Keresés

Részletes keresés

martisz Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9326
Remélem a Roco motorok egységesek ilyen szinten...
Mert gyakorlatilag 3-4 kivételével miden gép Roco
Előzmény: RolandTT (9325)
RolandTT Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9325
Egyébként lehet, hogy nekem könnyű beszélni mert, hogy nem tudom H0-ban hogy van, de TT-hez elég 6 féle szénkefe:)
Előzmény: martisz (9324)
martisz Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9324
Köszi, most, hogy már láttam belülről motort, érdemes lesz beraktározni belőlük. Főleg, ha lassan kikerülnek a mozdonyok a dobozokból meg a vitrinből a pályára és menni is fognak.
Előzmény: RolandTT (9323)
RolandTT Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9323
Nem! Mindkét pesti boltban kapsz raktárról! Egyébként -ha senkit meg nem sértek ezzel- soha nem árt ha van otthon belőle akár 1-2 db plusz, még ha nem is kell őket sűrűn cserélni.
Előzmény: martisz (9321)
martisz Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9322
Nem akarok reklámot csinálni a Modellkit 1001-nek, de ha valaki azon töri a fejét, hogy digital-ra váltson, most 30-40% olcsóbbak a cuccok hozzá. (Roco 10745 dekóder 11500 helyett 7100 Ft, Roco 2 alapszett 50000 helyett 30000 Ft, stb.)
martisz Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9321
Ma szétkaptam a két 'döcögős' mozdonyt. A Ludmilla motorját kivettem, kihúztam a két kis műanyag valamit, amin a réz érintkezők voltak (bocs az elnevezésekért, de ilyen szinten még nem nyúltam villanymotorhoz...). A rajz szerint ebben egy rugónak és egy rúdnak kellett lennie (most már apámtól tudom, hogy az a szénkefe), de csak egy fekete olajos koszgombócot találtam. Mivel csak sebbenzin volt itthon, megúsztattam őket benne, ettől gyönyörű tiszta lett minden fém és műanyag rész, becseppentettem Roco olajjal, összeraktam és úgy megy a mozdony, mint vajban a kés. A Gützold M62 viszont kristálytiszta volt, kicseréltem a Loksound dekódert Roco 10745-re, azzal gyönyörűen megy, úgyhogy valószínüleg a dekóder hibás vagy rosszul van programozva annak ellenére, hogy minden értéket átmásoltam a Rocoéból. (A két dekóder tulajdonképpen ugyanaz, az ESU gyártja mindkettőt, csak a Roco átmatricázza és úgy adja tovább)
Egyébként hol lehet ilyen szénkeféket kapni, mert azt vettem észre, hogy az egyik jobban el van kopva, mint a másik,de a mozdony papírjai szerint csak komplett motort lehet rendelni ?
RolandTT Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9320
Lehet, hogy mindentől függetlenül a Webzin betöltötte szerepét?
Ha jól emlékszem a fórumosok akartak maguknak egy magazint. Már figyeltem egy ideje, és szerintem ma is beigazolódott, hogy mikor infó kerül fel ide a fórumra, hogy frissítés van, akkor többen látogatják. Érzésem szerint mivel sok szó ezen kívül itt nem esik róla, valószínűleg azon sokaság nézegeti, akik csak olvassák a fórumot, és nem szólnak hozzá.
Nekik is köszönet a Webzin nevében.
A Bogár által ma írt frissítések között, nem jön le a Hirdetések. Ezt, ha egy .html kiegészítést tesztek akkor lejön: http://super.malom.hu/vasut/hirdet.html - bár még nincs semmi rajta.
Bogár, ha időd engedi javitsd!
solo_g Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9319
Bocs a minőségért, nincs jobb.
solo_g Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9318
Üdv
Van egy TT-s terepasztalom, kíváncsi lennék a véleményetekre, mennyiért lehetne elpasszolni. 1988 körül épült, 180cmx140cm méretű. Van néhány jármű is, de most csak az asztal érdekel.
Néhány kép:
terepassztal_1
terepassztal_2
terepassztal_3
seTTebello Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9317
A csuklós közúti járművek gyártása nem a BKV szabadalma volt. A BKV házilag gyártott ilyen autóbuszokat, de ebben az időben már volt BÜSSEL is. A bécsi villamosok is csuklósak voltak.
Esetleg feltehetek pár képet majd valamikor.

