Nem, abban a váltóban nincs semmi ami ilyet tudna okozni. Ha mindez menetközben jönne elő, akkor talán-talán, de mivel már gyújtás ráadásra előadja, nem a jelszintekkel van a baj. A mágneszelepekre más kódot írna ki. Gyaníthatóan a vezérlővel lesz megint baj. Talán 2hete írtam itt, engem is megszopatott egy ugyanilyen, időszakos kábelhiba miatt elszált a váltóvezérlő.
Nem lehet hogy más hiba van a váltón belül de mégis ezt dobja ki rá a vezérlő? Ki tudja mi járhatott a programozó fejébe mikor alkotta a rendszert.....
Egyébként még olyan is van hogy minden jó és mégse jó, én szereltem egy verdát 2 napig, nem indult be, oszcilloszkoppal meg multiméterrel végigméretem az összes rohadt kábelt és jeladót.
utána kicseréltem a komplett motorvezérlőt gyujtásvezérlőt, injektorfejet, a vezérlést átnéztem,
gyakorlatilag mindent kicseréltem csak a motort nem, és nem volt hajlandó indulni....
Itt is mindent kicseréltek és teszteltek csak magát a sebváltót nem...
Azt mondod, jó a vezérlő, jók a jeladók, hibátlan a köteg. Azért azt nem nehéz belátni, ebben az esetben működne rendesen a váltó. Szóval a fentiek egyike valószínűleg nem igaz. Esetleg UFO tevékenység. ? Megkérdezem mégegyszer. A műszercsoportban van hibakód??????????? (nem szoktam passzióból kérdezgetni!)
Ha a vezérlő biztos teljesen jó (más kocsiban tesztelve jól működik), valamint a két jeladó is tökéletes (más kocsiban tesztelve tökéletesen működik), akkor csak a kábelezésben lehet a hiba. Vagy a vezérlő nem kap rendes testet és/vagy pozitívot, vagy a jeladók kábelei (beleértve a csatlakozók érintkezőit) rosszak/kontaktosak. Szóval addig kell keresni, hol a konkrét kábelhiba, amíg meg nem lesz. Attól, hogy elsőre és másodikra jónak tűnik, még nem biztos, hogy jó is.
Soros mérési eljárással is tesztelve lett az autó.
A fordulat jelek normálisak voltak mindkét jeladó esetében a fordulat változásának függvényéban, ezzel egyidőben a vezérlő mégis jeladó szakadásáról ad tájákoztatást mindkét jeladóról, a hiba törölhetelen.
Az egész rendszer több alkalommal lett vizsgálva és minden ohmos érték jó volt.
Nem csak szakadásra, zárlatra is meg lett mérve.
A két jeladó két különálló jeladó, külön külön 2-2 vezeték megy a vezérlő egység más-más érintkezőire, mégis mindkettőt szakadtnak jelöli, állandó jelleggel, egy ugyanazon időben . A vizsgálat során soha nem fordult elő hogy csak egyiket irta volna be, bárhogy mogy mozgattuk, mindig mindkettőt irta!
Bármilyen vizsgálátot végeztünk, az eredmény ugyan ez.
Az AG4-nek meg amúgy is "szeret" mállani a kötege. :-( Főleg a csatlakozók tövében, amik aztán vagy érintkeznek, vagy nem. Persze amikor méregeti az ember, akkor pont jónak látszik. :-((
Akkor pláne lehetnek köteg problámák. Akár úgy is, hogy külsőleg nem látszik rajta semmi sérülés.
Egyszer egy Toyota D-4D motorvezérlőnél (azaz a külön levé injetor driver egységnél) volt olyan kábelhibám, hogy a kötegben egy vezeték volt rossz csupán, de úgy, hogy a szigetelés sértetlen volt, benne a vezető ér pedig szakadt. Kiméregetve meglett, melyik a rossz, majd miután kicseréltem (csatlakozótól csatlakozóig), akkor néztem végig a kiszedettet, és úgy találtam meg, hogy egy helyen vékonyabb a szigetelés és halványabb színű - ott volt bent elszakadva az ér.
