Köszi, most, hogy már láttam belülről motort, érdemes lesz beraktározni belőlük. Főleg, ha lassan kikerülnek a mozdonyok a dobozokból meg a vitrinből a pályára és menni is fognak.
Nem! Mindkét pesti boltban kapsz raktárról! Egyébként -ha senkit meg nem sértek ezzel- soha nem árt ha van otthon belőle akár 1-2 db plusz, még ha nem is kell őket sűrűn cserélni.
Nem akarok reklámot csinálni a Modellkit 1001-nek, de ha valaki azon töri a fejét, hogy digital-ra váltson, most 30-40% olcsóbbak a cuccok hozzá. (Roco 10745 dekóder 11500 helyett 7100 Ft, Roco 2 alapszett 50000 helyett 30000 Ft, stb.)
Ma szétkaptam a két 'döcögős' mozdonyt. A Ludmilla motorját kivettem, kihúztam a két kis műanyag valamit, amin a réz érintkezők voltak (bocs az elnevezésekért, de ilyen szinten még nem nyúltam villanymotorhoz...). A rajz szerint ebben egy rugónak és egy rúdnak kellett lennie (most már apámtól tudom, hogy az a szénkefe), de csak egy fekete olajos koszgombócot találtam. Mivel csak sebbenzin volt itthon, megúsztattam őket benne, ettől gyönyörű tiszta lett minden fém és műanyag rész, becseppentettem Roco olajjal, összeraktam és úgy megy a mozdony, mint vajban a kés. A Gützold M62 viszont kristálytiszta volt, kicseréltem a Loksound dekódert Roco 10745-re, azzal gyönyörűen megy, úgyhogy valószínüleg a dekóder hibás vagy rosszul van programozva annak ellenére, hogy minden értéket átmásoltam a Rocoéból. (A két dekóder tulajdonképpen ugyanaz, az ESU gyártja mindkettőt, csak a Roco átmatricázza és úgy adja tovább)
Egyébként hol lehet ilyen szénkeféket kapni, mert azt vettem észre, hogy az egyik jobban el van kopva, mint a másik,de a mozdony papírjai szerint csak komplett motort lehet rendelni ?
Lehet, hogy mindentől függetlenül a Webzin betöltötte szerepét?
Ha jól emlékszem a fórumosok akartak maguknak egy magazint. Már figyeltem egy ideje, és szerintem ma is beigazolódott, hogy mikor infó kerül fel ide a fórumra, hogy frissítés van, akkor többen látogatják. Érzésem szerint mivel sok szó ezen kívül itt nem esik róla, valószínűleg azon sokaság nézegeti, akik csak olvassák a fórumot, és nem szólnak hozzá.
Nekik is köszönet a Webzin nevében.
A Bogár által ma írt frissítések között, nem jön le a Hirdetések. Ezt, ha egy .html kiegészítést tesztek akkor lejön: http://super.malom.hu/vasut/hirdet.html - bár még nincs semmi rajta.
Bogár, ha időd engedi javitsd!
Üdv
Van egy TT-s terepasztalom, kíváncsi lennék a véleményetekre, mennyiért lehetne elpasszolni. 1988 körül épült, 180cmx140cm méretű. Van néhány jármű is, de most csak az asztal érdekel.
Néhány kép:
terepassztal_1 terepassztal_2 terepassztal_3
A csuklós közúti járművek gyártása nem a BKV szabadalma volt. A BKV házilag gyártott ilyen autóbuszokat, de ebben az időben már volt BÜSSEL is. A bécsi villamosok is csuklósak voltak.
Esetleg feltehetek pár képet majd valamikor.
Bocs az elírásért JH! Persze, hogy a TW-re gondoltam, csak közben egy ismerőssel MX (PI) procis gépről konzultáltam és jól összekevertem a két dolgot. Anno "minden ami gurul vagy úszik" érdekelt, igaz ez ma sincs másként. Talán az akkori újságokból, vagy híradókból lehetne valamit előkotorni, de tény, hogy abban az időben a BKV kizárólagos joga volt a csuklós rendszerű közúti jármúvek (pl csuklós busz (- 50 db az USA-ba, ne firtassuk kiknek), villamos) gyártása.
Teljesen egyetértek veled, szerintem is jó lenne, ha valaki tényleg tudna valami archívumból előszedni valamit.
Üdv Péter
Ha már OFF, legyen kövér...
Az "MX6000 hamburgi"-val a TW6000 hannoverire gondolsz? :-)
Mindenesetre érdekes a "gondolatpárhuzamod" a Ganz ipari csuklóssal, én még nem hallottam így, de lehet benne talán valami... Tudsz bővebbet erről az "export-fegyvertényről"?
