Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oLayos Creative Commons License 2016.02.16 0 0 33634

No de kb. hasonlóan reagáltunk combi kérdésére mi is. Szerintem Ő is csak elmélkedett és kérdezett. 

 

... és igen én is tudok nagyon sok 10W-60-as olajat használó "gépészről", főleg akik tiporják a vasat rendesen és köszönik jól elvannak a választott olajjal/autójukkal.

 

Summa summárum combi kérdezett, mi válaszoltunk, de motorkárt még elméletileg sem vizionáltunk. Főleg az említett viszkozitású olajnak betudhatót nem.

 

Jómagam annyit írtam, hogy az user döntése ... :)

... de átlag használat mellett felesleges, bár tudok olyan úri gurigát aki passzióautózáshoz is ragaszkodik ehhez a viszkozitáshoz.

Előzmény: A D D I N O L (33633)
A D D I N O L Creative Commons License 2016.02.16 0 0 33633

T. Saab tulajdonos ,

 

ha nekem ilyen autóm lenne nem tennék bele 10w60 at normál használat mellett, mert többe is kerül, plusz a fogyasztás is meg fog nőni mindenképpen, hiszen a viszkózusabb olajat keringetni a rendszerben több energiába fog kerülni.

(magánvéleményem szerint kb1-2 deci / 100 km)

 

Előbb bekövetkező műszaki problémáról 10w60 használatával amiről itt olvastam az előzményekben, csupán elmélet, a gyakorlatban még nem hallottam olyanról hogy valakinek kimondottam 10W60 as olajtól ment volna tönkre a motorja, vagy turbó stb..., sok tapasztalat van az ismerősi körben, nem éppen normál használat mellett. 

 

Üdv. Roland

 

Előzmény: combi27 (33610)
SLX-350 Creative Commons License 2016.02.16 0 0 33632

" .... Nissan Maxima 3.0 V6 - 2002-es évjárat    ... hosszú évek óta Castrol Magnatec-et használok, nekem tökéletesen bevált más autóimnál. ... "

 

Ha egyszer bevált.... :) a (benzinüzemű) japán autók harmonikusan együtt tudnak működni az API SN minősítésű motorolajokkal.

Előzmény: musztika (33631)
musztika Creative Commons License 2016.02.16 0 0 33631

Hello!

 

Szakértő Urakat kérdezném, mivel olajcsere előtt állok lassan:

 

Nissan Maxima 3.0 V6 - 2002-es évjárat, 240.000 km

 

Én magamtól 5W-40-et tennék bele, hosszú évek óta Castrol Magnatec-et használok, nekem tökéletesen bevált más autóimnál.

stevie-13 Creative Commons License 2016.02.15 0 0 33630

Csak a "gyári" TOTAL gyártmány a létező legjobb olaj ebbe az autóba?

 

 

Egyetértve az előttem szólókkal, miszerint nem kizárólag a Total olaj jó a Citroenbe, azért én mégis azt mondom, hogy a Total matricát az autód hátsó ablakába nem a szél fújta oda.

 

Amikor a Total olajat fejleszt, biztosan teszteli Citroen motorokkal is. Amikor a Citroen motort fejleszt, biztosan teszteli Total olajokkal is.

 

Mivel a Total olajok könnyen beszerezhetőek és egyáltalán nem drágák, így kevés érv szól ellenük.

 

Más autómárkák használói gyakran a fél karjukat odaadnák, ha tudnák, mi a "gyári" olaj, mit töltenek a motorba a szerelőszalagon..... A Volkswagen, BMW, Mercedes fórumok egyik tipikus visszatérő kérdése ez....

Előzmény: Nős_Férfi... (33627)
SLX-350 Creative Commons License 2016.02.15 0 0 33629

Kedves Nős Férfi,

 

Nem szívesen válaszolok mert Mantec kolléga - ha épp olyan kedvében van - bármibe és bárkibe képes belekötni.

A Citroen ennek a modellnek a gyártásba bocsájtása idején - tehát se nem a múlt század elején, se nem tegnapelőtt - PSA B71 2296 jóváhagyású, ACEA C2-04 vagy ACEA A3/B4-04 minősítésű SAE 0W-30-as, SAE 5W-30-as vagy SAE 5W-40-es motorolajok használatát írta elő.