Ha gyújtásra visszaírja a kódokat, akkor biztosan szakadás van. Hogy a kötegben, vagy a vezérlőben magában, az más kérdés, de csodák nincsenek. Ahogy alább már elhangzott, szét kell bontani a váltó kötegét és végig bogarászni a vezetékeket/csatlakozókat.
A hiba a kábelkötegben lesz. Vagy a váltón belüliben, van az oda menőben. Szét kell bontani (leszedni róla a bandázsolást), és megnézn. De előtte érdemes egyesével minden szálat kimérni, melyik lesz a ludas. Valami közös plusz vagy test lesz a rossz, abból is olyan, aminek mind a két jeladóhoz van köze. VW-nek elég jó és elérhető dokumentációja van a neten is, nem nehéz rajzot szerezni hozzá.
"Érdekesség képpen ezeket a hibákat kitörlés után, gyújtás ráadásnál azonnal visszaírja úgy, hogy az autó el sem indult."
Ha itt a két fordulatszámjeladóról van szó, akkor ez esetben nagyon valószínű, hogy szakadt a 2 áramkőr. A vezetékeket is ellenőriztétek? Eljutnak ezek a jelek a vezérlőig?
Műszercsoportban van hibakód?
Nem ártana kicsit többet elárulni erről a golfról.
Oszcilloszkópon (bocs ha rosszul írtam) bevizsgálva -------------------- a két jeladó hibátlan!
Érdekesség képpen ezeket a hibákat kitörlés után, gyújtás ráadásnál azonnal visszaírja úgy, hogy az autó el sem indult.
Váltó vezérlő kicserélve ------------ HIBÁT UGYAN ÚGY VISSZAÍRJA
Váltó vezérlő tesztpadon--------------tökéletesen működik.
Az autóból a hibát nem lehet eltüntetni :((( csak szerviz fokozatban hajlandó menni :(((((((((((
Hol lehet a hiba???????????? Esetleg valaki??? Hátha boldogabb lesz az új évem :)))
És még egy ici -pici apróság. Eszer megcsinálta hogy szervizfokozat után éjszaka dühömben az udvaron hagytam, másnap reggel mindenféle újabb törlés nélkül elindult és váltott kb 30 percig -utána megint szerviz fokozat és ez azóta is tart.
Nade egy 7.5 tonnásnak az a lényege, hogy városban is elfér. A nyerges 40 tonnás, meg 3 tengelyes 24-28 tonnással szemben. Targoncával remekül rakodható két oldalról és hátulról is a ponyvás platója, amire legalább 8 raklap fel szokott férni. Én nem a zárt, dobozos, 3.5 vagy 5 tonnás kisteherautókra/furgonokra gondolok, mint a Fiat Ducato vagy Merci Sprinter. Hanem MAN TGL, Iveco EuroCargo, MB Atego, stb. Mind elérhető 7.5 tonnától, automata (vagy robotizált) váltóval, Euro5 motorral.
Nem hiszem, hogy egy ilyen "kompakt" teherautóval nehezebb lenne a rakodás és a manőverezés, mint egy 10-12 méteres terejáró+pótkocsi szerelvénnyel. Még a fogyasztásuk is jobb szerintem. Na, de szerencsére nem az én pénzemen kerül luxus munkásautó a cégetekhez :-)))
Az XM-eknek meg csak az a bűnük, hogy német automata van bennük, nem amerikai :-D
Sajnos szóba sem jöhettek ezek a zárt teherautók, ugyanis azokba nem fér annyi raklap, ráadásul megrakni nem tudjuk, mert a targoncával nehéz hozzáférni, a lerakodás pedig kínszenvedés. Az utánfutó tökéletes megoldás. Rámpához odaállok, aztán rakodás. Lehet, hogy nevetséges, de tényleg nincs jobb megoldás. Megjegyzem, hogy van három nyerges szerelvényünk is, melyből kettő tartálykocsis (automata váltós Mercedes Actros), egy pedig csúszópadlós zárt (manuális Volvo FH580). Utóbbival szoktunk néha szállítani raklapokat, de nagyon körülményes vele kisebb cégekhez beállni.