Előzmény: suri50 (9315)
suri50 Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9316
Megyek vacsizni - már Hannover is Hamburger. Sziasztok
Előzmény: John Howard (9314)
suri50 Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9315
Bocs az elírásért JH! Persze, hogy a TW-re gondoltam, csak közben egy ismerőssel MX (PI) procis gépről konzultáltam és jól összekevertem a két dolgot. Anno "minden ami gurul vagy úszik" érdekelt, igaz ez ma sincs másként. Talán az akkori újságokból, vagy híradókból lehetne valamit előkotorni, de tény, hogy abban az időben a BKV kizárólagos joga volt a csuklós rendszerű közúti jármúvek (pl csuklós busz (- 50 db az USA-ba, ne firtassuk kiknek), villamos) gyártása.
Teljesen egyetértek veled, szerintem is jó lenne, ha valaki tényleg tudna valami archívumból előszedni valamit.
Üdv Péter
Előzmény: John Howard (9314)
John Howard Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9314
Ha már OFF, legyen kövér...
Az "MX6000 hamburgi"-val a TW6000 hannoverire gondolsz? :-)
Mindenesetre érdekes a "gondolatpárhuzamod" a Ganz ipari csuklóssal, én még nem hallottam így, de lehet benne talán valami... Tudsz bővebbet erről az "export-fegyvertényről"?
Előzmény: suri50 (9313)
suri50 Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9313
Abszolut OFF, Mindenkitől bocsi!
pg54! Bizony könnyen lehet nagy szellemek ha találkoznak! Az 1000-es elődje sem volt piskóta, csak lassabban ment, baromi nagy fékpofákkal, hogy a lejtőn meg tudjon állni.(+bőrszíjjas kalauzcsengő, "van leszálló?" együléses és a másik oldalon hosszában fapad, álló villamosvezető, akit néha rápaszírozott a tömeg a vezetőállásra, stb). Rég volt.
Nem annyira OFF, picit más, hátha mást is érdekel.
Lehet hogy rosszul emlékszem, de mintha a Ganz ipari csuklós első nagy export fegyverténye az MX6000 (ma hamburginak ismerjük), csak a németek más belső kivitelt és a saját vezérlő elektronikát akartak. A sors iróniája, hogy mire leszállt az éj, azaz leszállították, megszűnt a csuklós rendszer BKV szolgálati szabadalma (szép elnevezés egy szabadalom kisajátítására), mert nem volt pénz a hosszabbításra, illetve a világszabadlmi bejegyzésre. Azért nem használták őket, mert már gyárthatták a saját TRIEMLI villamosokat, úgyhogy szerintem csak visszavásároltuk a gépeket.
Előzmény: pg54 (9310)
Törölt nick Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9312
Kivánok!
Megtörtént még tegnap, bocsi, nem voltam gépközelben napokig.
steve
Előzmény: etwg (9311)
etwg Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9311
OFF

Szia Steve, üridsd ki kérlek a postaládádat, mert visszajönnek a mailek.

Kösz.

ON

Előzmény: Törölt nick (9305)
pg54 Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9310
Mindenkitől bocs, de nem bírom abbahagyni...
OFFOFFOFF

Suri50!
Akkor lehet, hogy találkoztunk is... :-)))
Az én 25 évem 1979-ig tartott. De a 60-as években - vasút mellett - a sportért is bolondultam. Ez úgy függ össze, hogy a reggeli bevásárláskor fölkerekeztem a villamosvégállomáshoz Népsportért, de az az újságos hétfőn nem nyitott ki, akkor meg lementem a XII. Tanácshoz...
Amúgy az én "hazám" az Oltvány u. volt (ott).

Ez már nem is nagyon OFF
Ott szerettem meg az 1000-es motorkocsit (akkoriban az volt a bivalyerős hegyi villamos).
És kiskoromban a kerti homokozónkban faépítővel villamosközlekedést játszottam (a modellezés őse...)

pg

Előzmény: suri50 (9309)
suri50 Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9309
pg54!
Kösz a tippet!
Sajnos igazad van, tényleg nagyon átalakult az a rész. Én 66-ig laktam aBöszörményi úton, laza sétaként gyakran vittek a szüleim arra, utána magamtól is sokat mászkáltam ott. Szzép voltt (két "T" mert már csak múlt idő!!!).
Előzmény: pg54 (9307)
pg54 Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9308
Elnézést a sok kis kezdőbetűért - nagyon vacak a billentyűzetem...
pg
Előzmény: pg54 (9307)
pg54 Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9307
Suri50!

