons License 2018.01.14 0 0 822269

A CC-nél van gumicső ?

Előzmény: Airbag. (822267)
csaveri Creative Commons License 2018.01.14 0 0 822268

Szalagkábellel nem biztos, hogy jól jársz mert merevebb mintha külön vezetékekből készítenéd. A külön vezetékek egymás mellett meg tudnak mozdulni egymás mellett így kisebb a merevsége a kötegnek mint ami egyben van. Én szilikon szigetelésű vezetékekkel toldottam, váltottam ki a szakaszt. A szilikon szigetelésű jobban bírja az alacsony kőmérsékleten mert nem lesz olyan merev mint a műanyag szigetelés.

Előzmény: tibor_debrecen (822265)
Airbag. Creative Commons License 2018.01.14 0 0 822267

mondjuk egy új gumicsővet sem lenne rossz venni a cseréhez,ha már meg lesz bontva

a szedánhoz valami ezer ft köröli volt a márkakereskedésben.

én ugy csináltam hogy a régi borítást levágtam a vezetékkötegről,és ahogy egyet szétvágtam már az új

gumi harangba lett átfűzve,forrasztva.

Előzmény: Airbag. (822266)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!