Köszi az infókat, lehet akkor az autót elviszem majd a Chevroberto szervízbe egy alapos átvizsgálásra, hogy kiderüljön az, ami talán más szerelő esetén az átnézés során nem jönne elő.
1. Nálam is volt hasonló, csak helyzetjelzőm volt, ráadásul hosszú út közben sötétben. Az általad említett kábelköteg nálam már javított volt, de a kapcsoló ment tönkre. Ez olcsón pótolható. (még)
2. Nekem megcsinálták, azóta is szétcsúszik a cső (toldással lehet orvosolni), így nem használom, mert simán egymásba csúsztatták a csöveket.
3. Nem emlékszem a hibakódra, de EGR szelep csere volt (nem volt olcsó akkor sem), kormozódást nem lehet elkerülni, maximum falazással, mivel az itthoni benzin (technológia miatt is) teljesen más mint külföldön.
4. Hallottam én is, ez inkább a Digit klímáknál fordul elő, át kell forrasztani a panelt, mert a forrasztások elengednek....
5. A küszöb az Achilles sarka a kocsinak, ha nem jól lesz megemelve a kocsi (nálam csápos emelővel megrogyasztották) hamar rozsdásodik. Kipufogó, nálam csak a rezocső ment tönkre, de ennyi idős autóknál ez már sajnos normális. Küszöbnek is kell a törődés üregvédelem szempontjából.
6. Na itt tartok én is, kis sebesség mellett kerregve dolgozik az ABS. Először jobb oldalon hallottam, aztán mikor a futóművet javítottuk, kiderült, hogy elöl a gyűrűből hiányzik fog. Megtisztítottuk az elsőket, és sajnos a másik oldalról is estek ki fogak tisztításkor, ennek cseréje előtt vagyok. Annyit (sajnos) sikerült kideríteni (service manual-ban nincs róla szó), hogy maga a gyűrű párezer forintos tétel, a szerelés macerás, mert a féltengely csuklón van rajta. Tízezerrel drágább ha a csuklóval cseréled, így most nem tudom mi legyen....
7. Első fék gondom a jobb hátsó fémunkahenger berohadása volt (folyamatosan fogott), sajnos a munkahenger is rozsdás volt már belül, így mind két oldalt le kellett cserélni, újakat kapott. Aztán a cserbenhagyós rész ráadásul külföldön volt egy összetett hibával, ott a bal első fogott be, és egy km után satu volt (a + katalizátor össze omlott, elment az erő), az elsők is cserélve lettek.
Nos azon kívül a kézifék bowdeneket kellett cserélni, hátul a sodronyszálak elszakadtak, és behúzáskor megakasztották a rendszert, előműszakin kibukott. Tavaly az első lengéscsillapítókat cseréltem (gyári volt benne, 19 éves), ez is előműszakin bukott ki, meg a stabpálca, A szokásos gyertya csere, szűrők cserélye, olaj csere ez mind évente.
Ami tervben van az a vezérlés csere (ha kapok majd időpontot, és lesz rá banán). Olajat, és zsűrőket magam cserélem, mert tavaj pollenszűrő cserekor vettem észre, hogy a szervizben fordítva tették be, és a radiátort macerás volt tisztítani, hiszen volt egy rész ahol át ment a kosz, nem is kicsit. Olajat is érdemes cserélni évente még ha nem is mentél vele 15000 km-t, hisz gondolj bele az olaj is öregszik, akár állásában is, felveszi a nedvességet, hideg-meleg változásokra veszít a kenőképességéből, ezt a motor később nem fogja tolerálni. Ja, és legyen benne mindig olaj, szintet nézni, víznél is!
1.: nálam nincs ott csatlakozó, vagy az előző tulaj csináltatta meg, vagy már gyárilag így jött ki (2007-es), de ellenőrizni kell.
Még a műszerfal világítással is voltak gondok, már nem tudom, mit csináltam, lehet, hogy a ledekkel buzeráltam valamit, de azóta jó.
2.: nálam ez nem jelentkezett
3.: volt fórumtag, aki azzal büszkélkedett, hogy ő 5000 körül használja a motort, és nincs lerakódás. Aztán széthullott neki.
Én időnként adalékolom a benzint és a fojtószelepen keresztül használok tisztítósprayt hosszabb utazás alkalmával.
4.: ez így van. Kiszedtem, átforrasztottam, visszaraktam, azóta jó.
5.: Javíttattam már küszöböt, a kipufogóval szerencsére még nem volt ilyen gondom, pedig már a vásárlásnál - 13 éve - azt mondták, hogy rozsdás.
