Az a pár mm vízhőfok esés szerintem attól lehet, hogy ha bemelegszik a hűtővíz, akkor kinyit a termosztát. Én legalábbis erre fogom, új kora óta csinálja. :)
A hőfok esés lehet, hogy eddig is volt, de ma tűnt csak fel.
A testhiba megoldása nehezen akar sikerülni, már szétszedtem párszor. A lámpa közelében van egy test pont, azt megpucoltam + kontaktspray. A lámpán lévő csatit is kitakarítottam, aztán kivettem az izzófoglalatokat. A rajta lévő, csatit fogadó tüskék közül az egyik égettnek tűnt. Takarítás, összerakás után is maradt a jelenség, csak kevésbé feltűnő.
Bekavarhat ez a testhiba a többi elektronika működésébe is?
Megane 2 gt 1.5 dci (2006, 86 le) tulaja vagyok. A napokban észre vettem, hogy az autó megállás és lezárás után zúgó hangot ad 5-10 másodpercig, pontosan olyat, amilyet a turbónyomás szabályozó szelep szokott adni, miután leállítom a motort. Ha megnyomom a nyitó gombot, akkor is újra zúg, ha újra lezárom, szintén. Miután eltelik pár perc, már nem zúg nyitásra sem zárásra.
Tudom, hogy ez a típus változatos elektromos hibákat tud produkálni, de hogy milyen összefüggés van a nyitás-zárás és a turbónyomás szabályozó között, ez számomra érthetetlen.
Egyébként más hibák is fennállnak, pl.
- a hátsó indexszel együtt villog a helyzetjelző (többszöri próbálkozásra sem tudtam megjavítani)
- az esőérzékelő volt, hogy nem indította a törlést (majd megjavult)
- ma reggel -5 fokban az autó nem izzított, egyből indított, mint nyáron
- néha, nem tudom, mitől függ, három rövidet sípol valami, olyasmi hangon, mint a tankolásra figyelmeztetés
- szintén ma, kb 20 km megtétele után, járó motorral várakozva a vízhőfok mutató lefelé mozdult el pár mm-t /mintha visszahűlt volna a motor/
Ha a fentiek közül bármelyik jelenségre tudtok magyarázatot, légyszi osszátok meg velem. Tudom, hogy diagra kell tenni, de kb 1 hét múlva vihetem, és addig használnom kell...
Köszi a tippet. Tehát a rádió elvileg közvetlenül kapja a jelet a sebesség jeladótól. Megnézzem, hogy a rádióban be van-e állítva ez a sebességfüggő hangosodás opció. Ha nincs, akkor bekapcsolom és gurulok egyet.
"akkor a sebességjel veszik el valahol még a vezérlő előtt, vagy a vezérlőben." - gondolom a vezérlő az nem pár alkatrészből áll. Mennyire integrált? Vagy ez az "erősen nem ajánlott piszkálni házilag" kategória?
Erről jut eszembe, hogy a központizár sem zárt be gurulás közben ( ha jól emlékszem 6km/h elérése után zárja az ajtókat). Ha a központizár nem a kilóméterórán mutatott értékből következtet a sebességre, hanem közvetlenül a jeladótól kapja a jelet akkor kis szerencsével nem az órának van baja, mert ugye az automatikus zárás sem működik. Kicsi a valószínűsége, hogy egyszerre kettő sebesség jelet fogó berendezés (kilomérter óra / központizár) romoljon el. Jól gondolom?
@bnorci71: köszi neked is a hozzászólásért! Futok még egy kört a váltónál a biztonság kedvéért, de néztem mindenhonnan felülről/aknából, de csak a tolatólámpa kapcsolót találtam.
Sziasztok! Keresek 2002 1,4 16V Magánhoz váltókar visszahúzó rugót. Nem biztos, hogy ez a hivatalos megnevezése. Alulról val felzerelve a váltó rudazattá ez pozicionálja középre a váltót. Valamint keresek jó állapotban lévő első üléseket szürke színű . Segítségeteket előre is köszönöm.