Még mindig OFF
Életem első 25 nyarát azon a vidéken töltöttem. Akkoriban persze lent a farkas-völgy végében még Sasad-kertészet volt, a környező kertek nagy részében is inkább csak szerszámos sufnik álltak. nagyon szerettem azt a vidéket (akkor!), egészen a Rupp-hegyig.
Ami a kocsmákat illeti: mára az egész környék csupa kacsalábon forgó kastéllyal teli (tisztelet a néhány régi kivételnek), és ez érthetővé teszi azt is, amit az árakról írtál.
De: van egy egészen friss infóm: a Törökbálinti úton kifele haladva, még Gazdagrét előtt, közvetlen a Szobor előtt van egy remek régi kisvendéglő... Érdemes megpróbálni!
pg

Előzmény: suri50 (9304)
RolandTT Creative Commons License 2002.03.17 0 0 9306
Webzinen a meglévő összes Mamos ház http://vasutmodell.freeweb.hu/MamosVero.htm , Vero holnap valamint
Brawa H0, de szerintem TT-hez is jó világítótesteiből pár db, világító állapotban is. Próbálkoztam a noch neonokkal is világító állapotban, de sajnos az nem látszik tehát nem tettem fel!
A Brawa direktben itt érhető el: http://vasutmodell.freeweb.hu/brawal.htm
de ha lehet inkább a Webzinen keresztül, hogy meg legyen a nézettsége!!! (most elég gyenge sajnos)
Törölt nick Creative Commons License 2002.03.16 0 0 9305
Hát nem egyszerű dolog, de 20-30 óránként nem túlzás? Én nem kapargatnám a kommutátorok közötti területet. (A kolombusz tojása: rések szintbehozása nem jutott még eszembe, de kipróbálom, és kiabálok, hogy mi van.)
Nekem van olyan mozdonyom, ami 1972-es kiadású, jóval túl van 30 órán, és még eredeti kefékkel megy, hibátlanul.
Benzin: oldja a műanyagot, használata TILOS!!!
Az alkohol meg a festéket oldja, a tamponozásét. A mozdonytestet ragyogóan lehet pucolni nedves, enyhén folyékony szappanos, puha ronggyal. A nem festett részekhez jó az alkohol. Az érintkező lemezekhez viszont istenkísértés az olaj!
Én a forgóvázakat szappanos vízzel mosom ki, egy használt puha fogkefével, és kiszárítom.
steve
Előzmény: suri50 (9296)
suri50 Creative Commons License 2002.03.15 0 0 9304
Bocs SHReK!
Első ötletem volt az Ördögorom. pg54 írta jól-ill. én is csak nem biztos, hogy ugyannarra válaszoltam(tunk), amire kérdeztél. Az Ördögárok a II ker.-ben van, a Pasaréti úton mész, annak a vége, amúgy Ördögárok u. , ami mellette megy. Nem egy felemelő látvány, eredetileg egy horhos a vízgyűjtőjéből fakadó mára eléggé mocskos vízű patakkal, jól körbeépítve és szemetes. Ami nekem a kérdésedből beugrott, az valóban az Ördögorom szikla és Farkasvölgy, bár koszosabb lett az is, de maga a hely még mindíg szép és érdemes arrafelé sétálni egy napos délelőtt/délután. A környék "kocsmái" viszont vagy bezártak, vagy nem fehér embereknek való árakkal dolgoznak.
Előzmény: SHReK (9232)
RolandTT Creative Commons License 2002.03.15 0 0 9303
Szia Zsolt!

Jó az ötleted! Az alapanyag szerintem is nagyon jó!! Csak a kivitelezésen csodálozom!
(Egyébként, hogy megint dicsekedjek: képzeld úgy egy éve Tamás a Modell és Hobbyból jött ki hozzám, mikor hallota, hogy ott vagyok, hogy megkérdezze, hogy hogyan lehet ezt összehozni, mert Nekik nem sikerült. Most ismét büszke vagyok magamra:)

Előzmény: by az ex bhv (9302)
by az ex bhv Creative Commons License 2002.03.15 0 0 9302
Szia!