A felfogatásával voltak gondok, időnként berezonált, de megoldották. + télen havazás, sózás után alulról le szoktam mosatni olyan önkiszolgáló mosóban, ahol van alsó mosó is, tavasszal pedig mindig csináltatok teljes alsó+külső mosást.
6.: egyszer volt egy visszahívás, ott azt hiszem fékfolyadékot cseréltek, meg - nálam legalábbis - fékfolyadék tartály sapkát, illetve gondolom leellenőrizték a rendszert.
7.: ez is előfordult, fontos a jó szakember (pl. Chevroberto). Egy kókler összerakta, működött is, de nem volt az igazi a fékhatás, nem "harapott".
Aztán Chevrobertóék rájöttek, hogy egy alkatrészt nem jól raktak be, ezért nem volt megfelelő a fékhatás. Csak hát sajnos ilyen esetben nem lehet tíz kilómétereket autózni egy jó szerelőhöz.
+1.: motor hibakódok, amik - nálam legalábbis - törlés után már nem jöttek elő. Légzsák hibakód, ami törlés és felülvizsgálat után szintén nem jött vissza.
+2.: hátsó ajtó teleszkópjai elég hamar megadták magukat, mígnem egy Magneti Marellit berakva már bírja jó ideje.
Nem régiben vásároltunk egy Chevrolet Lacetti 2005-ben gyártott 1.4 benzin 5 ajtós hatchback modellt.
Szeretném az állapotát megőrizni, most majdnem hibamentes, és amenniyben szükséges, akkor megelőző karbantartásokat elvégezni.
Olvasgattam itt is és több helyen is róla, hogy mik a típushibái, azonban nem vagyok egy autóguru, és sajnos benne van, hogy valami fontos dolgot kihagytam a rengeteg komment és fórum hozzászólások felett átsiklottam.Sszóval a segítségeteket szeretném kérni, hogy ismert-e még valami tipikus betegsége az említett autónak és ha igen azt mi okozza, hogyan lehet javítani. Szívesen venném, ha a megoldásokban amennyiben tudtok egy részletes leírást / cikket / videót tudnátok adni.
Típus hibalista:
Elülső világítás elmegy/kihagy Oka: műszerfal mögötti csatlakozó megég, a kontakt megszűnik Megoldás:kábelköteg és csatlakozó csere
Hátsó ablakmosó cső elreped Oka: hibás konstrukció (csomagtér ajtó bal oldali zsanérjánál repedt el a cső), elektromos zárlatot, hibákat tud okozni Megoldás:érintett csövet cserélni
P300 hibakód Oka: fokozott koromképződés Megoldás: havonta 1x minimum 4000-5000 közötti fordulaton autózni minimum 5 percet, de inkább 10-15 percet, hogy kiéghessen a korom a rendszerből, továbbá motrotisztító üzemanyag adalék használata, rendszeres szűrűcserék (összes), illetve gyertyák és gyertyakábelek cseréje, de előfordulhat, hogy EGR szelep a ludas, sokan lezárják azt.
Kezelőpanel (klímapanel) nem működik Oka: gyári forrasztások letörnek, kontakt nem megfelelő Megoldás: kézi újraforrasztás a NYÁK-on mindent vagy új rendelése (AliExpressz ~10.000 forint)
Kipufogó és küszöbök rozsdásodása Oka: rozsdásodásra hajlamos területek Megoldás: rendszeres alváztisztítás / rozsda esetén rozsda eltávolítása, majd elem javítása vagy cseréje és rozsdavédő használata
ABS működése alacsony sebességen (<10km/h) Oka: valószínűleg valamelyik (első?) ABS gyűrű(k) törött(ek) Megoldás: gyűrű(k) cseréje
Beragadó fék Oka: vezetőperselykészlet beragadt és/vagy fékmunkahenger be van rohadva Megoldás: vezetőperselykészlet csere + zsírozás és/vagy fékmunkahenger csere
Továbbá szívesen fogadok minden olyan tippet, trükköt, amit mondjuk nem említ a szervízkönyv, de kis odafigyeléssel, vagy ráfordítással sokat lehet az autó élettartamán növelni és egy lehetséges hiba elkerülhető.
Még annyival kiegészíteném, hogy néha erősebben motorfékez, néha kevésbé erősen (ugyan abban a sebességfokozatban, kb ugyan olyan sebességről).
Illetve más-más sebesességgel esik le a fordulatszám alapjáratra ha benyomom a gázpedált, néha hamar leesik, néha meg lassan, megtartja ~1100-1300 körül és utána engedi le lassan 800-ra.
