Sziasztok! Frissen olvasom M2 1.4 16V (2004)-es szervizkönyvében, hogy benzinszűrő csere gyakorisága 240000km. Ez igaz lehet?, mert pl. itt is korábban mintha kisebb ciklust olvastam volna...
A felső képen a bal oldalinak a használatára is kitér a könyv. Figyelmesen olvasd el az utasításokat. Sok kis apróság van benne, ami fontos. Le lettek szerelve a vezérműtengelyekről a szíjkerekek? A vezérműtengelyeket te szereled vissza a hengerfejre, vagy visszaszerelték a gépműhelyben?
"A főtengely segédberendezéseket hajtó szíjtárcsájának csavarja újra felhasználható, ha a csavarfej alatti hosszúsága max. 49,1 mm (ellenkező esetben cserélje ki ezt a csavart), ne olajozza be az új csavart. Az újrafelhasznált csavart viszont feltétlenül kenje be motorolajjal."
Ilyen apróságok csak úgy érdekességképpen a vezérléscseréhez, és a nyomatékkulcshoz...
Persze. Alap szabály, hogy ezt figyelembe kell venni. Szokták órázni vagy a veztengelyt, vagy a veztengely csapágyakat befogatáskor. Hengerfejnél is fontos, meg blokk síkolásakor is.
Gesszti,hengerfej sikoláskor figyelembe veszik hogy a vezérmütengelyek sikja pontosan párhuzamos legyen a sikolando felülettel,vagyis összerakáskor ne döljön elöre a hengerfej ami miatt a szij le akar futni a szijkerékröl? Érted amit kérdezek?
"Az ugye meg van, hogy összerakod, beállítod a szíjfeszességet, és csak utána húzod meg a főtengely végén a csavart? Nyomaték/szög adatok ide megvannak? Fontos...
Hengerfejcsavarokat visszateszed a régit, vagy vettél újakat? Illik új csavarokkal összerakni.
Hengerfejtömítés vastagságára figyeltetek?
Hengerfejcsavarok sorrendje, nyomatéka/szöge meg van?
Hengerfejcsavarok furataiból fagyálló, és olaj kipucolva?"
Hát ezek nekem nincsenek meg......jöhet az infó.... :o
Hát elég ramatyul nézett ki mikor leszedtük. A gumírozott része szétmállott volt...kotyogott is...nem vennék rá mérget, hogy a korábbi vezérlés cserekor kicserélték. + a 6 bordás helyett 5 bordás szíj futott rajta....szépen látszik is, hogy a vízpumpánál meg a generátor és a nagy tárcsán is csak 5 sáv van fényesre kopva a 6. sáv meg rozsdás...
Most így minden cserélve lesz szinte. Hengerfej felújítva, szelepek cserélve, szelepszár szimering cserélve, olaj+olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, gyertyák, vezérműszíj, görgők, hosszbordás szí és görgők....szóval elméletileg jó darabig el kell lennie baj nélkül. Néztem a gyújtótrafókat azok Beru-k...ami jó jel, elméletileg az bírja.
A pollenszűrőtől egy komplett erdőt szedtem ki.....na meg ugye a kesztyűtartót is kompletten ki kellett venni....jópofa megoldás ez is :) Mondjuk a fordban meg a gázpedált kell leszednem pollenszűrő cserekor, azok se voltak normálisak :D
Csak azért kérdeztem, mert ha átgondolod a működését, akkor következő szerelésnél ilyen hibát nem fogsz elkövetni...
Nem rossz megoldás ez az elforgó szíjkerék, meg van az oka, hogy miért ilyen. Nem a megoldás rossz, csak mielőtt nekiáll az ember, utána kell olvasni, hogy mire kell figyelni a szerelésnél.
Az ugye meg van, hogy összerakod, beállítod a szíjfeszességet, és csak utána húzod meg a főtengely végén a csavart? Nyomaték/szög adatok ide megvannak? Fontos...
Hengerfejcsavarokat visszateszed a régit, vagy vettél újakat? Illik új csavarokkal összerakni.