Abszolut OFF, Mindenkitől bocsi!
pg54! Bizony könnyen lehet nagy szellemek ha találkoznak! Az 1000-es elődje sem volt piskóta, csak lassabban ment, baromi nagy fékpofákkal, hogy a lejtőn meg tudjon állni.(+bőrszíjjas kalauzcsengő, "van leszálló?" együléses és a másik oldalon hosszában fapad, álló villamosvezető, akit néha rápaszírozott a tömeg a vezetőállásra, stb). Rég volt.
Nem annyira OFF, picit más, hátha mást is érdekel.
Lehet hogy rosszul emlékszem, de mintha a Ganz ipari csuklós első nagy export fegyverténye az MX6000 (ma hamburginak ismerjük), csak a németek más belső kivitelt és a saját vezérlő elektronikát akartak. A sors iróniája, hogy mire leszállt az éj, azaz leszállították, megszűnt a csuklós rendszer BKV szolgálati szabadalma (szép elnevezés egy szabadalom kisajátítására), mert nem volt pénz a hosszabbításra, illetve a világszabadlmi bejegyzésre. Azért nem használták őket, mert már gyárthatták a saját TRIEMLI villamosokat, úgyhogy szerintem csak visszavásároltuk a gépeket.
Mindenkitől bocs, de nem bírom abbahagyni...
OFFOFFOFF
Suri50!
Akkor lehet, hogy találkoztunk is... :-)))
Az én 25 évem 1979-ig tartott. De a 60-as években - vasút mellett - a sportért is bolondultam. Ez úgy függ össze, hogy a reggeli bevásárláskor fölkerekeztem a villamosvégállomáshoz Népsportért, de az az újságos hétfőn nem nyitott ki, akkor meg lementem a XII. Tanácshoz...
Amúgy az én "hazám" az Oltvány u. volt (ott).
Ez már nem is nagyon OFF
Ott szerettem meg az 1000-es motorkocsit (akkoriban az volt a bivalyerős hegyi villamos).
És kiskoromban a kerti homokozónkban faépítővel villamosközlekedést játszottam (a modellezés őse...)
pg54!
Kösz a tippet!
Sajnos igazad van, tényleg nagyon átalakult az a rész. Én 66-ig laktam aBöszörményi úton, laza sétaként gyakran vittek a szüleim arra, utána magamtól is sokat mászkáltam ott. Szzép voltt (két "T" mert már csak múlt idő!!!).
Még mindig OFF
Életem első 25 nyarát azon a vidéken töltöttem. Akkoriban persze lent a farkas-völgy végében még Sasad-kertészet volt, a környező kertek nagy részében is inkább csak szerszámos sufnik álltak. nagyon szerettem azt a vidéket (akkor!), egészen a Rupp-hegyig.
Ami a kocsmákat illeti: mára az egész környék csupa kacsalábon forgó kastéllyal teli (tisztelet a néhány régi kivételnek), és ez érthetővé teszi azt is, amit az árakról írtál.
De: van egy egészen friss infóm: a Törökbálinti úton kifele haladva, még Gazdagrét előtt, közvetlen a Szobor előtt van egy remek régi kisvendéglő... Érdemes megpróbálni!
pg
Webzinen a meglévő összes Mamos ház http://vasutmodell.freeweb.hu/MamosVero.htm , Vero holnap valamint
Brawa H0, de szerintem TT-hez is jó világítótesteiből pár db, világító állapotban is. Próbálkoztam a noch neonokkal is világító állapotban, de sajnos az nem látszik tehát nem tettem fel!
A Brawa direktben itt érhető el: http://vasutmodell.freeweb.hu/brawal.htm
de ha lehet inkább a Webzinen keresztül, hogy meg legyen a nézettsége!!! (most elég gyenge sajnos)
Hát nem egyszerű dolog, de 20-30 óránként nem túlzás? Én nem kapargatnám a kommutátorok közötti területet. (A kolombusz tojása: rések szintbehozása nem jutott még eszembe, de kipróbálom, és kiabálok, hogy mi van.)
Nekem van olyan mozdonyom, ami 1972-es kiadású, jóval túl van 30 órán, és még eredeti kefékkel megy, hibátlanul.
Benzin: oldja a műanyagot, használata TILOS!!!
Az alkohol meg a festéket oldja, a tamponozásét. A mozdonytestet ragyogóan lehet pucolni nedves, enyhén folyékony szappanos, puha ronggyal. A nem festett részekhez jó az alkohol. Az érintkező lemezekhez viszont istenkísértés az olaj!
Én a forgóvázakat szappanos vízzel mosom ki, egy használt puha fogkefével, és kiszárítom.
steve
Bocs SHReK!