Csak hogy ne legyen off, leírom, hogy teherautóban szerintem kínzó eszköz a kézi váltó. Ha városban kell közlekedni, sokkal veszélyesebbnek találom, mint az automatát. Nem kell arra koncentrálni, hogy épp melyik szinten van a váltó, sokkal több figyelmet szentelhetünk a forgalomnak. Bár hozzáteszem, hogy személyautónál is igaznak tartom ezt, bár egy ötsebességes, "kis méretű" autónál még mindig egyszerűbb a helyzet, mint egy 12 sebességes 40 tonnás rakott teherautónál. Mindenképp automata váltóra esküszöm, de egyszerűen hihetetlen, hogy a sors mindig úgy hozza, hogy a saját automata váltós autóim váltója meghibásodik. Igaz, eddig csak Citroën XM-ek voltak automaták, de mindegyikkel baj lett. :( Megjavíttatnám, de folyton felmerül bennem a kérdés, hogy érdemes-e. Nem vagyok benne egészen biztos.
Na jó, persze, én sem fixen értettem; majd elválik, hogy mi sikerül.Ha netán beljebb költözünk valami nagyvárosi létformába, akkor tuti fog kelleni a csere.
Nekem speciel nagyon tetszene egy DSG váltós kocsi. Ha lenne olyan modell, ami nem egy rugózatlan markoló kényelmét nyújtaná, meg nem kellene 60 ezrenként csak a váltóra sok tízezret költeni kötelező jelleggel (előírt olajcsere méregdrága anyaggal). De sajna a németek csak "sportos" kocsikat készítenek minden méret- és árosztályban, így a "rugózási komfort" szópár nem is értelmezhető velük kapcsolatban. Szóval egyenlőre én sima bolygóműves automatában gondolkozom a következő kocsimat illetően is (és persze nem német gyártmányban), azok is elég jól mennek és fogyasztanak a modern autókban.
Az új "infó" alapján felvetődik a kérdés, hogy mi a halálért szívtok ilyen luxusterepjáró-nehézutánfutó kombóval, ahelyett, hogy vennéktek egy 7.5 tonnás teherautót, ami arra van, hogy raklapokat tegyél a platójára és vigyed ahová akarod? A Cayenne árából 2 tuti, de lehet 3 is kitelne ebből. Ráadásul ilyen 7.5 tonnás izé van német gyártmányban is. Ezek után már olyan nagyon különcködős úri hóbortnak tűnik az egész. Meg aztán elég röhelyes is lehet, hogy megérkezik a csapat egy 30 milliós szerelvénnyel, majd saját kézzel lepakolják a tartalmát...
Egyébként én látatlanba is kizártnak tartom, hogy az 5 tonnát minden gond és meghibásodás nélkül húzgálja majd bármilyen európai terepjáró hegyen-völgyön. A 3.5t is olyan határértéknek tűnt nekem, de ennek majd' másfélszerese...
Egyébként én sajnállak ezek után. Nem a 12-13 óra munkaidő és a kézi pakolás miatt, mert azt megfizetik gondolom. Hanem azért, mert egy ilyen szerelvénnyel közlekeni rémálom, és úgy tűnik, ez a napi rutin.
Sajnálj. Nem csak a vezetésről szól a munka. A pótkocsin lévő rakományt javarészt kézzel kell lerakodni. A munkaidő sem egy leányálom, napi átlag 12-13 óra. :(
Mindenképp megírom. Engem is a váltó izgat a leginkább. Az új 5 tonnás, 6 raklapos, kéttengelyes, tendelyenkénti stabilizátoros pótkocsink már megérkezett hozzá. A Touaregben azt szeretem, amikor tudom, hogy a ponyva alatt fullig vagyok rakománnyal, de az autóból mégsem érezni semmit. Többsávos emelkedőn komolyabb gépeket önmagukban is ott tudok hagyni rakománnyal együtt. Persze nem kell túllépnem a megengedett sebességeket. Mondjuk ez hátrány is - évente összetörünk egy-egy utánfutót. Egy gázfröccsnél üresen az utánfutó önálló életet kezd élni, ez kanyarban halálos.