Van egy 2006-os Chevrolet Lacetti Sedan-om 1.4 benzin motorral és a következőket csinálja, de csak néha, heti 1-2 alkalommal, egymástól függetlenül, külön-külön:
- Hideg indításnál (mikor kánikula volt az elmúlt hetekben és napon állt az autó) az alapjárat 1500 körülire emelkedett és ha a gázpedált nagyon kicsit benyomom elkezd fulladozni és leesett a fordulat 600-700 körülire
- Néha ha hidegen elindulok akkor indulás után néhány másodperc múlva fulladozni kezd, aztán utána meg már jól működik, de csak 1-2 másodpercig fullad. Ez kb. rendszeres.
- Van hogy ha kicsi gázt adok, akkor elkezd fulladni, rángatni, de ha lepadlózom akkor utána jól megy. (néha-néha)
- Ha gyorsítani akarok és nagyobb gázt adok mint korábban, akkor 1 pillanatra megtorpan és utána kezd csak gyorsulni. (néha-néha)
- Ritkán le is állt az autó ha nem nyomtam a gázpedált, klímát ha bekapcsoltam akkor jobb lett (gondolom mert az magától ad valamekkora gázt, ha bekapcsolom, mivel terheli a motort) (ez heti 1-2x volt az utóbb írt művelet elött*)
Ha ezeket csinálja akkor előfordul hogy mikor enyhén nyomom a gázpedált, akkor a pedál "rezeg"/ütögeti a talpamat, tehát elkönnyül egy-egy pillanatra.
Ezeket a hiba kódokat írja néha, de néha meg eltünnek:
- p1396 (?)
- p0122 (throttle pedal position sensor/switch A circuit Low input)
- p0510 (closed throttle position switch)
Vittem már 2 szerelőhöz meg egy nagyobb autószervízbe is, de nem találták meg az okát. *Folytószelep pozíció szenzort reset-elték utóbbi helyen, azóta nem áll le menet közbe az autó, csak a fulladozást és a magasabb alapjáratot produkálja néha.
Illetve a katalizátor a halálán van valószínűleg azt mondták, mert az egyik lambda szonda értéke aminek 0.4 körül kéne lennie 0 és 1 között mozog, ha meg alapjáraton megy az autó akkor 0-ról lassan megy folyamatosan 1 fele. Ennek lehet köze az említett hibákhoz?
Mert oké a katalizátor rossz, de az adna folytószeleppel kapcsolatos hibákat?
Valaki tud segíteni esetleg, hogy mi lehet a gond? Előre köszönöm ha valaki ötletel!
Üdvözletem! Érdeklődni szeretnék hogy egy 20006-os lacettiből a hátsó ülés ülő részét hogyan lehet ki venni? Mielőtt szét törnék valamit. Csavarokat elvileg nem találtam a rögzítéshez. Üléshuzatot szeretnék cserélni. Előre is köszönöm a segítséget!
Jobb első és a két hátsó ablakemelő kontakthibára utaló gondom van, biztik rendben vannak, hol keressem a hibát? Gyakorlatilag alkalomszerűen működnek, jelenleg nem.
Időközben járt szervízben. Következőt állapították meg: Váltónál ahol becsatlakozik a fogaskerékre a cuccos, ott a váltón belül sem forog az a fogaskerék ami ezt az egész hajtja.
Teljes váltó cserét javasoltak amire elkerekedett a szemem. Váltón belül van valami szétperegve. Valóban csere szükséges és nem lehet másképp hozzáférni ahhoz a részhez csak ha az egész váltót szét kell kapni?
Üdvözlet mindenkinek. Szeretnék segítséget kérni a tapasztalt fórumozoktól, illetve tulajdonosoktól. Nemrég került hozzánk egy Lacetti 2007 évjáratú 2.0d 121 lovas autó, mely menet közben egyszerűen leállt. Gépre raktuk, és semmilyen hibakódot nem tárolt el. Az üzemanyag szűrőt kikötöttük, és direktbe kötöttük a rendszerrel, és azt tapasztaltuk, hogy csak éppenhogy jön az üzemanyag, a szűrőig is csak éppen. A rés olaj csöveket leszedtük, és ott csak csepegett az üzemanyag. Mekkora nyomást kell csinálni az ac pumpának? Az ac működik, legalábbis hangot ad gyujtasra, de egy idő után leáll. Ha valaki esetleg járt hasonló cipőben nagyon meg köszönném a tapasztalatait.