Első ötletem volt az Ördögorom. pg54 írta jól-ill. én is csak nem biztos, hogy ugyannarra válaszoltam(tunk), amire kérdeztél. Az Ördögárok a II ker.-ben van, a Pasaréti úton mész, annak a vége, amúgy Ördögárok u. , ami mellette megy. Nem egy felemelő látvány, eredetileg egy horhos a vízgyűjtőjéből fakadó mára eléggé mocskos vízű patakkal, jól körbeépítve és szemetes. Ami nekem a kérdésedből beugrott, az valóban az Ördögorom szikla és Farkasvölgy, bár koszosabb lett az is, de maga a hely még mindíg szép és érdemes arrafelé sétálni egy napos délelőtt/délután. A környék "kocsmái" viszont vagy bezártak, vagy nem fehér embereknek való árakkal dolgoznak.
Jó az ötleted! Az alapanyag szerintem is nagyon jó!! Csak a kivitelezésen csodálozom!
(Egyébként, hogy megint dicsekedjek: képzeld úgy egy éve Tamás a Modell és Hobbyból jött ki hozzám, mikor hallota, hogy ott vagyok, hogy megkérdezze, hogy hogyan lehet ezt összehozni, mert Nekik nem sikerült. Most ismét büszke vagyok magamra:)
Köszi a jó tanácsot!
Már ki is végeztem az egyiket! (Akkora hulladék, hogy csak na!) Inkább magam fogom építeni 0f-es váltóimat Pilz alkatrészekből, a protó már készen is van!
Zsolt
> 12 V-n a mika egyedüli szerepe a szegmensek elszigetelése
Az igaz, mint etwg írta, hogy a tekercsek önindukciója miatt a kis motoroknál is viszonylag nagy feszültségek léphetnek fel, de szerintem ez nem a szomszédos kommutátor-szeletek között okoz szikrázást, hanem a kefe és a kommutátor között.
Gondolj csak bele: a forgás közben a kefe - mivel nem pontszerűen érintkezik - egy ideig rövidre zárja a szomszédos kommutátor-szegmenseket (többek között ezért kell egy motorba legalább 3 pólus. Ha csek két pólus lenne, amellett, hogy a holtpontból nem tudna elindulni, minden fél fordulatnál rövidre zárná a tápfeszt!). Amikor a kefe a szomszédos kommutátor-szegmenseket összeköti, akkor ezek természetesen azonos potenciálon vannak, nem szikrázhatnak. A probléma akkor jelentkezik, amikor a kommutátor továbbforog, és a kefe elszakad a kommutátor-szelet felületétôl. Ekkor megszakad annak a tekercsnek az árama, és az önindukció folytán nagy feszültség ébred a sarkain. Emiatt át fog ütni, de nem a szomszédos kommutátor szelet felé, hanem a kefe felé, hiszen az még közelebb van!
Emiatt szikrázik a motorokban a kefe, de szerintem pont emiatt a kommutátor-szegmensek közti szigetelésnek nincs túl nagy jelentôsége.
> Az jó, hogy a 16 2/3-os vasuti vontatási hálózat független.
OT
Miért jó? Az ilyen hálózatot nem lehet az aktuális, a vasúti vontatásban erôsen változó teljesítményigényekre kialakítani, mindig túl van méretezve és emiatt rossz hatásfokkal működik. Saját vizierôművekkel még viszonylag könnyű a kínálatot a mindenkori igényeknek megfelelôen szabályozni, de pl. Németországban a vasút erôműveinek többsége hôerômű. Azokat akkor is fűteni kell, ha semmi sem jön ki belôlük.
Ha én jól értem ezt a históriát, Kandó Kálmán pont azért dolgozott, hogy a vasút energiaellátása az országos hálózatból közvetlenül történjen. És szerintem igaza is volt!
Egyébként úgy tudom, ma már minden olyan országban, ahol 16Hz-es vasútvillamosítás van, pont a fentiek miatt a vasúti energiaellátás gyakorlatilag része az országos hálózatnak. Csak éppen sokkal bonyolultabb módon, mint nálunk.
> Az jó, hogy a 16 2/3-os vasuti vontatási hálózat független.
OT
Miért jó? Az ilyen hálózatot nem lehet az aktuális, a vasúti vontatásban erôsen változó teljesítményigényekre kialakítani, mindig túl van méretezve és emiatt rossz hatásfokkal működik. Saját vizierôművekkel még viszonylag könnyű a kínálatot a mindenkori igényeknek megfelelôen szabályozni, de pl. Németországban a vasút erôműveinek többsége hôerômű. Azokat akkor is fűteni kell, ha semmi sem jön ki belôlük.
Ha én jól értem ezt a históriát, Kandó Kálmán pont azért dolgozott, hogy a vasút energiaellátása az országos hálózatból közvetlenül történjen. És szerintem igaza is volt!