No de kb. hasonlóan reagáltunk combi kérdésére mi is. Szerintem Ő is csak elmélkedett és kérdezett.
... és igen én is tudok nagyon sok 10W-60-as olajat használó "gépészről", főleg akik tiporják a vasat rendesen és köszönik jól elvannak a választott olajjal/autójukkal.
Summa summárum combi kérdezett, mi válaszoltunk, de motorkárt még elméletileg sem vizionáltunk. Főleg az említett viszkozitású olajnak betudhatót nem.
Jómagam annyit írtam, hogy az user döntése ... :)
... de átlag használat mellett felesleges, bár tudok olyan úri gurigát aki passzióautózáshoz is ragaszkodik ehhez a viszkozitáshoz.
ha nekem ilyen autóm lenne nem tennék bele 10w60 at normál használat mellett, mert többe is kerül, plusz a fogyasztás is meg fog nőni mindenképpen, hiszen a viszkózusabb olajat keringetni a rendszerben több energiába fog kerülni.
(magánvéleményem szerint kb1-2 deci / 100 km)
Előbb bekövetkező műszaki problémáról 10w60 használatával amiről itt olvastam az előzményekben, csupán elmélet, a gyakorlatban még nem hallottam olyanról hogy valakinek kimondottam 10W60 as olajtól ment volna tönkre a motorja, vagy turbó stb..., sok tapasztalat van az ismerősi körben, nem éppen normál használat mellett.
Csak a "gyári" TOTAL gyártmány a létező legjobb olaj ebbe az autóba?
Egyetértve az előttem szólókkal, miszerint nem kizárólag a Total olaj jó a Citroenbe, azért én mégis azt mondom, hogy a Total matricát az autód hátsó ablakába nem a szél fújta oda.
Amikor a Total olajat fejleszt, biztosan teszteli Citroen motorokkal is. Amikor a Citroen motort fejleszt, biztosan teszteli Total olajokkal is.
Mivel a Total olajok könnyen beszerezhetőek és egyáltalán nem drágák, így kevés érv szól ellenük.
Más autómárkák használói gyakran a fél karjukat odaadnák, ha tudnák, mi a "gyári" olaj, mit töltenek a motorba a szerelőszalagon..... A Volkswagen, BMW, Mercedes fórumok egyik tipikus visszatérő kérdése ez....
Nem szívesen válaszolok mert Mantec kolléga - ha épp olyan kedvében van - bármibe és bárkibe képes belekötni.
A Citroen ennek a modellnek a gyártásba bocsájtása idején - tehát se nem a múlt század elején, se nem tegnapelőtt - PSA B71 2296 jóváhagyású, ACEA C2-04 vagy ACEA A3/B4-04 minősítésű SAE 0W-30-as, SAE 5W-30-as vagy SAE 5W-40-es motorolajok használatát írta elő.
Ha nekem lenne ilyen autóm és kellően sokat használtam volna (vagyis szép nagy futásteljesítménnyel rendelkezne) akkor elsősorban az ACEA A3/B4 minősítésű motorolajok közül választanék mivel azok nagyobb bázisszámuk révén jobban képesek elviselni a vélhetően nagyobb mennyiségben a motorolajba jutó szennyeződéseket.
Ha a motor - ahogy a művelt olasz mondaná - pico bello műszaki állapotban van úgy gondolkodnék a PSA jóváhagyású (vagy az ezzel közel egyenértékű ACEA C2 minősítésű) motorolajok választásán.
Ilyen tudású olajokat nem csak a Total gyárt, nem gondolom hogy a motor képes lenne azonosítani a belekerülő olaj gyártóját és attól függően barátságosan vagy durcásan viselkedni.
Az ACEA A3/B4 minősítést és a PSA jóváhagyást szvsz nem lehet úgy mérlegre tenni hogy bármelyik is jobb vagy rosszabb a másiknál, egyszerűen más célokra használhatóak optimálisan.
Már leírtam a válaszom, de szívesen megismétlem. (ismétlés ... tudás ... stb)
Az olajkövetelmény PSA B71 2296. A gyártáskor a gyártó által alternatívaként megadott ACEA A3/B4-07 követelményrendszer már nem létezik. És nincs a piacon ilyen követelményrendszert teljesítő motorolaj sem.
"... csak a gyári ..." Nem. Minden olaj megfelel ami rendelkezik az elfogadással.
Először is köszönöm a válaszaitokat. Azt nem gondoltam, hogy milyen vitát nyitok meg ezzel...
Szépen kérlek benneteket, hogy mindketten válaszoljatok a kérdésemre:
Adott a PSA B71 2296 szabvány. Az akkor említett Citroen Picasso 2007 1.6 16v autóhoz ha olyan olajat használok, amely nem szerepelteti a leírásában ezt a szabványt, akkor az okozhat problémát a későbbiekben? Vagy az ACEA A3/B4 elegendő, de nem tökéletes?
Csak a "gyári" TOTAL gyártmány a létező legjobb olaj ebbe az autóba?
Vagy amire ACEA A3/B4 vagy annál magasabb követelmény van írva azt nyugodtan alkalmazhatom e?
Ennyire fontos e, hogy az olaj tudja a PSA B71 2296-t?
Egyetértek, főleg abban az egyre gyakoribb esetben ahol a gyártó EGY jóváhagyást (pl. Ford WSS-M2C200-D2) ad meg a hajtóműolajra, ott semmi lehetősége és értelme sincs másféle olajjal "kókányolni".