Ha nekem lenne ilyen autóm és kellően sokat használtam volna (vagyis szép nagy futásteljesítménnyel rendelkezne) akkor elsősorban az ACEA A3/B4 minősítésű motorolajok közül választanék mivel azok nagyobb bázisszámuk révén jobban képesek elviselni a vélhetően nagyobb mennyiségben a motorolajba jutó szennyeződéseket.

Ha a motor - ahogy a művelt olasz mondaná - pico bello műszaki állapotban van úgy gondolkodnék a PSA jóváhagyású (vagy az ezzel közel egyenértékű ACEA C2 minősítésű) motorolajok választásán.

Ilyen tudású olajokat nem csak a Total gyárt, nem gondolom hogy a motor képes lenne azonosítani a belekerülő olaj gyártóját és attól függően barátságosan vagy durcásan viselkedni.

Az ACEA A3/B4 minősítést és a PSA jóváhagyást szvsz nem lehet úgy mérlegre tenni hogy bármelyik is jobb vagy rosszabb a másiknál, egyszerűen más célokra használhatóak optimálisan.

Előzmény: Nős_Férfi... (33627)
mantec Creative Commons License 2016.02.15 0 0 33628

T Nős_férfi...!

Már leírtam a válaszom, de szívesen megismétlem. (ismétlés ... tudás ... stb)

Az olajkövetelmény PSA B71 2296.
A gyártáskor a gyártó által alternatívaként megadott ACEA A3/B4-07 követelményrendszer már nem létezik.
És nincs a piacon ilyen követelményrendszert teljesítő motorolaj sem.

"... csak a gyári ..."
Nem.
Minden olaj megfelel ami rendelkezik az elfogadással.

Lásd: 33536 hsz.

"... magasabb követelmény ..."
Nincs ilyen.

"... ennyire fontos ..."
Igen.

Előzmény: Nős_Férfi... (33627)
Nős_Férfi... Creative Commons License 2016.02.15 0 0 33627

Kedves SLX-350 és mantec!

 

  Először is köszönöm a válaszaitokat. Azt nem gondoltam, hogy milyen vitát nyitok meg ezzel...

 

Szépen kérlek benneteket, hogy mindketten válaszoljatok a kérdésemre:

 

Adott a PSA B71 2296 szabvány. Az akkor említett Citroen Picasso 2007 1.6 16v autóhoz ha olyan olajat használok, amely nem szerepelteti a leírásában ezt a szabványt, akkor az okozhat problémát a későbbiekben? Vagy az ACEA A3/B4 elegendő, de nem tökéletes?

 

Csak a "gyári" TOTAL gyártmány a létező legjobb olaj ebbe az autóba?

 

 

Vagy amire ACEA A3/B4 vagy annál magasabb követelmény van írva azt nyugodtan alkalmazhatom e?

 

Ennyire fontos e, hogy az olaj tudja a PSA B71 2296-t?

 

    Köszönöm a válaszokat!

 

 

         Nős_Férfi...

Előzmény: mantec (33536)
SLX-350 Creative Commons License 2016.02.15 0 0 33626

Elnézést, figyelmetlen voltam... :(

Egyetértek, főleg abban az egyre gyakoribb esetben ahol a gyártó EGY jóváhagyást (pl. Ford WSS-M2C200-D2) ad meg a hajtóműolajra, ott semmi lehetősége és értelme sincs másféle olajjal "kókányolni".

Előzmény: oLayos (33625)
oLayos Creative Commons License 2016.02.15 0 0 33625

... de láttad a szmájlit?:)

 

... értem és így is van, csak a kérdés feltevő még egy típussal sem kedveskedett, pedig lehetnek/vannak váltók amelyekhez kizárólagos speckókat engedélyez a gyártó - könnyű lenne az élet nélkülük - és ezért írtam úgy ahogy.

 

 

 

Előzmény: SLX-350 (33624)
SLX-350 Creative Commons License 2016.02.15 0 0 33624

" ... Esetleg még Dexron VI ? .... "

 

Igen, a Dexron VI  minősítésű ATF is alkalmazható a Dexron III helyett. Igazából csak egy jellemző példát igyekeztem kiragadni, természetesen vannak más "túlfedések" is, így el lehetne mélyedni a MB jóváhagyások rengetegében, ott is vannak hasonló helyzetek.

