Elöször is szerezz be egy apro 12V minifurogépet (Proxxon, Minimot stb.) és abba egy csomo vágotárcsát (Trennscheibe - és hamar törik). Ezzel ott vágsz majd a sinekbe egy szigetelö rést ahol akarsz.
Nem tudok magyar nyelvü könyvröl. Német van egy sereg.
Végülis a 2.1-es töltés nélküli sinek mellett döntöttem, már el is kezdtem beszerezni a kitérőket, stb.
Viszont egy újabb probléma merült fel a szakaszolással kapcsolatban. Ahogy emlékszem, régen a Piko síneknél volt mindenféle méretű egyenes és íves "árambevezető sín", meg szakaszolósinek is. A Roco-nál viszont úgy látom, hogy a 115mm-es egyenes árambevezetőn kívűl ilyen nincs, szakaszoláshoz pedig a műanyag sínkapcsok vannak. Nekem viszont ívekben kellene egy-egy íves sindarabot kiiktathatóvá tenni (ahol megáll a mozdony). Egyenes sínt nem rakhatok be az ívbe (nincs rá hely) és kettő íves síndarabot sem választhatok le (túl hamar megáll a mozdony, a szerelvény vége belóg valahova). Mi a megoldás?
Ha valaki tud ajánlani terepasztalépítés elektromos részével kapcsolatos könyvet, url-t, stb, azt is szívesen veszem (minél közérthetőbb, annál jobb - elektronikához teljesen hülye vagyok).
Nemrégiben kitárgyaltuk hogy, ki miképp kezdte el vasútmodellezős pályafutását, akkor mindenki meg említette, hogy felesége vagy szeretője hogyan viszonyul a dologhoz.
Én is megírtam és most hogy, van scanerem íme egy kép tanúbizonyságul.
http://kep.tar.hu/luc72/index.phtml?aid=27504763&pid=741374&beginnum=160
Tavaly nagy meglepi volt nekem, sőt nem is szégyellem bevallani meg könnyeztem.
Különben ha tudsz egy volt ZEUKE relét szerezni, akkor az egészet igen egyszerüen meg lehet csinálni.
A tápot csakis a hurok besejáhez szabad kötni, a válto mindkét ága mindkét sinszálban már szigetelve kell hogy legyen.
El kell dönteni, hogy melyik irányba fog a vonat mindig bemenni a hurokba (Egyenes vagy kitérö).
A hurok közvetlen kimenete elé (még a szigetelt sin elé be kell épiteni egy kontaktust, amelyik egyszerre kapcsolja a váltot a másik irányba (helyesirányba a vonat szempontjábol), illetve párhuzamosan a Zeuke relét is kapcsolja. A Zeuke relé polaratisváltásra van bekötve (benne van a leirásban), azaz a hurok fiz tápját megfelelö polaritással a hurokon kivüli sinhez kapcsolja, azaz a vonat mehet tovább.
Ha vissza kell menni, akkor egy nyomogombbal augy a relét mint a váltot az ellenkezö állásba kel kapcsolni. A vonat most ellenkezö irányba fog menni át a válton és be a hurokba.
Igy teljesen folyamatosan lehet átmenni a hurkon.
Nekem csak egy észrevételem lenne.
Nevezd át az anal_top.htm-et valami másra, mert én proxy mögül néztem "volna" meg, de nem ment a névkizárások miatt és ez a szó igencsak utalhat másra.
Lenne egy kérdésem (ritkán szoktam megszólalni, inkább csak olvasgatom a fórumot):
Analóg rendszerben, hogyan lehet hurkot készíteni úgy, hogy emberi beavatkozás nélkül tovább menjen a vonat a hurokban (pl. egy szakaszolás után - tudtommal ez mindenképp kell a pólusváltás miatt)
Van rá valamilyen mód? Írjatok részleteket is, ha lehet!
Előre is köszönöm!
Nagyon tetszik az új weboldalad. A Lenz rendszerével ilyen behatóan és közérthetően még nem volt alkalmam megismerkedni, de az összeállitásod ebben a témában (is) -- mind ami a képeket, mind pedig ami a szöveget illeti -- kifejezetten igényes.
Engedj meg néhány kukacoskodó megjegyzést:
- Tudomásom szerint a helyénvaló szóhasználat "személykocsi" és "tehervagon". Te a két terminust pontosan forditva használod.
- Ausztriában nem "kantonok", hanem "tartományok" vannak, tehát a Roco különkiadású mozdonyánál Tirol tartományról lenne célszerű emlitést tenni.
- A "poggyász" szó helyesirását szintén javaslom javitani.
Ezek azonban csak bosszantó apróságok. További remek munkát a folytatáshoz!
Köszönöm mindenkinek az elismerő kritikát a marTRAIN-nel kapcsolatban. A siker újabb löketet adott, úgyhogy 10 megányi anyaggal lett gazdagabb ma az oldal. Folyamatosan fényképezem a modelleket, így egy kicsit lemaradtam az asztalépítéssel, de lassan a végére érek a dobozoknak. Remélem tetszeni fognak a dolgok.
Ha valaki még nem találkozott volna vele:
http://web.axelero.hu/martrain
Hello
martisz
Érdekes dolgok vannak a lapodon.
Az online rendelés, ami engem érdekelt szintén érdekes. Ha mindezt itthon veszed meg mennyi lett volna?
Egyébként hol lehet N-es cuccokat nagyobb választékban kapni? (itthon)
>Tudtok Magyarországon ilyen, ívben fekvô kôhidat? MO-on az ilyen valahogy nem volt divat.
De pl. Észak-Amerika legrégebbi ko vasúti hídja ilyen, a (néhai) Baltimore & Ohio vonalán fekvo Thomas-híd. Több, mint 150 éve komolyabb hozzányúlás nélkül tartja a vasúti forgalmat...
Nekem is tetszik a lapod, Facsiga! Hát még, ha minden rajta lesz! :)))
Weasel_
Korabeli cikk a fázisváltóról Pöschl Imre: A Kandó-féle fázisváltós vontatási rendszerről
Technika 1930/1
12345 A Ganz-Kandó-Ratkovszky rendszer egy picit bonyolultabb. Nem hiszem, hogy ma sokan el tudnák magyarázni, de ha vannak közöttünk ilyenek, akkor legyenek szívesek!