A rádiódban van egy olyan funkció, hogy sebesség függően hangosodik. Ezt aktiváld, és figyeld, hogy változik-e a hangereje a sebesség függvényében. Ha változik, akkor műszerfal környékén van gondod, ha nem változik, akkor a sebességjel veszik el valahol még a vezérlő előtt, vagy a vezérlőben.
Segítségetek szeretném kérni nem működő kilométerórával kapcsolatosan.
A tünet az, hogy nem működik a kilométeróra valamint a számláló. Más minden tökéletesen működik, az autón nem történt semmi változtatás, szerelés... stb. A minap egy alkalommal, még összeszedte magát és elkezdett mérni (megnyugodtam, hogy csak egy pillanatnyi zavar volt talán a pár napos "csillaggarázs" miatt), de ismételten produkálja a hibát (azaz meg sem moccan).
Renault Megane I (1,4), 2002 évjárat, ABS van. A váltón nincs jeladó (csak a tolatólámpa kapcsolóját találtam). Műszerfal mögé még nem kukkantottam be.
Elkezdtem olvasni a fórumot, találtam némi infót, de még kellene segítség.
- Hol van pontosan ebben a típusban a jeladó?
- Akinek volt korábban ilyen problémája mi volt a megoldás és hogy jutott el odáig?
Gondoltam azt, hogy hátha valami oxidálódott csatlakozó széthúz/összedug módszerrel ismét működőképessé lehetne tenni, vagy egy könnyebben hozzáférhető egyszerű kis alkatrész cseréjével "kapufára lehetne tolni". Ha meg lehet oldani ésszerű határokon belül kis házi bütyköléssel akkor szívesen járnám azt az utat, ha meg a házi barkács szintje felett van akkor autóvillamossági szakihoz viszem.
MI váltóhoz amin alul volt ez a bemenet lehetett kapni javítókészletet lehet ehez is van de sokat kel gugliznod mert ehhez nem hiszem hogy az okosprogiba van cikkszám
Egyszerűen húzd ki a gumi átvezetőt a kaszniból és látod a vastagságot, meg azt is meg tudod számolni hány és milyen vezeték így tudod majd hogy miből mennyit vegyél
ez lesz, azt hittem csak 1 fajta van benne, bár gondoltam hogy mondjuk az ablaktörlő motoré vastagabb mint az ajtó nyitóé, vastagabbat nem akarnék pont amit írsz azért, a forrasztást én is a kasztniba akarom bedugni
Nekem 1,5mm2 javítva mert éppen az volt. Viszont amit tapasztaltam az az, hogy nem jó vastagabbal kiváltani a vezetékeket mert akkor nagyon tömören lesz az átvezetőben és ha nem tudnak a vezetékek egymás mellett mocorogni akkor szintén eltörik. Ezt történt nálam is. Én ránézésre nem tudom megmondani melyik milyen vastag de akivel együtt csináltam az azt mondta, hogy 0,5mm2, 1mm2 és 4mm2 amit vegyek.
Nálam a törésnél el lett vágva (nem kivágva) és kb 25-30 cm (pontos méretet nem tudom) lett beletoldva így a forrasztott, zsogorcsövezett rész a kasztniba és nem a gumi átvezetőbe kerül.
Egyszerűen húzd ki a gumi átvezetőt a kaszniból és látod a vastagságot, meg azt is meg tudod számolni hány és milyen vezeték így tudod majd hogy miből mennyit vegyél.
milyen keresztmetszetű vezetékek vannak/kellenek az átvezetőbe
nem úszom meg én se a cserét
már mondta a nejem néha nem nyílik néha nem tudja lecsukni, tegnap nehezen végre lezártam, de úgy érzékelte nyitva van teljesen meg volt bolondulva, ja és becsukni se lehet olyankor az autót
Szalagkábellel nem biztos, hogy jól jársz mert merevebb mintha külön vezetékekből készítenéd. A külön vezetékek egymás mellett meg tudnak mozdulni egymás mellett így kisebb a merevsége a kötegnek mint ami egyben van. Én szilikon szigetelésű vezetékekkel toldottam, váltottam ki a szakaszt. A szilikon szigetelésű jobban bírja az alacsony kőmérsékleten mert nem lesz olyan merev mint a műanyag szigetelés.