Talán kézzel foghatóbb az MB 229.5 vs 229.3 esete, a 229.5 jóváhagyású olajok a 229.3-as jóváhagyásúak helyett minden esetben alkalmazhatóak.

Előzmény: oLayos (33623)
oLayos Creative Commons License 2016.02.14 0 0 33623

:)

... de nagyjából annyi.:)

 

Esetleg még Dexron VI ?

 

Előzmény: SLX-350 (33622)
SLX-350 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 33622

" ... Váltónál még annyira sem adnék szabadkezet a gyártóművi eltéréstől, mint a motornál. ..... "

Nagyjából annyi a mozgástér hogy Dexron II helyett használhatunk Dexron III-at.

Előzmény: oLayos (33621)
oLayos Creative Commons License 2016.02.14 0 0 33621

" ... gyári előírásúnál jobb kenőképességű olajjal van feltöltve ... "

 

... és ez ki és miből állapította meg?

 

Váltónál még annyira sem adnék szabadkezet a gyártóművi eltéréstől, mint a motornál. 

... no de még azt sem tudjuk melyik automata váltóról van szó és minél, mi a jobb ami bele lett öntve?

Előzmény: anodpotlo (33620)
anodpotlo Creative Commons License 2016.02.14 0 0 33620

Bocsánatot kérek, hogy ezt a hozzászólást két topikban is megteszem, de úgy látom, nem azonos a két közösség, akiket érint.

 

Sziasztok, Mi baja lehet az automata váltónak, ha a gyári előírásúnál jobb kenőképességű olajjal van feltöltve? Most elsőre tételezzük fel, hogy nem lesznek belőle kiválások, a viszkozitása, sűrűsége ugyanolyan, amilyen kell. Van benne olyan alkatrész, aminek pont a meghatározott surlódás kell a jó működéshez és se kisebb, se nagyobb nem jó, csak pont az, amire tervezték?

SLX-350 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 33619

" .... Leírták az FB-n: Ha "rúgod neki" akkor  W10-60 -s kell bele. :) .. A  gyár nem ért hozzá azt is leírták. .... "

 

Aha.... és ez az aranyembert még egyik autógyár sem kérdezte meg az autógyártás rejtelmeiről? :)

Előzmény: FRANKYE (33618)
FRANKYE Creative Commons License 2016.02.13 0 0 33618

Leírták az FB-n: Ha "rúgod neki" akkor  W10-60 -s kell bele. :)

A  gyár nem ért hozzá azt is leírták.

Előzmény: combi27 (33617)
combi27 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 33617

ez is "gyári" :D itt meg szerepel a 0w-40 és 0w-50 "extrém" körülményekre hivatkozva..(10w-60 nem)

Előzmény: FRANKYE (33616)
FRANKYE Creative Commons License 2016.02.12 0 0 33616

Csak halkan jegyzem meg   gyári ajánlás 0w-30,de a  0w-40, is. Illetve 0w-30-t hozza első helyen  a 2003-as Aeronak.

 

 

 

Előzmény: combi27 (33610)
Katana750 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 33615

Nem olyan elrugaszkodott dolog az a 10w60. A családban van egy Lancia Thesis 2,0TB. Ebbe pont ilyen az előírás. Selenia racing 10w60. Igaz a csereperiódus elég rövid(10000km.) de ez van. Nem tudom a Saab motorjába milyen kárt okozna, de nem is kísérleteznék vele. Amit a gyár előír és annyi! Bár ez sem kőbe vésett igazság, hiszen többször hallottam és olvastam szakembertől, hogy a Mazda RX8-ba ne a gyárilag előírt olajat vegyék(töltsék) a tulajdonosok! Valószínűleg ez a kivétel ami erősíti a szabályt!

Előzmény: combi27 (33614)
combi27 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 33614

nekem nem jut eszembe..de másnak igen...

 

mi szól ellene?

szól valami egyáltalán mellette?

Azon kívül hogy ezzel az olajjal állítólag több 100 ezret elfutott ilyen kocsi motorbontás nélkül...

 

józan paraszti ésszel a 100 fokon 22-26 -os cst érték nem éppen ideális se motor se turbó kenésre, hiába "extrém meleg" maga a turbó a motorblokkhoz képest....

 

rövid köztes üzemekben se melegszik fel az olaj rendesen, ergo ott is nagyobb motorkopást okoz a "sűrűbb" "vastagabb" olaj..

