Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790706

Nem inkább 60 ezer? 

Előzmény: kissg620 (790705)
kissg620 Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790705

Sziasztok! Frissen olvasom M2 1.4 16V (2004)-es szervizkönyvében, hogy benzinszűrő csere gyakorisága 240000km. Ez igaz lehet?, mert pl. itt is korábban mintha kisebb ciklust olvastam volna...

gesszti Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790704

A felső képen a bal oldalinak a használatára is kitér a könyv. Figyelmesen olvasd el az utasításokat. Sok kis apróság van benne, ami fontos. Le lettek szerelve a vezérműtengelyekről a szíjkerekek? A vezérműtengelyeket te szereled vissza a hengerfejre, vagy visszaszerelték a gépműhelyben?

Előzmény: pohikopó (790680)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790703

Na még az kéne,hogyan lesz benne másodszor is uj szelep ? :)

Előzmény: Törölt nick (790701)
gesszti Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790702

"A főtengely segédberendezéseket hajtó
szíjtárcsájának csavarja újra felhasználható, ha a
csavarfej alatti hosszúsága max. 49,1 mm
(ellenkező esetben cserélje ki ezt a csavart),
– ne olajozza be az új csavart. Az újrafelhasznált
csavart viszont feltétlenül kenje be motorolajjal."

 

Ilyen apróságok csak úgy érdekességképpen a vezérléscseréhez, és a nyomatékkulcshoz...

Előzmény: Törölt nick (790701)
gesszti Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790700

Persze. Alap szabály, hogy ezt figyelembe kell venni. Szokták órázni vagy a veztengelyt, vagy a veztengely csapágyakat befogatáskor. Hengerfejnél is fontos, meg blokk síkolásakor is.

Előzmény: Törölt nick (790699)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790699

Gesszti,hengerfej sikoláskor figyelembe veszik hogy a vezérmütengelyek sikja pontosan párhuzamos legyen a sikolando felülettel,vagyis összerakáskor ne döljön elöre a hengerfej ami miatt a szij le akar futni a szijkerékröl? Érted amit kérdezek?

Előzmény: gesszti (790693)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790698

Megszámoltad a többi szijtárcsa hány bordás? Az összeset amit meghajt ?

Előzmény: pohikopó (790695)
csaveri Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790697

...6 bordás helyett 5 bordás szíj futott rajta.

 

Mert 5 bordás szíj való rá.

Előzmény: pohikopó (790691)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790696

Mit vegyünk? :)

A bikázos töltöt néztem de kevésnek tartom a 75 amperos inditot

Előzmény: csaveri (790694)
pohikopó Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790695

stylestore.informacio kukac gmail.com

Előzmény: gesszti (790693)
csaveri Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790694
Előzmény: RED BULL69 (790682)
gesszti Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790693

Ha adsz egy mélcímet, amire a 20 megás könyv elmegy... benne van minden.

Előzmény: pohikopó (790692)
pohikopó Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790692

"Az ugye meg van, hogy összerakod, beállítod a szíjfeszességet, és csak utána húzod meg a főtengely végén a csavart? Nyomaték/szög adatok ide megvannak? Fontos...

 

Hengerfejcsavarokat visszateszed a régit, vagy vettél újakat? Illik új csavarokkal összerakni.

Hengerfejtömítés vastagságára figyeltetek?

Hengerfejcsavarok sorrendje, nyomatéka/szöge meg van?

Hengerfejcsavarok furataiból fagyálló, és olaj kipucolva?"

 

 

Hát ezek nekem nincsenek meg......jöhet az infó.... :o

 

 

 

Előzmény: gesszti (790690)
pohikopó Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790691

Hát elég ramatyul nézett ki mikor leszedtük. A gumírozott része szétmállott volt...kotyogott is...nem vennék rá mérget, hogy a korábbi vezérlés cserekor kicserélték. + a 6 bordás helyett 5 bordás szíj futott rajta....szépen látszik is, hogy a vízpumpánál meg a generátor és a nagy tárcsán is csak 5 sáv van fényesre kopva a 6. sáv meg rozsdás...

 

Most így minden cserélve lesz szinte. Hengerfej felújítva, szelepek cserélve, szelepszár szimering cserélve, olaj+olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, gyertyák, vezérműszíj, görgők, hosszbordás szí és görgők....szóval elméletileg jó darabig el kell lennie baj nélkül. Néztem a gyújtótrafókat azok Beru-k...ami jó jel, elméletileg az bírja.

 

A pollenszűrőtől egy komplett erdőt szedtem ki.....na meg ugye a kesztyűtartót is kompletten ki kellett venni....jópofa megoldás ez is :)   Mondjuk a fordban meg a gázpedált kell leszednem pollenszűrő cserekor, azok se voltak normálisak :D

Előzmény: Törölt nick (790686)
gesszti Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790690

Csak azért kérdeztem, mert ha átgondolod a működését, akkor következő szerelésnél ilyen hibát nem fogsz elkövetni...

 

Nem rossz megoldás ez az elforgó szíjkerék, meg van az oka, hogy miért ilyen. Nem a megoldás rossz, csak mielőtt nekiáll az ember, utána kell olvasni, hogy mire kell figyelni a szerelésnél.

 

Az ugye meg van, hogy összerakod, beállítod a szíjfeszességet, és csak utána húzod meg a főtengely végén a csavart? Nyomaték/szög adatok ide megvannak? Fontos...

 

Hengerfejcsavarokat visszateszed a régit, vagy vettél újakat? Illik új csavarokkal összerakni.

Hengerfejtömítés vastagságára figyeltetek?

Hengerfejcsavarok sorrendje, nyomatéka/szöge meg van?

Hengerfejcsavarok furataiból fagyálló, és olaj kipucolva?