... értem és így is van, csak a kérdés feltevő még egy típussal sem kedveskedett, pedig lehetnek/vannak váltók amelyekhez kizárólagos speckókat engedélyez a gyártó - könnyű lenne az élet nélkülük - és ezért írtam úgy ahogy.
Igen, a Dexron VI minősítésű ATF is alkalmazható a Dexron III helyett. Igazából csak egy jellemző példát igyekeztem kiragadni, természetesen vannak más "túlfedések" is, így el lehetne mélyedni a MB jóváhagyások rengetegében, ott is vannak hasonló helyzetek.
Talán kézzel foghatóbb az MB 229.5 vs 229.3 esete, a 229.5 jóváhagyású olajok a 229.3-as jóváhagyásúak helyett minden esetben alkalmazhatóak.
Bocsánatot kérek, hogy ezt a hozzászólást két topikban is megteszem, de úgy látom, nem azonos a két közösség, akiket érint.
Sziasztok, Mi baja lehet az automata váltónak, ha a gyári előírásúnál jobb kenőképességű olajjal van feltöltve? Most elsőre tételezzük fel, hogy nem lesznek belőle kiválások, a viszkozitása, sűrűsége ugyanolyan, amilyen kell. Van benne olyan alkatrész, aminek pont a meghatározott surlódás kell a jó működéshez és se kisebb, se nagyobb nem jó, csak pont az, amire tervezték?
Nem olyan elrugaszkodott dolog az a 10w60. A családban van egy Lancia Thesis 2,0TB. Ebbe pont ilyen az előírás. Selenia racing 10w60. Igaz a csereperiódus elég rövid(10000km.) de ez van. Nem tudom a Saab motorjába milyen kárt okozna, de nem is kísérleteznék vele. Amit a gyár előír és annyi! Bár ez sem kőbe vésett igazság, hiszen többször hallottam és olvastam szakembertől, hogy a Mazda RX8-ba ne a gyárilag előírt olajat vegyék(töltsék) a tulajdonosok! Valószínűleg ez a kivétel ami erősíti a szabályt!
Azon kívül hogy ezzel az olajjal állítólag több 100 ezret elfutott ilyen kocsi motorbontás nélkül...
józan paraszti ésszel a 100 fokon 22-26 -os cst érték nem éppen ideális se motor se turbó kenésre, hiába "extrém meleg" maga a turbó a motorblokkhoz képest....
rövid köztes üzemekben se melegszik fel az olaj rendesen, ergo ott is nagyobb motorkopást okoz a "sűrűbb" "vastagabb" olaj..
" ... miért tegyek a gyári ajánlású 5w30 vagy 5w40 helyett 10w-60-at ... "
... de ki akart itt erről eddig is Téged meggyőzni? Én is tudok sokról aki 10W-60-ast használ, az az ő dolga, de senkinek nem javasoltam még. A választás az user privilégiuma akár a jószándékú tanácsok ellenébe is.
valaki győzzön meg arról hogy egy normál használatú Saab 9-5 -be (2.3 benzin, turbo, 250 lóerő) , miért tegyek a gyári ajánlású 5w30 vagy 5w40 helyett 10w-60-at....
valaki győzzön meg arról hogy egy normál használatú Saab 9-5 -be (2.3 benzin, turbo, 250 lóerő) , miért tegyek a gyári ajánlású 5w30 vagy 5w40 helyett 10w-60-at....
Van (lehet) valami gyakorlati haszna is ,vagy esetleg kenési problémákat okoz mondjuk a turbónál a "vastagabb" olaj? (mert ugye se viszkozitásra, se gyártóművi előírásra se felel meg..)
Nem szeretném szét OFF-olni a topicot de pont lacetti vásárláson töröm a fejem és ezzel a ( szelepkokszosodással) ill bármi mással kapcsolatos infonak tapasztalatnak nagyon örülnék
Én egy időben céges (kulcsos) autóként használtam egy Lacettit (illetve Nubirát) az 1.6-os benzines motorral.
Nem szeretném szét OFF-olni a topicot de pont lacetti vásárláson töröm a fejem és ezzel a ( szelepkokszosodással) ill bármi mással kapcsolatos infonak tapasztalatnak nagyon örülnék akár ide is akár az atya5@freemail.hu címen is.
Most ki szeretnék próbálni valami "csúcs" motorolajat, hogy érzek-e bármi változást.
Nem fogsz.
Akkor érzékelni a különbséget két olaj között, ha két tök egyforma motort feltöltünk a két, összehasonlítani kívánt olajjal, majd pontosan egyformán terhelve azokat, néhány tízezer kilométer múlva megbontásos vizsgálatot végzünk.
Az ilyen "most XYZ olajat kapott a verda, és egyből csendesebb lett a motor járása," meg "olajcsere után fél literrel csökkent a fogyasztás" beszámolók többnyire nem műszaki-, inkább kognitív folyamatok eredményei. Azaz "ha már megvettem ezt a drága olajat, muszáj is éreznem valami nagyszerűt, mégpedig rögvest a csere után" :-)
Lásd még a Megáll az idő híres jelenetét, amikor a hatvanas években pár gimnazista körbead egy Amerikából becsempészett coca-colás üveget, és teljesen kikészülnek a "hatásától" :-)