 

szerintem.....de ki hogy látja?

 

 

Előzmény: stevie-13 (33611)
a8lang Creative Commons License 2016.02.12 0 0 33613

Én használtam 10w60 olajat kovácsolt dugós tuning autóba 1000Le körül.

Nekem jobban bevált mint a "csoda" 15w50 motul. 2-3e km-enként cseréltem, ez 1évet jelentett annál az autónál.

Előzmény: stevie-13 (33611)
oLayos Creative Commons License 2016.02.12 0 0 33612

" ... miért tegyek a gyári ajánlású 5w30 vagy 5w40 helyett 10w-60-at ... "

 

... de ki akart itt erről eddig is Téged meggyőzni? Én is tudok sokról aki 10W-60-ast használ, az az ő dolga, de senkinek nem javasoltam még. A választás az user privilégiuma akár a jószándékú tanácsok ellenébe is.

Előzmény: combi27 (33610)
stevie-13 Creative Commons License 2016.02.12 0 1 33611

valaki győzzön meg arról hogy egy normál használatú Saab 9-5 -be (2.3 benzin, turbo, 250 lóerő) , miért tegyek a gyári ajánlású 5w30 vagy 5w40 helyett 10w-60-at....

 

 

Eszedbe ne jusson....

Előzmény: combi27 (33610)
combi27 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 33610

valaki győzzön meg arról hogy egy normál használatú Saab 9-5 -be (2.3 benzin, turbo, 250 lóerő) , miért tegyek a gyári ajánlású 5w30 vagy 5w40 helyett 10w-60-at....

Van (lehet) valami gyakorlati haszna is ,vagy esetleg kenési problémákat okoz mondjuk a turbónál a "vastagabb" olaj? (mert ugye se viszkozitásra, se gyártóművi előírásra se felel meg..)

 

stevie-13 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 33609

OFF

 

Nem szeretném szét OFF-olni a topicot de pont lacetti vásárláson töröm a fejem és ezzel a ( szelepkokszosodással) ill bármi mással kapcsolatos infonak tapasztalatnak nagyon örülnék

 

 

Én egy időben céges (kulcsos) autóként használtam egy Lacettit (illetve Nubirát) az 1.6-os benzines motorral.

 

Ezt én írtam:

 

http://nepitelet.hu/autok/daewoo/nubira_1997/egyszercsak_megszerettem.../

 

ON

 

 

 

Előzmény: Pezo2 (33606)
stevie-13 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 33608

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9115025

 

 

Érdemes beleolvasni, éppen olajügyi ámokfutás folyik.....

Előzmény: Robi53 (33607)
Robi53 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 33607
Előzmény: Pezo2 (33606)
Pezo2 Creative Commons License 2016.02.11 0 0 33606

Sziasztok.

 

Nem szeretném szét OFF-olni a topicot de pont lacetti vásárláson töröm a fejem és ezzel a ( szelepkokszosodással) ill bármi mással kapcsolatos infonak tapasztalatnak nagyon örülnék akár ide is akár az     atya5@freemail.hu    címen is.

 

Köszi.

Előzmény: oLayos (33604)
stevie-13 Creative Commons License 2016.02.10 0 1 33605

Most ki szeretnék próbálni valami "csúcs" motorolajat, hogy érzek-e bármi változást.

 

 

Nem fogsz.

 

Akkor érzékelni a különbséget két olaj között, ha két tök egyforma motort feltöltünk a két, összehasonlítani kívánt olajjal, majd pontosan egyformán terhelve azokat, néhány tízezer kilométer múlva megbontásos vizsgálatot végzünk.

 

Az ilyen "most XYZ olajat kapott a verda, és egyből csendesebb lett a motor járása," meg "olajcsere után fél literrel csökkent a fogyasztás" beszámolók többnyire nem műszaki-, inkább kognitív folyamatok eredményei. Azaz "ha már megvettem ezt a drága olajat, muszáj is éreznem valami nagyszerűt, mégpedig rögvest a csere után" :-)

 

Lásd még a Megáll az idő híres jelenetét, amikor a hatvanas években pár gimnazista körbead egy Amerikából becsempészett coca-colás üveget, és teljesen kikészülnek a "hatásától" :-)

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (33594)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!