Hengerfejtömítés vastagságára figyeltetek?
Hengerfejcsavarok sorrendje, nyomatéka/szöge meg van?
Hengerfejcsavarok furataiból fagyálló, és olaj kipucolva?
Nem vagyok autószerelő. Nem nem értem. :) csak nagyjából....az megvan, hogy mi a funkciójuk és miért mozognak együtt és hogyan. Csak az nincs meg miért kellett ennyire elcseszett megoldást alkalmazni ennél a motornál.
Az ismerős akivel csináltuk ő az....csak ezzel a variációval nem találkozott még és megszívtuk.
Ez anyum autója. Nekem Ford Focus van. Annál egyszerűbb a vezérműszíj csere...meg bármilyen szerelés.
Ha minden igaz akkor megvan a kis könyv a kesztyűtartóban. Utána nézek.
A probléma az volt, hogy nem rendeltünk alsó szíjkerék tárcsát. Mikor levettük láttuk, hogy az feltehetőleg a büdös életben nem volt cserélve. Vissza lett téve, semmi máshoz nem volt nyúlva. Elég volt a főtengely csavar ki és betekerése ahhoz, hogy a vezérlés elmenjen. Barom egy megoldás az már egyszer fix...
Pinga!
A stift az utána már meglett és oda tettük be ahová írtad. Szépen be is állt a felső holtpontra az egyes henger.
Azzal nem lesz gond. A fekete célszerszám gondolkodtatott el, hogy kell e még hozzá valami. De ha nem akkor jól van.
Akkor lényegében, ha rakjuk össze és a stift bent van, az egyes henger a fenti holtponton meg van akasztva, utána a fekete célszerszámmal a két felső vezérműtengely le van fixálva......ezt követően a főtengelyhez hozzácsavarozódik a szíjtárcsa.....utána már nem lehet baj....
más nem kell csak az a kettö de azt pontosan találd meg hogy melyik stiftet teszed a fötengelyhez hogy tényleg felsöholtponton legyen a dugattyu,de neked leirtam már egyszer hogy a fötengelyen lévö szijkerék egyik sincs ékelve reteszelve ezért elforognak,csak a fötengelycsavar meghuzása által létrejött surlodás fogja ezeket meg,nem véletlenül kellenek a szerszámok hogy minden a helyén legyen,a vezérlés also szijkerekét nem is kell jelre állitani mert az oda áll be ahova a szij viszi
Van a kocsihoz szerelési utasításod? A 19 megásban az 55. oldal környékén van a vezérműcsere leírása képekkel, mindenféle infóval. Vipmélre átmegy ekkora fájl?
A hengerfej talán ma kész lesz 8 szelepet ütött meg....
Mellékelek képet a célszerszámokról. Ez egy Renault készlet.
Valaki legyen szíves leírni szájbarágósan, hogy melyiket, hova tegyem, mielőtt megint elcsapkodja a szelepeket :)
Még mindig a csodálatos vezérlési megoldású Renault Megane II. 1.4 benzin 98 Le-ről van szó.
Elméletileg a nagy arany szerű bizgentyűvel össze lehet játszani, de a feketét mondta Pinga, hogy az kell....
Na de hát van itt még mütyür bőven....de gondolom más renault motorokhoz is jó a készlet.
A nagyobb stift megy be a blokkba, az megvan. A nagy fekete bizbasz menne a vezérműtengelyek végéhez...kell még arra rátenni valamit a többi kis szerszámból?
Ez a kulcs semmi másra nem való, mint kerékcseréhez. Arra jó, hogy az előírt 100-110Nm-t kb. meg lehessen célozni vele, és valahova 90, és 120 Nm közé tudd vele húzni a kerékcsavarokat.
Az a 4-5% pontosság nem is olyan rossz érték. Legtöbb csavarnál elegendő pontosság. Arról nem is beszélve, hogy sokkal többet változtat az, hogy száraz, rozsdás, tiszta, zsírozott csavarról van szó, és hogy milyen alátét van alatta, milyen felületre szorul a csavar feje.