Előzmény: pohikopó (790688)
Tazman73 Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790689

Van egy King Tony katalógusom, abban 3 és 4%-os nyomatékkulcsok vannak.

Volt Hans katalógusom is, de azt most nem találom. Az oldalukon pedig nincs feltüntetve a pontosságuk.  :-/

Előzmény: gesszti (790679)
pohikopó Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790688

geeszti!

 

Nem vagyok autószerelő. Nem nem értem. :) csak nagyjából....az megvan, hogy mi a funkciójuk és miért mozognak együtt és hogyan. Csak az nincs meg miért kellett ennyire elcseszett megoldást alkalmazni ennél a motornál. 

Az ismerős akivel csináltuk ő az....csak ezzel a variációval nem találkozott még és megszívtuk.

Ez anyum autója. Nekem Ford Focus van. Annál egyszerűbb a vezérműszíj csere...meg bármilyen szerelés.

 

Most már ez van....

A segítségeteket nagyon köszönöm!

 

 

 

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790687

a hosszbordás szij tárcsája nem volt még cserélve?

csavar lazitás elött mindenképp be kell állitani mindent a megfelelö pozicioba és csak utána lazitunk

Előzmény: pohikopó (790685)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790686

a kacskaringos szerszám az m1 8v motorokhoz,további tüskék a dizeleknél kellenek

Előzmény: pohikopó (790685)
pohikopó Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790685

Ha minden igaz akkor megvan a kis könyv a kesztyűtartóban. Utána nézek.

 

A probléma az volt, hogy nem rendeltünk alsó szíjkerék tárcsát. Mikor levettük láttuk, hogy az feltehetőleg a büdös életben nem volt cserélve. Vissza lett téve, semmi máshoz nem volt nyúlva. Elég volt a főtengely csavar ki és betekerése ahhoz, hogy a vezérlés elmenjen. Barom egy megoldás az már egyszer fix...

 

Pinga!

 

A stift az utána már meglett és oda tettük be ahová írtad. Szépen be is állt a felső holtpontra az egyes henger.

Azzal nem lesz gond. A fekete célszerszám gondolkodtatott el, hogy kell e még hozzá valami. De ha nem akkor jól van.

 

Akkor lényegében, ha rakjuk össze és a stift bent van, az egyes henger a fenti holtponton meg van akasztva, utána a fekete célszerszámmal a két felső vezérműtengely le van fixálva......ezt követően a főtengelyhez hozzácsavarozódik a szíjtárcsa.....utána már nem lehet baj....

 

Köszönöm! :)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790684

más nem kell csak az a kettö de azt pontosan találd meg hogy melyik stiftet teszed a fötengelyhez hogy tényleg felsöholtponton legyen a dugattyu,de neked leirtam már egyszer hogy a fötengelyen lévö szijkerék egyik sincs ékelve reteszelve ezért elforognak,csak a fötengelycsavar meghuzása által létrejött surlodás fogja ezeket meg,nem véletlenül kellenek a szerszámok hogy minden a helyén legyen,a vezérlés also szijkerekét nem is kell jelre állitani mert az oda áll be ahova a szij viszi

Előzmény: pohikopó (790680)
gesszti Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790683

Van a kocsihoz szerelési utasításod? A 19 megásban az 55. oldal környékén van a vezérműcsere leírása képekkel, mindenféle infóval. Vipmélre átmegy ekkora fájl?

Előzmény: pohikopó (790680)
RED BULL69 Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790682

Hali! melyik boltban van ez, ennyiért?

 

Előzmény: bnorci71 (790672)
gesszti Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790681

Keresztkérdés: Az elméletet érted, hogy ilyenkor hova kell állítani a főtengelyt, és hova a vezérműtengelyt, és hogy miért oda?

Előzmény: pohikopó (790680)
pohikopó Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790680

Sziasztok!

 

A hengerfej talán ma kész lesz 8 szelepet ütött meg....

 

Mellékelek képet a célszerszámokról. Ez egy Renault készlet.

Valaki legyen szíves leírni szájbarágósan, hogy melyiket, hova tegyem, mielőtt megint elcsapkodja a szelepeket :)

Még mindig a csodálatos vezérlési megoldású Renault Megane II. 1.4 benzin 98 Le-ről van szó.

 

 

Elméletileg a nagy arany szerű bizgentyűvel össze lehet játszani, de a feketét mondta Pinga, hogy az kell....

Na de hát van itt még mütyür bőven....de gondolom más renault motorokhoz is jó a készlet.

A nagyobb stift megy be a blokkba, az megvan. A nagy fekete bizbasz menne a vezérműtengelyek végéhez...kell még arra rátenni valamit a többi kis szerszámból?

 

gesszti Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790679

Ez a kulcs semmi másra nem való, mint kerékcseréhez. Arra jó, hogy az előírt 100-110Nm-t kb. meg lehessen célozni vele, és valahova 90, és 120 Nm közé tudd vele húzni a kerékcsavarokat.

 

Az a 4-5% pontosság nem is olyan rossz érték. Legtöbb csavarnál elegendő pontosság. Arról nem is beszélve, hogy sokkal többet változtat az, hogy száraz, rozsdás, tiszta, zsírozott csavarról van szó, és hogy milyen alátét van alatta, milyen felületre szorul a csavar feje.

Előzmény: Tazman73 (790678)
Tazman73 Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790678

És mekkora a toleranciája (+ - )?

A napokban én is nézegette a nyomatékkulcsokat és a + - 4%-ot is soknak tartottam.

Előzmény: bnorci71 (790672)
Tazman73 Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790677

Jó reggelt.

Ata61 Creative Commons License 2016.10.21 0 0 790676
Jó reggelt!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!