Nyilván nem, de pont ugyanezen logika mentén általában a Stop gomb sem állítja le menet közben az autót.
"Amúgy mondj már egy példát légyszi a "műszerfalon matatásra". Nekem valahogy nem esik le a szituáció. Gondolom nem Brei írást keres."
Akármi, akar villantani egy elakadásjelzőt (azt is meg az indítógombot is tudják érdekes helyekre tenni a gyártók) köszönésképpen és elsőre nem találja el. Én a múltkor anyám autójában a kormányoszlop tetején akartam nyomni, mert az én őskövület hobbiautómban ott van. Ilyen megszokott mozdulatok egy másik autóba átülve tudnak zavart okozni.
Nem mernék rá mérget venni, hogy minden OEM gondolt erre. Esetleg a jelenlegi modellek menet közbeni vészleállítását is tesztelhetné az ADAC a dögunalomig ismételt téligumiteszek mellett.
Tákó kedvenc autómárkája jut eszembe erről. Vettem réges-régen (igen fiatal voltam) egy Cx 2.4 GTI autót 155000 km-rel. Azoknál ugye nagynyomású hidraulika rendszeren megy minden szervózás. Persze el volt már fáradva a nyomástároló, szóval ahogy leállt a szivattyú, egy kormánymozdulat után elgyengült a fék meg a kormányzás is kb lehetetlen kategória volt (Fekete László és Schwarzenegger kivételével).
Van mindenféle variáció. A legnevetségesebb a gomb korai bevezetése idején a Civic volt, aminek jobb oldalon volt kulcsos kapcsolója, de bal oldalon tudtál gombbal indítani.