Köszi a jó tanácsot!
Már ki is végeztem az egyiket! (Akkora hulladék, hogy csak na!) Inkább magam fogom építeni 0f-es váltóimat Pilz alkatrészekből, a protó már készen is van!
Zsolt

Előzmény: RolandTT (9274)
rezgaras Creative Commons License 2002.03.15 0 0 9301
backspace írta:

> 12 V-n a mika egyedüli szerepe a szegmensek elszigetelése

Az igaz, mint etwg írta, hogy a tekercsek önindukciója miatt a kis motoroknál is viszonylag nagy feszültségek léphetnek fel, de szerintem ez nem a szomszédos kommutátor-szeletek között okoz szikrázást, hanem a kefe és a kommutátor között.

Gondolj csak bele: a forgás közben a kefe - mivel nem pontszerűen érintkezik - egy ideig rövidre zárja a szomszédos kommutátor-szegmenseket (többek között ezért kell egy motorba legalább 3 pólus. Ha csek két pólus lenne, amellett, hogy a holtpontból nem tudna elindulni, minden fél fordulatnál rövidre zárná a tápfeszt!). Amikor a kefe a szomszédos kommutátor-szegmenseket összeköti, akkor ezek természetesen azonos potenciálon vannak, nem szikrázhatnak. A probléma akkor jelentkezik, amikor a kommutátor továbbforog, és a kefe elszakad a kommutátor-szelet felületétôl. Ekkor megszakad annak a tekercsnek az árama, és az önindukció folytán nagy feszültség ébred a sarkain. Emiatt át fog ütni, de nem a szomszédos kommutátor szelet felé, hanem a kefe felé, hiszen az még közelebb van!

Emiatt szikrázik a motorokban a kefe, de szerintem pont emiatt a kommutátor-szegmensek közti szigetelésnek nincs túl nagy jelentôsége.

Előzmény: backspace (9294)
rezgaras Creative Commons License 2002.03.15 0 0 9300
backspace írta:

> Az jó, hogy a 16 2/3-os vasuti vontatási hálózat független.

OT
Miért jó? Az ilyen hálózatot nem lehet az aktuális, a vasúti vontatásban erôsen változó teljesítményigényekre kialakítani, mindig túl van méretezve és emiatt rossz hatásfokkal működik. Saját vizierôművekkel még viszonylag könnyű a kínálatot a mindenkori igényeknek megfelelôen szabályozni, de pl. Németországban a vasút erôműveinek többsége hôerômű. Azokat akkor is fűteni kell, ha semmi sem jön ki belôlük.

Ha én jól értem ezt a históriát, Kandó Kálmán pont azért dolgozott, hogy a vasút energiaellátása az országos hálózatból közvetlenül történjen. És szerintem igaza is volt!

Egyébként úgy tudom, ma már minden olyan országban, ahol 16Hz-es vasútvillamosítás van, pont a fentiek miatt a vasúti energiaellátás gyakorlatilag része az országos hálózatnak. Csak éppen sokkal bonyolultabb módon, mint nálunk.

Előzmény: backspace (9291)
rezgaras Creative Commons License 2002.03.15 0 0 9299
backspace írta:

> Az jó, hogy a 16 2/3-os vasuti vontatási hálózat független.

OT
Miért jó? Az ilyen hálózatot nem lehet az aktuális, a vasúti vontatásban erôsen változó teljesítményigényekre kialakítani, mindig túl van méretezve és emiatt rossz hatásfokkal működik. Saját vizierôművekkel még viszonylag könnyű a kínálatot a mindenkori igényeknek megfelelôen szabályozni, de pl. Németországban a vasút erôműveinek többsége hôerômű. Azokat akkor is fűteni kell, ha semmi sem jön ki belôlük.

Ha én jól értem ezt a históriát, Kandó Kálmán pont azért dolgozott, hogy a vasút energiaellátása az országos hálózatból közvetlenül történjen. És szerintem igaza is volt!

Előzmény: backspace (9291)
rezgaras Creative Commons License 2002.03.15 0 0 9298
etwg írta:

> Az epoxy 100 fok felett megpuhul

Az én tapasztalataim szerint ez inkább 300, mint 100 fok.

Legalábbis még sohasem sikerült Araldittal összeragasztott alkatrészeket úgy szétszedni, hogy forró vízbe dobom. Pedig milyen jó lenne!

Előzmény: etwg (9286)
luc72 Creative Commons License 2002.03.14 0 0 9297
Sziasztok

Igy gyorsba. Meg van minden motyo a V43hoz, most csinálunk Försterel egy minta darabot amit tesztelünk, és utána mehet a sorozat.

Előzmény: lelketlen (9295)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!